Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

@Lyubina наистина всичко е според конкретната нужда в конкретния момент. И аз не бих взела голяма кола за градска дори само заради проблема с паркирането. Но и малка за извънградско не е ОК, ако в нея ще се возят повече от 1-2 човека и багаж. 

При нас едната е наистина голяма /ама не е SUV/, а другата е наистина малка /Mini Countryman/, ама пък се води SUV 😜 

Няма сравнение в удобството на голямата кола, когато пътуваме по 3-5000 километра на обиколка за 2 седмици, ама и МИНИ-то си е супер за градско, че и за кратко извънградско, но за 1-2 човека с малко багаж. 

Щом Реното ти е точно по размер, аз не бих се засилила да сменям.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
17 minutes ago, Lyubina said:

Ами всъщност, нямам оплаквания. Всичко си е точно. 

Но понеже половината свят се е залетял да се сдобива с нови еко- ....(био 😉 ) автомобили, пък и дилърите ме атакуваха няколко пъти да си сменя бензинката с хибрид, та се зачудих, струва ли си или всичко е въпрос на маркетинг. 

всичко е въпрос на маркетинг. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

схемата с лизингите е измислена донякъде точна с такава цела - като ти дойде моментът за остатъчната стойност, да те подтикнат към нов модел, нов срок, в което поначало няма нещо лошо, има хора, които повече от няколко години не биха карали една и съща кола и винаги искат (и могат) да пробват нещо ново и по-хубаво, просто си знаеш, че цял живот ще плащаш наем за кола и това е, като някаква сметка за ток се явява, задължителна и постоянна

 

сега, не мога да прогнозирам след 5-6 години дали няма да има някакви ултра иновативни системи, които да преобърнат света на шофирането, че и да са достъпни за средна ръка хора, но, ако в текущия момент си взема кола, която на дизайн ми е супер, с (почти) всички налични към момента системи за улеснения и безопасност, не виждам никаква причина да не я карам в ежедневието си докато е в изправност, което със сигурност би било поне два пъти по-дълго от времето на лизинга, а да продължа да плащам вечно за все по-нова (отделно от другите недостатъци на лизинга в България), така че @Lyubina, на твое място аз не бих се поддала на подобна агитация :smile:

 

но, разбира се, това е гледната точка на 50-годишен човек, ако съм на 25 и с предстоящи още 40-години кариера, вероятно щях да мисля обратното, кой знае

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

И сега продължава да се чака. Колега на мъжа ми е поръчал Корола Крос началото на ноември м.г., казали са му да се подготви за чакане 6-8 месеца.

 

Относно дилемата не мога да се включа, защото нашето семейство сме твърдо фенове на Тойота. При нас въпросът при избора на кола е не коя марка кола да избера, а кой нов модел на Тойота 😀

С това чакане по 8-10 месеца Тойота ме отказаха преди 3 години когато купувахме втори автомобил - офертата беше плащате в края на Август, а колата ще дойде в края на Март догодина, за Тойота CH-R ставаше въпрос. Сега при всички се чака но тогава VW реагираха светкавично и не ни пуснаха при друга марка, за 20 дни докараха Тигуана който харесахме, а и го докараха със заводски  сертификат N1 /товарен автомобил/ и цената стана още по-вкусна. 

Иначе ако Тойота си нормализират сроковете за доставка бих пробвал някакъв SUV Тойота 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Тук пък даже имаше временно намаление на данъците за да се стимулират продажбите на коли. Не мисля, че се чака за кола, даже ми е странно.

  • Смея се 1
Връзка към коментар

По въпроса за SUV-овете. Сега се замислих, че през последните 25 години съм сменил точно 4 "западни" автомобила. Преди това десетина години карах Лада 2107 и Лада 2105. Настоящата ми кола Seat Arona е втора поред от вида SUV. Когато преди години, довереният ми търговец ми предложи Skoda Yeti, бях скептично настроен. Тогава той ми каза, че като покарам SUV после няма да искам да се кача на друга кола. И честно казано точно така стана. Изключително удобно е да се возиш малко по-високо, да имаш по-голям просвет (това дава допълнително чувство на сигурност по нашите пътища, карал към много ниска кола и знам какво е), по-добра видимост и стабилност. Относно кубатурата, смешно ми е като прочета, че малолитражките били кофти за дълъг път. За мен всичко е до умения и опит на задкормилното устройство. Една от бившите ми коли беше VW GTI, сегашната е еднолитрова малолитражка. И с едната и с другата съм се чувствал прекрасно на дълъг път само дето първата харчеше 7-8 л. извънградско и около 12 л. градско, а сегашната около 5 л. извънградско и 5,3 л. градско през зимата (лятото пада на 4,8 л.). При ежедневни около 60 км. пробег в делнични дни и чести пътувания зад граница и в страната, всеки може да си направи извод какво означават тези цифри във финансов характер. И последно, моля да не се приема като съвет, а като споделен опит. Независимо, че от доста години новите модели предполагат пробег от 30 000 км. преди сервизно обслужване и смяна на масло, аз винаги сменям масло и филтри на 15 000 км. В официалните сервизи дори пропускат смяна на 30 000 км., това не е майтап, има много подобни случаи, които извънгаранционно после излизат доста скъпо на потърпевшите....

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
Цитат

аз не бих се поддала на подобна агитация...........гледната точка на 50-годишен човек

 

Аха, няма да се подавам! 

 

Ти да не си мислиш, че съм на по-малко 😉  

Не че акълът ми понякога не е като на 30, но това е друга тема :girl_to_take_umbrage:

 

А що се отнася до кубатурата на двигателя - изобщо не коментирам. Не ми е работа 🙂 

Карала съм (и все още го правя) по-големи автомобили, и сега имаме една по-голяма, която използваме за дълги пътувания семейно, включително задгранични. 

Да си призная, за мен разлика в комфорта няма (но то аз съм си леко повредена, когато става дума за пътуване 😉 ). 

Първата ми (лична) кола беше Мерцедес А160 от най-първите версии. Няма такъв автомобил, честно! Но в един момент мноооого остаря, а и мъжът ми каза, че му била неудобна като размери, та се наложи да се разделя с нея след 12 години вярна служба 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Duke каза:

...Изключително удобно е да се возиш малко по-високо, да имаш по-голям просвет (това дава допълнително чувство на сигурност по нашите пътища, карал към много ниска кола и знам какво е), по-добра видимост и стабилност.

С всичко останало съм съгласен , но стабилност ? Физиката няма как да я излъжеш, по-високия просвет и по-високия автомобил са за сметка на стабилността.

Разбира се говоря за един и същи клас автомобили.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, neuromancer каза:

Тук пък даже имаше временно намаление на данъците за да се стимулират продажбите на коли. Не мисля, че се чака за кола, даже ми е странно.

Чака се доста повече за хибриди и когато желаеш поръчков хибрид - приготви се за година - две 😉. Производството на батерии не успява да отговори на търсенето . Тойота ме качиха на хамстер колелото и продължавам да чакам един техен хибрид вече 14 месеца ( първоначално ми казаха 3-6 месеца ). Друг е въпроса , че вече не я чакам - купих си други нов автомобил, но когато (ако ) стане готова , отива директно при Половинката , която вероятно ще се разплаче от яд , че ще загуби тригодишната си CX-5.

Връзка към коментар
преди 1 час, Климент каза:

С всичко останало съм съгласен , но стабилност ? Физиката няма как да я излъжеш, по-високия просвет и по-високия автомобил са за сметка на стабилността.

Разбира се говоря за един и същи клас автомобили.

Под "стабилност" нямам предвид само буквалното значение на думата в контекста на написаното. Усещането за стабилност или защитимост е безспорно по-силно в по-висок автомобил...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

аз я попрочетох темата отново от началото, и опитът на @Георги е безценен, бях я забравила тази одисея, но е все още абсолютно актуална, чета и виждам нас си :smile: приложихме идеята за оферти от други дилъри от страната, и в действителност от провинцията дават малко по-добра отстъпка от ценовата листа, чудя се обаче дали ако тръгнем по тая линия в такъв случай потенциално доставената кола трябва да бъде регистрирана в тамошния КАТ и съответно ще има регистрационен номер от съответната област?

Връзка към коментар
преди 7 часа, EmoKrastev каза:

С това чакане по 8-10 месеца Тойота ме отказаха преди 3 години когато купувахме втори автомобил - офертата беше плащате в края на Август, а колата ще дойде в края на Март догодина, за Тойота CH-R ставаше въпрос. Сега при всички се чака но тогава VW реагираха светкавично и не ни пуснаха при друга марка, за 20 дни докараха Тигуана който харесахме, а и го докараха със заводски  сертификат N1 /товарен автомобил/ и цената стана още по-вкусна. 

Иначе ако Тойота си нормализират сроковете за доставка бих пробвал някакъв SUV Тойота 

CH-R - а миналата година , а може би още е така беше в акция и не се чака, даже имаше 12% отстъпка. Преди 5 години го взехме за месец, пак с бонус. Чакат се Короли, Корола Крос и  РАВ4, на всички хибриди и плъгин хибриди.

Връзка към коментар
преди 10 минути , Mamas каза:

CH-R - а миналата година , а може би още е така беше в акция и не се чака, даже имаше 12% отстъпка. Преди 5 години го взехме за месец, пак с бонус. Чакат се Короли, Корола Крос и  РАВ4, на всички хибриди и плъгин хибриди.

CH-R не е ли с повече магарета отколкото коне?

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 48 минути , antea каза:

в действителност от провинцията дават малко по-добра отстъпка от ценовата листа, чудя се обаче дали ако тръгнем по тая линия в такъв случай потенциално доставената кола трябва да бъде регистрирана в тамошния КАТ и съответно ще има регистрационен номер от съответната област?

Регистрацията на колата е по постоянен адрес на собственика. 

В една такава хипотеза или се уговаряте автовозът да достави колата ви при софийски(я) дилър и да я получите от него (ако разбира се има съгласие между двамата продавачи), ако не - транзитни номера и последваща пререгистрация в София.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Регистрацията на колата е по постоянен адрес на собственика. 

В една такава хипотеза или се уговаряте автовозът да достави колата ви при софийски(я) дилър и да я получите от него (ако разбира се има съгласие между двамата продавачи), ако не - транзитни номера и последваща пререгистрация в София.

Нали вече ако не искаш не си сменяш номерата ако купиш кола от друг град със съответните номера? Можело да си продължиш с тях. Така разбрах 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, Nayden Bondzhev каза:

 Тойота е лидер при хибридите, като се замисля не съм виждал тяхна електричка. За мен mild хибрида е едно недоносче.

Имат електрически SUV, много прилича на RAV4. На мен лично много ми харесва и съжелявам, че не го поръчахме, но миналата година се чакаше 6 месеца.

Връзка към коментар
Преди 1 час, EmoKrastev каза:

Нали вече ако не искаш не си сменяш номерата ако купиш кола от друг град със съответните номера? Можело да си продължиш с тях. Така разбрах 

Може ако вече е регистрирана с БГ номера. При първоначална регистрация или нов внос, мисля трябва да е по адрес.

Връзка към коментар
преди 2 часа, EmoKrastev каза:

Нали вече ако не искаш не си сменяш номерата ако купиш кола от друг град със съответните номера? Можело да си продължиш с тях. Така разбрах 

Аз мислих, че ще взимат от дилър фабрично нова, на която ще предстои регистрация. Ако взимат тестова, вече регистрирана, може да не правят това упражнение.

 

преди 2 часа, Velyana каза:

Имат електрически SUV, много прилича на RAV4. На мен лично много ми харесва и съжелявам, че не го поръчахме, но миналата година се чакаше 6 месеца.

Toyota bZ4X е електромобил, но търговците в един от дилърите, които имат тестова бройка и я използват при пътувания извън града, не бяха възхитени от него откъм пробег с едно зареждане. 

И аз съм много надъхана за електромобил, но на този етап в България електричките са за градски коли. 

@Velyana, вие Plug-in хибрида на РАВ4 ли взехте?

Връзка към коментар
преди 10 часа, chandni каза:

Аз мислих, че ще взимат от дилър фабрично нова, на която ще предстои регистрация. Ако взимат тестова, вече регистрирана, може да не правят това упражнение.

 

Toyota bZ4X е електромобил, но търговците в един от дилърите, които имат тестова бройка и я използват при пътувания извън града, не бяха възхитени от него откъм пробег с едно зареждане. 

И аз съм много надъхана за електромобил, но на този етап в България електричките са за градски коли. 

@Velyana, вие Plug-in хибрида на РАВ4 ли взехте?

Не , ние сме с обикновенният хибрид. И вече е на 50 хил.км и сме много доволни - кола, обслужване- всичко донсега е без забележка. 
Аз я пробвах електрическата тойота и на мен ми хареса. Ние имаме електрически Ситроен и пробега му също не е мега постижение , особенно зимата. Аз исках тесла , защото те имат най- добрата батерия и пробег, но след като се качих в една Тесла и кмах чувството , че се качвам в картонена кола сглобена от дещеря ми се отказах 😂

Аз дори и в Европа не бих тръгнала на дълъг път с електричка, защото ми е прекалено сложно да правя някви сметки къде да заредя и да правя почивка. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 38 минути , Velyana каза:

Аз дори и в Европа не бих тръгнала на дълъг път с електричка, защото ми е прекалено сложно да правя някви сметки къде да заредя и да правя почивка

То това го прави съответния app така че драма няма, от моята гл.точка неудобството е в честите и отн. дълги почивки. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 48 минути , JazzMaster каза:

То това го прави съответния app така че драма няма, от моята гл.точка неудобството е в честите и отн. дълги почивки. 

То е ясно че го прави app, но ние сме от хората които не правят паузи по- дълги от 5 мин, а за 5 мин няма как да се зареди батерията. В нашият случай е неудобство. 
но пък има хора които обичат да правят по дълги почивки и за тях не е проблем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , Velyana каза:

То е ясно че го прави app, но ние сме от хората които не правят паузи по- дълги от 5 мин, а за 5 мин няма как да се зареди батерията. В нашият случай е неудобство. 
но пък има хора които обичат да правят по дълги почивки и за тях не е проблем.

Моят единствен опит с дълго кафе, при това скъпо. 😂

Не виждам към момента друга схема освен с безплатното неограничено паркиране по зоните и евтино зареждане ако има паркомясто/паркинг с изведено захранване.

image.png.e731f4cd92860c1d70a3df08ce3d3152.png

Връзка към коментар

Електрическите автомобили си имат и своите предимства. Замръсяването няма какво да го коментираме, че там не е ясно ( според мен ) дългосрочно дали е предимство. Доста са тихи, да не казвам безшумни, все още има някаква далавера с безплатни зареждания, имат лесна поддръжка, чести ъпдейти и т.н. без нужда от сервиз.

Много зависи и от типа на шофиране, примерно градско ( поне в София) са доста агресивни, един вид изместиха негативната слава на  БМВ-та. Като плюс е че бързо ускоряват, За извънградско някой хора обичат ( или пък са свикнали) да пътуват до Пловдив примерно с почивка за храна/ кафе. Тях не ги бърка че ще зареждат 40-50мин. 

Ние при нашите междуградски пътувания рядко правим дълги почивки, затова заложихме на хибрид. Сега има ли смисъл, няма ли  " всеки сам си преценя" 😉 

П.П Може да съм със закостенели разбирания относно ДВГ, ама си предпочитам да има обемна мощност, колкото и да ме убеждават че 1000 куб. двигател с две турбини направо лети. 😉

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.