Прескочи до съдържание

Право на обезщетение за бебе, пътуващо в столче за кола


Препоръчани мнения

Здравейте, 

Имам следния объркан казус и се чудя ще мине ли. 

Края на юли пътувахме с Wizzair с бебе и купихме допълнителен билет, за да може да вземем столчето за кола и бебето да седи в него. Столчето обаче не се събра и бебето пътува в нас. Пуснах жалба до Wizz да ми върнат парите за този полет,  за следващия, понеже ситуацията ще е същата и освен това да ми дадат безплатен чекиран багаж за столчето, за да си го приберем обратно. 

Отделно от това бях вкарала полета за мен и мъжо в Колибра. Очакваше се полетът да има час и малко  закъснение, обаче като ми пратиха документите осъзнах, че всъщност полетът е закъснял с повече от 2 часа и имаме право на 250 евро. За нас двамата няма как да ги клеймна, но предвид че третият билет ( за кошчето за кола на бебето) не беше добавен в Колибра, мислите ли че мога да подам клейм до Wizz от името на бебето, представлявано от родителите си? Така ако не ми върнат парите, които си искам обратно, ще искам 250 евро обезщетение за закъснението на бебешкия билет?

Връзка към коментар

Обезщетение от а/К не се ли изплаща при закъснение над 3 часа?

 

Бебешки столчета милиони, затова и всяка а/к е разписала изискванията за столчета, които да се ползват на техните полети . Изглежда ми невероятно Уиз да върнат пари, заради качено на борда столче, неотговарящо на изискванията...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По кой маршрут сте летели? Има разлика дали полетът е до или над 1500 км. Ако е до 1500 км, закъснението трябва да е над 2 часа, а ако полетът е между 1500 и 3500 км, закъснението трябва да е над 3 часа. 

А по въпроса ти, бебето си е пътник, при това с отделен билет, като малолетно се представлява от своите родители.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 22 минути , stanislavpp каза:

Обезщетение от а/К не се ли изплаща при закъснение над 3 часа?

 

Бебешки столчета милиони, затова и всяка а/к е разписала изискванията за столчета, които да се ползват на техните полети . Изглежда ми невероятно Уиз да върнат пари, заради качено на борда столче, неотговарящо на изискванията...

 

По принцип съм съгласна с теб, но те не са сложили никакви изисквания. Ако си ги бяха написали ( малко вероятно да не съм успяла да ги открия), щях да се съобразя. На сайта им пише следното:

 

TAKE A CAR SEAT ON BOARD!

Take a car seat on board!

You will need to purchase an additional seat at normal fare to accommodate the car seat in which your baby can travel in extra comfort.

Car seat safety requirements

  • only rear-facing car seats for children can be taken on board
  • must be equipped with a latch to securely fasten it with the passenger seat belt

For safety reasons the loop belt must be used for take-off and landing and whenever the seat belt sign is on. The loop belt will be provided by Wizz Air during boarding and must be returned after the flight

 

Нашето е точно такова със сертификат, че може да се използва в самолет и е за новородено до 13кг.

Не смятам, че вината е моя, че не са си публикували размерите и че стандартен кар сийт не се събира. 

Както и да е. Въпросът ми е дали виждате някакви пречки за пусна клейм за 250 евро само за бебешки билет?

  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 17 минути , Topfly каза:

Не ми стана ясно какво е станало със столчето? Пътува с вас безплатно, но не се събра в седалката или е трябвало да го чекирате?

Не се събра и го смъкнаха в багажното. Иначе още в началото го чекирахме с количката, за да го вземем на борда. Количката я оставихте пред самолета, столчето дойде с нас на борда и след това отиде долу при количката. 

Връзка към коментар
1 hour ago, Алекс said:

Както и да е. Въпросът ми е дали виждате някакви пречки за пусна клейм за 250 евро само за бебешки билет?

Аз не виждам пречки. Както казах пътник е бебето. Прикачи удостоверението за раждане.

Ако е приложимо българското законодателство:

Закон за лицата и семейството - чл.1 и 3 - 1. Всяко лице, от момента на раждането си, придобива способността да бъде носител на права и задължения. 

Лицата, които не са навършили 14-годишна възраст, са малолетни. Вместо тях и от тяхно име правни действия извършват техните законни представители - родители или настойници.

Семеен кодекс - чл.122, 123 и 129. Носител на родителски права и задължения по отношение на ненавършилите пълнолетие деца е всеки родител. Родителските права и задължения се упражняват в интерес на детето от двамата родители заедно и поотделно. Когато родителят е действал сам, той е длъжен да уведоми другия родител. Всеки от родителите може сам да представлява малолетното си дете и да дава съгласие за правните действия на непълнолетното си дете в негов интерес.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, ДиянаВ каза:

Има разлика дали полетът е до или над 1500 км. Ако е до 1500 км, закъснението трябва да е над 2 часа, а ако полетът е между 1500 и 3500 км, закъснението трябва да е над 3 часа. 

Парична компенсация се дължи, ако полетът е кацнал с 3+ часа закъснение. Дистанцията определя размера на компенсацията, но правилото е закъснение при кацане от 3 часа и повече.

 

Това за двата часа се отнася за предоставянето на храни и напитки. Ако разстоянието, на което се лети, е по-малко от 1500км и закъснението е 2 часа и повече, тогава а/к трябва да предостави храни и напитки.

 

В случая няма основание за за парично обезщетение за закъснението. Евентуално, ако има направени разходи на летището, може да се претендира за връщането им от авиокомпанията, но трябва да се пазят касови бележки.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
22 minutes ago, Алекс said:

Не се събра и го смъкнаха в багажното. Иначе още в началото го чекирахме с количката, за да го вземем на борда. Количката я оставихте пред самолета, столчето дойде с нас на борда и след това отиде долу при количката. 

Ако добре разбирам безплатно са ви взели столчето? Ще ми е интересно какво ще ти отговорят от Уиз ер, но според мен няма вариант хем безплатно да чекираш столчето, хем да не платиш допълнително за седалка.

 

 

 

 

Връзка към коментар

А някой може ли да ме насочи къде точно в Регламент 261/2004 г. се предвижда парично обезщетение по чл.7 и при закъснение на полета над 3 часа.

По-рано сутринта малко по диагонал и през телефона четох Регламента, но сега го разпечатах и прочетох на хартия. Стигам до извод, който може и да е грешен, че обезщетението 250 и повече евро /според километрите/ се дължи само при отказан достъп на борда или при отмяна, а при закъснение - помощ по чл.9 /право на грижа/, като при закъснение над 5 часа - възстановяване стойността на билета или обратен полет. Т.е. при закъсненията е много сложно и условно правото на парично обезщетение, дори и при над три часа закъснение.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Ако добре разбирам безплатно са ви взели столчето? Ще ми е интересно какво ще ти отговорят от Уиз ер, но според мен няма вариант хем безплатно да чекираш столчето, хем да не платиш допълнително за седалка.

 

 

 

 

Е как да няма? Всяко бебе , пътуващо с един възрастен, има право на 1 или 2  безплатно чекирани или нечекирани бебешки оборудвания ( носил съм като камила столче + количка ) . Алекс се ядосва , че е платила допълнително място за бебето , а не е могла да го ползва заради несъвместимото столче.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
5 minutes ago, stanislavpp said:

Е как да няма? Всяко бебе , пътуващо с един възрастен, има право на 1 или 2  безплатно чекирани или нечикирани бебешки оборудвания ( носил съм като камила столче + количка ) . Алекс се ядосва , че е платила допълнително място за бебето , а не е могла да го ползва заради несъвместимото столче.

И аз съм носил като камила столчета и колички, но до колкото знам правото е само за нечекерани, които се носят до самолета и там или се предават на персонала или се качват на борда. Правото за столче до колкото знам е с цел да се ползва по време на полета, а не да че чекира.

Връзка към коментар
19 minutes ago, ДиянаВ said:

А някой може ли да ме насочи къде точно в Регламент 261/2004 г. се предвижда парично обезщетение по чл.7 и при закъснение на полета над 3 часа.

По-рано сутринта малко по диагонал и през телефона четох Регламента, но сега го разпечатах и прочетох на хартия. Стигам до извод, който може и да е грешен, че обезщетението 250 и повече евро /според километрите/ се дължи само при отказан достъп на борда или при отмяна, а при закъснение - помощ по чл.9 /право на грижа/, като при закъснение над 5 часа - възстановяване стойността на билета или обратен полет. Т.е. при закъсненията е много сложно и условно правото на парично обезщетение, дори и при над три часа закъснение.

В самият регламент и аз не го намирам точно, но ето какво пишат Ryanair:

 

1.ПРАВО НА ОБЕЗЩЕТЕНИЕАко принудително Ви е отказан достъп на борда или Вашият полет е отменен или закъснява с от три или повече часа спрямо очакваното време на пристигане (при условие, че не са възникнали извънредни обстоятелства), имате право да получите следната сума от нас:250 евро, по отношение на всички полети до 1500 км.; или400 евро, по отношение на всички полети на територията на ЕС над 1500 км. и за всички други полети между 1 500 км. и 3500 км.Ако имаме възможност да Ви предложим премаршрутиране с друг алтернативен полет и времето за пристигане на този полет не превишава времето за пристигане по разписание на първоначално резервирания полет:с два часа, по отношение на всички полети до 1500 км.; илис три часа, по отношение на всички полети на територията на ЕС над 1500 км. и за всички други полети между1 500 км. и 2500 км.обезщетението посочено по-горе, може да бъде намалено с 50%. Разстоянията се измерват по метода на дъгата на големия кръг

https://www.ryanair.com/content/dam/ryanair/help-centre-pdfs/eu261-notices-v15/EU261 for Bulgaria - BG.pdf

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Навсякъде съм ги чекирал и двете безплатно , това с няколко различни а/к . По спомени , винаги може да ги чекираш и двете безплатно , а при желание - имаш право да вземеш само едно от тях до гейта 👍

Връзка към коментар
5 minutes ago, stanislavpp said:

Навсякъде съм ги чекирал и двете безплатно , с това с няколко различни а/к . По спомени , винаги може да ги чекираш и двете безплатно , а при желание - имаш право да вземеш само едно от тях до гейта 👍

Wizz air пишат само това:

 

Foldable Baby strollers can be carried to the aircraft door or portable stairway, where one of our crew will stow them safely for you. They can be collected when disembarking the aircraft or inside the terminal building on baggage belts, subject to local regulations. Strollers must be tagged at check-in or at the baggage drop-off desk. If you checked in online and you are carrying hand luggage only, your stroller can be tagged at the boarding gate.

 

Take a car seat on board!

You will need to purchase an additional seat at normal fare to accommodate the car seat in which your baby can travel in extra comfort.

Car seat safety requirements

  • only rear-facing car seats for children can be taken on board
  • must be equipped with a latch to securely fasten it with the passenger seat belt

For safety reasons the loop belt must be used for take-off and landing and whenever the seat belt sign is on. The loop belt will be provided by Wizz Air during boarding and must be returned after the flight

 

https://wizzair.com/bg-bg/informatsiya-i-uslugi/putnicheska-informatsiya/patuvane-s-bebeta-i-malki-detsa

 

Никъде не намирам информация, че имаш право да чекираш детско столче безплатно. Това не означва естествено, че на практика това не може да стане...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За обезщетението - Колибра в документите за цесия са посочили чл.7 от директивата и размер от 250 евро. Закъснението е 2 часа и 1 минута. 

За столчето - ако закупя отделен билет на бебето, мога да взема безплатно сгъваема количка и столче. Количката отива в багажното на самолета при качване на борда, а кошчето идва вътре с нас. И двете трябва да се чекират. Ние имахме голям куфар и чекирането го направихме на гишето, но по принцип може да стане и на гейта, ако се пътува само с ръчен. Поне такова е моето разбиране. 

Ако не купя отделен билет, дължа такса "бебе" така да се каже и мога безплатно да взема на самолета ( предава се при качване и пътува в багажното) или количка или столче за кола. 

А аз се ядосвам, защото от сайта им нищо не се разбира, 5 пъти говорих с wizz, тъй като трябва ръчно да модифицират резервацията, ако има закупен стол за кола и никой не се сети дори да намекне да проверя размерите. А нашето столче е малко. Изобщо не съм си мислила, че може да не се събере. На борда отказаха да ни сложат на широките седалки, защото не можело столчето да е до аварийните изходи и за малко да ме накарат аз лично да сляза от самолета да си го предам на служителите за багажното. И като цяло ми причиниха доста стрес в 1 през нощта. Ако знаех, че е толкова проблемно, изобщо нямаше да взимаме столчето. 

Връзка към коментар

Обезщетение по директива 261 се дължи при над 3 часа закъснение, така че за 2:01 ч е добре, че ще вземете нещо от Колибра.

За столчето аз едно време се отказах да се мъча да слагам столчета в самолета, хем Бритиш Еъруейз имаха доста подробно описани изисквания, включително размери. Би трябвало да са написани, аз не вярвам, че ще ви обезщетят някак, но вие пробвайте, то и аз сега съм в подобна проба, според мен е справедливо, ама дали ще дадат пари нямам идея...

Няма ли и други по-широки седалки, които не са на аварийния изход? иначе за аварийния изход ясно, че не може 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 36 минути , neuromancer каза:

Обезщетение по директива 261 се дължи при над 3 часа закъснение, така че за 2:01 ч е добре, че ще вземете нещо от Колибра.

За столчето аз едно време се отказах да се мъча да слагам столчета в самолета, хем Бритиш Еъруейз имаха доста подробно описани изисквания, включително размери. Би трябвало да са написани, аз не вярвам, че ще ви обезщетят някак, но вие пробвайте, то и аз сега съм в подобна проба, според мен е справедливо, ама дали ще дадат пари нямам идея...

Няма ли и други по-широки седалки, които не са на аварийния изход? иначе за аварийния изход ясно, че не може 

Не знам за седалките. Ще се обадя да питам. Ако има възможност, така поне може да пасне столчето, че иначе е супер неудобно с бебе в скута. 

За обезщетението - защо тогава Колибра искаха да подпиша договор за цесия за прехвърляне на вземане в размер на 250 евро по чл.7 от регламента. Те ли не са наясно кога се дължи или има някаква врътка, за която ние не сме наясно. Освен да им пиша да ги попитам. 

Връзка към коментар
Just now, Алекс said:

Не знам за седалките. Ще се обадя да питам. Ако има възможност, така поне може да пасне столчето, че иначе е супер неудобно с бебе в скута. 

За обезщетението - защо тогава Колибра искаха да подпиша договор за цесия за прехвърляне на вземане в размер на 250 евро по чл.7 от регламента. Те ли не са наясно кога се дължи или има някаква врътка, за която ние не сме наясно. Освен да им пиша да ги попитам. 

Няма да ти разкрият тяхната стратегия и замисли🙂. Според мен ще развиват практика за получаване на обезщетения по общия ред, включително и извън регламента. Разбира се не съм в кухнята им и това са само мои предположения🙂

Връзка към коментар

@Алекс, натисни WIzz за обратния полет. Бий ги с техните камъни по главата - ако не са указали максимални размери за детските столчета, значи имплицитно са потвърдили, че приемат всякакви столчета на борда. Написали са, че искат сертифицирани столчета, ти си спазила това тяхно изискване. Оттам нататък топката е у тях - да ти обяснят защо твоето столче не влиза в техните седалки.

Ако клекнат за обратния полет и се съобразят с твоите възражения - това според мен би дало зелена светлина да ги погнеш и за първия полет (при вече създаден прецедент и благоприятно за теб решение, което да им тикаш в лицата).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Алекс каза:

За обезщетението - защо тогава Колибра искаха да подпиша договор за цесия за прехвърляне на вземане в размер на 250 евро по чл.7 от регламента. Те ли не са наясно кога се дължи или има някаква врътка, за която ние не сме наясно. Освен да им пиша да ги попитам.

Доколкото разбирам, ти подписваш преди да е ясно колко и дали ще получиш обезщетение. Ако се дължи, те го взимат цялото и ти дават колкото е договора, ако закъснението е по-малко, те използват натрупани суми от други обезщетения, за да ти дадат някаква сума.

Не съм ги ползвал, от писаното тук оставам с такова впечатление. По принцип съм сигурен, че по директивата парично обезщетение се дължи за закъснение над 3 часа. Над 2 часа се дължи ваучер за храна например...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , neuromancer каза:

Доколкото разбирам, ти подписваш преди да е ясно колко и дали ще получиш обезщетение. Ако се дължи, те го взимат цялото и ти дават колкото е договора, ако закъснението е по-малко, те използват натрупани суми от други обезщетения, за да ти дадат някаква сума.

Не съм ги ползвал, от писаното тук оставам с такова впечатление. По принцип съм сигурен, че по директивата парично обезщетение се дължи за закъснение над 3 часа. Над 2 часа се дължи ваучер за храна например...

Да, това е така. Аз приех условията и прогнозирах, че полета ще има 70 мин закъснение. Два, три дни след полета те ми писаха, че ще ми изплатят сумата и ми пращат документите за подпис. Документите са Договор за цесия,  Уведомление за цесия до wizzair и искане за плащане от wizz. Всичко на всичко 11 страници на бг и английски. Ще видя в другата тема дали са пращали такива документи при закъснение под 2 часа. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Получих отговор от тях и ми писаха, че вече са изпратили документите за клейма към Wizz, като си поемат риска обезщетението да не бъде изплатено. Също са ми изпратили регламента, откъдето мога да се запозная с правата си. Тоест те реално търсят обещетение от 250 евро при закъснение от 2 часа. 

Връзка към коментар

Отделно от това получих отговор за столчето, че няма да ни върнат парите, но може безплатно да си чекираме столчето навръщане, за да не го мъкнем с нас на борда, при положение че няма да се събере. 

Сега проверявам дали все пак има по- широки места в самолета, където би се събрало и дали ще искат да ми ги алокират безплатно. 

Връзка към коментар
преди 14 часа, Алекс каза:

Отделно от това получих отговор за столчето, че няма да ни върнат парите, но може безплатно да си чекираме столчето навръщане, за да не го мъкнем с нас на борда, при положение че няма да се събере. 

Сега проверявам дали все пак има по- широки места в самолета, където би се събрало и дали ще искат да ми ги алокират безплатно. 

Няма по-широки, столовете са еднакви, само разстоянието между тях може да варира. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.