Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

Според мен италианските власти им е все тая за пътниците. По-притеснени са, че една а/к с бели самолети и зелени надписи е много на загуба. И вместо да я фалират или оздравят, глобяват работещите печеливши а/к, които отдавна са завзели пазара от/до Италия. Така е най-лесно - хем губещата а/к не трябва да прави нищо, хем печелившите а/к могат да си загубят едно от конкуреннтните предимства или да си плащат редовно глобите.

Останалото са дискусии, силно повлияни от лични емоции и преживявания. Истината е, че по-старите самолети са правени с една пропорция за брой ръчни чанти към броя на пътниците, по-новите - с друга. В големите падащи надолу багажници на на най-новите 737 би следвало да има място за голяма чанта за всеки пътник. 🙂

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
49 minutes ago, Георги said:

Някой може ли да даде пример извън авиоиндустрията, където събирателно на едно място можеш да сравниш конкурентни продукти от различни продавачи ама по всичките им показатели? Имаме ли поне един светъл пример някъде от който да се възползваме практически, вместо просто да дискутираме какво би било чудесно на теория и абсолютно неприложимо на практика?

В www.pazaruvaj.com например по 13 различни критерия можеш да направиш търсене за пералня цък Мобилен телефон можеш да търсиш по 15 предварително зададени критерия цък

 

Авиоиндустрията е по скоро изключение, а не правило по непрозрачност.

 

49 minutes ago, Георги said:

В сайта на Ryanair доста добре е обяснено какво се включва в цената и какво не.

 

Опитай се да измериш колко време ти трябва в сайта на Ryanair да достигнеш до крайната цена на търсене с 3 критерия например. Двойка, която иска да седи заедно, има един чекиран багаж и иска да качи голям ръчен багаж на борда. Сега сметни колко време ще ти трябва да набавиш същата информация от още 4 конкурентни авиокомпании. Вероятно ще трябва да седиш пред компютъра поне 30-40 минути, защото много авиокомпании за да ти кажат крайната цена първо ти искат името, дата на раждане, избора на хиляда и една опции и т.н. В същото време в Pazaruvaj.com и всички подобни търсачки сравнението на крайните цени дори по 15-16 критерия не отнема повече от 1-2 минути.

 

Това е разликата между един добре работещ конкурентен пазар и пазар, където участниците съзнателно усложняват клиентите да достигнат до нужната от тях информация.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
37 minutes ago, Фил said:

 Topfly , а какво да правим с хотелската индустрия?  Ми там е още по-страшно :huh: - има хотели с басейни и такива без, има хотели с ресторант и такива без, има хотели с фитнес и такива без, има хотели с паркинги и такива без, има хотели с конферентни зали и без, има с 24-часова рецепция и други, които имат рецепция в определени часове ...  Как да сравниш? Горките потребители се объркват.
Ами стаите? Ами то има най различни стаи, като почнеш от размера и минеш през оборудването? И най-различен брой легла от 1 до n.  Ами някои са с гледка към море/планина, а други - към съседни сгради, или някой калкан.
Как да сравним, как??? 
 

Много елементарно! Влизаш в Booking.com и от страни в разширено търсене можеш да избереш 19 критерия, като сравниш крайните цени само на хотелите, които ти отговарят на критериите. Ако пътувам с кола например избирам да ми показва само хотелите с паркинг и т.н. Ако пристигам късно избирам хотел с рецепция работеща 24 часа и т.н. Ако искам басейн, WIFI и т.н. избирам тези опции. За секунди можеш да сравниш крайните цени на хотелите които отгаварят само на твоите лични критерии.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен това е връщане назад. Първо освободиха пазара, така че в билета да не е включен багаж, храна и запазено място, така че клиентите да плащат само каквото искат да ползват. Сега изведнъж стана прекалено сложно и трябва да има регулация какво се включва в билета? 

Относно търсенето, всяка търсачка си знае какво иска да включва като филтър и според мен добавят едно по едно, просто авиокомпаниите са една крачка напред. Сещам се за hipmunk, където може да сортираш полетите по удобство, т.е. не само цена, но и дължина на престоя и общо времетраене и показва една много хубава времева диаграма.

Все си мисля, че не сме толкова глупави да се оправим с това, та да трябват регулации. Навсякъде който иска информиран избор чете и се образова, който не - отива в магазина и взима каквото му попадне.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 21 минути , Topfly каза:

В www.pazaruvaj.com например по 13 различни критерия можеш да направиш търсене за пералня цък Мобилен телефон можеш да търсиш по 15 предварително зададени критерия цък

 

Авиоиндустрията е по скоро изключение, а не правило по непрозрачност.

 

Всъщност примерите ти са директно доказателство колко е криво всичко. Ти можеш да си мислиш, че ти е достатъчно да си избереш пералня по киловати, капацитет, разходи и т.н., но производителите смятат, че други неща са им по-важни. И в пазарувай е много видимо. Вляво са параметрите, по които сравняваш, вдясно са параметрите, на които производителя е наблегнал в описанието:

 

image.png

 

Колко от тия неща вдясно ги има в лявата страна и смяташ ли че са абсолютно ненужни за да не влизат в критериите за сравнение? Ако е така, защо фирмите въобще инвестират в тия технологии?

 

Както и да е, аз мисля че казах каквото имам да казвам, едва ли мога да добавя допълнителна стойност към дискусията. Но се замисли, че за да работи предложеното от теб трябва да има 100% съгласие, че това е нещо хубаво и ще помогне на клиентите. А резултата го виждаш сам. 

Връзка към мнение
1 minute ago, neuromancer said:

Относно търсенето, всяка търсачка си знае какво иска да включва като филтър и според мен добавят едно по едно, просто авиокомпаниите са една крачка напред.

Не съм сигурен, че при сегашната ситуация е възможно. За да достигне до определени динамични цени за места, багаж и т.н. търсачката трябва да мине през регистрация за име на пътник, избор на определени опции и т.н. Не е случайно, че на пазара няма такава търсачка, а авикомпаниите усложняват от ден на ден този процес. Вече всички опции са с динамични цени, като може да се стигне до абсурдната ситуация опциите да струват 8-10 пъти повече от основния билет.

 

Представи си какво би станало с хотелите ако масово почнат да ползват динамични цени за WIFI, чистене на стаята, ползване на басейн, смяна на чаршафи и т.н. и стаята струва 10 евро, но за всякакви екстри те чарджат с още 100 евро например... Ще настъпи пълен хаос и трудна възможност за коректно сравнение на офертите.

8 minutes ago, Георги said:

Всъщност примерите ти са директно доказателство колко е криво всичко. Ти можеш да си мислиш, че ти е достатъчно да си избереш пералня по киловати, капацитет, разходи и т.н., но производителите смятат, че други неща са им по-важни. И в пазарувай е много видимо. Вляво са параметрите, по които сравняваш, вдясно са параметрите, на които производителя е наблегнал в описанието:

 

Аз не виждам нищо криво. Има функции и технически параметри по които сравняваш офертите, но производителите с по скъпи продукти се опитват да докажат, че тяхната сушилня, центрофуга и т.н. е по качествена от сушилнята, центрофугата и т.н. на конкурента. За някои хора цената е най-важното, а за други качеството.

Връзка към мнение
преди 2 минути , Topfly каза:

Представи си какво би станало с хотелите ако масово почнат да ползват динамични цени за WIFI, чистене на стаята, ползване на басейн, смяна на чаршафи и т.н. и стаята струва 10 евро, но за всякакви екстри те чарджат с още 100 евро например... Ще настъпи пълен хаос и трудна възможност за коректно сравнение на офертите.

аз съм сигурен, че ще се намерят много хора, които охотно ще приемат да не им сменят чаршафите всеки ден или да няма wifi и телевизор, ако спестят добра сума

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
1 minute ago, neuromancer said:

аз съм сигурен, че ще се намерят много хора, които охотно ще приемат да не им сменят чаршафите всеки ден или да няма wifi и телевизор, ако спестят добра сума

Съгласен съм, но офертата ще е коректна ако ценообразуването е прозрачно и всеки може да си сравни лесно крайните цени за неговите нужди. За мен например в държави  без безплатен роуминг WIFI-то е задължително. Много мразя, когато в някоя оферта напишат, че за WIFI се плаща допълнително, но не напишат колко. При круизите например е много трудно предварително да разбереш колко ще струва wifi, коктейлите, водата и т.н. на борда.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е, то понякога е безплатно, ама само в лобито, или пък безплатното се точи като през модем преди 20 години, а за да свършиш някаква работа трябва да вземеш платеното. Това как го филтрираме в търсачка? 

Всеки си знае какво му е важно на него и си чете описанието и ревюта...

Струва ми се, че е прекалено да искаме от държавата да ни дундурка толкова и да прави стандарти за всичко, по този начин държавата няма да се грижи за глоблните неща, които отделните хора нямат начин да променят. Или пък трябва да се плаща на още хиляди държавни служители, които да правят стандартите, пък после да следят за изпълнението им.

  • Браво 1
Връзка към мнение

На мен ли само ми се струва така или цялата дискусия се измести в посока " Италианците да вземе да глобят търсачките , че не са направили ясни и сравними параметри за търсене, а не авиокомпаниите " ?

 

Защото стигнахме до извода че така или иначе Раян и Уиз са нискотарифни и се предполага да нямат удобства и екстри в цената.

То пък и останалите "редовни" компании май са на принципа едно има едно няма ...

Разбрахме се че НТА предлагат базови условия, ма те за това са НТА.  

Имат ги изписани условията им по сайтовете им, ама пък не излизат в търсачките....

 

С 2 думи - да се глобят тия търсачки най-сетне и ще мирнем :mosking:

 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Аз си го представям така: на собствения си език казваш - търся билет до Ню Йорк, само ръчен багаж, но със запазено място, да пристига вечер и не повече от едно прекачване и гледаш резултати.

След време изкуствения интелект вече е запомнил какви са ти предпочитанията и ги включва автоматично и направо не ти оставя избор - показва ти какво е избрал за теб и направо го купува (разпознал е по гласа кой прави поръчката и взима парите от неговата сметка)

Не знам, това ли искаме, не ли...

  • Смея се 3
Връзка към мнение
14 minutes ago, funny said:

На мен ли само ми се струва така или цялата дискусия се измести в посока " Италианците да вземе да глобят търсачките , че не са направили ясни и сравними параметри за търсене, а не авиокомпаниите " ?

 

Защото стигнахме до извода че така или иначе Раян и Уиз са нискотарифни и се предполага да нямат удобства и екстри в цената.

То пък и останалите "редовни" компании май са на принципа едно има едно няма ...

Разбрахме се че НТА предлагат базови условия, ма те за това са НТА.  

Имат ги изписани условията им по сайтовете им, ама пък не излизат в търсачките....

 

С 2 думи - да се глобят тия търсачки най-сетне и ще мирнем

 

Обосновката на глобата е непрозрачно ценообразуване. Проблемът на търсачките не идва от самите търсачки, а от политиката на авиокомпаниите съзнателно да усложняват начина на достигането до крайните цени.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Знам, че съм краен по въпроса, но за мен лично, колкото повече и каквито и да е ограничения се налагат по отношение на ръчния багаж, толкова по-добре. Едно от най-неприятните ми неща е да чакам хората, които са задръстили пътеката по всяко време, което им хрумне, защото си търсят акъла в куфарите, които едвам вдигат (или въобще не могат) и едвам (или и това не могат) са натъпкали над главите си, и разбира се, той (акълът) винаги се оказва на дъното, а може и въобще да не е бил там. Досега не съм видял някоя авиокомпания достатъчно ефективно да е решила този проблем, така че ако платения ръчен багаж води до по-малко багаж на борда за мен това е предимство, а и предполагам, че така тази услуга ще се ползва предимно от тези, на които наистина им е необходима, а не от повечето просто защото е безплатна.

 

Дори и аз до толкова съм свикнал, че по-премиум компаниите те оставят да мъкнеш, каквото и колкото си искаш вътре, че на последния ми полет с Turkish даже не реагирах, когато при check-in поискаха да ми претеглят раничката (беше малка и около 4 кг при позволени 8 кг)… моля, какво?... и се наложи момичето да излезе отстрани да ми я вземе, премери и върне с усмивка докато аз се чудех какво изобщо прави….

 

Единственото, от което имам нужда на борда обикновено е стандарта раница с лаптоп, която се побира под седалката и винаги се стремя да избягвам носенето на куфари, в редките случаи, когато това се е налага по една или друга причина нямам нищо против да си платя за това.

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 6 минути , Topfly каза:

Обосновката на глобата е непрозрачно ценообразуване. Проблемът на търсачките не идва от самите търсачки, а от политиката на авиокомпаниите съзнателно да усложняват начина на достигането до крайните цени.

Честно, ако това не е прозрачно , незнам кое е . Всичко е ясно и видимо - и какво получаваш и какво не. Това на сайтовете на авиокомпаниите ( търсачките да се оправят). Не виждам какво още би могло да се иска, освен на всеки да му се праща представител на раян/уиз за да му обясни нагледно ( пакетира багажа в куфара, сумира консумацията му на борда .... и т.н)

 

 

Screen Shot 2019-02-22 at 15.39.01.png

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
24 minutes ago, neuromancer said:

Е, то понякога е безплатно, ама само в лобито, или пък безплатното се точи като през модем преди 20 години, а за да свършиш някаква работа трябва да вземеш платеното. Това как го филтрираме в търсачка? 

Всеки си знае какво му е важно на него и си чете описанието и ревюта...

Струва ми се, че е прекалено да искаме от държавата да ни дундурка толкова и да прави стандарти за всичко, по този начин държавата няма да се грижи за глоблните неща, които отделните хора нямат начин да променят. Или пък трябва да се плаща на още хиляди държавни служители, които да правят стандартите, пък после да следят за изпълнението им.

Качеството на услугата е съвсем друга песен. Нека стигнем първо до нивото на другите сектори, където лесно може да се сравнят офертите по 15-20 критерия и след това от ревютата да изберем ниската цена или високото качество.

 

Миналото достатъчно добре е показало колко добре и ефективно може да действа държавата в сектора на стандартизирането с цел да улесни търговията и конкуренцията. На ниво общество разходите за пазарно налагане на определен стандарт са много по високи от централното налагане на определени стандарти. Може да оставим на пазара да реши хората от лявата или от дясната страна на пътя искат да се движат с автомобилите, но за всеки е очевадно, че подобен опит би имал страшно висока цена и е по добре да платим на държавни чиновници да решат колите къде да се движат и да следят за спазването на този стандарт.

Връзка към мнение
6 minutes ago, funny said:

Честно, ако това не е прозрачно , незнам кое е . Всичко е ясно и видимо - и какво получаваш и какво не. Това на сайтовете на авиокомпаниите ( търсачките да се оправят). Не виждам какво още би могло да се иска, освен на всеки да му се праща представител на раян/уиз за да му обясни нагледно ( пакетира багажа в куфара, сумира консумацията му на борда .... и т.н)

 

 

Screen Shot 2019-02-22 at 15.39.01.png

Дори и от горното не става ясно колко голяма е е малката чанта и ръчния багаж, но съда вероятно е имал предвид това:

 

2PjeegEs_l.jpg

 

В рекламите има едни цени, а се оказва, че наложения от десетилетия пазарен стандарт за ръчен багаж не е включен в тази цена. Това е един вид подвеждане на пътниците и съдът е преценил, че подобна практика е подходяща за непрозрачно увеличаване на цените.

Връзка към мнение

Приключвам аз лично дискусията, то е ясно че колкото хора толкова мнения. 

 

Сега само си представете че Уиз и Раян излезнат с решение, на база тази глоба, че от другия месец към всички цени ще се добави 20 евро - такса багаж и избор на седалка за да ни е по-лесно на нас пътниците да си сметнем цената на билета :cool:... колко ли  ще е дълга темата за оплаквания....

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
15 minutes ago, Topfly said:

Дори и от горното не става ясно колко голяма е е малката чанта и ръчния багаж, но съда вероятно е имал предвид това:

 

2PjeegEs_l.jpg

 

В рекламите има едни цени, а се оказва, че наложения от десетилетия пазарен стандарт за ръчен багаж не е включен в тази цена. Това е един вид подвеждане на пътниците и съдът е преценил, че подобна практика е подходяща за непрозрачно увеличаване на цените.

Стандарта е разтегливо понятие, още повече "наложен от десетилетия" - къде , от кого  е наложен и къде го има този стандарт ?

А, защо трябва да плащам за багаж, ако не ползвам такъв ? Или ако ми е включен в цената, а не го ползвам, може ли да поискам от "нормалната" авикомпания, да ми смъкне цената, защото не я товаря с килограми, или да ми ги пише, колко багаж съм спестил, за да мога някой път да нося повече багаж безплатно, или да ми ги трупат като точките за прелетени мили ....

В този смисъл няма никакво подвеждане на клиента, защото той може да използва самата услуга "полет", на цитираната цена !

Оттук и аз съм съгласен , че като че ли регулаторите се подвеждат от търсачките, които не са проблем на никоя авиокомпания.

А сравнението с критерии и перални не може да е съпоставимо, защото няма да откриеш никъде оферта за пералня за 1 EUR, защото при тези стоки си има ДДС и не може да продаваш на загуба - ше те хванат че правиш дъмпинг ....

Връзка към мнение
1 hour ago, funny said:

Сега само си представете че Уиз и Раян излезнат с решение, на база тази глоба, че от другия месец към всички цени ще се добави 20 евро - такса багаж и избор на седалка за да ни е по-лесно на нас пътниците да си сметнем цената на билета :cool:... колко ли  ще е дълга темата за оплаквания....

Да те попитам обратно тогава. Когато Ryanair извади от цените на билетите големият безплатен багаж и безплатната възможност за избор на място, цените на билетите паднаха ли с 20 евро? 🙂 Целта на политиката не беше намаляване на цените на билетите, а увеличаване на допълнителните приходи и печалбата на авиокомпанията. В това няма нищо лошо, но нека то става по прозрачен начин за пътниците...

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
2 minutes ago, 2326 said:

Стандарта е разтегливо понятие, още повече "наложен от десетилетия" - къде , от кого  е наложен и къде го има този стандарт ?

А, защо трябва да плащам за багаж, ако не ползвам такъв ? Или ако ми е включен в цената, а не го ползвам, може ли да поискам от "нормалната" авикомпания, да ми смъкне цената, защото не я товаря с килограми, или да ми ги пише, колко багаж съм спестил, за да мога някой път да нося повече багаж безплатно, или да ми ги трупат като точките за прелетени мили ....

 

Ако говорим за килограми разликата между килограмите и размера на малкия и голям ръчен багаж е много по малка от разликата между теглото на един пътник от 120 килограма и едно дете с 12 килограма. Нека прекратим тогава стандарта, че един пътник е един билет и да въведем билети на килограм 🙂 Тогава сравнението между офертите ще стане още по сложно, защото някои авиокомпании ще таксуват на килограм, а други на пътник. Трябва все пак да има някаква разумна граница, която да не се прекрачва в името на прозрачния и добре работещ пазар.

Връзка към мнение
18 minutes ago, Topfly said:

Ако говорим за килограми разликата между килограмите и размера на малкия и голям ръчен багаж е много по малка от разликата между теглото на един пътник от 120 килограма и едно дете с 12 килограма. Нека прекратим тогава стандарта, че един пътник е един билет и да въведем билети на килограм 🙂 Тогава сравнението между офертите ще стане още по сложно, защото някои авиокомпании ще таксуват на килограм, а други на пътник. Трябва все пак да има някаква разумна граница, която да не се прекрачва в името на прозрачния и добре работещ пазар.

Пътниците са си пътници, багажа си е багаж - нямат нищо общо за да се смесват ...

Аз не искам заради някакъв несъществуващ реално "стандарт", да ми продават неща, от които нямам нужда, ако имам и сам ще си ги купя.

Все едно като отида на кино, да трябва да си взема кола и пуканки, защото видиш ли това било "стандарт от десетилетия" и 90% от клиентите го ползвали... не,мерси, искам да си плащам само за това, което ми трябва....

А и сравняването на офертите, пак ще кажа не е проблем на авиокомпаниите, и изобщо не е задължително човек да лети на "най-ниската" или "най-изгодната" цена - въпроса е да получи услуга, която го удовлетворява, като условия и да е готов да плати цената на дадената авикомпания за това ...

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към мнение
16 minutes ago, 2326 said:

Пътниците са си пътници, багажа си е багаж - нямат нищо общо за да се смесват ...

Аз не искам заради някакъв несъществуващ реално "стандарт", да ми продават неща, от които нямам нужда, ако имам и сам ще си ги купя.

Все едно като отида на кино, да трябва да си взема кола и пуканки, защото видиш ли това било "стандарт от десетилятия" и 90% от клиентите го ползвали... не,мерси, искам да си плащам само за това, което ми трябва....

Колкото има наложен стандарт за ръчен багаж, толкова има наложен стандарт, че пътниците не се таксуват по килограмите си. Разходите на авиокомпанията се определят основно от превозеното тегло, а не от превозения брой хора. Много по логично е да плащаш за превоза на килограм, а не на бройка. Ако в един самолет с 230 седалки има само деца по 12 килограма, той ще е по лек с 25 тона спрямо самолет пълен с пътници по 120 килограма. Не е логично, коректно и справедливо превозът на тези 25 тона допълнително тегло да е безплатно. Нищо освен държавните регулации не пречи на авиокомпаниите да кажат, че в основния билет се включва превоза на едно дете от 12 килограма и с колкото си по тежък от тези 12 килограма трябва да платиш такса на килограм. Така цената на билетите ще напълно коректна.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
9 minutes ago, Topfly said:

Колкото има наложен стандарт за ръчен багаж, толкова има наложен стандарт, че пътниците не се таксуват по килограмите си. Разходите на авиокомпанията се определят основно от превозеното тегло, а не от превозения брой хора. Много по логично е да плащаш за превоза на килограм, а не на бройка. Ако в един самолет с 230 седалки има само деца по 12 килограма, той ще е по лек с 25 тона спрямо самолет пълен с пътници по 120 килограма. Не е логично, коректно и справедливо превозът на тези 25 тона допълнително тегло да е безплатно. Нищо освен държавните регулации не пречи на авиокомпаниите да кажат, че в основния билет се включва превоза на едно дете от 12 килограма и с колкото си по тежък от тези 12 килограма трябва да платиш такса на килограм. Така цената на билетите ще напълно коректна.

Разходите на авиокомпанията, не се определят от теглото на полетния товар, от този товар единствено зависи горивния разход на самолета, което е нищожна част от разходите на авиокомпанията ... летищни такси,техническо обслужване,летци,кабинен и друг персонал , офиси, и особено при някой - мениджмънта е огромно перо .... 😉 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към мнение
5 minutes ago, 2326 said:

Разходите на авиокомпанията, не се определят от теглото на полетния товар, от този товар единствено зависи горивния разход на самолета, което е нищожна част от разходите на авиокомпанията ... летищни такси,техническо обслужване,персонал, офиси, и особено при някой - мениджмънта е огромно перо .... 😉 

При Ryanair "нищожната" чат от разходите за гориво е 46% в един доклад от 2014-та година

 

ryanair-17-638.jpg?cb=1420620718

 

Революцията при НТА е точно в това, че успяват радикално да си намалят административните разходи спрямо традиционнитеавиокомпании.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.