Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

Италия глоби Ryanair и Wizz Air заради платения кабинен багаж

Общата стойност на глобата за двете авиокомпании е 4 млн. евро

https://www.economic.bg/bg/news/11/italiya-globi-ryanair-i-wizzair-zaradi-plateniya-kabinen-bagazh.html

  • Харесвам 7
  • Браво 3
Връзка към коментар
34 minutes ago, Topfly said:

Италия глоби Ryanair и Wizz Air заради платения кабинен багаж

Общата стойност на глобата за двете авиокомпании е 4 млн. евро

https://www.economic.bg/bg/news/11/italiya-globi-ryanair-i-wizzair-zaradi-plateniya-kabinen-bagazh.html

Еваларка на италианците!!! Нашaтa КЗП да гледа и да се учи. 

Редактирано от Jorro
  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

Италия глоби Ryanair и Wizz Air заради платения кабинен багаж

Общата стойност на глобата за двете авиокомпании е 4 млн. евро

https://www.economic.bg/bg/news/11/italiya-globi-ryanair-i-wizzair-zaradi-plateniya-kabinen-bagazh.html

Това означава ли, че сега ще имат специални условия за багажа за пътуване само до Италия или отново ще променят всичко за всички дестинации? Отдавна се отказах да следя сагата с ръчния багаж...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Тази забрана уж беше наложена още на първия ден - 01.11.2018. Така, че си мисля, че нищо няма да променят. А и вероятно ще обжалват - отидоха към 2 години съдебни процедури.

Връзка към коментар

Знам че много ще се сърдите, но аз съм на мнение, че трябва да има ограничение за големината на ръчния багаж. И очевидно единствения работещ начин досега е плащането. Защото сега е ад в Луфтханза например от хора, на които ръчния багаж е по-голям от стандартния чекиран.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 3 минути , Роми каза:

Знам че много ще се сърдите, но аз съм на мнение, че трябва да има ограничение за големината на ръчния багаж. И очевидно единствения работещ начин досега е плащането. Защото сега е ад в Луфтханза например от хора, на които ръчния багаж е по-голям от стандартния чекиран.

Това са два крайни случая явно, в единият багажът е много малък, в другия явно багажът е прекалено голям

 

Връзка към коментар
преди 8 минути , Роми каза:

Знам че много ще се сърдите, но аз съм на мнение, че трябва да има ограничение за големината на ръчния багаж. И очевидно единствения работещ начин досега е плащането. Защото сега е ад в Луфтханза например от хора, на които ръчния багаж е по-голям от стандартния чекиран.

 

Да така е, но размерите на багажа трябва да са адекватни. По мои наблюдения примерно на времето Wizz бяха уцелили баланса с големия (платен) и малкия (безплатен) ръчен багаж, а следващите им промени за багажа само увеличиха хаоса в кабината.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Летя с Раян от 2011 и тогава чудесно се справяха с по едно стандартно куфарче на човек - 8 кг, то даже на някои летища - Бергамо, Бове не можеше да отидеш към секюрити ако имаш повече багаж, но си беше безплатно куфарче, не раничка....

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
25 minutes ago, bad kid said:

Летя с Раян от 2011 и тогава чудесно се справяха с по едно стандартно куфарче на човек - 8 кг, то даже на някои летища - Бергамо, Бове не можеше да отидеш към секюрити ако имаш повече багаж, но си беше безплатно куфарче, не раничка....

Тази система работи чудесно, докато само 50-60% от пътниците качат на борда голям ръчен багаж. Ако обаче 80-90% от пътниците ршат да го направят, няма достатъчно място за багажа и става проблем. За да се избегне непрозрачността при ценообразуването има два варианта:

 

1) Всички авиокомпании да предлагат безплатно качване на борда само на малък ръчен багаж.

2) Големият ръчен багаж да е безплатен, но след определена бройка да го взимат на гейта и безплатно да го чекират.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
1 hour ago, stebal said:

Това означава ли, че сега ще имат специални условия за багажа за пътуване само до Италия или отново ще променят всичко за всички дестинации? Отдавна се отказах да следя сагата с ръчния багаж...

 

До сега не съм прочел реакция от страна на авиокомпаниите. Ще видим какво ще стане.

Връзка към коментар
1 hour ago, ДиянаВ said:

Тази забрана уж беше наложена още на първия ден - 01.11.2018. Така, че си мисля, че нищо няма да променят. А и вероятно ще обжалват - отидоха към 2 години съдебни процедури.

Не съм сигурен, че има възможност за обжалване на подобни решения. Сега просто завърши официалната проверка, в резултат на която ги глобиха. Ако продължат да не спазват изискванията на италианската КЗП може да последват по сериозни санкции.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, bad kid каза:

Това са два крайни случая явно, в единият багажът е много малък, в другия явно багажът е прекалено голям

 

Едното е гадни и сменяеми правила през месеци, другото е накоректна проверка на влизане. Дори във форума редовно ма върпос, ще мина ли с ХХсм повече?

Дали е безплатен или платен все едно, след като понякога няма контрол и влзат хора с два пъти по-големи багажи и след това няма място.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , Topfly каза:

Тази система работи чудесно, докато само 50-60% от пътниците качат на борда голям ръчен багаж. Ако обаче 80-90% от пътниците ршат да го направят, няма достатъчно място за багажа и става проблем. За да се избегне непрозрачността при ценообразуването има два варианта:

 

1) Всички авиокомпании да предлагат безплатно качване на борда само на малък ръчен багаж.

2) Големият ръчен багаж да е безплатен, но след определена бройка да го взимат на гейта и безплатно да го чекират.

Няколко пъти са ми го сваляли безплатно в багажното, когато няма място, но при непълнен полет, имаше място за куфарчетата

Важното е, че като си съобразиш багажа и не доплащаш нищо...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, bad kid said:

Няколко пъти са ми го сваляли безплатно в багажното, когато няма място, но при непълнен полет, имаше място за куфарчетата

Важното е, че като си съобразиш багажа и не доплащаш нищо...

Това също е проблематична политика, защото ако пътниците са изненадани може да оставят в ръчния багаж пари, техника и т.н. и “безплатното“ чекиране да им излезе много скъпо...Трябва още по време на резервацията всеки пътник да се информира, че няма да има 100% гаранция за качване на ръчния багаж на борда и всеки да се подготви с отделна раничка и т.н. за техниката, парите, документите и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Роми каза:

Знам че много ще се сърдите, но аз съм на мнение, че трябва да има ограничение за големината на ръчния багаж. И очевидно единствения работещ начин досега е плащането. Защото сега е ад в Луфтханза например от хора, на които ръчния багаж е по-голям от стандартния чекиран.

И аз обичам да пътувам с голям ръчен багаж, с нула чекиран. Стига да е в разрешената политика на авиокомпанията и да съответства на типа самолет, не виждам проблем 🙂 

Връзка към коментар
1 minute ago, bad kid said:

Винаги  напомняха да се извадят пари и ценности...

От мен авиокомпании (не само нискотарифни) 4-5 пъти са ми отнемали ръчния багаж преди да се кача на самолета или на гейта и до сега нито веднъж не са ме предупреждавали да извадя парите, техниката и чупливите неща. Да не говорим, че дори да те предупредят на място не е сигурно, че ще можеш да извадиш или пренесеш всичко на ръка, ако не си се подготвил преварително с някаква торба, раничка и т.н.

Връзка към коментар

Добре де, ама (според мен) всички тези промени по багажа дойдоха не без участието на пътниците. Като беше голям ръчен единствено се намериха 100 варианта да се вземе още една торбичка , бохчичка, раничка под пуловера ( с твърдението че е гърбица - видях го на живо) и какво ли не.

Много искаме да ни се зачитат правата ама някак не обичаме да си спазваме задълженията. 

Хем да са нискотарифни и по възможност билета да е до 5 евро, хем ръчния багаж да е същия като на редовните авиокомпании... Някак ми напомня една не много цензурна приказка за ...до края и в ...рая ...

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 1 минута , bad kid каза:

Ами не е имало варианти, защото бяха строги и глобяваха на гейта... естествено не на всички летища, в Италия и Испания например бяха много стриктни...

Кажи честно сега дали не си виждал един куп дюти фри торбички натъпкани с какво ли не ( нищо от магазина естествено) за да се добави още една торба багаж безплатно :blink:

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

до 2012 нещата купени  и от летището трябваше да влизат в куфара....после някои летища като Бергамо изрично рекламираха че може торбичка с продукти купени на летището да се носят отделно, при което след няколко месеца Раян разрешиха допълнителна торбичка или малка чанта

но преди това варианти нямаше...

Редактирано от bad kid
Връзка към коментар
преди 3 часа, bad kid каза:

Летя с Раян от 2011 и тогава чудесно се справяха с по едно стандартно куфарче на човек - 8 кг, то даже на някои летища - Бергамо, Бове не можеше да отидеш към секюрити ако имаш повече багаж, но си беше безплатно куфарче, не раничка....

Ама италианците акцентират на съвсем друго нещо и от статията става ясно. 

Просто злоупотребата е със заявяването на една цена, пък всъщност излиза, че цената НЕ Е ТОВА, което излиза в търсачките например.

И като търсиш билет с търсачка, най-евтино винаги ти излиза Раянеър, Уизеър, Ийзи Джет и т.н., пък реално това са цени без никакъв багаж, на другите компании влиза някакъв малък багаж в Basic цената.  Тоест италианската КЗК ги сезира за това, че първоначално не заявяват реалната цена, което им дава предимство спрямо останалите, и в сайтовете на компаниите, и в търсачките на самолетни билети, това ощетява останалите. Идеята е да се публикува реалистичната цена (каквато и да е тя). Защото например при Austrian, Lufthansa, Transavia също има Basic цена с ръчен до 10 кг, на Pegasus до 8 кг, но това при тях е безплатен багаж, а същият този багаж при Уизеър и Раянеър вече е платен и те затова дават цени на билетите... например 9.90 евро, народът се нахвърля да купува билети и после почва оплакването 😄

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 1 минута , montepinar каза:

Ама италианците акцентират на съвсем друго нещо и от статията става ясно. 

Просто злоупотребата е със заявяването на една цена, пък всъщност излиза, че цената НЕ Е ТОВА, което излиза в търсачките например.

И като търсиш билет с търсачка, най-евтино винаги ти излиза Раянеър, Уизеър, Ийзи Джет и т.н., пък реално това са цени без никакъв багаж, на другите компании влиза някакъв малък багаж в Basic цената.  Тоест италианската КЗК ги сезира за това, че първоначално не заявяват реалната цена, което им дава предимство спрямо останалите, и в сайтовете на компаниите, и в търсачките на самолетни билети, това ощетява останалите. Идеята е да се публикува реалистичната цена. Защото например при Austrian, Lufthansa, Transavia също има Basic цена с ръчен до 10 кг, на Pegasus до 8 кг, но това при тях е безплатен багаж, а същият този багаж при Уизеър и Раянеър вече е платен и те затова дават цени на билетите... например 9.90 евро, народът се нахвърля да купува билети и после почва оплакването 😄

Точно така. С една корекция - махни Easyjet от цитата. При тях цената винаги е с голям ръчен багаж, и то от най-големите (като British), без ограничения в тегло дори. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.