ven62 Публикувано: 2 февруари Сподели Публикувано: 2 февруари Не мога да си намеря гаранцията (файла) на Королата хибрид. Купена юни 2021 По памет - основна гаранция 7 г. Батерия - 10 г. Ако след 7 минаваш на профилактика в оторизиран сервиз Против корозия 12 години. Но това е ако има толкова много ръжда, че се появи дупка в ламарината 22000 км. 5/100 1 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Е, нали от няколко дни обяснявам, че съм с бензиново Рено Клио, малкия двигател (има няма 1000 к.см.), обаче мисля беше 76 к.с. (или там някъде). Не знам каква разлика има между двата вида определяне на разхода, но при мен винаги е на колонка. И да, климатика работи непрекъснато (в случая говоря да бозов модел, само с прост климатик). Всъщност, на борда компютър имам само смесения разход (или поне до там съм стигнала 😀), който ми показва за 41789 км разход 6,1/100. Тегло? Твърде много искате от мен 😀😀😀. Включих се в дискусията не за да се хваля с колата си, а защото както писах преди няколко дни Рено активно ме убеждават да заменя бензинката с новия им full-hybrid . Значи няма да го правя 😀, не се подавам на провокации 😉, въпреки че аз колите си ги избирам първо на фасон (не стига че жена, ами и блондинка). 4 1 Връзка към коментар
дядо Пепи Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 52 минути , Lyubina каза: Значи няма да го правя 😀, не се подавам на провокации Подкрепям! Щом можеш да си позволиш финансово едно возило, нека избраното да те кефи. Като се приближиш към него да усетиш някаква тръпка на очакване от удоволствието, което ще изпиташ от управлението му. А не " за толкова пари толкова радост". 3 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари От месец и половина вървят усилено доставките на Тесла truck 2 1 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 37 минути , stanislavpp каза: От месец и половина вървят усилено доставките на Тесла truck Не съм се интересувала от този модел, но имам чувството, че някое 4-годишно детенце е създало дизайна му в заниманията си по рисуване в детската градина. Каква е цената на този "красавец" в САЩ? 2 1 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Винаги съм се чудел за схващането, голям мотор/малко истински коне, малък мотор с много коне-лош мотор, фалшиви коне. Като цяло не съм фен на малките мотори, но откакто им сложиха турбини на бензиновите масово, положението е коренно различно. Най-интересно ми е, кое се води за идеала за съотношение обем/коне? Защото през годините от как има ДВГ, това се е изменили в пъти. Сега средното е 70+ коня за атмосферните. През 90-те години литрова мощност от 50-60 коня. Ако се тръгне назад във времето, ще видим, че края на 70-те години, че литровата мощност е 50-на коня, а в началото е 30-40коня. Ако се върнем още назад, става съвсем страшно и литровата мощност пада още. Дали 80-те години, не казвали същото, как са станали малки моторите с много коне? Реално е увеличена 2-3 пъти литровата мощност, без да броя най-старите ДВГ-та Връзка към коментар
chandni Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 5 часа, Lyubina каза: Не знам каква разлика има между двата вида определяне на разхода Осезаема. 🙂 При нас борд компютърът винаги показва 0.2 до 0.5 л/100 км по-малко, отколкото излиза разходът, изчислен на база заредено гориво/изминати километри. При разход от порядъка на 4.5-5/100, разликата си варира от 5 до 10% спрямо реалния, та затова попитах. преди 5 часа, Lyubina каза: Включих се в дискусията не за да се хваля с колата си, а защото както писах преди няколко дни Рено активно ме убеждават да заменя бензинката с новия им full-hybrid . Никой не говори за хвалене. Просто водим дискусия дали хибридите си заслужават. И понеже Duke изрази становище, че малолитражките са по-икономични, а и ти писа, че твоето бензиново Clio гори 5-6/100, а в същото време Nayden обяви някакъв извънземен разход за хибрид (всъщност е извънземен ако допуснем, че говори за Toyota, защото и моето, и на Velyana впечатленията са от хибридите на тази марка, но за други може да е нормален такъв разход), се включих с реални данни от хибрид, за да може който е заинтересован, да прочете и да реши за себе си струват ли си или не. Както стана ясно и твоята, и на Duke са около 1 т и 1-л двигател, докато хибридът, с който сравняваме, е 1.5 т, 1800 куб. см бензинов двигател, така че е напълно нормално, че чист бензин с малко тегло и кубатура дава разход колкото хибрид с 50% по-голямо тегло и почти двойно по-голям обем на двигателя. Ако човек има сравнително нова или поне запазена кола и няма необходимост да я сменя, то категорично нито хибрид, нито какъвто и да е нов автомобил не си заслужава ако идеята е икономия на гориво и по-евтино придвижване. Колкото и малко да гори новият автомобил и каквато и "ламя" да е старият, покупната цена от 60+ хиляди няма как да се "избие" от разликата в разхода. 60 000 лв при настоящите цени на горивата около 2.50 за литър, са 24 000 л гориво. Та с 24 тона гориво, всеки може да си направи сметка колко километра би изминал със стария си автомобил и дали може да ги "избие". Сметката никога не излиза. Не, хибрид се купува заради това, че си фен на новите технологии и нямаш против да платиш малко повече, за да си в крак с новите разработки, заради тишината вътре в купето, заради липсата на вибрации и тракане от двигателя, но не и заради по-ниска цена на придвижване. Така че да, в твоя случай на нов автомобил на няколко години (явно под 5, щом дори още не си го изплатила), определено не си заслужава да го смениш с хибрида, който ти предлагат. Ако обаче някой така или иначе купува нов автомобил, гарантирам му, че след като веднъж се качи на хибрид, връщането към конвенционален двигател е изключително малко вероятно. 7 3 Връзка към коментар
antea Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 55 минути , chandni каза: Ако човек има сравнително нова или поне запазена кола и няма необходимост да я сменя, то категорично нито хибрид, нито какъвто и да е нов автомобил не си заслужава ако идеята е икономия на гориво и по-евтино придвижване. Колкото и малко да гори новият автомобил и каквато и "ламя" да е старият, покупната цена от 60+ хиляди няма как да се "избие" от разликата в разхода. 60 000 лв при настоящите цени на горивата около 2.50 за литър, са 24 000 л гориво. Та с 24 тона гориво, всеки може да си направи сметка колко километра би изминал със стария си автомобил и дали може да ги "избие". Сметката никога не излиза. Не, хибрид се купува заради това, че си фен на новите технологии и нямаш против да платиш малко повече, за да си в крак с новите разработки, заради тишината вътре в купето, заради липсата на вибрации и тракане от двигателя, но не и заради по-ниска цена на придвижване. Така че да, в твоя случай на нов автомобил на няколко години (явно под 5, щом дори още не си го изплатила), определено не си заслужава да го смениш с хибрида, който ти предлагат. Ако обаче някой така или иначе купува нов автомобил, гарантирам му, че след като веднъж се качи на хибрид, връщането към конвенционален двигател е изключително малко вероятно. аз съм съгласна с мнението ти като цяло, но сметката не е точно така - тия 60000 биха били верни, ако се колебаеш между примерно кола за 40к нормален ДВГ и друга за 100к, но хибрид, но иначе абсолютно равни други условия, в общия случай обаче, от това, което гледахме в последните дни, разликата между двете модификации за един и същ модел е някъде до около 10К, а големите разлики вече идват от нивата на оборудване и допълнителните екстри, които са си налични и при бензините, и при хибридите не че пак при един неголям пробег годишно разликата от 10К би се избила от спестяване, но определено си струва за другите предимства, които изброяваш, или поне на нас така ни се стори логично Връзка към коментар
chandni Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 17 минути , antea каза: тия 60000 биха били верни, ако се колебаеш между примерно кола за 40к нормален ДВГ и друга за 100к, но хибрид, Не, имах предвид 60 000 покупна цена на нов автомобил хибрид, сравнена с автомобила, който вече имаш и за който не плащаш нищо (абстрахираме се дори от това, че продавайки стария автомобил, ще намалиш малко цената на новата). Ние за себе си правихме сравнение между хибрид и plug-in hybrid - разликата е от 8 до 10 000 лв повече за plug-in, сравнена със същото ниво на оборудване, но само хибрид и решихме, че не си заслужава. При средно 9000 лв разлика, това са 3600 л гориво, които при разход 5/100 (разхода на full hybrid) са достатъчни за изминаването на 72 000 км. Т.е. след изминаването на 72 000 км с plug-in ще си "избиеш" разликата в цената на автомобила и то само ако plug-in-ът гори 0/100... Той обаче не гори 0/100, а гори по данни на Toyotа 0.9/100 бензин (и това е ако си в града, защото извънградско ще е доста повече). Електричеството, което обаче ще изразходи също не е безплатно, така че сметките категорично са в полза на стандартния хибрид. 3 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Аз лично не съм убедена, че батериите са по екологични от ДВГ, но това си е мое мнение. Ако се захване и с труда, с който се добиват някои елементи за производството им и технологиите.... отиде се не видя 😀 Но това е друга тема. 5 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 3 февруари Автор Сподели Публикувано: 3 февруари преди 2 часа, Alexander каза: Винаги съм се чудел за схващането, голям мотор/малко истински коне, малък мотор с много коне-лош мотор, фалшиви коне. Като цяло не съм фен на малките мотори, но откакто им сложиха турбини на бензиновите масово, положението е коренно различно. Най-интересно ми е, кое се води за идеала за съотношение обем/коне? Защото през годините от как има ДВГ, това се е изменили в пъти. Сега средното е 70+ коня за атмосферните. През 90-те години литрова мощност от 50-60 коня. Ако се тръгне назад във времето, ще видим, че края на 70-те години, че литровата мощност е 50-на коня, а в началото е 30-40коня. Ако се върнем още назад, става съвсем страшно и литровата мощност пада още. Дали 80-те години, не казвали същото, как са станали малки моторите с много коне? Реално е увеличена 2-3 пъти литровата мощност, без да броя най-старите ДВГ-та Мненията по въпроса са доста консервативни и не се развиват с темпото, с което се развива самата индустрия. Говорим за сфера, в която винаги последната добра кола е произведена преди 10 години и "вече не ги правят такива". И това го слушам има няма от 2000-тната насам. 2 1 Връзка към коментар
Velyana Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Преди 1 час, Lyubina каза: Аз лично не съм убедена, че батериите са по екологични от ДВГ, но това си е мое мнение. Ако се захване и с труда, с който се добиват някои елементи за производството им и технологиите.... отиде се не видя 😀 Но това е друга тема. Най- екологично е изобщо да не се притежава кола 😊 ние също сме коментирали какво ще се случва с батериите след 10-15 години- как ще бъдат преработвани и какъв отпечатък ще оставят, но току виж открили нещо гвниално за преработката им 😊 аз на твое място не бих си сменила колата, при положение че те вози, разхода те устройва и нямаш много разходи по нея. ние си купихме нова кола, когато установихме, че старата не ни устройва с две деца. Аз не я разбирам тази консуматорска нагласа да си сменям колата на всеки 2-3 години, защото видиш ли новият модел е излязъл на пазара. Но това е мое мнение😊 3 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Не съм от консервативните, ноо.... в дискусията ми по-назад с @Duke , понеже той даде своето субективно (естествено) мнение по отн. на въртящия момент, не ми се струва "напредък" текущите много иновативни (често) 3-цилиндрови мотори с някви "коне/киловати" (което за мен не е много важно колко точно са тия коне), да вадят въртящ момент "като преди 20г." при прибл. същата маса желязо и последващ товар от хора/багаж на пътя. Като дойде момента ми да сменя абтомобил, "слязох" от 320 Nm. Можех да тествам в салона новия с 300Nm, тествах го. Става, върви, на 130 почва да ръмжи леко дразнещо, ама все пак щеше "да става". После при познат тествах модела с 400Nm, ами нямаше колебание, сами се сещате какво взех. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 40 минути , JazzMaster каза: Не съм от консервативните, ноо.... в дискусията ми по-назад с @Duke , понеже той даде своето субективно (естествено) мнение по отн. на въртящия момент, не ми се струва "напредък" текущите много иновативни (често) 3-цилиндрови мотори с някви "коне/киловати" (което за мен не е много важно колко точно са тия коне), да вадят въртящ момент "като преди 20г." при прибл. същата маса желязо и последващ товар от хора/багаж на пътя. Като дойде момента ми да сменя абтомобил, "слязох" от 320 Nm. Можех да тествам в салона новия с 300Nm, тествах го. Става, върви, на 130 почва да ръмжи леко дразнещо, ама все пак щеше "да става". После при познат тествах модела с 400Nm, ами нямаше колебание, сами се сещате какво взех. Виж, за мен колата е средство за придвижване и нищо повече. Като всеки мъж, аз също се заглеждам по новите модели и като цяло обичам технологичните новости. В същото време никога не съм бил "състезател" на пътя и дори предпочитам да карам по-маломощни коли, защото ме кефи да боравя с ръчните скорости и да определям темпото на база работа на двигателя. Сигурно и защото ежедневно навъртам по 60 км до офиса и обратно, а и често пътуваме с колата извън страната, за мен разхоса на гориво е от значение и съм доволен, че от градски разход 12 на първата ми кола Seat Ibiza, минах през 12-15 на следващите две - WV и Skoda Octavia, за да сляза стремглаво до 6 при Skoda Yeti и сега 5 при Seat Arona. Сега, не че съм забогатял от тази работа, но определено годишно от икономия на гориво пестя за поне едно пътешествие. Сигурно и затова ми е все едно дали на двулентов път въобще няма да се замисля дали ще имам достатъчно време при изпреварване на ТИР (както беше навремето с GTI-а) или ще подходя доста по-внимателно в преценката, както правя сега... 3 Връзка към коментар
ivailo_radev Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Преди 1 час, Velyana каза: Най- екологично е изобщо да не се притежава кола 😊 ние също сме коментирали какво ще се случва с батериите след 10-15 години- как ще бъдат преработвани и какъв отпечатък ще оставят, но току виж открили нещо гвниално за преработката им 😊 аз на твое място не бих си сменила колата, при положение че те вози, разхода те устройва и нямаш много разходи по нея. ние си купихме нова кола, когато установихме, че старата не ни устройва с две деца. Аз не я разбирам тази консуматорска нагласа да си сменям колата на всеки 2-3 години, защото видиш ли новият модел е излязъл на пазара. Но това е мое мнение😊 Не само най-екологично, ами и най-икономично. Горе @Duke споделя, че от намаляването на разхода пести за едно пътешествие годишно. Аз след като се отказах от колата, правя минимум едно далечно пътешествие и едно из Европа за тримата с тези пари 🙂 3 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари @Duke Напълно съгласен съм с теб. С "некъв Crossover" състезател няма да стана, да не говорим и че има аеродинамиката на заоблена тухла. 😀 Въпреки тези недостатъци, инженерите са успели при същата кубатура (в моя случай) и "15г. по-късно с вече споменатата аеродинамика" да намалят чувствително рзхода на гориво. За сега не мога да се преборя с желанието си "при нужда" да се измъкна лесно / с леко натискане "от ситуация" или просто да не издъхвам "на баир". 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Преди 1 час, ivailo_radev каза: Не само най-екологично, ами и най-икономично. Горе @Duke споделя, че от намаляването на разхода пести за едно пътешествие годишно. Аз след като се отказах от колата, правя минимум едно далечно пътешествие и едно из Европа за тримата с тези пари 🙂 Това според мен е функция от условията и мястото където живееш. Ако правилно си спомням ти живееш в Германия. Синът ми живее в Нидерландия и въобще не мисли за собствен автомобил. Нещо повече, дори няма желание да вземе книжка. Разбирам го, при толкова добре уреден транспорт, за какво му е? Тук обаче е по-различно и без кола не мога да си представя живота. Поне по едно нещо да си приличаме със САЩ... 😄 3 4 Връзка към коментар
ivailo_radev Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 36 минути , Duke каза: Това според мен е функция от условията и мястото където живееш. Ако правилно си спомням ти живееш в Германия. Синът ми живее в Нидерландия и въобще не мисли за собствен автомобил. Нещо повече, дори няма желание да вземе книжка. Разбирам го, при толкова добре уреден транспорт, за какво му е? Тук обаче е по-различно и без кола не мога да си представя живота. Поне по едно нещо да си приличаме със САЩ... 😄 Като цяло си прав, ама в последната една година ми отнема по 2 часа на посока, за да стигна до работа (75 км). Просто доста се влоши транспортът в Германия. Но пък ходя само един път в седмицата в офиса, та не е фатално. Връзка към коментар
Velyana Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 1 час, ivailo_radev каза: Не само най-екологично, ами и най-икономично. Горе @Duke споделя, че от намаляването на разхода пести за едно пътешествие годишно. Аз след като се отказах от колата, правя минимум едно далечно пътешествие и едно из Европа за тримата с тези пари 🙂 Да така е, но чакай малко детето да порастне и тогава става сложно без кола 😂 аз 7 години категорично отказвах да купим втора кола. Но с две деца и двама работещи се оказа голямо предизвикателство да си без кола. То не е плуване, музика, тенис. преди не ме бъркаше , че немските железници са несигурни, ама то с тея съачки и закъснения - все бяхме на тръни 😂😂😂 2 Връзка към коментар
Nayden Bondzhev Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари Еми от Венеция до Вал Гардена пак 11.7, дадох всичко от себе си, на каквото позволяваха пътните условия. 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 45 минути , Nayden Bondzhev каза: Еми от Венеция до Вал Гардена пак 11.7, дадох всичко от себе си, на каквото позволяваха пътните условия. Ти караш Туарег. Не може да е друго. Връзка към коментар
Nayden Bondzhev Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 1 час, JazzMaster каза: Ти караш Туарег. Не може да е друго. Direct response hybrid Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 10 часа, chandni каза: Не съм се интересувала от този модел, но имам чувството, че някое 4-годишно детенце е създало дизайна му в заниманията си по рисуване в детската градина. Каква е цената на този "красавец" в САЩ? Мисля , че това е била идеята при създаването на дизайна - разчупването на стереотипи и различен дизайн, за който трябва време да се асимилира . Цената е в голям диапазон в трите нива на оборудване , 60к , 80к и 100к $ за Cyber Beast с трите мотора. Предполагам до 3-4 месеци ще се появи и по-родните улици. https://www.tesla.com/cybertruck Невероятните 2,6 секунди ( дори за лек автомобил ) за 0-100км в голямата версия . Връзка към коментар
chandni Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари преди 30 минути , Nayden Bondzhev каза: Direct response hybrid Ами... Те са си ти казали какъв ще е разходът... Написали са ти го дори на задния капак.... Infinity! (поне Google твърди, че това е марката ) 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 3 февруари Сподели Публикувано: 3 февруари По-назад писахме че зе са пооткраднали дизайна на един ситроенски прототип… както и да е. Впечатление ми направи този кибер камион, че издържа на разни удари и блъскания, при което си възстановява формата. преди 5 часа, Nayden Bondzhev каза: Direct response hybrid Ся… не го приемай за заяждане, ама се чудя… ако не беше хибрид…. 20/100 (примерно) ли щеше да му е разхода? Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега