Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

На 19.07.2023 г. в 23:46, ven62 каза:

Попоглеждам SUV-ове.

И ние чакаме да видим новия Пролог какво ще предложи и по-важното - на каква цена. :unsure:

 

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
  • 5 седмици по-късно ...
преди 28 минути , stanislavpp каза:

IMG_3129.jpeg.edde014d376774471581e8f7e818c0e1.jpeg

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Концептуалните модели през 80-те бяха масово такива. Някой от младеж от Тесла е намерил железните колички на баща си на тавана.

 

https://www.pinterest.com/SkyNation85/concept-cars-80s/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, Zaro каза:

Някой от младеж от Тесла

Направил е юнакът несполучлив опит  с тъпата тесла. Липсват сами амбразури и лафети за едрокалибрено оръжие и се получава една бързоподвижна бронирана кола-мишена. И то на електрика. 🙂 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Уникален трик за заблуда на камерите за скорост от Италия стана хит и у нас

Уникален трик за заблуда на камерите за скорост от Италия стана хит и у нас

Хитрост, замислена да неутрализира камерите за скорост на пътните полицаи, е истински хит в Италия напоследък и постепенно започва да се появява и в други страни в Европа. За целта шофьорите използват специални стикери с цифри, които залепят върху оригиналния номер.  
     
Въпросните стикери са със същия шрифт и размери като на италианските регистрационни номера (съвпадащи с тези в няколко други държави в ЕС). Те са прозрачни, така че, щом бъдат залепени, номерът изглежда напълно непроменен и не предизвиква подозрения.

 
 
 
 

Но щом камера за скорост със светкавица заснеме автомобила, високоотразителната повърхност на стикера отразява светлината и прикрива числото. На снимката регистрационният номер не може да се разчете, и съответно не може да се наложи глоба.

На всичкото отгоре този трик използва пролука в законодателствата на повечето европейски страни, в които обикновено се казва, че номерът трябва да е видим и четлив.

 

https://www.instagram.com/p/C0O7EIVN-Td/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

 

По този начин стикерите на практика не са в нарушение на закона. В България член 179 на Закона за движение по пътищата казва, че "в случаите, в които е нечетлив или закрит по какъвто и да е начин регистрационният номер на пътното превозно средство, на водача се налага глоба в размер 500 лева".

 

За повече инфо тук.

Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

след като преди два месеца смотаният тежък сняг в комбинация с дърво ни приплеска втората кола, дойде време първата да стане втора и да си вземем нещо новичко за основен автомобил, тип градски SUV, та дотук сме се спрели на три модела, които се вместват в бюджет до около 60К, и тези дни ще идем да видим на живо как ще ги усетим, но все пак ако някой има лични впечатления от марките/моделите, или се е интересува повече от коли и знае за тях, или ги е карал /и като рент-а-кар/ ще ми е полезно да сподели мнение

 

1/ Renault Captur Hybrid, 145 к.с, ниво на оборудване Techno

2/ Nissan Juke Hybrid, 143 к.с., ниво на оборудване N-Connecta

3/ Nissan Qashqai, 156 к.с., ниво Acenta, има някакъв mild hybrid моторче, което по-скоро го броим за нищо, отделно е малко по-голям от горните и може да е непрактично за паркиране в претъпканите ни улички

 

смислен ли е хибридът в българските условия, усеща ли се активна полза?

 

мерси! :smile:

 

 

Връзка към коментар
преди 8 минути , antea каза:

смислен ли е хибридът в българските условия, усеща ли се активна полза?

По мое мнение докато нямаше електрически автомобили, е смислен в градски условия. Вече не виждам ползата му.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не бих взел хибрид, нито пълен електрик. В това отношение още сме далеч от инфраструктурата на нидерландците (например) и поне още десетина години автомобилите с ДВГ ще бъдат икономически най-изгодни у нас...

 

Като активен шофьор, който от десетина години кара градски SUV, не бих препоръчал Nissan Juke. Взимал съм рентакар такъв и за около 1000 км. така и не можах да свикна с лошата видимост през задното стъкло. Има нещо объркано в пропорциите на този автомобил. Нямам преки впечатления от останалите два модела, но като фен на VAG групата, бих препоръчал да погледнете моделите на Skoda и Seat. Около пет години карах Yeti и честно казано много трудно се разделих миналата година с този превъзходен автомобил. Сега съм със Seat Arona и за половин година съм доста доволен от него...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ежедневна употреба в града, горе-долу 30 км дневно и през уикендите на по-дълги пътувания - това е целта

 

този тип хибриди /в горните модели/ са самозареждащи се, от кинетичната енергия при спиране и тн, иначе за изцяло електрически автомобил ние специално изобщо не сме таргет, изобщо няма къде и как да го зареждаме

Връзка към коментар

Без да обидя някого, бягай от Рено с двеста. Нисан имат и X-Trail, не съм сигурен дали е хибрид. Хибридът е смислен доколкото да не е mild. Plug-in също върши работа, там Ауди имат Q5. Аз също карам класически хибрид.

Връзка към коментар

plug-in хибриди имат много марки, въпросът е, че нас не ни устройва нищо, което изисква външно зареждане от контакт или станция, съответно гледаме самозареждащите се хибриди, които обаче движат само в малък промеждутък от време/километри на ток, предимно в задръствания, на по-ниска скорост (mild hybrid до 18 км/ч) или само при стартиране на двигателя или евентуално за повече мощност, ако се налага),  самозареждащите се до към 50 км/ч/ - това все пак би било от полза в градско софийско движение, поне на теория, не знаем обаче в практиката как е

Връзка към коментар
преди 5 минути , antea каза:

plug-in хибриди имат много марки, въпросът е, че нас не ни устройва нищо, което изисква външно зареждане от контакт или станция, съответно гледаме самозареждащите се хибриди, които обаче движат само в малък промеждутък от време/километри на ток, предимно в задръствания, на по-ниска скорост (mild hybrid до 18 км/ч) или само при стартиране на двигателя или евентуално за повече мощност, ако се налага),  самозареждащите се до към 50 км/ч/ - това все пак би било от полза в градско софийско движение, поне на теория, не знаем обаче в практиката как е

Имам съмнение, че и Plug-in може да се зарежда от двигател и спирачки, проверихте ли? Самозареждащите се, зависи как натискаш педала на газта, поне при мен е така, но в задръстванията, ако караш яваш, почти си на EV.

Връзка към коментар
преди 8 минути , Nayden Bondzhev каза:

Имам съмнение, че и Plug-in може да се зарежда от двигател и спирачки, проверихте ли? Самозареждащите се, зависи как натискаш педала на газта, поне при мен е така, но в задръстванията, ако караш яваш, почти си на EV.

Разбира се, че може да се зарежда при спиране плъгин хибрида.

Иначе и обикновен хибрид е ок за София. Колега кара Ярис и казва, че гори около 4 градско. Дори и да е повече с по-голяма кола, все ще е по-икономично.

Щом нямате контакт се губи смисълът от плъгин.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , jorocontrola каза:

Разбира се, че може да се зарежда при спиране плъгин хибрида.

Иначе и обикновен хибрид е ок за София. Колега кара Ярис и казва, че гори около 4 градско. Дори и да е повече с по-голяма кола, все ще е по-икономично.

Щом нямате контакт се губи смисълът от плъгин.

 

Моята гори 10 😂

  • Шок 1
Връзка към коментар

Хибридната технология си показва най-вече предимствата в града. Но при мекият/mild hybrid ел. мощността е твърде ниска, за да почувствате ефект както от към ускорение, така и за електрическо придвижване в града. 

Колега кара Рено Каптур и ми е споделял, че зимата повече от 3-4 километра чисто електрически не може да измине и то ако няма резки ускорения.

Ако Тойота ви влиза в бюджета бих се насочил натам имат над 20 години опит с тази технология. 

В противен случай нормален ДВГ.  При спокойно каране дори бензинов двигател може да даде под 6 извънградско, а уикендът с 2.0TDI 150 к.с. Имах разход около 5. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм с Тойота Камри хибрид. Харесва ми хибрида, особено в града, много приятно се кара, не се усеща кога пали/гаси двигателя. 10г. гаранция дават Тойота на колите си. Съответното SUV със същия двигател обаче- Rav4 ще ви е голямо. Иначе има Корола SUV.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 часа, antea каза:

ежедневна употреба в града, горе-долу 30 км дневно и през уикендите на по-дълги пътувания - това е целта

 

този тип хибриди /в горните модели/ са самозареждащи се, от кинетичната енергия при спиране и тн, иначе за изцяло електрически автомобил ние специално изобщо не сме таргет, изобщо няма къде и как да го зареждаме

При тези километри, които си споменала разликата за гориво на година е около 500 лв. (хобрид срещу нормален двигател). Дали има значение!

За мен отговора е - не.

т.е. решението ви следва да е от гледна точка на технологии и съвременост на колата/двигателя и екстрите, които идват по подразбиране с хибрида.

Аз поне така взех решението си за королата (хибрид) преди 2 години.

В списъка ти няма нищо корейско. Вероятно си е някакво ваше мнение.

От много познати и приятели чувам само суперлативи и за Киа и за Хюндай.

Някои от малките им SUV са ви идея извън бюджета, но все пак...

 

И конкретно:

За около 2 седмици карах Рено Каптур (ренакар). Останах много доволен. Преди това карах, пак ренакар, някаъв Опел (SUV). Нищо общо нямаха. Опела се люшкаше като кораб в бурно море. Интериора на Реното ми допадна. Имам и колега който сипеше само суперлативи за неговия Каптур, а сега за Каджара си.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Като сте се заговорили за хибриди, я да ви питам и аз: от Рено ми предлагаха да си сменя бензиновото Клио с хибридно такова - срещу съответната сума 🙂 

Аз обаче го използвам и за доста извънградски пътувания и за две години и половина съм "навъртяла" доста километри по нашенските пътища. Да се съгласявам ли с офертата им (която никак за сега не ми звучи изгодно - да им дам още един вагон пари, при условие  че не съм си изплатила лизинга на старото, пък още шест месеца ще е в гаранция) или да си стоя с доброто бензиново автомобилче (което е доста икономично - среден разход ми дава около 6 l/100 km). 

Връзка към коментар
преди 37 минути , Lyubina каза:

Като сте се заговорили за хибриди, я да ви питам и аз: от Рено ми предлагаха да си сменя бензиновото Клио с хибридно такова - срещу съответната сума 🙂 

Аз обаче го използвам и за доста извънградски пътувания и за две години и половина съм "навъртяла" доста километри по нашенските пътища. Да се съгласявам ли с офертата им (която никак за сега не ми звучи изгодно - да им дам още един вагон пари, при условие  че не съм си изплатила лизинга на старото, пък още шест месеца ще е в гаранция) или да си стоя с доброто бензиново автомобилче (което е доста икономично - среден разход ми дава около 6 l/100 km). 

Както е писал @ven62 , седни и смятай. Че доста, малко или много са относителни понятия.

Градско може да падне разхода с 1-2л на 100км. За извънградско даже може да има обратен ефект. Смятай колко пари ще спестиш, колко повече ти искат. Но като цяло сметката е почти ясна.

Мен много ме кефят ел. колите, но просто не им излиза сметката в момента. Ако ще дам 40К лв отгоре, ами с толкова бензин ще отида до луната няколко пъти ...

Карам около 15К км на година. Среденият ми разход е около 7л/100км. Това е под 3к лв за бензин на година. Просто за мен не се връзва. Не знам как смятат каското на ел. колите, но ако е стандартно спрямо цената, само това ще ми плати горивото ...

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Споделям мнението на @ven62 и наистина погледни Киа и Хюндай . Синът ми работи за Хюндай и модела Туксън им е най продаван за 2023г. Аз също карам Хюндай, 100к. км за година и половина без никакви проблеми.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За споменатите по-горе модели не мога да изкажа лични впечатления, но мога да обърна внимание на мнението на @ven62.  Моето мнение се припокрива с неговото.  Аз далеч не съм запознат с всички съществуващи хирбриди, но е важно да си изясните дали ви интересува въобще технологията. Това с рекламираните ниски разходи на гориво е много или малко относително.

Ние преди 2 г. избрахме хибрид поради няколко причини: 

- Нямаме възможност за ползване на изцяло електрически автомобил

- Имаме афинитет към новите технологии

- Изминаваме голяма част от разстоянията в градска среда (60-100 км./ден) 

- Имахме впечатления от хибридни автомобили 

 

Не искам да препоръчвам конкретни марки или модели, но ако се търси икономичен автомобил, то вероятно някои бензинови или бензин-газ автомобили ще постигнат същата ( да не казвам по-добра) цена за 100км пробег. 

 

П.П Понеже във футбола, политиката, секса и автомобилите всички сме специалисти, подчертавам че изразявам личното си мнение. 

Нямам желание да споря или пък да убеждавам някого в него. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.