Прескочи до съдържание

Право на обезщетение за бебе, пътуващо в столче за кола


Препоръчани мнения

@Алекс, по въпроса за обезщетението при закъснение от два часа, това намерих в друга тема - Какви са правата ни на пътници съгласноРегламент261/2004? Публикувано е от Аероиск на 12 юли.

"Здравейте.

Чл. 6 регламентира задължението на превозвача да положи грижа за пътниците - храна, напитки, хотел, трансфер. В чл. 6 дори не е посочено, че пътниците на закъснели полети имат право на обезщетение (както това е направено за пътниците на отменени полети и при отказан достъп на борда).
Обезщетенията при закъснение се основават Решение на Съда на ЕС C-402/07, C-432/07 "Когато достигнат крайния пункт на пристигане три часа или повече след времето по разписание, пътниците на закъснели полети могат да искат от авиокомпанията да заплати фиксирано обезщетение", потвърдено по-късно с Решение C-581/10, C-629/10.

Т.е. при закъснение повече от два часа при излитане и по-малко от три часа при пристигане, имате право на храна и напитки, но не и на обезщетение."

Ето и цитат от това решение: 

По изложените съображения Съдът (четвърти състав) реши:

1)      Член 2, буква л) и членове 5 и 6 от Регламент № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 295/91 трябва да се тълкуват в смисъл, че независимо от продължителността на закъснението, дори да е голяма, закъснелият полет не може да се разглежда като отменен, след като въздушният превозвач го е извършил в съответствие с първоначално предвидения план.

2)      Членове 5, 6 и 7 от Регламент № 261/2004 трябва да се тълкуват в смисъл, че пътниците на закъснели полети може да се приравнят на пътниците на отменени полети за целите на прилагането на правото на обезщетение и че така те могат да се позовават на правото на обезщетение по член 7 от този регламент, когато поради закъснение на полет претърпяват загуба на време, равна на или по-голяма от три часа, с други думи — когато достигат своя краен пункт на пристигане три часа или повече след предварително планираното от въздушния превозвач време за пристигане по разписание. Въпреки това подобно закъснение не поражда за пътниците право на обезщетение, ако въздушният превозвач може да докаже, че голямото закъснение е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки, тоест от обстоятелства, които се намират извън ефективния контрол на въздушния превозвач.

3)      Член 5, параграф 3 от Регламент № 261/2004 трябва да се тълкува в смисъл, че произтекъл с летателен апарат технически проблем, довел до отмяната или закъснението на полет, не спада към понятието „извънредни обстоятелства“ по смисъла на тази разпоредба, освен ако този проблем произтича от събития, които поради своето естество или произход не са присъщи на нормалното упражняване на дейността на съответния въздушен превозвач и се намират извън ефективния му контрол.

Може би в твоя случай Колибра мислят да пробват получаване на обезщетение по "неутъпкани пътеки" или нищо не мислят, а следват някакви техни документални процедури 😀.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 9 часа, Георги каза:

Няма по-широки, столовете са еднакви, само разстоянието между тях може да варира. 

Да де и аз това имах предвид 🙂. То реално се събира в седалката,  но гърба му опира в следващия ред. Трябва ми ред с повече място за краката. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.