antea Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари @Георги, @ven62, @chandni - тагвам вас, защото сте споменавали за покупки на нови коли в последните години, но ако някой също разполага с това - дали имате под ръка, на файл, гаранционните си условия, ще ми е много полезно да сравня с това, което предлагат Renault, тъй като в техните условия масираното изброяване е какво не се покрива, и се чудя дали това е стандартно, защото не ми става ясно аджеба какво пък може да се смята за гаранционно? Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Какво значи обемна мощност ? Връзка към коментар
jorocontrola Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 56 минути , Alexander каза: Какво значи обемна мощност ? 150коня от 3л, а не литър с турбина. Но това умира вече с еко нормите ... 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 18 минути , antea каза: @Георги, @ven62, @chandni - тагвам вас, защото сте споменавали за покупки на нови коли в последните години, но ако някой също разполага с това - дали имате под ръка, на файл, гаранционните си условия, ще ми е много полезно да сравня с това, което предлагат Renault, тъй като в техните условия масираното изброяване е какво не се покрива, и се чудя дали това е стандартно, защото не ми става ясно аджеба какво пък може да се смята за гаранционно? Аз съм с Тойота Камри с 10г, ето условията - https://www.toyota.bg/content/dam/toyota/nmsc/bulgaria/cross-model/owners/0636_Toyota Relax terms and conditions brochure_148x210mm_04 JUNE 21 2 - page.pdf *не съм сигурен в линка, този може да е за ползвани автомобили, които искат да се включат в програмата. 1 Връзка към коментар
antea Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари @Oshko това е всъщност 10 годишната гаранция, нали? плаща ли се за нея отделно, тъй като във файла пише, че се активира след като изтекат стандартните гаранции и клиентът е платил таксата за активиране? или пък сигурно е калкулирана в цената на колата? Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Никой не обсъжда въртящия момент на двигателите, може би не ви е важно. Аз мисля че това е нещото, което движи лесно или трудно масата желязо. Конските сили/киловати се постигат в полезността си обикновено в доста високи обороти при бензиновите и чуствителна по-ниски при дизеловите двг. Т.е. за тая мощ при бензиновите ни трябват около 4000об./мин. Че то това и на аутобана почти не се случва. Дизела е все още далеч по-добрия на показатели (вкл. КПД) двигател, ама е “мръсна дума”. Електродвигателите ясно, те са най-доброто. Но да се върнем на въртящия момент: гледам масово текущите нови среден клас коли с даунсайзнатите двигатели имат 180-220Nm за маса ср. 1,5т. Та въпроса ми към притежателите на такива модели: върви ли това чудо или имате чувството че всеки момент нещо не му достига? 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 36 минути , JazzMaster каза: Но да се върнем на въртящия момент: гледам масово текущите нови среден клас коли с даунсайзнатите двигатели имат 180-220Nm за маса ср. 1,5т. Та въпроса ми към притежателите на такива модели: върви ли това чудо или имате чувството че всеки момент нещо не му достига? При мен за SEAT Arona е 175Nm за двигател 1.0 TSI (95 Hp) Предишната ми SKODA Yeti беше 200Nm за двигател 1.4 TSI (122 Hp) По-предишната SKODA Octavia беше 148Nm с двигател 1.6 (102 Hp) Преди това карах VW Golf III 2.0 GTI със 180Nm с двигател 2.0 (150 Hp) Както виждаш, слизам стремглаво надолу по отношение на кубатурата, но поддържам относително еднакъв въртящ момент... Ако изключим GTI, всяка следваща кола ми се е струвала по-пъргава от предишната. Сигурно звучи невероятно, но това е самата истина... 1 Връзка към коментар
Nayden Bondzhev Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Тази сутрин направих София Венеция за 11 часа, с хибрид, 11.7 среден разход. 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 7 часа, Mamas каза: този от 2019 беше 122 коня, но новият е колкото Кроса - 198. Plug-in хибридът даже е 223. преди 4 часа, antea каза: @Oshko това е всъщност 10 годишната гаранция, нали? плаща ли се за нея отделно, тъй като във файла пише, че се активира след като изтекат стандартните гаранции и клиентът е платил таксата за активиране? или пък сигурно е калкулирана в цената на колата? До 2015-2016 автомобилите бяха с 5 г/100 000 км (което настъпи по-рано) и беше включена в цената на автомобила. После я удължиха на 6/150, като отново беше включена в цената на автомобила. Нашата беше закупена през 2015-та и до 5-тата година имахме пълна гаранция на всичко, а след 5-та ни предложиха да я удължаваме година за година, като може да се удължава докато автомобилът навърши 10 г (реално като се удължи малко преди да стане на 10, е в гаранция почти до навършването на 11 г). Цената за удължаване на гаранцията на хибридния модул беше 234 лв/година, а за удължаване на гаранцията и на останалите компоненти (ДВГ и ходова част) се доплащаха по спомени 99 (или 199) лв на година. Не помня точно, тъй като винаги са били включени към обща цена с обслужването (за да важи удължената гаранция, е необходимо да обслужваш автомобила в официален сервиз и да са сменя/ревизира всичко, както си пише по сервизна книжка). В момента вече всичко е включено в цената на автомобила и не се доплаща (за гаранцията става дума). Обслужването се заплаща. 2 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 3 часа, antea каза: @Oshko това е всъщност 10 годишната гаранция, нали? плаща ли се за нея отделно, тъй като във файла пише, че се активира след като изтекат стандартните гаранции и клиентът е платил таксата за активиране? или пък сигурно е калкулирана в цената на колата? Видях и аз, че така пише, но не са ми искали пари допълнително. Силно се надявам, че е включено в цената на колата или обслужването, което задължително си правиш при тях веднъж годишно- масло, филтри, преглед на батерията и т.н има си график на дейности и цени в приложението. Последно платих около 300лв. Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 1 час, Nayden Bondzhev каза: Тази сутрин направих София Венеция за 11 часа, с хибрид, 11.7 среден разход. Не знам как си карал, но тъй като имаше хора, които питаха дали си заслужават хибридите, се чувствам лично отговорна да кажа, че този разход категорично не е представителна извадка и или има проблем с автомобила, или със стила на шофиране. Попитах мъжа ми за средния и най-високия разход, които е постигал и той ми изпрати анализа от сайта, на който си въвежда зарежданията: За малко над 118 000 км, най-високият разход е бил 6.9 (със 140 по магистрали и зимно време, когато двигателят често се включва дори и при заредена батерия, тъй като изстива), най-нисък 3.8/100 в топло време извънградско, а средният е 5.13/100 4 Връзка към коментар
antea Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари @chandni кой е този сайт, в който въвежда? ние се самоубедихме за хибрид и най-вероятно в понеделник ще я поръчваме, не че бихме заложили на голямо спестяване на гориво, но пък и това, което показваш, е приятно 🙂 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 3 часа, antea каза: @chandni кой е този сайт, в който въвежда? ние се самоубедихме за хибрид 🙂 Това е сайтът. Уточнявам, че този разход е за хибрид с двигател и батерия като на Prius III, ако сте избрали някакъв mild hybrid, нещата може да изглеждат по различен начин. Но ти пишеш, че не залагате на спестяване на гориво, тъй че само вметвам. Връзка към коментар
antea Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари не, нормален full hybrid ще бъде mild-a вече го има в много коли, някои марки дори не го споменават изобщо и се вижда само в спецификацията, така че там със сигурност не е нищо осезаемо 1 Връзка към коментар
Velyana Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Аз на РАВ4 съм стигала и разход до 7,8 , но с каране по немска магистрала където няма ограничения в неделя сутрин когато няма никой по магистралата 😂 димек с много спортно каране. 11.8 разход направо ми се струва невъзможен. Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Хора, днес отидох до Бургас, работих и се върнах. Не мога да кажа, че съм състезател, но го направих за по около 3,5ч в посока, разходът на бензин ми е 5,2 2 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 1 час, Lyubina каза: Хора, днес отидох до Бургас, работих и се върнах. Не мога да кажа, че съм състезател, но го направих за по около 3,5ч в посока, разходът на бензин ми е 5,2 За какъв автомобил е този разход, с какъв двигател, колко к.с. и какво тегло? И по колонка ли е или по борд компютър, защото разликата не е малка? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 2 февруари Автор Сподели Публикувано: 2 февруари преди 9 часа, antea каза: @Георги, @ven62, @chandni - тагвам вас, защото сте споменавали за покупки на нови коли в последните години, но ако някой също разполага с това - дали имате под ръка, на файл, гаранционните си условия, ще ми е много полезно да сравня с това, което предлагат Renault, тъй като в техните условия масираното изброяване е какво не се покрива, и се чудя дали това е стандартно, защото не ми става ясно аджеба какво пък може да се смята за гаранционно? Прикачвам условията на Киа, Сеат и Шкода от преди 5 години. Имам и от дачия, снимана с телефон от приятел, ако е толкова интересно ще я кача и нея, че нали са от семейството на Рено, но ще ми отнеме време, а ме мързи сега 🙂 Warranty_Terms_KIA.pdf 178 02 General conditions vehicle garantee.pdf Gar_usl_22.10.2018_Final.pdf 1 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 4 часа, chandni каза: Не знам как си карал, но тъй като имаше хора, които питаха дали си заслужават хибридите, се чувствам лично отговорна да кажа, че този разход категорично не е представителна извадка и или има проблем с автомобила, или със стила на шофиране. Попитах мъжа ми за средния и най-високия разход, които е постигал и той ми изпрати анализа от сайта, на който си въвежда зарежданията: За малко над 118 000 км, най-високият разход е бил 6.9 (със 140 по магистрали и зимно време, когато двигателят често се включва дори и при заредена батерия, тъй като изстива), най-нисък 3.8/100 в топло време извънградско, а средният е 5.13/100 Много интересни статистически данни, можеш ли да дадеш линк към този сайт? Направи ми впечатление, че само половината от общия пробег е изминат с климатик. Да разбирам, че не го държите постоянно включен? Аз откакто карам коли с климатици, особено последните две с климатроник, никога не го изключвам. Държа го включен на автомат и 22 градуса. Така поне съм чел, че е правилно да се прави... Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 2 часа, Lyubina каза: Хора, днес отидох до Бургас, работих и се върнах. Не мога да кажа, че съм състезател, но го направих за по около 3,5ч в посока, разходът на бензин ми е 5,2 Аз съм убеден, че малолитражките на бензин са по-икономични от хибридите. По-горе писах, че имам разход от 5,3 градско през зимата и 4,8 пак градско през лятото. Говоря за София... 1 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 10 минути , Duke каза: можеш ли да дадеш линк към този сайт? Малко по-нагоре дадох линк, но ето го пак. преди 10 минути , Duke каза: Направи ми впечатление, че само половината от общия пробег е изминат с климатик. И при нас не се изключва (двузонов климатроник е), но мъжът ми каза, че в повечето случаи просто забравя/пропуска да сложи отметката, когато въвежда зареждането. Цитирам го: "Климатроникът на хибридите е електрически, захранва се от батерията, а не е закачен с ремък към двигателя, както при конвенционалните двигатели, съответно няма смисъл да се изключва, тъй като зимата батерията обикновено е пълна и двигателят пали заради падане на работната температура, а не заради липса на заряд, а лятото си е абсолютно задължителен климатикът/климатроникът". преди 5 минути , Duke каза: имам разход от 5,3 градско през зимата и 4,8 пак градско през лятото. Говоря за София... Има огромна разлика от град до град и от натовареността на движението. Ние в София с хибрида правим около 4/100 градско, но там няма такива задръствания, като в Пловдив. Тук разкопават едновременно целия град и вече е не "градско", а "вътрешнозаводски транспорт" Преди около два месеца мъжът ми си дойде от Русе, като от там, до входа на Пловдив му е отнело 4 часа, а от входа на Пловдив до вкъщи - повече от час! 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Няма значение от сезона, климатроник не се изключва, както не се изключва функцията за автоматични фарове (въпреки, че според някои при снеговалеж трябвало да се мине на ръчно управление) и чистачки (въпреки, че редовно забравям да превключа на ръчен режим сутрин през зимата, когато трябва да чистя колата от сняг). Станахме ужасно зависими и мързеливи покрай тези нови функции. Единствено функцията "лейн асист" не мога да понасям. АСС е ОК, но "лейн асист" за мен е повече опасна отколкото полезна. Понякога ми липсва първата Лада 2107 - няма хидравлика на волана, палиш на смукач, няма климатици, няма глезотии, но пък беше голяма тръпка да управляваш това чудо на инженерната мисъл... 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 14 минути , Duke каза: Аз съм убеден, че малолитражките на бензин са по-икономични от хибридите. По-горе писах, че имам разход от 5,3 градско през зимата и 4,8 пак градско през лятото. Говоря за София... И още нещо... Ако правилно съм разбрала, в момента си със Seat Arona, който по данни от интернет е 1087 кг, докато нашият Toyota Auris е тон и половина... Така че въпросът не е само кубатура/конски сили, а съотношение на тези конски сили към теглото на автомобила, който задвижват. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари В момента, chandni каза: И още нещо... Ако правилно съм разбрала, в момента си със Seat Arona, който по данни от интернет е 1087 кг, докато нашият Toyota Auris е тон и половина... Така че въпросът не е само кубатура/конски сили, а съотношение на тези конски сили към теглото на автомобила, който задвижват. Да, да, точно така, теглото е определящо в случая... 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари преди 19 минути , chandni каза: Има огромна разлика от град до град и от натовареността на движението. Ние в София с хибрида правим около 4/100 градско, но там няма такива задръствания, като в Пловдив Леле, какво доживях да прочета, но има доза истина в написаното, последно в Пловдив и на мен ми направи впечатление засиления трафик... 1 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега