ven62 Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 3 минути , VASILEV каза: Споделям мнението на @ven62 и наистина погледни Киа и Хюндай . Синът ми работи за Хюндай и модела Туксън им е най продаван за 2023г. Аз също карам Хюндай, 100к. км за година и половина без никакви проблеми. Хмм, помня, помня, изневери на Тойота заради IONIQ, нали? Успех с биткойните, та да смениш Йоникчето с нещо още по-добро, а и къщата да докараш до ... презерватив под възглавницата. Връзка към коментар
Nayden Bondzhev Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари KIA = Killed In Assembly 😁Нищо лично. 1 Връзка към коментар
VASILEV Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 7 минути , ven62 каза: Хмм, помня, помня, изневери на Тойота заради IONIQ, нали? Успех с биткойните, та да смениш Йоникчето с нещо още по-добро, а и къщата да докараш до ... презерватив под възглавницата. Разсмя ме рано рано(поне при мен) От зад напред, с къщата сме далеко от презервативите, биткойните се подсмихват, чакат април месец да тръгват на горе, а айоничето ми е работното конче и изобщо не го имам за лична кола🙂 Точа си лигите за някоя muscle car, че да си чеша егото, ноо когато му дойде времето както се казва 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари "колеги", успокойте се... 😀.... в един и същи клас колите се различават (за потребителя) едиствено интериорно и дизайнерски, от там и на един са му удобни, на друг не. В общия случай френските предлагат повече комфорт за по-малко пари. (Премиум марките са друго) 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Зависи кой какво гледа. За повечето най-важното е дизайн, брой безсмислени в голямата си част екстри и вероятно комфорт, макар последния да е идентичен в един и същ клас/размер кола. Както и че еди коя си, гори с 200мл гориво по-малко от другата. Обаче има и други неща, като надеждност, колко пъти годишно се ходи по сервизи и т.н. Попаднах наскоро на тази стара реклама на Волво, която показва как света си измени целите и приоритетите на 180 градуса за 30-40 години. Предполагам, че всеки ще си я преведе лесно. 1 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 9 минути , Alexander каза: комфорт, макар последния да е идентичен в един и същ клас Тук има нюанси, личен опит. Нюансите водят до (не)удобство за тялото при по-продължително пътуване. преди 9 минути , Alexander каза: Както и че едни коя си гори с 200мл гори по-малко от другата Това мисля всички намираме за излишен тормоз. преди 9 минути , Alexander каза: Обаче има и други неща, като надеждност, колко пъти годишно се ходи по сервизи и т.н. Дори и каква сервизна мрежа имаме на територията, ако ще посещаваме официалния сервиз. 2 Връзка към коментар
antea Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари днес ходихме по салоните и ги видяхме и трите модела, Кашкая ми се видя яко огромен, не знам как го водят компактен... версията с Acenta обаче изглежда доста постна на фона на следващото ниво, което нахвърля бюджета, а и честно казано нямаме нужда от такава големина, но остава в шорт-листа; Juke-а не ни впечатли особено, по разни видео-ревюта, които гледахме тези дни, има забележки относно поведение на пътя, а човекът в салона, нямам идея защо, направи всичко възможно да ни убеди да не го гледаме изобщо, в Каптюра ни останаха очите, и засега е фаворит, разликата между бензин и хибрид е приблизително 6-7 К при едни и същи нива на оборудване и добавени всички екстри, които искаме, кофтито е, че няма налични и се чака поне 3 месеца след поръчка, и за бензин, и за хибрид и от двете марки ни казаха, че се чакат някакви фейслифтове към средата на годината и не се знаят ни цени, ни срокове за доставка нататък Връзка към коментар
Климент Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Като излезат фейслифтовете цените на предната серия обикновенно падат стига да има нещо останало по складовете, но избора е по-ограничен. Като сте се насочили към Рено Нисан , можеже да видите и Дачията като по-бюджетен вариант. Аркана не знам дали сте я гледали виждам че имат някакви наличности в рамките на бюджета ви 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 15 минути , antea каза: кофтито е, че няма налични и се чака поне 3 месеца след поръчка По салоните/търговците из Европа има тестови екземпляри, възможно е да се попадне на исканото оборудване и са готови веднага. И цената е надолу. Връзка към коментар
jul Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари @antea забавно ми стана, явно имаме еднакво "око" за коли 😀 Juke гледахме за втора /малка градска/ кола. За първа не бих го загледала изобщо - тесен, малък багажник. За лоша видимост през предно стъкло някой беше писал, напълно съгласна. Кашкая също ми беше много на сърце преди време, но приятели ни изпревариха и си купиха - ами смотан е. Като евтина пластмасова кола седи. А как се държи на труден терен /караха пред нас на сняг / думи нямам. И двете коли бяхме с хубави зимни гуми при равни условия, но ние нямахме проблем, а те се изплашиха /ние за тях също/ и се върнаха. Тук най-вероятно има значение и оборудването на колата, понеже Кашкая е бейсик, а нашата обратно, но все пак. От друга страна Кашкая SUV пък нашата купе. На Capture съм голям фен /външно, не съм сядала дори, камоли да тествам/. Но не е ли много малка за "първа" кола, багажникът е също много малък. В момента доставките вървят по-бързо, не като преди. Близки си чакаха колата /Шкода/ в края на април, взеха я миналата седмица. За хибрид/нехибрид е въпрос на сметки и според мен. 1 Връзка към коментар
antea Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари @jul а какво е вашето купе? @Климент, да, видяхме ги и тези, Арканата изобщо не е нашето, на дизайн ни е безсмислено дълга, което я загрозява /за нас/, иначе от нея има доста налични, Дачиите бяха в съседния салон, та нямаше как да не ги видим и тях, сигурно са много практични, и удобни решения, ама поне малко трябва да ти е кеф като си погледнеш собствената кола, и като усещане вътре, което не изпитахме, а някои неща и даже ме учудиха, защото не очаквах да ги видя някога в кола - например някаква много странна тапицерия на сиви точки, като одеалце, наместена около таблото, която доста ме озадачи Връзка към коментар
jul Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Шкода Сюпърб. С 2 ръце и 2 крака препоръчвам по всички показатели. Да не говорим, че тази огромна кола /която не премерихме правилно и не влиза на дължина в гаража/ не знам как гори толкова малко - на извънградско се движим около 4-4,5. 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 4 минути , jul каза: Шкода Сюпърб няма нещо общо с градски SUV. Много комфортна "по данни"! Връзка към коментар
jul Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Еми няма. Питането беше друго към мен, ако прочетеш. 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Преди 1 час, antea каза: днес ходихме по салоните и ги видяхме и трите модела, Кашкая ми се видя яко огромен, не знам как го водят компактен... версията с Acenta обаче изглежда доста постна на фона на следващото ниво, което нахвърля бюджета, а и честно казано нямаме нужда от такава големина, но остава в шорт-листа; Juke-а не ни впечатли особено, по разни видео-ревюта, които гледахме тези дни, има забележки относно поведение на пътя, а човекът в салона, нямам идея защо, направи всичко възможно да ни убеди да не го гледаме изобщо, в Каптюра ни останаха очите, и засега е фаворит, разликата между бензин и хибрид е приблизително 6-7 К при едни и същи нива на оборудване и добавени всички екстри, които искаме, кофтито е, че няма налични и се чака поне 3 месеца след поръчка, и за бензин, и за хибрид и от двете марки ни казаха, че се чакат някакви фейслифтове към средата на годината и не се знаят ни цени, ни срокове за доставка нататък Почти 100% съм сигурен че сте се сетили, но все пак, ако сте пропуснали: Гледайте и остатъчната стойност . Вероятно има по-точен наукообразен термин за стойността на колата след около 5-6 години, когато евентуално ще искате да я смените с нещо по-ново. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 21 минути , ven62 каза: Гледайте и остатъчната стойност . Вероятно има по-точен наукообразен термин за стойността на колата след около 5-6 години, когато евентуално ще искате да я смените с нещо по-ново. Много важно условие в уравнението с много неизвестни! Обикновено се доверявам именно на този критерий и поне досега през годините не ме е дънил сериозно. След 5 годишна употреба продадох предишната си кола на същия търговец от който я закупих на абсолютно същата цена. Уговорката е това да се случи и с настоящата при тези галопиращи цени на автомобилите втора употреба... Връзка към коментар
antea Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари къде да я гледаме тази остатъчна стойност? в смисъл по някакви текущи данни в интернет за продажби ли? как това би се приложило към настоящ модел след 5-6 години? по-назад някой писа, че е възможно при извънградско каране хибридът да е по-скоро недостатък и да увеличи разхода, защо би могло да се получи така? и друго, сигурно е тъпо, ама не ми е ясно технически - при положение, че колата се пали само и единствено на ток, има ли теоритична вероятност, ако батерията е поради някаква причина напълно изхабена, изобщо да не можеш да си я запалиш колата, т.е. има ли някакви автоматични защити срещу пълно изхабяване, така че да се гарантира поне запалване на двигателя? Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 5 минути , antea каза: че е възможно при извънградско каране хибридът да е по-скоро недостатък и да увеличи разхода, защо би могло да се получи така? Защото разнасяме едни килограми за електрическото оборудване, които липсват при "чист ДВГ". (отделно имаме намалено багажно пространство ако е фактор) (аз не бих гледал на колата като инвестиция, да ме интересува остатъчната стойност освен ако е олдтаймър/класика някаква. взимам я за нужда и/или удоволствие) 2 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 11 минути , antea каза: къде да я гледаме тази остатъчна стойност? в смисъл по някакви текущи данни в интернет за продажби ли? как това би се приложило към настоящ модел след 5-6 години? по-назад някой писа, че е възможно при извънградско каране хибридът да е по-скоро недостатък и да увеличи разхода, защо би могло да се получи така? и друго, сигурно е тъпо, ама не ми е ясно технически - при положение, че колата се пали само и единствено на ток, има ли теоритична вероятност, ако батерията е поради някаква причина напълно изхабена, изобщо да не можеш да си я запалиш колата, т.е. има ли някакви автоматични защити срещу пълно изхабяване, така че да се гарантира поне запалване на двигателя? Остатъчната стойност по интуиция, може и някакви цени от mobile, но никой не знае след 5г. каква ще е. Ако се има предвид остатъчната след изплащане на лизинг, това е друго и в такъв случай си я знаета. Хибрида няма да увеличи разхода на дълъг път, пак помага като има качване и слизане 1-2 на 100 спдямо не хибрид. Градско вече е по-голяма разликата. Mild хибридите (не plug in, не Toyota), които се навъдиха с малка батерийка, които изобщо не могат да задвижат колата, там помага съвсем малко, колкото да поддържа електрониката и добавя 5-10к.с. (тествах такава Мазда 6, и карах Фиат 500 под наем) Батерията не можеш да я изтощиш до край, като намалее сама пали двигателя, дори и да си задал EV режем, когато има такъв. 1 Връзка към коментар
antea Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 8 минути , Oshko каза: Остатъчната стойност по интуиция, може и някакви цени от mobile, но никой не знае след 5г. каква ще е. Ако се има предвид остатъчната след изплащане на лизинг, това е друго и в такъв случай си я знаета. Хибрида няма да увеличи разхода на дълъг път, пак помага като има качване и слизане 1-2 на 100 спдямо не хибрид. Градско вече е по-голяма разликата. Mild хибридите (не plug in, не Toyota), които се навъдиха с малка батерийка, които изобщо не могат да задвижат колата, там помага съвсем малко, колкото да поддържа електрониката и добавя 5-10к.с. (тествах такава Мазда 6, и карах Фиат 500 под наем) Батерията не можеш да я изтощиш до край, като намалее сама пали двигателя, дори и да си задал EV режем, когато има такъв. за този EV режим ни обясниха, че е с отделен бутон, и така можеш да я накараш да движи изцяло като електрическа /докато издържи/, но забравихме да попитаме дали все пак има защита срещу пълно изтощаване, така че да остане достатъчно поне за последващо запалване на двигателя, така че благодаря за отговора - точно това ме интересуваше ние ще сме с директна покупка, без лизинг /като счетоводител имам доста възражения срещу лизинговата политика, и не ми се поемат подобни рискове/, така че такава остатъчна стойност няма да имаме, значи се има предвид колко от стойността би си запазила колата, ама във времена на инфлация това не е много достоверно - то и аз сега мога да си продам настоящата кола на 40% от стойността, на която съм я взела от магазина преди 12 години, само че тези 40% освен номинално нямат никаква връзка с действителната стойност на парите тогава и днес... 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 12 минути , antea каза: значи се има предвид колко от стойността би си запазила колата, ама във времена на инфлация това не е много достоверно - то и аз сега мога да си продам настоящата кола на 40% от стойността, на която съм я взела от магазина преди 12 години, само че тези 40% освен номинално нямат никаква връзка с действителната стойност на парите тогава и днес... Точно така, всичко е крайно относително. Аз по-горе писах, че инвестирах определена цифра в автомобил, който след пет години активно каране, продадох на същия търговец от който го закупих за абсолютно същата сума за която го закупих. Това обаче е комбинация от много фактори и най-вече повишаването на цените на автомобили втора употреба. В същото време е редно да кажа, че никога през живота си не съм купувал чисто нова кола и не смятам да го правя. Имам своите съображения по темата на база българския пазар и българските официални вносители. Карам автомобили на няколко години, обикновено тъкмо излезли от гаранция и считам, че същите са почти толкова надеждни колкото и чисто новите, да не кажа, че в някои отношения са и по-надеждни от тях. Но, всеки сам си преценя... Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 6 часа, JazzMaster каза: Дори и каква сервизна мрежа имаме на територията, ако ще посещаваме официалния сервиз. Това поне докато е в гаранция е неизбежно, без значение колко са читави сервизите. Работил съм в официален сервиз за автомобили в България. Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 12 минути , Alexander каза: официален сервиз за автомобили Говори ми за официални сервизи Е, има и такива, от които съм с добри впечатления, не мога да отрека. Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари Да. Може ли да дадеш инфо “от когато си работил”. Примерно гаранцията валидна ли на територията на ЕС? Можа ли да я ползвам в цялата европейска сервизна мрежа? Връзка към коментар
antea Публикувано: 30 януари Сподели Публикувано: 30 януари преди 43 минути , Duke каза: Точно така, всичко е крайно относително. Аз по-горе писах, че инвестирах определена цифра в автомобил, който след пет години активно каране, продадох на същия търговец от който го закупих за абсолютно същата сума за която го закупих. Това обаче е комбинация от много фактори и най-вече повишаването на цените на автомобили втора употреба. В същото време е редно да кажа, че никога през живота си не съм купувал чисто нова кола и не смятам да го правя. Имам своите съображения по темата на база българския пазар и българските официални вносители. Карам автомобили на няколко години, обикновено тъкмо излезли от гаранция и считам, че същите са почти толкова надеждни колкото и чисто новите, да не кажа, че в някои отношения са и по-надеждни от тях. Но, всеки сам си преценя... ако не е тайна, какви са ти съображенията за избягване на българските дилъри? ако са ценови - сега прегледах цени на дилъри в други европейски страни, и са съвсем съпоставими или дори малко по-високи от тези на тукашните дилъри Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега