Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 14 минути , JazzMaster каза:

Да. Може ли да дадеш инфо “от когато си работил”. Примерно гаранцията валидна ли на територията на ЕС? Можа ли да я ползвам в цялата европейска сервизна мрежа?

Не знам такива подробности, беше доста отдавна, вероятно е различно според марката и покритието.

Докато съм работил, сме обслужвали само автомобили купувани от Бг.

Публикувано:
преди 17 минути , Lyubina каза:

Говори ми за официални сервизи :dash1:

 

Е, има и такива, от които съм с добри впечатления, не мога да отрека. 

 

В интерес на истината, повечето майстори бяха над средно ниво.

Друг е въпроса колко искат да направят нещо докато е в гаранция, както е с всичко де.

 

Ако е извън гаранция, веднага виждат всички повреди и ги предлагат за ремонт.

 

И аз бях посредника за всичко, между майстори и клиенти.

Публикувано:

Май не разбра какво исках да кажа.

Майсторите работили в официален, понякога  напускат и си правят собствени  сервизи, но там изобщо няма да  приемат гаранционен ремонт.

 

А защо гледат да не оправят неща, за които клиента не се е оплакал изрично или дори да е, се минава с най-малко части и труд, ами много просто е.

Това е защото ставките за труд са им на 50%, дори по-малко, отделно вложените части са безплатни за клиента.

 

 

 

Публикувано:

Напротив. Добре разбирам, че няма да приемат гаранционен ремонт в неофициален сервиз. Това е толкова ясно, че не иска пояснение.


Тук интуитивно съм подкрепил @Duke, купувайки си кола на края на гаранцията с нищожен пробег. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 часа, antea каза:

ако не е тайна, какви са ти съображенията за избягване на българските дилъри? ако са ценови - сега прегледах цени на дилъри в други европейски страни, и са съвсем съпоставими или дори малко по-високи от тези на тукашните дилъри

Не, цените са ОК, дяволът е в допълнителните "опции" наречени "официален сервиз" и така нареченото "обслужване", което получаваш там. Направо не е за приказване какво се случва в гаранционния период по тези места. Затова не се купува и автомобил втора употреба с първоначална регистрация в страната независимо от цената...

  • Харесвам 1
Публикувано:

разбирам, въпреки че аз лично съм доволна от гаранционното обслужване на моята кола, и дори след гаранцията продължавам там да си правя годишната поддръжка

 

а как си сигурен каква е била поддръжката на кола, внесена от чужбина? не е ли малко котка в чувал? мен от разни скрити дефекти и от сорта ме е доста страх, много съм патила навремето от коли секънд-хенд и нон-стоп изпитвах някаква безпомощност - хем си набутан с пари, хем се разваля, хем сблъсъкът със сервизите на собствени разноски ме потрисаше, и тези спомени вече 12 години не избледняват, и ми пречат да се пречупя, иначе наистина е видимо, че за подобни пари като за нова кола от тук, може да се внесе  (поне на хартия) по-висок клас кола

  • Харесвам 2
Публикувано:

През последните години е лесно да проследиш сервизната история на автомобил закупен в ЕС, а ако имаш и доверен търговец и доверен сервиз, като мен, наистина получаваш продукт с ясен произход. Разбира се, съществува и фактор "късмет", но като цяло няма пълно щастие...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ние сме с Тойота Rav4 хибрид, не бих казала че на извънградско разхода е висок заради хибрида. Извънградско разхода е 6,5/100 , а на градско може да падне до 3,5-4,5/100.

Имаме и електрическа Ситроен C4- за 10 хил км сме платили около 400 франка ток., не знам дали с 400 франка бензин/ дизел бих изминала 10 хил км.

Според мен хибрида си заслужава, в градски условия разхода пада доста. Но ако карате 5-6 хил км на ходина може и да не си заслужава.

Публикувано:
преди 6 часа, JazzMaster каза:

Да. Може ли да дадеш инфо “от когато си работил”. Примерно гаранцията валидна ли на територията на ЕС? Можа ли да я ползвам в цялата европейска сервизна мрежа?

Харесал съм си автомобил, който не се продава на западноевропейския пазар, а само в Източна Европа (и такива има :biggrin:) и в тази връзка проведох разговори с официалните представители на марката и в България, и в Германия и имам потвърждението им, че може да се ползва сервизната им мрежа в целия ЕС. Гаранцията също е валидна :smile:

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 48 минути , shots каза:

Харесал съм си автомобил, който не се продава на западноевропейския пазар, а само в Източна Европа (и такива има :biggrin:) и в тази връзка проведох разговори с официалните представители на марката и в България, и в Германия и имам потвърждението им, че може да се ползва сервизната им мрежа в целия ЕС. Гаранцията също е валидна :smile:

Това си зависи от марка до марка и не е универсално правило. Масово удължената гаранция в България е 2 години от производител + 3 години от дилър. Тази от дилъра логично няма да работи в Европа, а и при някои марки има промени в клаузите, когато изтече тази от производителя. Има и изключения - Киа е 7 години от производител, мисля че на Рено марките също. Та трябва да се провери.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Бих обърнал внимание , че разход гориво на новозакупен автомобил в сегмент от + 60 000лв  изобщо не трябва да е сред критериите при избор, освен ако няма да се разчита на същият автомобил за + 300 000км . Разликата от няколко литра на 100км се изпаряват в тотала от по-високите разходи : Каско , данък , ГО , поддръжка ( гаранционна и извън ) , консумативи , спад на стойност..

 

Вземете този , който ви допада повече ( визуално и тип шофиране ) , който ще е по-смислен във вашият лайфстайл и начин на шофиране , а приказките колко харчи - подминавайте с усмивка , така или иначе това няма никакво значение в общият случай. 
 

*Заради свръхкомпактните си размери , нишата на Nissan Juke по света е първи автомобил за момичета ( до 168см ) след завършване на училище .

  • Харесвам 14
Публикувано:
преди 16 часа, antea каза:

за този EV режим ни обясниха, че е с отделен бутон, и така можеш да я накараш да движи изцяло като електрическа /докато издържи/, но забравихме да попитаме дали все пак има защита срещу пълно изтощаване, така че да остане достатъчно поне за последващо запалване на двигателя, така че благодаря за отговора - точно това ме интересуваше :smile:

 

ние ще сме с директна покупка, без лизинг /като счетоводител имам доста възражения срещу лизинговата политика, и не ми се поемат подобни рискове/, така че такава остатъчна стойност няма да имаме, значи се има предвид колко от стойността би си запазила колата, ама във времена на инфлация това не е много достоверно - то и аз сега мога да си продам настоящата кола на 40% от стойността, на която съм я взела от магазина преди 12 години, само че тези 40% освен номинално нямат никаква връзка с действителната стойност на парите тогава и днес...

Аз не говоря за абсолютните стойности на автомобилите след 3-тата или 5-тата година. Става въпрос за сравнение между 2-3 марки и % на обезценка спрямо цената на нов автомобил.

Когато си купувах Королата, колега ми показа графика как спадат цените на няколко марки в продължение на годините в % спрямо цената като нови.

Тогава имах моментно колебание между Октавия и Королата. Новите бяха на почти еднаква цена, даже Октавията с няколко процента по-скъпа, а графиката беше категорично в полза на Тойота.

Сега с две търсения в mobile.bg и съвсем повърхностни сравнения се вижда, че Королите в сравнение с Октавиите (с почти еднакви основни характеристики и произведени 2021г.) отново са с по-висока стойност.

 

---

Започвам леко да съжалявам, че се включих в дискусията, но бях предизвикат от тази голяма жаба - Juke.

Освен корейските, които биха били моя избор бих погледнал и най-малкия SUV на Шкода с поредното нелепо ескимоско/чукчи име.

 

Публикувано:

Да се включа и аз "Барабар Петко с мъжете".  

Не че защитавам Тойта, (въпреки, че последните 15 години сменихме 4-5 модела),  но са номер №1 по продажби в света за последните поне 5 години.

 В момента сме на Корола Крос Хибрид, след като сменихме CH-R-а., Голямото чакане особено за последната Корола седан хибрид  и Рав-а подмина година и половина при някои дилъри.

Ние успяхме за 5 месеца. Не знам как е сега. Но си я караме с голя кеф. Правим годишно 30 - 35000 км. като половината е градско. Зимата не излизаме много на магистрала и забравяме кога сме заредили. Имаме 30-50 км. дневно градско шофиране.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Лек :offtopic:   

 

"Слушам" ви /т.е. чета ви и започвам да се чудя какво правя с моята скромна кола. 

Всички говорите за SUV, и разни подобни сериозни автомобили (по моите критерии) като за градски коли. 

 

Пък аз, с това Клио, с което кръстосвам България (и не само) направо ми иде да се скрия. Верно ли за градски условия си купувате SUV? :dash1:

 

Аз (ако зависеше от мен и можех да си имам два автомобила) бих си взела за града Smart или подобно. Като алтернатива обмислях и едно електрическо Renault Zoe. Ама не ми върши работа като тръгна на дълъг път. 

 

 

Пък после се чудя, защо моята скромна червена кола им пречи на всички на пътя 🤣

 

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Публикувано:

Има SUV-ове са размер на "танк", и такива с размер на "нещо подобно на клио-то ама мааалко по-големшко", има и Crossover-и които често ги наричат SUV, така че дреме ти! 😃

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 43 минути , Lyubina каза:

Лек :offtopic:   

 

"Слушам" ви /т.е. чета ви и започвам да се чудя какво правя с моята скромна кола. 

Всички говорите за SUV, и разни подобни сериозни автомобили (по моите критерии) като за градски коли. 

 

Пък аз, с това Клио, с което кръстосвам България (и не само) направо ми иде да се скрия. Верно ли за градски условия си купувате SUV? :dash1:

 

Аз (ако зависеше от мен и можех да си имам два автомобила) бих си взела за града Smart или подобно. Като алтернатива обмислях и едно електрическо Renault Zoe. Ама не ми върши работа като тръгна на дълъг път. 

 

 

Пък после се чудя, защо моята скромна червена кола им пречи на всички на пътя 🤣

 

 

Всеки според нуждите си 😂 аз в рено клио няма как да напъхам количка, скутер, колело, две каски, две деца , раница. А и ако 10 пъти на ден се наведа за да сложа или извадя децата от колата - лумбагото ми е в кърпа вързано 😂😂 след 10-15 години може и изобщо да не ми трябва градска кола и да си карам колело само, но при сегашния начин на живот  всичко по малко от SUV ми е неудобно .

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, Lyubina каза:

Лек :offtopic:   

 

"Слушам" ви /т.е. чета ви и започвам да се чудя какво правя с моята скромна кола. 

Всички говорите за SUV, и разни подобни сериозни автомобили (по моите критерии) като за градски коли. 

 

Пък аз, с това Клио, с което кръстосвам България (и не само) направо ми иде да се скрия. Верно ли за градски условия си купувате SUV? :dash1:

 

Аз (ако зависеше от мен и можех да си имам два автомобила) бих си взела за града Smart или подобно. Като алтернатива обмислях и едно електрическо Renault Zoe. Ама не ми върши работа като тръгна на дълъг път. 

 

 

Пък после се чудя, защо моята скромна червена кола им пречи на всички на пътя 🤣

 

 

Ми аз съм с малка кола, преди доста я ползвах и за пътуване, сега предимно в града. Почвам да се чудя какво да я правя, че средно съм минавал под 10000км на година, ама вече доста остаря.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 час, Mamas каза:

В момента сме на Корола Крос Хибрид, след като сменихме CH-R-а., Голямото чакане особено за последната Корола седан хибрид  и Рав-а подмина година и половина при някои дилъри.

Ние успяхме за 5 месеца. Не знам как е сега.

И сега продължава да се чака. Колега на мъжа ми е поръчал Корола Крос началото на ноември м.г., казали са му да се подготви за чакане 6-8 месеца.

 

Относно дилемата не мога да се включа, защото нашето семейство сме твърдо фенове на Тойота. При нас въпросът при избора на кола е не коя марка кола да избера, а кой нов модел на Тойота 😀

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Публикувано:

ами то затова има различни големини, всекиму според нуждите :smile: на нас специално ни трябва нещо малко по-голямо от сегашната кола /сравняваме моделите в сайта carsized/, и по-високо отдолу, за да не орем из бабуни по пътища и тн., при паркиране в квартала всеки сантиметър дължина, която ни е излишна, би била досада и проблем, затова и гледаме да е компактно; деца, колички, колелета, щайги няма да товарим, така че и огромните багажници не ни интересуват, но за други хора недостатъците (за нас) на по-големите SUV-ове биха били пък предимство

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 1 минута , chandni каза:

И сега продължава да се чака. Колега на мъжа ми е поръчал Корола Крос началото на ноември м.г., казали са му да се подготви за чакане 6-8 месеца.

 

Относно дилемата не мога да се включа, защото нашето семейство сме твърдо фенове на Тойота. При нас въпросът при избора на кола е не коя марка кола да избера, а кой нов модел на Тойота 😀

Хмм, тук, в тефтера ми пише:

"@chandni е склонна да изневери на Тойота.

Ненадеждна! 

Смекчаващи вината обстоятества - ще го направи с Хонда Пролог":wink:

  • Смея се 6
Публикувано:

SUV нашумяха доста в последните години, предпоалгам затова доста марки си промениха моделите.  Малкото такива автомобили, които съм карал са били с големи размери, на мен лично не са ми много по вкуса. Това обаче не означава че голяма част от хората ( без значение от пола) предпочитат по-високи автомобили, били за да ги качваш по тротоари, градинки и т.н. или поради окаяната пътна инфраструктура в определени участъци.  Не мога да коментирам какво е преживяването на магистрално шофиране с някой SUV с 1000 куб.м. бензинов двигател ( а такива има доста) и малко по-силен вятър. 

По повод питането на @Lyubina за смяна на автомобила - тук има много гледни точки. От една страна може да разгледаш какво не ти харесва в сегашният автомобил ( мощност, багажник, пробег)  а от друга страна да видиш с какво евентуално може да компенсираш тези липси и колко би ти струвало. 

А на питането на  @antea мога да предложа да се търси удобната кола. Предвид че се купува нов автомобил е много по-важно да те кефи и да е удобен, от това каква марка ще бъде.  За представителствата в страната ни си мисля че важи изразът " Всичките са маскари" ( лично мнение). Приеми че при всеки от тях има някакви неща, които може да не ти харесват, но не е драма. 

Ако пък човек има доказан сервиз и хора в него, на които има доверие, то тогава може и да се търси автомобил 2-ра ръка на малко км. Преди 6-7 месеца се оглеждах за такива и се намираха, но бяха с 1-2000 под ( или над) цената на нов такъв. 

 

@chandni В нашето семейство сме фенове на 3 марки ( едната е Тойота) 😉

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 4 минути , ven62 каза:

Хмм, тук, в тефтера ми пише:

"@chandni е склонна да изневери на Тойота.

Ненадеждна! 

Смекчаващи вината обстоятества - ще го направи с Хонда Пролог":wink:

O, не, когато по-напред в темата писах за Пролог, имах предвид Toyota C-HR Prologue разбира се.😄 

  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 13 минути , milen_40 каза:

От една страна може да разгледаш какво не ти харесва в сегашният автомобил ( мощност, багажник, пробег)  а от друга страна да видиш с какво евентуално може да компенсираш тези липси

Ами всъщност, нямам оплаквания. Всичко си е точно. 

Но понеже половината свят се е залетял да се сдобива с нови еко- ....(био 😉 ) автомобили, пък и дилърите ме атакуваха няколко пъти да си сменя бензинката с хибрид, та се зачудих, струва ли си или всичко е въпрос на маркетинг. 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.