Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

преди 12 минути , Rainy каза:

махни Easyjet от цитата. При тях цената винаги е с голям ръчен багаж

Да, така е. Понеже също излизат често в търсачките при най-евтините полети...

Така или иначе, Раянеър и Уизеър са напипали начин как с некоректно обявяване на цени, да извличат дивиденти. Същото и с турагенциите - почивки в Анталия  ОТ ...289 евро (пък се оказва, че такива цени няма, само за края на октомври ще намериш някъде 2-звезден на подобна цена) , хаха. И мобилният/кабелен и т.н. оператор А1 си действа с некоректните практики. Плясват една цена, ама тя се оказва, че е без това и това, пък... всъщност спортните канали са още 5  лв, пък еди какво си е еди колко си отгоре. Ами защо го рекламирате в началото? Човек си казва, че то е включено вътре...

Отделна тема е ефектът на задрасканата цена .... Търговски практики,  колко са лоялни, чуждите КЗК знаят

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 56 минути , montepinar каза:

заявяването на една цена, пък всъщност излиза, че цената НЕ Е ТОВА, което излиза в търсачките например. 😄

Напротив, цената е ТОЧНО ТОВА, което излиза в търсачките 

Цитат

най-евтино винаги ти излиза Раянеър, Уизеър, Ийзи Джет и т.н., пък реално това са цени без никакъв багаж

не, това не са цени без никакъв багаж - това са цени с малък кабинен багаж 40/30/20 при Wizz например - може пък да има пътници, които в някои случаи  пътуват с точно  такъв багаж. Даже не може, ами наистина има.

Цитат

Тоест италианската КЗК ги сезира за това, че първоначално не заявяват реалната цена, което им дава предимство спрямо останалите, и в сайтовете на компаниите, и в търсачките на самолетни билети, това ощетява останалите. Идеята е да се публикува реалистичната цена. Защото например при Austrian, Lufthansa, Transavia също има Basic цена с ръчен до 10 кг, на Pegasus до 8 кг, но това при тях е безплатен багаж, а същият този багаж при Уизеър и Раянеър вече е платен и те затова дават цени на билетите... например 9.90 евро, народът се нахвърля да купува билети и после почва оплакването. 

По тази "логика"  КЗП защо не глоби  Lufthansa и British Airways, че предлагат тарифи без включен чекиран багаж, и така получават предимство при сравняване на цените с компаниите, които предлагат билетите с включен чекиран багаж (например Turkish, ако не се лъжа ) ?
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 42 минути , montepinar каза:

Ама италианците акцентират на съвсем друго нещо и от статията става ясно. 

Просто злоупотребата е със заявяването на една цена, пък всъщност излиза, че цената НЕ Е ТОВА, което излиза в търсачките например.

И като търсиш билет с търсачка, най-евтино винаги ти излиза Раянеър, Уизеър, Ийзи Джет и т.н., пък реално това са цени без никакъв багаж, на другите компании влиза някакъв малък багаж в Basic цената.  Тоест италианската КЗК ги сезира за това, че първоначално не заявяват реалната цена, което им дава предимство спрямо останалите, и в сайтовете на компаниите, и в търсачките на самолетни билети, това ощетява останалите. Идеята е да се публикува реалистичната цена (каквато и да е тя). Защото например при Austrian, Lufthansa, Transavia също има Basic цена с ръчен до 10 кг, на Pegasus до 8 кг, но това при тях е безплатен багаж, а същият този багаж при Уизеър и Раянеър вече е платен и те затова дават цени на билетите... например 9.90 евро, народът се нахвърля да купува билети и после почва оплакването 😄

Репликата ми е по дискусията, че качването по едно нормално куфарче на човек е невъзможно....

Връзка към коментар
преди 19 минути , Фичо каза:

Напротив, цената е ТОЧНО ТОВА, което излиза в търсачките 

не, това не са цени без никакъв багаж - това са цени с малък кабинен багаж 40/30/20 при Wizz например - може пък да има пътници, които в някои случаи  пътуват с точно  такъв багаж. Даже не може, ами наистина има.

По тази "логика"  КЗП защо не глоби  Lufthansa и British Airways, че предлагат тарифи без включен чекиран багаж, и така получават предимство при сравняване на цените с компаниите, който предлагат билетите с включен чекиран багаж (например, Turkish, ако не се лъжа ) ?
 

Не съм съгласна с теб.

 

Цитираният размер обикновено се води Personal item - който се поставя под седалката, не е Hand luggage с предвидено място в горното багажно отделение.  

 

Дали може да се пътува с него или не, вече е съвсем друга история, всеки си преценява лично, но италианците - според мен - са прави. 

Връзка към коментар
преди 7 минути , Rainy каза:

Цитираният размер обикновено се води Personal item - който се поставя под седалката, не е Hand luggage с предвидено място в горното багажно отделение. 

А какво значение има как точно се казва на някакъв език?  :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
В момента, Фичо каза:

А какво значение има как точно се казва на някакъв език?  :rolleyes:

Не се хващай за езика 🙂 говорим какво се има предвид зад дадена дефиниция и размерът на тази “дефиниция”. 

Моето мнение е, че не си прав, а италианците са. 

Връзка към коментар
преди 8 минути , Rainy каза:

какво се има предвид зад дадена дефиниция и размерът на тази “дефиниция”. 

 

ОК, разбрах какво е мнението ти :smile3:, къде има дефиниция какво е "самолетен билет" и какъв кабинен и чекиран багаж включва? :scratch_one-s_head: 
И защо билетът трябва да включва определен размер кабинен багаж, а може да не включва чекиран багаж? 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Фичо каза:

Ок, разбрах какво е мнението ти :smile3:, къде има дефиниция какво е "самолетен билет" и какъв кабинен и чекиран багаж включва? :scratch_one-s_head: 
И защо билетът трябва да включва определен размер кабинен багаж, а може да не включва чекиран багаж? 

ОК. Каквото кажеш 🙂 Peace. 

Връзка към коментар

В крайна сметка ако сложат една отметка НТА в търсачките , мисля че проблема им е разрешен с това че не са информирани клиентите , че в тази цена не се предлагат стандартно включените в един билет неща ( ако стандарт изобщо има).

Та нали за това са нискотарифна авиокомпания . В противен случай се започва - ами храна, ами места ами багаж ... нищо не е като на другите и не мога да сравня. Ами няма и да може да се сравнява защото говорим за различни категории услуги .

 

"A low-cost carrier or low-cost airline (sometimes referred to as no-frills, or a discount carrier and abbreviated as LCC) is an airline without much of the traditional services provided in the fare, resulting in lower fares and fewer comforts . To make up for lost revenue, the airline may charge extras such as food, priority boarding, seat allocating, and baggage" . - взето от Уикипедия  - ( не че е критерий , но все пак е общодостъпна информация, от която всеки може да информира какво да очаква от таъв тип авиокомпания )

Редактирано от funny
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
54 minutes ago, Фичо said:

не, това не са цени без никакъв багаж - това са цени с малък кабинен багаж 40/30/20 при Wizz например - може пък да има пътници, които в някои случаи  пътуват с точно  такъв багаж. Даже не може, ами наистина има.

Аз познавам пътници, които се радват ако не трябва да седят 2-3-7 или 10 до жена си в самолета, но трябва ли това да е основният стандарт при авиокомпаниите ? 🙂

Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

В крайна сметка ако сложат една отметка НТА в търсачките , мисля че проблема им е разрешен с това че не са информирани клиентите , че в тази цена не се предлагат стандартно включените в един билет неща ( ако стандарт изобщо има).

Та нали за това са нискотарифна авиокомпания . В противен случай се започва - ами храна, ами места ами багаж ... нищо не е като на другите и не мога да сравня. Ами няма и да може да се сравнява защото говорим за различни категории услуги .

Отметките не трябва да са една, а 15-20! С голям или с малък багаж, с разместване или без разместване на места, с отделни отделни отсечки или със задължително ползване на всички отсечки, с гарантирана връзка или без гарантирана връзка, с храна или без храна, с членство или без членство и т.н.

Не е случайно, че няма търсачка която да може да работи дори с 20-30% от променливите критерии.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Отметките не трябва да са една, а 15-20! С голям или с малък багаж, с разместване или без разместване на места, с отделни отделни отсечки или със задължително ползване на всички отсечки, с гарантирана връзка или без гарантирана връзка, с храна или без храна, с членство или без членство и т.н.

Не е случайно, че няма търсачка която да може да работи дори с 20-30% от променливите критерии.

Пак казвам - това че е НТА - означава различност от стандартите само по себе си, както и свобода на превозвача да избере какво да е включено в цената  . Няма как да искаме да може да се сравнява .  Иначе щяха да са редовна АК и да има сравнимост с останалите такива.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , Topfly каза:

но трябва ли това да е основният стандарт при авиокомпаниите ? 🙂

Не знам дали трябва да е това, и не знам дали не трябва в този хипотетичен стандарт да се включва по една вафла и чаша вода, например :rolleyes:, но моето мнение е, както съм споделял и друг път, че е добре да има такава възможност и всеки пътник сам да избира какво точно му е нужно.

преди 7 минути , funny каза:

Иначе щяха да са редовна АК и да има сравнимост с останалите такива.

При които също не може да има идеална сравнимост, защото едни предлагат включен чекиран багаж, други - не, един предлагат някаква храна и напитка, други - не. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

Пак казвам - това че е НТА - означава различност от стандартите само по себе си, както и свобода на превозвача да избере какво да е включено в цената  . Няма как да искаме да може да се сравнява .  Иначе щяха да са редовна АК и да има сравнимост с останалите такива.

При положението, че все повече традиционни авиокомпании тредлагат еднопосочни билети, тарифи без чекиран багаж и кетъринг, платени запазени места и т.н., а растоянието между седалките намалява, каква е разликата спрямо НТА?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

При положението, че все повече традиционни авиокомпании тредлагат еднопосочни билети, тарифи без чекиран багаж и кетъринг, платени запазени места и т.н., а растоянието между седалките намалява, каква е разликата спрямо НТА?

Дойдохме си на думата . Та ... какво каза че искаш да сравняваме и с кого да се равняваме :grin:

 

ПП. Тия ( НТА) поне са се обявили като такива 

Редактирано от funny
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 минути , Topfly каза:

Отметките не трябва да са една, а 15-20! С голям или с малък багаж, с разместване или без разместване на места, с отделни отделни отсечки или със задължително ползване на всички отсечки, с гарантирана връзка или без гарантирана връзка, с храна или без храна, с членство или без членство и т.н.

Не е случайно, че няма търсачка която да може да работи дори с 20-30% от променливите критерии.

Ето как и ти стигна до съвсем логичното заключение, че е практически невъзможно да се постигне някаква идеална сравнимост на билетите. :smile3: :clapping:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, Фичо said:

Не знам дали трябва да е това, и не знам дали не трябва в този хипотетичен стандарт да се включва по една вафла и чаша вода, например :rolleyes:, но моето мнение е, както съм споделял и друг път, че е добре да има такава възможност и всеки пътник сам да избира какво точно му е нужно.

 

Реален избор и силна конкуренция може да има при лесна сравнимост на офертите! Когато има 15-20 различни критерия за сравняване, няма истинска истинска конкуренция, защото пътниците се объркват и само 1-2% са в състояние да направят истински информиран избор. Авиокомпаниите естествено имат полза от този процес, защото могат да представят нещо не много изгодно за супер изгодно и така да излъжат пътника...В такива случаи е добре да се намеси КЗП, законодателя и т.н., защото пазар където болшинството от участниците са объркани, излъгани, подведени и т.н., не е истински добре работещ пазар.

  • Смея се 1
Връзка към коментар

поне за багажа, Гугъл флайтс има филтър за малък ръчен, голям ръчен и чекиран, както и иконки с предупреждение, че имаш право само на малък ръчен в краката, а не на рафта горе (това за американски полети, за Европа не съм търсил). Даже има и опция да включи в търсенето отделни билети, ако е по-евтино.

За храната, безплатен избор на места и подобни явно не са се сетили още, а разделянето на пътниците явно е прекалено откачено и няма да се сетят, че и такова нещо има... Но все пак основното предназначение на полета е да те пренесе от А до Б, пък който иска суперлукс има и апартаменти първа класа

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Чисто технологично  повечето самолети са конструирани да побират по един ръчен багаж за всеки пътник с размери около 55/40/20.

Ако голяма част от хората не злоупотребяваха с това,  едва ли щеше да е проблем.  Дори във форума е пълно с въпроси как да избегнем едни или други правила. 

 

Сигурно е неприятно за хората с куфари,  но при моя начин на пътуване новите правила се оказаха доста удачни.  Стандартна раница,  както и преди си минава за безплатен ръчен багаж (стига, разбира се да не е напълнена до скъсване) 

 

50L раница минава като платен чекиран до 10 кг.  на приемлива за мен цена. Aко преди се налагаше да чекирам багаж трябваше  да плащам много по-скъпия нормален чекиран с размери от които нямам нужда 

 

Ето пример за чекиран багаж до 10 кг. 

https://www.decathlon.co.uk/forclaz-50l-hiking-rucksack-grey-id_8300838.html

 

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
1 minute ago, Фичо said:

Ето как и ти стигна до съвсем логичното заключение, че е практически невъзможно да се постигне някаква идеална сравнимост на билетите. :smile3: :clapping:

Напротив може! Ако има единен пазарен стандарт за безплатен ръчен багаж, за забрана съзнателно разместване на пътниците в една резервация и т.н. ситуацията значително може да се подобри. Има разлика между идеалната сравнимост на самолетните билети и това, че скоро над 50% от приходите на някои авикомпании са от допълнителни приходи. Утре някоя авиокомпания може измисли, че ще продава билетите си за 1 евро, но на седалки с вградени шипове. 100% съм сигурен, че ще има мазохисти, които ще ги устрои подобно пътуване 🙂 Ако искаш обаче шиповете да се приберат ще трябва да платиш по 100 евро на отсечка 🙂

 

torture-devices01.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, stanimir said:

Чисто технологично  повечето самолети са конструирани да побират по един ръчен багаж за всеки пътник с размери около 55/40/20.

Ако голяма част от хората не злоупотребяваха с това,  едва ли щеше да е проблем.  Дори във форума е пълно с въпроси как да избегнем едни или други правила. 

 

Много зависи от конфигурацията на самолета. НТА натъпкват с 20-30 седалки повече в “стандартните“ самолети, така че не е само въпрос на злоупотреба, че няма място за багажа. Не е случайно, че при новите правила при Уиз ер и Ryanair реално само половината от пътниците могат да си купят приорити с голям ръчен багаж.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Търсачките за полети малко ни разглезиха според мен. Че и да изискваме регулаторни рамки какво точно да включват търсачките за да ни е по-лесно. Защо трябва авиокомпаниите да са отговорни по какъв начин продукта им се представя в търсачката на бай Пешо? В сайта на Ryanair доста добре е обяснено какво се включва в цената и какво не. 

 

Някой може ли да даде пример извън авиоиндустрията, където събирателно на едно място можеш да сравниш конкурентни продукти от различни продавачи ама по всичките им показатели? Имаме ли поне един светъл пример някъде от който да се възползваме практически, вместо просто да дискутираме какво би било чудесно на теория и абсолютно неприложимо на практика?

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Някой може ли да даде пример извън авиоиндустрията, където събирателно на едно място можеш да сравниш конкурентни продукти от различни продавачи ама по всичките им показатели? Имаме ли поне един светъл пример някъде от който да се възползваме практически, вместо просто да дискутираме какво би било чудесно на теория и абсолютно неприложимо на практика?

Няма как да стане в никоя област това , но ние го искаме от авиокомпаниите.

Просто попрекалихме ми се струва с искането ни за права и информираност от всякакъв тип.  Все пак е редно ( а и безплатно ни се полага, даденост е... мозъка ни де) да използваме главите си и да не очакваме някой друг да мисли вместо нас и да ни улеснява и спестява тоз мисловен процес по всякакъв възможен начин ( при това за всеки индивид по отделно моля, че те искания много - хора различни).

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги каза:

Че и да изискваме регулаторни рамки какво точно да включват търсачките за да ни е по-лесно. …

 

 

Аз бих искал да има регулаторни рамки за ръчния багаж (този, който може да си го вземеш с теб в салона на самолета)

И съм убеден, че това е напълно възможно.

Сега положението е пълен безпорядък (някой ще каже пазарна икономика. Да, за банки и авиокомпании, не - напр. за мобилни услуги)

20х30х40  25х32х45 50х20х40 с колелца, без колелца, ама колелцата да са макс. 5 см. и няма да ги броим. 10 кг. 8 кг. 7 кг. а има и такива дето нямат ограничение в теглото - сложи си олово, ако искаш.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 48 минути , Topfly каза:

Реален избор и силна конкуренция може да има при лесна сравнимост на офертите! Когато има 15-20 различни критерия за сравняване, няма истинска истинска конкуренция, защото пътниците се объркват и само 1-2% са в състояние да направят истински информиран избор.

Горките пътници, които не могат да направят избор :grin:


Ами тогава за да се направи сравним избора и да се улеснят пътниците, да се утвърди:

- само един модел самолет, щото как да сравниш витлов самолет с турбореактивен, как да сравняваш самолет с два двигателя, с три двигателя, или с четири , пък различните модели имат различни размери илюминатори, пък някои са с капаци, а други със затъмняване - как да сравниш 
- е еднакъв брой и конфигурация седалки - щото иначе може да се объркаш -  предлагат се толкова различни конфигурации - някои са 2+1, други 2+2, други 3+2, други 3+3 и т.н.  - как да сравняваш, пък някои предлагат само икономична класа, а други -  с първа класа, пък с бизнес класа, пък с икономи-премиум - как да не се объркаш? 
- и храната трябва да е само един вид,  по точно определена рецепта - щото иначе как да сравниш надъл-супа с филе пушена сьомга и хайвер, също и с питиетата, щото как да сравняваш Гевюрцтраминер с Рицина.
- и също за всеки град трябва да се определи само едно летище, щото иначе как да сравняваш това, което се предлага на Орли и на CDG  - пътниците се объркват - от различните летища има различни видове транспорт, стига се за различно време и на различна цена до града - това е объркващо
 и т.н.
Само не знам как може да се направи да излитат всички самолети по едно и също време, щото не е все тая дали излиташ в 6:30 или в 9:30 :scratch_one-s_head: и полетите стават несравними. 

 

Topfly , а какво да правим с хотелската индустрия?  Ми там е още по-страшно :huh: - има хотели с басейни и такива без, има хотели с ресторант и такива без, има хотели с фитнес и такива без, има хотели с паркинги и такива без, има хотели с конферентни зали и без, има с 24-часова рецепция и други, които имат рецепция в определени часове ...  Как да сравниш? Горките потребители се объркват.
Ами стаите? Ами то има най различни стаи, като почнеш от размера и минеш през оборудването? И най-различен брой легла от 1 до n.  Ами някои са с гледка към море/планина, а други - към съседни сгради, или някой калкан.
Как да сравним, как??? 
Или КЗП, КЗК и разни други комисии и чиновници да утвърдят някаква примерна панелка със стаи 3м. на 4м с 2легла , бани 2м. на 2м. , столова с точно определено меню по рецептура и пр.? 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.