Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

преди 1 минута , Topfly каза:

В случая не става дума за опаковката на стоката, а точно за стандарт за качество. Аз искам когато знам, че когато някой продава самолетен билет, в този билет да са включени всички съставки които се очаква по базовия стандарт той да съдържа. Ако някоя съставка на продукта липсва, това означава, че той не отговаря на минималното качество изисквано от продукта.

Айде за да мирясаме кажи кой и къде е определил базов стандарт на самолетен билет продаван от нискотарифна авиокомпания и аз лично ще ти се извиня за спора с теб и ще си посипя главата с пепел .

Връзка към коментар
6 minutes ago, georgebg said:

Ама като кажеш едно кажи и две 🙂 .

Сиренето по БДС не може да го намериш по 2 лева килото, но не съм виждал и сирене по БДС за 90 лв килото - не знам може и да има.

Но съм виждал билет от т.А до т.Б за 1 евро, и за съшия маршрут за 500 евро ... не знам нормално ли е, или да вземемзаедно с багажа и това да стандартизираме, например този билет да е 250 до 300 евро - така харесва ли ти ? или ще вземем да ревем тогава че било скъпо ...

Не става дума за стандартизиране на цената, а само на това какво тя включва. Въпрос на ценова политика на фирмата е след това как иска тя да си продава билетите. При сиренето няма да видиш 2 лева на кило, защото това води до директни загуби за производителя, докато при самолетните компании, дори цена от 10 евро може да им увеличи печалбата.

Връзка към коментар
6 minutes ago, Topfly said:

че той не отговаря на минималното качество изисквано от продукта.

В случая кой определя минималното качество, след като аз съм съгласен да съм с една раничка на гърба и не искам да плащам за куфар.... същото като сиренето с което се хвана - защо позволиха да има сирене с палмова мазнина, след като има БДС ... и защо пък за него няма стандарт колко да е минимума на растителна мазнина 🙂

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

ISO как стандартизацията може да помогне на хората и колко е проблематично ако тя липсва. 1998-ма година НАСА загуби сондата Марс Клаймат Орбитър поради навигационна грешка:
 

"Марс Клаймат Орбитър според замисъла трябвало да навлезе в орбита с височина 140-150 км над Марс. Обаче навигационна грешка накарала апарата да достигне височина 57 км. Апарата бил унищожен от атмосферно напрежение и триенето на тази ниска височина. Навигационната грешка се получила, защото фирмата, с която НАСА е сключила договор (Локхийд Мартин) използвала имперски единици (паунд-секунда) вместо метрични единици (нютон-секунда), както е уточнено от НАСА.[1]"

https://bg.wikipedia.org/wiki/Марс_Клаймат_Орбитър

 

Ако от учените не може да очакваме лесно да се справят с различни стандарти, защо трябва да го очакваме от обикновенните пътници? Не е ли по добре всички да ползват ISO или да има единен стандарт що е това ръчен багаж на пътника в самолета?

 

Чакай малко. Ти май рефлексно ми отговаряш.

И на мен не ми се вярва, но ми се струва, че този път сме почти на едно и също мнение. :smile:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, Topfly said:

Не става дума за стандартизиране на цената, а само на това какво тя включва. Въпрос на ценова политика на фирмата е след това как иска тя да си продава билетите. При сиренето няма да видиш 2 лева на кило, защото това води до директни загуби за производителя, докато при самолетните компании, дори цена от 10 евро може да им увеличи печалбата.

Пак въртим едни и същи неща ... ако самолета лети на загуба за какви 10 евро и за каква печалба става въпрос  ...

Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

Айде за да мирясаме кажи кой и къде е определил базов стандарт на самолетен билет продаван от нискотарифна авиокомпания и аз лично ще ти се извиня за спора с теб и ще си посипя главата с пепел .

Почти ежедневно в различни индустрии се въвеждат нови стандарти. Някой път тези стандарти се инициират от самите производители, но друг път регулаторните органи. Когато някои НТА почнаха да правят спорт от закъсненията и да не подържат никакви резерви в разписанието си ЕС е реши, че е време да сложи някаква граница в този процес, за да има коректна конкуренция. Не може да се очаква от пътниците постоянно да следят статистиката за закъснението на самолетите и на тази база да си купуват самолетен билет. От както въведоха правилото, че закъснение на 3 часа се глобява много солено, точността на авиокомпаниите се подобри значително и сравнимостта между офертите на авиокомпаниите се подобри.

 

След като може да се определи базов стандарт за закъснение, защо да не може да се определи базов стандарт за ръчния багаж?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
6 minutes ago, georgebg said:

В случая кой определя минималното качество, след като аз съм съгласен да съм с една раничка на гърба и не искам да плащам за куфар.... същото като сиренето с което се хвана - защо позволиха да има сирене с палмова мазнина, след като има БДС ... и защо пък за него няма стандарт колко да е минимума на растителна мазнина 🙂

Обикновенно подобни стандарти се определят след диалог с фирмите, потребителите и браншовите организации. Аз съм сигурен, че ако базовия стандарт се определи да е пътуване гол, ще има нудисти, които ще са готови за едно евро да пътуват голи, но вероятно повечето пътници няма да са ок с този стандарт.

 

Най-логично е размерът на ръчния багаж да се ограничи до там където в повечето самолети ще може да се превозва без проблем. При изключенията нека да се задължат авиокомпаниите да чекират този багаж безплатно.

 

Това беше общо взето общоприетата политика до сега. Като част от личните вещи можеше да качиш на борда безплатно едно малко куфарче с колелца, но при по малки самолети ти взимаха куфарчето при качване в самолета.

9 minutes ago, georgebg said:

Пак въртим едни и същи неща ... ако самолета лети на загуба за какви 10 евро и за каква печалба става въпрос  ...

Ако самолета лети на загуба тези 10 евро му намаляват загубата. Много по добре е да качиш пътник за 10 и евентуално да му продадеш още услуги за 50 евро от колкото седалката да е празна.

Връзка към коментар
преди 13 минути , Topfly каза:

Почти ежедневно в различни индустрии се въвеждат нови стандарти. Някой път тези стандарти се инициират от самите производители, но друг път регулаторните органи. Когато някои НТА почнаха да правят спорт от закъсненията и да не подържат никакви резерви в разписанието си ЕС е реши, че е време да сложи някаква граница в този процес, за да има коректна конкуренция. Не може да се очаква от пътниците постоянно да следят статистиката за закъснението на самолетите и на тази база да си купуват самолетен билет. От както въведоха правилото, че закъснение на 3 часа се глобява много солено, точността на авиокомпаниите се подобри значително и сравнимостта между офертите на авиокомпаниите се подобри.

 

След като може да се определи базов стандарт за закъснение, защо да не може да се определи базов стандарт за ръчния багаж?

Това е и целта на дискусията - да видим колко човека смятат че има нужда от нов "стандарт".

И ако има нужда той еднакъв ли ще да е за редовна и НТА авиокомпания ?

И ако го приложат - ще има ли ново искане на недоволни потребители и за стандарт за местата ( че те какво са по-малковажни от багажа) или пък за храната ( еле пък тя е още по-напред и от местата) , а да не говорим и за бордните карти ( че пък без тях няма излитане ) .... и така ... и така ... докато не уеднаквим всичко и НТА няма да има .

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
10 minutes ago, Topfly said:

Ако самолета лети на загуба тези 10 евро му намаляват загубата. Много по добре е да качиш пътник за 10 и евентуално да му продадеш още услуги за 50 евро от колкото седалката да е празна.

А защо например при полет след 4 часа на Rayan

при потенциално празна седалка , и вероятно такава искат в момента 135 евро ?

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
преди 39 минути , Topfly каза:

Каква е разликата според теб между стандартите за размерите на дрехите и обувките и евентуалните стандарти за чекирания или ръчния багаж?

Стандарти за размери на дрехите  практически няма - различните държави си имат собствени системи, да не говоря, че и за дрехи и обувки от една държава има разлики при продукти с един и същ размер, така че размерите са по-скоро за ориентация. 
 

Цитат

Каква е разликата между това, че БДС краве сирене има точно опредлени съставки, 

Работата е там, че на мен може да не ми е вкусно сиренето точно с тези съставки.

Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

Това е и целта на дискусията - да видим колко човека смятат че има нужда от нов "стандарт".

И ако има нужда той еднакъв ли ще да е за редовна и НТА авиокомпания ?

И ако го приложат - ще има ли ново искане на недоволни потребители и за стандарт за местата ( че те какво са по-малковажни от багажа) или пък за храната ( еле пък тя е още по-напред и от местата) , а да не говорим и за бордните карти ( че пък без тях няма излитане ) .... и така ... и така ... докато не уеднаквим всичко и НТА няма да има .

Това, че ще има минимален базов стандарт не означава, че всички ще продават само по него. Традицонните авиокомпании могат да си продължават да продават продукта в пакет, ако се обаче се окаже, че пътниците искат да си купуват определени услуги на парче, може традиционните авиокомпании да се превърнат в НТА. Естествено продажбата на парче е само част от бизнес модела на НТА.

 

В случая важното е до къде може да се раздробява дадената услуга?

 

Утре аз мога да тръгна да рекламирам, че продавам луканка за един лев, като в тази луканка обаче ще липсва месо и срещу екстра заплащане ще могат клиентите да добавят месо. Моята дефиниция за луканка е, че тя е храна и вегетарианската ми луканка изпълнява напълно функциите да се нахраниш.

 

Повечето хора вероятно ще се възмутят и ще кажат, че не мога да рекламирам като луканка продукт в който няма месо и това е измама. Точно поради това е хубаво да има минимален стандарт какво се нарича луканка, самолетен билет и т.н. От там нататък всеки производител може да слага по качесвени съставки или добавки, но няма да може да изпусне месото от луканката.

10 minutes ago, georgebg said:

А защо например при полет след 4 часа на Rayan

при потенциално празна седалка , и вероятно такава искат в момента 135 евро ?

Въпросът е какви са им надеждите и опита от пазара. Ако са сигурни, че ще намерят купувач, може да с еопитат да продадат мястото и за 1000 евро, но ако знаят, че в този период няма търсене ще се радват да намерят пътник и за 10 евро...Всичко е търсене и предлагане...

Връзка към коментар
преди 41 минути , Topfly каза:

Аз искам когато знам, че когато някой продава самолетен билет, в този билет да са включени всички съставки които се очаква по базовия стандарт той да съдържа.

"Се очаква да включва" - от кого се очаква?  Аз пък искам билетът да включва минимални съставки и да мога да си допълвам съставки по мой избор. Какво правим? :unsure:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 minutes ago, Фичо said:

Стандарти за размери на дрехите  практически няма - различните държави си имат собствени системи, да не говоря, че и за дрехи и обувки от една държава има разлики при продукти с един и същ размер, така че размерите са по-скоро за ориентация. 
 

Това, че различните държави имат различни стандарти не означава, че няма държавно одобрени стандарти и таблици, които да пресмятат размера по различните стандарти.

 

496-product_chart.jpg

5 minutes ago, Фичо said:

"Се очаква да включва" - от кого се очаква?  Аз пък искам билетът да включва минимални съставки и да мога да си допълвам съставки по мой избор. Какво правим? :unsure:

Преди да стигнем до това твое искане трябва да има консенсус за това какви са минималните съсътавки на самолетния билет за да може той да се нарича самолетен билет. Съгласен ли си твоя самолетен билет да не съдържа такса пилот, такса стюардеса, летищни такси, такса гориво, такса гардероб за дрехите ти и т.н.?

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
14 minutes ago, Фичо said:

Работата е там, че на мен може да не ми е вкусно сиренето точно с тези съставки.

БДС стандарт са минималните условия за това какво традицинно се нарича сирене. Ако искаш продукт с други съставки, купувай си него, но нека търговеца не го продава на пазара под името сирене. Това вече ще е някакъв друг продукт различен от сиренето.

Връзка към коментар
преди 59 минути , Adventurer каза:

Иначе, в реалния свят, ЕС е рамка с много гъста мрежа от подрамки, чиято цел в идеалния смисъл, доколкото е възможно да съществува, е най-общо казано да направи живота на хората в него по-добър.

ОК, само че, както става видно и от тази тема, различните хора имат доста различна представа за това кое прави животът им по-добър. 
 

Цитат

Иначе, в реалния свят, ЕС е рамка с много гъста мрежа от подрамки

Уви, все по-засилващите се  центробежните сили в ЕС, вкл. Brexit , до голяма степен се породиха точно от обстоятелство, че вместо пространство за свободно движение на хора, стоки и капитали, както беше замислен от основателите си, Съюзът започна все повече да се превръща в огромна (и скъпоструваща) бюрократична машина от безброй чиновници, които постоянно измислят нови и нови рамки, рамчици, регулации и регулацикийки. :unsure:

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , Topfly каза:

Това, че ще има минимален базов стандарт не означава, че всички ще продават само по него. Традицонните авиокомпании могат да си продължават да продават продукта в пакет, ако се обаче се окаже, че пътниците искат да си купуват определени услуги на парче, може традиционните авиокомпании да се превърнат в НТА. Естествено продажбата на парче е само част от бизнес модела на НТА.

Тц, тц, тц... и като стане това и като едните продават базов самолетен билет а другите си продължат са си продават продукт "в пакет" как пак ще се оправим с търсачките ..... ужас  🤔

Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

Съгласен ли си твоя самолетен билет да не съдържа такса пилот, такса стюардеса, летищни такси, такса гориво, такса гардероб за дрехите ти и т.н.?

Ако авикомпанията е преценила, че може да ми предложи билет в който е включен само малък ръчен багаж, то аз държа да мога да се възползвам от тази възможност и не искам държавата да ме задължавам да ползвам и плащам нещо повече, което сега мога да получа като допълнителна опция, ако и когато ми е необходимо.

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар
Just now, funny said:

Тц, тц, тц... и като стане това и като едните продават базов самолетен билет а другите си продължат са си продават продукт "в пакет" как пак ще се оправим с търсачките ..... ужас  🤔

Няма проблем, ако опциите са лесно достъпни за потребителите и търсачките.

Връзка към коментар
В момента, Topfly каза:

Няма проблем, ако опциите са лесно достъпни за потребителите и търсачките.

Ами че то и без стандарт ако опциите са лесно достъпни ( а те са в сайтовете на НТА)  за потребителите ще се оправим . Тогава пак се връщаме на проблема  че търсачките са виновни :mosking:

Връзка към коментар
преди 50 минути , georgebg каза:

 

И примера с вица не е коректен - ако си купиш билет на някаква цена - авиокомпаният няма да ти го промени нито преди, нито след полета 😉 ...

Ти искаш да чакаш да си купиш най-евтин билет 

 

Ако се колебаете, цената може да стане по-висока, ако това е известно предварително. Не става въпрос за промяна на цената на билета, след като сте го закупили.

И не става въпрос да чакам да си купя най-евтиния билет, защото от момента на решението ми за купуване на билета, цената ще става все по-висока и по-висока. И ако цените стават високи за обикновените пътуващи, самолетите ще се пълнят с необикновените-командированите. И ако няма достатъчно командировани, ще намалят цените, първоначално, и ако фалират, фалират. То и без това небето е препълнено със самолети. И по пистите чакат ли чакат да излетят заради голям трафик. 

И защо при купуването на билети за концерти, например, практиката е по-различна. Дори вече искам така да стане и при самолетните билети. С ценови зони, и който изпреварил, натоварил. 

 

преди 53 минути , georgebg каза:

 

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, funny каза:

Общи приказки на килограм ?!?!? - ок, може и така да ти звучи , но за да има пазар, и на този пазар да има и частни фирми които ние искаме да ги има за да имаме избор , трябва да имат свободата да продават продуктите си (изпълнявайки задължителните рестрикции разбира се ) във вид и модел и разфасовка и т.н. която се търси от пазара.

А също така да имат и прозрачно ценообразуване и да не заблуждават умишлено хората, в смисъла на което е и наложената глоба и вероятно ще има още такива.

 

Но пък ако искаш може да започнеш протест срещу безплатния роуминг (и много други регулации), защото той наистина ограничава мобилните оператори да продават услугите си по начин, по който те решат и има голяма вероятност в скоро време да останем без избор на оператори или въобще телефони. На практика толкова сме ги стиснали за гушата, че едвам дишат горките… Искаш ли касичка за дарения да сложим във форума?  

 

Това че за момента не съществува дадена регулация, не означава че такава не може да бъде създадена, когато е в интерес на потребителите и няма, разбира се, в никакъв случай да накара нечии бизнес да изчезне. Така или иначе пряка логическа връзка между едното и другото няма, иначе при толкова регулации е ЕС вече никакъв бизнес не трябваше да вирее, а ЕС е всъщност най-развитата и силна икономика.

Преди 1 час, funny каза:

Нито размера на куфара, нито разделянето на пътуващите, нито закупуването бордната карта ако не си я направил онлайн , НЕ застрашават регулациите за сигурност, безопастност, директиви за въздушен превоз и т.н.

Като изключим размера на куфара, за които вече обясних какво точно имам предвид и защо, останалите неща аз лично не съм ги споменавал, затова и не смятам да ги коментирам, ти ако искаш си измисли и други следващия път за повече тежест. Вече споменах, че  Reductio ad absurdum е логически абсурд и не съставлява валиден аргумент, а на практика цели да прекрати спора сместо да го обори с истински аргументи.  

 

Иначе стандартите се въвеждат по много и различни причини, както вече обясних, както и за да осигуряват прозрачност и защитават потребителите, а не защото "застрашава" вече съществуващи регулациите, то ако ги застрашаваха нямаше и да съществува и това е логически абсурд.

Преди 1 час, funny каза:

За това има и НТА които оперират толкова години по този начин. Това че сега ни хрумва да сложим още едно изискване към тях , ей така лекинко за да не се морим... е друга нещо , и в никакъв случай не е потъпкване на тези директиви и регулации. 

Чудесно, това е друг логически абсурд, той звучи така, ако нещо е била така много години, то не може да се промени, защото е било така много години. Браво!

Преди 1 час, funny каза:

Утре на същия принцип шепа хора ще наложат регулация за пликчето и чушките .

Вероятно на хората и много по-абсурдни неща ще им хрумнат, това не значи, че те трябва да бъдат изпълнени. И това е Reductio ad absurdum и ако трябва да ти отговоря по същия начин мога да ти кажа, че хората и сега искат напълно безплатни разговори, но някой ще го изпълни ли? Не, защото за абсолютно всичко има някакви граници. Надявам повече да не трябва да обяснявам защо плашенето с крайности не е аргумент. Иначе дай да махнем всички рамки, да се върнем към пълна анархия и който оцелее… виж колко е лесно с крайностите.

 

преди 32 минути , funny каза:

Това е и целта на дискусията - да видим колко човека смятат че има нужда от нов "стандарт".

И ако има нужда той еднакъв ли ще да е за редовна и НТА авиокомпания ?

И ако го приложат - ще има ли ново искане на недоволни потребители и за стандарт за местата ( че те какво са по-малковажни от багажа) или пък за храната ( еле пък тя е още по-напред и от местата) , а да не говорим и за бордните карти ( че пък без тях няма излитане ) .... и така ... и така ... докато не уеднаквим всичко и НТА няма да има .

Целта наистина беше да има дискусия, иначе това е същия логически абсурд за пореден път, така дискусия няма, така може само сама със себе си да си говориш, ако ти е приятно.

 

преди 7 минути , Фичо каза:

ОК, само че, както става видно и от тази тема, различните хора имат доста различна представа за това кое прави животът им по-добър. 
 

Уви, все по-засилващите се  центробежните сили в ЕС, вкл. Brexit , до голяма степен се породиха точно от обстоятелство, че вместо пространство за свободно движение на хора, стоки и капитали, както беше замислен от основателите си, Съюзът започна все повече да се превръща в огромна (и скъпоструваща) бюрократична машина от безброй чиновници, които постоянно измислят нови и нови рамки, рамчици, регулации и регулацикийки. :unsure:

Така е... с това съм напълно съгласен.

Връзка към коментар

Колкото и вътрешно да ме тресе любопитство колко още може да продължава дъвкането и предъвкването на едно и също по 10 различни начина от 3 различни посоки, то мисля че е време да си вземем почивка. 

 

Темата ще бъде отворена отново утре, ако мислите че имате какво да добавите. 

  • Харесвам 3
  • Браво 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Италианският съд е похвално бърз 🙂

 

Италианският съд отмени глобата на Wizz Air за политиката за багажа

https://www.manager.bg/es/italianskiyat-sd-otmeni-globata-na-wizz-air-za-razmera-na-bagazha

 

За в бъдеще обаче може да очакваме още промени от Wizz air. Airbus вчера обявиха, че при новата опция Airspace XL, която вече е доставена на American Airlines в салона за пътници ще могат да се превозват куфари с размер 61×40,6×25,4 сантиметра, като мястото за багаж на борда ще е с 40% повече от колкото е сега при фамилията A320

 

XLBins-MSN8647-03.JPG?wid=1920&fit=fit,1

 

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2019/04/american-airlines-launches-a321neo-service-with-new-cabin-larger-overhead-luggage-bins.html

След казусът в Италия, идва нова битка в Украйна

 

Ukrainian anti-monopoly watchdog to investigate three airlines

https://emerging-europe.com/business/ukrainian-anti-monopoly-watchdog-to-investigate-three-airlines/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, funny said:

В крайна сметка, добре е че логиката а не емоционалността надделя.

Надделя не логиката, а законността! Това, че нещо обаче е законно не означава непременно, че е в подкрепа на добре работещия пазар. Не е и работа на съда да регулира пазара! Той просто решава, кое е законно и кое не е законно!

 

Десетилетия наред например високите цени на роуминга бяха нещо абсолютно законно, но това не означава, че в роумиинга имаше добре работещ пазар. Тенденционно високите цени на роуминга, които десетилетия наред осигуряваха хиляди проценти марж на телекомите е учебникарски пример за провал на пазара. Телекомите се конкурираха на върешния пазар, но играеха (играят) олигопол на пазара на роуминг.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.