Прескочи до съдържание

Приложение за компенсации при закъснение


Препоръчани мнения

На 19.12.2019 г. в 21:41, blackrose1989 каза:

Изникна при мен интересен случай. Регистрирах полет Форт де Франс- Барбадос в Колибра, който се виждаше, че ще позакъснее със заложено закъснение от 1 час. Да, но тъй като беше с предстоящ трансфер Барбадос- Гваделуп от авиокомпанията супер организирано ни свалиха от boarding area-та и директно ни връчиха нови бординг пасове за друга авиокомпания за директната Гваделуп. Всичко мина с минимално забавяне и даже си стигнахме с два часа по-рано. После проверих, че реално оня полет е закъснял с малко над 3 часа :)) Според мен при тия положения така или иначе нямам право за предявяване на претенции по директивата (щом не съм летяла със закъсняващия полет). Споделих им на Колибра всичко както си е ама ми пишат, че подлежи на обезщетение (което те ще подадат от мое име, това ми е ясно щом съм им приела условията). Отделно полета не е ли и извън ЕС (Барбадос?!). Пишат, че ми подготвят документите за подпис и изплащане на ~20 евра от тях. Чудно ми е ще успеят ли да вземат и за себе си пари по директивата и ако не, дали после няма да предявят претенции към мен, че не съм им изпълнила условията и да искат обезщетението х3 ("Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при ...бла,бла и... “качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет"). Имаме и един пътник, който не сме го регистрирали в Колибра - дали да не пробваме за обезщетение ако има шанс?... Ще съм ви благодарна за съвети и мнения!

Форт де Франс си е Европейски Съюз, така че за оригиналния полет си важат правилата и има право на обезщетение. За останалото...явно Колибра са преценили, че рискувайки 20 евро могат да се преборят за печалба от 300, за това и хич не са се опъвали да ти нулират заявката към тях 🙂 

 

Не би трябвало в последствие да искат нещо от теб, независимо какъв е крайния резултат от иска им, но все пак е хубаво да имаш цялата кореспонденция писмено. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, ама другото условие за обезщетение по Директивата е да е превозвач, регистриран в ЕС. А полета ни беше с Liat, които до колкото проучих не са. Ама и Колибрата ми писаха - “проверяваме документите за да преценим дали са валидни и дали можем да поемем риска да не получим обезщетение”. Дадох им Iban, да видим дали ще преведат пари.

Връзка към коментар
преди 30 минути , blackrose1989 каза:

Да, ама другото условие за обезщетение по Директивата е да е превозвач, регистриран в ЕС. А полета ни беше с Liat, които до колкото проучих не са. Ама и Колибрата ми писаха - “проверяваме документите за да преценим дали са валидни и дали можем да поемем риска да не получим обезщетение”. Дадох им Iban, да видим дали ще преведат пари.

При полети напускащи ЕС няма значение къде е регистриран превозвача, дължи обезщетение при всички положения. Ако е входящ в ЕС, тогава само трябва да е регистриран тук. Т.е. ако полетът ти беше Бермуда - Форт де Франс, тогава нямаше да имаш право. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , Ivko каза:

Има ли как си изтриеш/закриеш/деактивираш профила или само данните да си махна,че никъде няма изход или нещо такова?

Да изтриеш приложението от телефона не е ли достатъчно?

Връзка към коментар

Ема нали съм вкарал данни,банкова сметка...не че нещо но си чистя телефона и ненужни апликации разкарвам,че нещо това приложение вече не ми е интересно 🤣🤣

Връзка към коментар
8 minutes ago, Ivko said:

Ема нали съм вкарал данни,банкова сметка...не че нещо но си чистя телефона и ненужни апликации разкарвам,че нещо това приложение вече не ми е интересно 🤣🤣

Другия начин е директно да им заявиш желанието си (по мейл), съгласно ГДПР да ти заличат данните, ако нямат плащания към теб, нямат основание да продължават да ти съхраняват данните.

Това съм го правил с други, и искат неискат, се наложи да се разработят 😉 . Дали са изтрили данните незнам, но после проверих и нито успях да се логна, нито да приложа процедури по възстановяване на парола т.е. явно бяха заличили основните данни 🙂 

Връзка към коментар
преди 35 минути , Ivko каза:

Ема нали съм вкарал данни,банкова сметка...не че нещо но си чистя телефона и ненужни апликации разкарвам,че нещо това приложение вече не ми е интересно 🤣🤣

Това приложение има намерение да компенсира по резервация и няма да има нужда всеки пътуващ да си прави регистрация. Искат да го синхронизират с календара в гугъл и да подобрят клиентското преживяване. Правят телефонни анкети с юзъри и ще има нови неща.  Както казват тук-Дано да е за добро, хаххх

Връзка към коментар
На 28.08.2019 г. в 18:50, BlackArt77 каза:

За да съм в играта, имаш го. 30 за 30, пък бирите отделно.

На 28.08.2019 г. в 19:08, Фичо каза:

Прието! Ако след 31.12.2019 Калибра все още предлагат регистриране на бордни карти за компенсации (възнаграждения, или както там ги наричат) за закъснения под 2 часа, имаш 30лв от мен. :smile3:  Бирите отделно :grin:

 

 

Понеже вече мина 31.12, а Colibra изглежда продължават да приемат регистрации за компенсация и следователно изгубих баса, моля виж си личните съобщения да уточним как да се издължа. :smile3:

  • Браво 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , Фичо каза:

 

Понеже вече мина 31.12, а Colibra изглежда продължават да приемат регистрации за компенсация и следователно изгубих баса, моля виж си личните съобщения да уточним как да се издължа. :smile3:

Искаме видео 😜

 

преди 56 минути , Eva eva каза:

Здравейте! Да попитам има ли смисъл от регистрация в Cоlibra?

Ева,компенсациите на Колибра доста паднаха.Аз бях доста ентусиазирана в началото,беше  ми забавно,но пък за разлика от предходни години ,тази конкретно,всичките ми полети излетяха почти навреме 🙂Деинсталирах приложението преди месец,за да освободя място в телефона си - трябваше да актуализирам друго,не съм сигурна дали ще го изтегля пак.Може би не е зле да го имаш в телефона си,особено в зимните месеци,когато повечето закъснения са заради климатични обстоятелства,а в този случай АК не изплаща обещетение.За различните полети обезщетението е с различен размер.Може първо да провериш,колко е дават за закъснение и после да решиш ще играеш ли или не 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Чакам скромно плащане от Colibra в евро. Ок е да им дам Iban и BIC на евровата сметка на Revolut, нали?

Специални благодарности на @Ивайла за бързото включване... имах ситуация 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 7 месеца по-късно ...
преди 4 минути , Taliana каза:

Някой знае ли при новата ситуация с Covid  дали Колибра изплаща някакви обезщетения при закъснял полет?

Да, за закъснение. Не, за анулиран полет.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Colibra обмисля пускането на иновативна платформа за резервация на самолетни билети, които няма да се плащат предварително, а едва след пристигане в крайната точка. Още по-интересната част - ако полетът бъде отменен или закъснее над 3 часа - билетите няма да се плащат въобще и остават за сметка на Colibra, които (предполагам) ще си възстановяват парите чрез преследване на компенсации по евродирективата.

 

Научих за това от тяхната имейл анкета, която пратиха преди малко. Дано реализират идеята на практика, звучи доста полезно предвид настоящата несигурност около пътуванията.

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар
Мирослав Василев

На мен, ще ми бъде интересно, дали ако полета бъде отменен, ще имаш лично възможността да го промениш и следователно да го задържиш?

 

А не като опцията вашия полет беше отменен, за съжаление няма да летите, но пък и няма да плащате.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тези дни, като въвеждах полета си в Колибата ми предложиха това:

Screenshot_20210123-124701.png.6d3cb54ef672f59ba17eac3151ce7977.png

 

 

Screenshot_20210123-124726.png.78199e6fdc260a0522d6971b0195ea15.png

И Премиум защитата и новата платформа, за която пише Георги показват със сигурност, че АК дължат обезщетение при закъснение над 3 часа или отмяна на полет, стига да не са свързани със затваряне на дадена страна, заради Ковид. 

@Георги Матеев, защо смяташ, че ще имаме полза от тази платформа. Билетите, които купуваме с нискотарифките са в пъти по-евтини от евентуалната компенсация. Или имаш предвид дългите полети до други континенти. Тогава компенсация не е ли пропорционална на разстоянието? Вероятно АК няма да даде лесно компенсация,но не е ли по-евтино да се обърнем към Аероиск?

Виждам, че и на мен са ми пратили за попълване анкетата, та затова така подробно питам 🙂

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На Аероиск се дължат 25-30% комисионна от всяко едно обещетение,което успеят да уредят.В повечето случаи минават месеци докато го получиш.В този случай получаваш доколкото разбирам обещетението на момента,без ограничение колко пъти ще ти се наложи в рамките на годината и това е само за 30€-доста по-ниско от таксите на Аероиск или която и да е друга подобна агенция 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , imarev каза:

На Аероиск се дължат 25-30% комисионна от всяко едно обещетение,което успеят да уредят.В повечето случаи минават месеци докато го получиш.В този случай получаваш доколкото разбирам обещетението на момента,без ограничение колко пъти ще ти се наложи в рамките на годината и това е само за 30€-доста по-ниско от таксите на Аероиск или която и да е друга подобна агенция 

Да, за застраховката си прав. Аз питах за евентуални ползи от новата платформа за резервации, която Матеев спомена. Там, в случай на отменен полет не се занимаваш да си търсиш парите, но и нямаш право на обезщетение, което в много случаи надхвърля неколкократно сумата за билета.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.