Прескочи до съдържание

Информация за Азорските острови


Тинко

Препоръчани мнения

преди 9 часа, Lindt каза:

Къде на езерото не пускат с кола? 

От 1 юли т.г., в интервала 9-19 ч. достъпът  с rent a car до Lagoa do Fogo е забранен. Има шатъл, който циркулира по отсечката от Caldeira Velha до едно селище на южната страна. Спира на няколко погледни места, билетът е 5 евро, двупосочно. Може да се сменят бусчетата, т.е. да останеш някъде повече време и да хванеш следващото.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Някой от ходилите от Флореш до Корво може ли да препоръча местна ТА или лодка, която да ни закара до острова? Места за ферибота има само в едната посока за нашите дати, а от по-рано не ни се букваше, заради прогнозата за времето. Прегледах туровете онлайн, те са backup вариант. @wiliko?

@Lindt, видях, че вие не сте ходили, но ако имаш записки по въпроса.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , Яничка каза:

Някой от ходилите от Флореш до Корво може ли да препоръча местна ТА или лодка, която да ни закара до острова? Места за ферибота има само в едната посока за нашите дати. @Lindt, видях, че вие не сте ходили, но ако имаш записки по въпроса. Прегледах туровете онлайн, те са backup вариант.

Туровете са по-хубави, защото обикалят и остров Флорес и виждате едни водопади, изливащи се в морето и разни пещери. Но времето при нас беше противно и нямаше смисъл и да поглеждаме към пътуване по море и нов дъждовен остров.

Иначе мисля, че можете да вземете и полет след ферито към следващата дестинация. Аз когато редих пъзела, ми излизаше изгодно тази маневра, но нямаше никакво работещо настаняване извън сезон на Корво и се отказах.

@Carrie, ако е била прилежна да запазва извън чата ни предложение за лодка, иначе при тези 200 местни жители едва ли има повече от 2 фирми.

 

ПП. @Яничка, в чата сме обсъждали опцията, видяна тук:

https://travelpixelz.com/blog/corvo-island

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Благодаря на @Lindt и @Svetulche за споделената информация. Супер полезен ми беше пътеписа на @aikula3d!

На прясна глава описвам впечатления и преживявания. Накратко - Азорите са невероятна приказка и са приказно красиви, дори в лошо време. Просто навсякъде, където се обърнеш, е супер зелено! А хората са много мили. Но.... тук духа качествено 🙂 и времето се променя буквално за секунди. Побъркахме се от следене на прогнозата - постоянно се менеше.

По организацията: продължителност на пътуването - 9 дни през октомври.

Полети: каквото aziar.eu намери най-евтино. Гледахме да е от събота до неделя, за да е само с 5 дни отпуск. На отиване: София - Ница с Wizz, Ница - Лисабон с EasyJet, Лисабон - Понта Делгада със SATA. На връщане: Понта Делгада - Лисабон със SATA и Ласобон - София с Wizz. Вътрешните полети - със SATA. Билетите на SATA си бяха с вкл. чекиран багаж. На Wizz купихме всичко с точки и добавихме 1 priority (общо за нас двамата) с малко флексология. На EasyJet доплатихме за 1 общ кабинен багаж. В последствие на място, като кацнахме на Фаял, стана ясно, че заради мъгла не можем да излетим за Флореш и от SATA ни върнаха на Понта Делгада, настаниха ни в 4* хотел, раздадоха ни ваучери за обяд, вечеря и закуска, ваучери за транспорт (с такси, а не с един общ автобус за всички пасажери) и на другия ден ни качиха на полет Понта Делгада - Флореш. Имах известни притеснения, че НТА може да ни прецакат пътуването, но всички полети на Wizz и EasyJet изненадващо кацнаха на време.

3 дни за Флореш и 4 дни за Сао Мигел.

Rent-a-car: първоначално бяхме взели от други компании, но след анулирания полет, понеже пракарахме доста време в бездействие (лошо време в Понта Делгада), мъжът ми намери коли на по-ниски цени от първоначално букнатите и смени компаниите. За Сао Мигел бяхме взели кола за 4 дни за 100 лв. Но на място излезе оферта за същия престой само за 55 лв. Така колата за Понта Делгада взехме от ANC - много коректни, дадоха ни нова кола на малко километри. В последствие я ужулихме отдолу, защото на много места в Сао Мигел канавката отстрани на пътя е малко tricky:

20231019_154452.jpg.db4f42e643e21d6c34dd3c840f5fed32.jpg

 

20231019_154442.jpg.aa7430c93dca62f10792fca5453d5e80.jpg

 

Обикновено сме с външна застраховка и се подготвих от рент-а-кара да ни вземат пари за щетата, а после да пускам claim към застрахователите, но от ANC нямаха никакви забележки след оглед на колата и на място освободиха депозита по кредитната карта. Благодарим 🙂

За Флореш колата взехме от AutAtlantis - в отзивите пишеше, че колите им са по-старички, но от компанията са коректни. За сравнение за другата рент-а-кар фирма, която беше опция за острова, пишеше, че колите са нови, но от компанията създават проблеми и таксуват за каквото се сетят. След тазгодишния ни неприятен опит с рент-а-кар в САЩ, където ни чарджнаха 150 USD за тол такси, при положение, че мъжът ми изгуби часове да проучва пътищата и избра такива без тол такси, много внимаваме, затова предпочетохме да вземем от AutAtlantis. Дадоха ни тази джипка (бяхме букнали най-евтината малолитражка) и при връщане на колата служителят беше много любезен, даже настояваше да ни носи багажа. Също освободиха депозита веднага:

20231018_091328.jpg.85d7dbb496f1309c9611691742c40d77.jpg

 

20231016_184401.jpg.28bc02c409c39d0ffc7aa77b60bb907a.jpg

 

Хотели:

- на отиване имахме една нощувка в Лисабон. Макар да имахме само 4-5 часа за спане, взехме нощувка тук близо до летището. Локацията е много удобна за ранни/късни полети, а апартаментът е доста stylish. На отиване от летището до апартамента взехме автобус №2790, а на връщане - Bolt, който ни излезе на същата цена като градския транспорт - 4,40€ за двамата (когато тръгнах да буквам Bolt от предната вечер, излизаше цена 10€, затова го букнахме на сутринта, когато реално ни трябваше транспорта и тогава излезе на половина). Който още няма инсталирано приложението, може да ползва отстъпка при първа резервация:

20231022_131757.jpg.06d60b17c8467f0a8f8c10f78b0dbcde.jpg

 

- Флореш е малък остров и нощувките са по-скъпи от Сао Мигел, където има голяма предлагане. Избрахме този апартамент  за 75€/ден и се оказа много добър избор, защото след анулацията на вътрешния ни полет, не можехме да осъществим първата нощувка в апартамента. Аз изнахалствах, обадих се на Agoda и ги помолих да ни рефънднат за неизползваната нощувка (платена още преди месеци). Благодарение на тяхното съдействие и добрата воля на собственичката, ни върнаха  парите още на следващия ден по Revolut. В последствие, като се настанихме и разглеждах папката с полезно инфо за острова, оставена от хоста, прочетох, че не възстановяват пари, дори при канселирани полети. Явно сме късметлии🙂 Зад сградата има голям безплатен паркинг (реално за паркинги никъде не сме плащали, а в самата Понта Делгада не сме влизали, там четох че някъде се плаща). Пред апартамента може да се направи приятна закуска на масичките, а гледката е чудесна:

20231017_080849.jpg.bf7bc0d07ed4b624d3e12bb151cecd39.jpg

 

20231017_080932.jpg.9fef4e278fa6554db0d6e600cb7b23c5.jpg

 

20231017_165927.jpg.d9258a93e602ceee79891cc7bba54f2c.jpg

 

20231017_170243.jpg.c34bb33b1fad80b5e5366935105849a6.jpg

 

- на Сао Мигел нощувките бяха топ - тази вила, която изглеждаше нова, стилна, с вкл. закуска и собствен паркинг - 60€/ден. Цената е прекалено ниска за стила, който са създали - всичко е "барнато", има приятен двор с маси за закуска, чувствахме се като отседнали в модерно имение. Това е общото помещение и двора:

20231019_150851.jpg.7547e58a8b7234b35b3677fbadefab89.jpg

 

20231019_152651.jpg.2d1d0c520ef594b478c79a64d8de9767.jpg

Предпоследния ден се заговорихме със събственичката и тя разбра, че на другия ден имаме ранен полет. Сама ни предложи да ни приготви закуска за из път:

20231021_213935.jpg.5ad2ddda4bdd37c2ed56189c4223f834.jpg

 

На летището във Флореш има много приятно място за хапване с учудващо ниски за летище цени и вкусна храна - Aerobar. Намира се точно преди Security и гейтовете. Това е менюто:

20231018_095221.jpg.846a8f3680b0b0b93a50da924158ae2c.jpg

 

И на двата острова преоткрихме шоколадовия мус - ужасно вкусен :). Приготвят го по еднакъв начин, но най-вкусен го намерихме тук на Сао Мигел (идвахме 2 пъти):

20231020_160259.jpg.0600d0d8d46012901a677b9d24b0db2b.jpg

 

Програмата ще опиша в друг коментар, че стана много дълго 🙂

  • Харесвам 18
  • Благодаря 3
Връзка към коментар

Sightseeing: през октомври времето беше много променливо и нямахме хубаво слънце и красиви хортензии като @Svetulche и @wiliko, но за съжаление през юли нямаше къда до го вместим това пътуване. Трябва да отбележа, че който иска да се сдобие с кавалер, който да му отваря постоянно вратата на кола, Азорите са мястото - поради силния вятър се притеснявахме вятърът да не обърне вратата 🙂 Друг плюс на Азорите е, че са романтично дестинация - като ти отложат полета, имаш достатъчно време да обърнеш внимание на половинката си, вместо да се занимаваш с някакви си там забележителности 🙂

 

Мислех си после, че благодарение на това, че Азорите, макар и в Европа, още не са толкова туристически, почти всичко е без входни такси, паркингите до забележителностите - също. В същото време са някъде там насред Анлантика 🙂

 

Флореш: за тух бяхме предвидили 3 дни, но заради отменения полет, времето ни се редуцира на 1 ден. За щастие островът е много малък и времето ни беше достатъчно, даже някои от гледките ги навестихме 2-3 пъти, за да ги видим в по-добра светлина.

 

Miradouro Craveiro Lopes - от тук се виждат водопадите отгоре.

 

Poco Ribeira do Ferreiro - най-популярното място на Флореш. Идвахме 2 пъти, за да го видим без мъгла. Има малък паркинг и от там е 15 мин. ходене до езерото и водопадите. На места е стръмно:

20231017_100354.jpg.4a1b08a1aa972f1ede656fc6fb722681.jpg

 

Miradouro Lagoa Negra e Lagoa Comprida - моят личен фаворит: двете езера са едно до друго, разделени от зеленина. Едното езеро е синьо, другото – зелено. Паркингът е на място, от там само се изкачват тези стълби и воала:

20231017_085957.jpg.9f0d520251c281c78b6b34599c6af9d6.jpg

 

20231017_090245.jpg.7cd38f303e7cb3629fcfdcf7ff371eb7.jpg

 

20231017_090428.jpg.7c9d58b17e8f32cfb7a02a71352dc681.jpg

 

Водопадът зад хотел Moinho da Cascata - спира се до пътя. В страни от къщичката също е много красиво:

20231017_111822.jpg.495709847d3a19f17691e516a49e484d.jpg

 

20231017_111304.jpg.1549bba3b1c4772e3ce8cdb4f8307036.jpg

 

20231017_111351f.jpg.a5b9603f7881cbad7681106f698556a6.jpg

 

20231017_111351g.jpg.e986b3ced028eb30f60d88679e22926d.jpg

 

Още знайни и незнайни гледки:

20231016_181953.jpg.6446922cf4905b42e048bbe0d1284798.jpg

 

20231017_084128.jpg.95c7f19d3678c96c8b6a11793470a742.jpg

 

20231017_084244.jpg.56f9742b419e29f0557161acb34d0888.jpg

 

20231017_084659b.jpg.610ef9ecc4082ee7dfce64062965f009.jpg

 

Приказен мъх отстрани на пътя:

20231017_152317.jpg.cbf0423f69cdc35f495f2857de9f6bb4.jpg

 

Хортензии извън сезона:

20231017_161052.jpg.e93c6b3b1b170935a0239952c7047089.jpg

 

Сао Мигел:

 

Miradouro da Vista dos Barcos - от тук се вижда чудесно Фарът Farol do Arnel. Паркингът е точно пред мирадорото, качваш се на стълбичките и ще те отвее вятърът:

20231019_170401.jpg.f2efba71fe2d7318967ad23ab23b57b7.jpg

 

Miradouro da Ponta do Sossego - тук има гледка към източния бряг на Сао Мигел и красива градина. Това е най-популярното място за барбекю, озеленено и с хубави гледки към океана. Първоначално мислех да не идваме. Стори ми се най-обикновена градина. Обаче имахме време и дойдохме на пикник тук и бях очарована! Толкова е зелено, спокойно и направено за хората:

20231019_172919.jpg.f7cb21fd60be62e35afb7064550868ff.jpg

 

20231019_172926.jpg.ffdbee55fa758bab84d76d2546db6430.jpg

 

20231019_173307.jpg.aafd9fc91f9d77b0a0a05880c245ded4.jpg

 

20231019_174752.jpg.4caf41e33c79bfd74b6da40c16ae38ba.jpg

 

20231019_175947.jpg.18d9960333a72818bfb418e1e76d4c8d.jpg

 

20231019_175947d.jpg.bfc49473b3054014f06685c47b2362b3.jpg

 

20231019_180723.jpg.7f3b60f9917f6cec80829036393ec3c3.jpg

 

20231019_180736.jpg.74cc2cd8d34675f51bdcf2866351ef25.jpg

 

Miradouro do Salto do Cavalo - и тук мислех да не идваме, гледайки предварително снимки. Но кагато дойдеш на място, въздействието е съвсем друго и абсолютно всеки мирадор, който посетихме, си заслужаваше, макар снимките да не разкриват цялата красота:

20231021_123839.jpg.a69d5224a87bf007c226326803a0834a.jpg -

 

Cha Gorreana - единствената чаена плантация в Европа. Не се плаща вход, има голям паркинг отпред. Дойдохме пред седмицата, за да видим производствения процес. Вътре можеш да дегустираш 2 сорта чай. Има и сувенирно магазинче с доста ниски цени. Плантациите са от другата страна на пътя и всеки може да се разхожда свободно. Продукцията се събира с машини. Работи до 18 ч.

Леко останах учудена обаче от липсата на хигиена - чаените пликчета бяха струпани директно на масата, работничките не носеха ръкавици. Така де, не сме на чаената плантация в Шри Ланка 🙂

 

20231020_105206.jpg.8b6e7cb6afd9cc17ff5074744b663cef.jpg

 

20231020_105932b.jpg.8c3378d6b52d34785273206dc5fa9b44.jpg

 

20231020_111709c.jpg.b19446ca0224c5dcb070f0f0ab7cb512.jpg

 

20231020_111709x.jpg.5a460bc95436e5a94de5b289859d9e5a.jpg

 

20231020_112017.jpg.acc2a3720e882f656833e310635fc8af.jpg

 

20231020_112528f.jpg.6facb8fe91f01a821945f1f868294013.jpg

 

20231020_112528v.jpg.fbde75bc2f7b970ca8478951bc0354a1.jpg

 

20231021_110803.jpg.3bc8addde2c16aed09d689da11e73140.jpg

 

Най-известната част от острова: Sete Cidades – 2 езера, едно до друго, синьо и зелено, в кратер. Езерата са напълнили основата на угаснал вулкан  и са отделени помежду си с мост. Първо отидохме на Miradouro da Vista do Rei - стига се директно с колата:

 

20231019_104832.jpg.6f2388f8c2935b931c11709db754dafd.jpg

 

Четох, че на паркинга времето е ограничено до 20 мин, но сега извън сезона никой не следеше за това. Може също да се паркира пред изоставения хотел Monte Palace. Неговата история е интересна: построен през 80-те, но затворил 16 месеца след отварянето си, точно след като получил наградата „Най-добър хотел в Португалия“. Официално е забранено влизането, но може да се влезе лесно от главния вход от паркинга. Влизането вътре е задължително, ако искате прекрасно гледка към езерата. Тук идвахме 2 пъти, заради лошото време. Първият път нямаше жива душа в хотела и вътре беше доста крийпи. Вторият път, понеже се показа слънце, вътре беше пълно с народ.

 

20231019_105617.jpg.a8a9fb090030b1a58b39de23d149d5dc.jpg

 

 

Качихме се на един от балконите - гостите на хотела наистина са се радвали на голяма красота, но времето е толкова променливо и толкова силно духа, че разбирам как бизнес моделът не се е оказал успешен.

20231019_105709.jpg.26b4d7b332740a9747b9411e4640bb28.jpg

 

20231019_110942a.jpg.d61117873388959dd5cff2c68c15ff4f.jpg

 

Както казах - ветровито е 🙂

20231019_111109c.jpg.9366513f2811f5224aaaa54b019d46a3.jpg

 

20231019_111959.jpg.1ae9de986645dc5f37b7a04fca6e4153.jpg

 

 

20231018_161229.jpg.ef4d07065eb0f5db195b10292cbad4df.jpg

 

В хотела трябва да се влиза със затворени обувки, има големи локви и някой услужливо е сложил дъски, на които да се стъпва. Постарах се да не гледам към тавана, защото от там висяха разни разпадащи се неща 🙂 От този двор се влиза, отвън може също да се паркира:

20231018_161326.jpg.fe098e8b0664c36db8e9bb3e7b8af9c1.jpg

 

20231018_161727.jpg.631e6e8ff8a9f3fdfe77a3276d5f4bc9.jpg

 

Miradouro do Boca do Inferno - красотата на красотите! Колата се оставя на паркинг край шосето и се върви по пътечка сред прекрасна гора, после има малко изкачване – 1 км. в посока:

20231019_121601.jpg.bde92a567a82af22ffa05a5df957f9e6.jpg

 

20231019_121611.jpg.5cc3da4bf41919046bdef6e2a6947ed6.jpg

 

20231019_121956.jpg.9c27841cb328a432f6d4a1185d8c1cad.jpg

 

20231019_123858.jpg.35ec4be51fe33543846c2745e4e3862d.jpg

 

Като се нагледахме на това, минахме малко в ляво за още гледки. Там така духаше, че почти ме отнесе, та не се задържахме много 🙂

20231019_120907.jpg.d8ae58a2ef6386de1287a4f56a224e7f.jpg

 

Акведукт Aqueduto do Carvao – целият е в зеленина и мъх. Акведуктът е точно до пътя и си има паркинг. Построен е с черни вулканични скали. На снимки не ми изглеждаше толкова впечатляващ, но на място е просто прекрасен:

20231019_132039.jpg.35794f114b678119dcab5e446e171c9f.jpg

 

20231019_132158.jpg.d7ae9c657d5fd15debb7391d725a534a.jpg

 

20231019_132338.jpg.2c4ec9a0b662ae4d841778d26926ac24.jpg

 

20231019_132409.jpg.129d0f332a8c77d45c3b1d4c954398c3.jpg

 

20231019_132540.jpg.d77510b06cb5c35b6efaf820e7dd9afb.jpg

 

Lagoa do Fogo - за тук четох, че от 9 до 19 ч. достъпът с кола е забранен и трябва да се използват шатълите, които май са на час, освен това на връщане не винаги спират на едно и също място и били претъпкани. Билетът е 5 €, двупосочно. Затова дойдохме преди 9 ч. и се качихме до паркинга с колата. Явно горното важи само за силен сезон, защото сега не видяхме шатъли. Времето и тук се промени за половин час точно 3 пъти. Дойдохме, видяхме езерото без облаци, минути след това небето се навъси и заваля 🙂 Търпеливо изчакахме да се разсеят облаците и имахме снимки преди и след:

20231021_085327.jpg.728f388f29c03ba3f8fe5a068c0b7363.jpg

 

20231021_085703a.jpg.9d0ec342fe1cc57bccbf9c22b92e152f.jpg

 

20231021_085703g.jpg.3f572394f309b0d2e67f6825909c1340.jpg

 

20231021_092119.jpg.606d9970583fe5b8fcdc078613b0fde3.jpg

 

20231021_095843.jpg.7ab1ca63c33e1c8693af19cf27e411f0.jpg

 

Излишно е да казвам колко е ветровито - мойто мъж какъвто е кльощав, се притесних да не остана без него 🙂 Тук местните казват, че почти винаги е облачно.

20231021_090207.jpg.4da2aeef19d328337ba19742b5a7a677.jpg

 

Един viewpoint наблизо:

20231021_100823.jpg.a94a5e1a900f02a9a50628d0b01b81e7.jpg

 

20231021_090428.jpg.b7c2aa718540cf1f6136d7e7bf544ac7.jpg

 

Ermida de Nossa Senhora da Paz - има голям паркинг пред църквата. Като се качиш горе, има хубава гледка към града. А като се обърнеш с гръб към града, гледката е още по-хубава:

20231018_175011.jpg.24391ac1f18d2c2cd5f281f7174fe06a.jpg

 

20231018_173509.jpg.235b1d629402d256d559fe3efa09840d.jpg

 

20231018_173113.jpg.52b656eaf28e46262e2fa3a1a78db33e.jpg

 

20231018_173204.jpg.03a346bef15c9118c40c4abca42b30de.jpg

 

Miradouro do Pico do Ferro - от тук се виждат цялата долина на Фурнаш, Furnas lake и града Фурнаш. Има голям паркинг. За де се стигне до гледката, има малко изкачване:

20231021_121100.jpg.af1f77c12e39c66fc27ec68105d82e59.jpg

 

20231021_121543.jpg.e8a031e98e56885bee31668be9972d56.jpg

 

20231021_121712.jpg.5f7b89801a53a95ac8727a51d97baeec.jpg

 

От тук тръгнахме за друго мирадоро. Пътят до там беше стръмен, а като наближихме, разбрахме че през нощта е имало буря, едно дърво е паднало и е скъсало жиците. До горе не можеше да се качим, дори пеша, пътят беше блокиран:

20231021_131807.jpg.7adba17dfb473dc097f8d9c126e01be5.jpg

 

Fumarolas da Lagoa das Furnas - много туристическо, но все пак не можеше да мине без да опитаме местното козидо, което се готви в дупки под земята на естествена топлина около 6 часа. Ако дойдете между 12 и 13 ч., тогава от различните ресторанти вадят казаните (надали това е точната дума) и ще видите как изглежда обяда ви преди да стигне чинията 🙂 Вход - 3€ (на място кеш на служителката, която спира колите или на касата с КК). От предния ден направихме резервация в ресторант Banhos Ferreos по телефона - обстановката е доста автентична, само дето няма шоколадов мус. Но после си намерихме на друго място 🙂 Та видяхме точно как вадят казана от ресторанта, който сме резервирали. Местните дават възможност на туристи да участват във ваденето на казаните, та е интересно да се гледа:

20231020_115851.jpg.533ffcb0919ee8e7546ba83d291d6f67.jpg

 

20231020_120031.jpg.564c90eec286fbf73ac8a040abf3b0d4.jpg

 

20231020_120133.jpg.43ca0c48ae8ed04243caee8271c930c8.jpg

 

20231020_120240.jpg.2b26b253f71780eb46e3ecb5e3be0e9a.jpg

 

20231020_122127.jpg.1868cd09e591a2400ce3049dd484020c.jpg

 

В града може да си купиш царевица на пара и аз се бях засилила, защото много обичам, но от магазинчето, където си взехме сувенири, ни казаха че извън сезона продават замразена царевица 😞

 

Термални басейни Poca da Dona Beija – Паркингът е малък и обикновено пълен. Намерихме си място извън паркинга, а междувременно вътре за едно място чакаха 3 коли. Всички басейни бяха с температура 39 градуса. Дори аз умрях от жега 🙂 Иначе наоколо е много диво, все едно си в джунгла. Престоят в басейните е ограничен до 1 ч. 30 мин., но вероятно това важи за силен сезон, защото сега никой не следеше. Работно време – 7 – 22 ч. Вход – 8 € (билети се купуват само на място). Lockers – 2€ и депозит 20€. Има душове (машината работи с монети по 1 €) и стаи за преобличане. Може да се посетят в дъждовно време или вечер, добре са осветени:

20231021_172508.jpg.ecc03004bb5b654077b628dc3dc482c4.jpg

 

Следобяд, като си тръгвахме, отвън се извиваше голяма опашка. Добре, че дойдохме по-рано:

20231021_173202.jpg.5218f0f4e279427b2fd858f6fc28a122.jpg

 

Casa Invertida - обърнатата къща, която всъщност е трафопост. Намира се сред други къщи:

20231020_153038.jpg.d1de9dbb28cad527dab12b170c4116eb.jpg

 

Още едно мирадоро, на които вече не помня името, а навигацията го показва грешно:

20231021_181928.jpg.ce5bf26f1a1e417ff621e481807b2ae0.jpg

 

20231021_181949.jpg.37479486e70bce2a91c502aab544eddf.jpg

 

Напомням, че Португалия е световен лидер в производството на корк и Азорите и континентална Португалия са едно от местата, където можете да си купите чудесни коркови магнитчета (и не само).

Край 🙂

  • Харесвам 18
  • Благодаря 2
  • Браво 7
Връзка към коментар

Имах голямо желание да отидем до остров Корво (Corvo island), където основната забележителност е Miradouro Caldeirão . До там се стига удобно от Флореш. За съжаление след анулирания вътрешен полет ни намалиха времето на Флореш и нямаше физически кога да отидем. Слагам снимки от нета и инфото, което си бях извадила, за да е полезно за други:

1.jpg.289bffc3ee72042385063c532c8ed3cb.jpg

 

2.jpg.ed2a601aa9b46cc50e0a46d6a4f1ebc0.jpg

 

Това е най-малкият остров на Азорите и тук живеят само около 400 човека. 

По принцип има полети до тук, но сега, като видях колко често се променя времето, полет до тук не ми се струва добра идея, защото не може да предвидиш от рано какви ще са метеорологичните условия.

Най-лесно се стига с ферибот: www.atlanticoline.pt  за 10 € в посока. Онлайн се приема Visa & MC. Разстоянието между двата острова е 29 км. / 40 мин. После за транспорт до мирадорото намерих João (тел.: +351 917763029), който говори добър английски и взима €10 на човек двупосочно. Също така четох, че още при слизането от ферибота, шофьори предлагат услугите си.

 

Ако са свършили билетите за ферибота, има няколко фирми, които с лодки ходят до там. Аз намерих тези:      https://experienceoc.pt/en/tours/viagem-de-barco-ao-corvo-sem-guia/ и https://www.ontravelazores.com/tour/discover-corvo На място на Корво организират трансфер, но времето, което се прекарва на мирадорото, е ограничено. От хотела ми препоръчаха floresbysea.pt, където цената е по-евтина, както и Marco Sarmento, с който си писах по WhatsApp на: +351 926625878, но каза, че през октомври затваря. Ето още една ТА, чията реклама видяхме на място на летището:

20231018_093919.jpg.f090df45af7b72640b80b30a400b2614.jpg

 

На връщане от основната забележителност може да се отбиете до Moinhos de vento do Corvo, за да видите 3 реставрирани мелници от 19 век. Близо са до пристанището:

1.jpg.7d9f8d6b426c3ebfe267fb7c72d41df1.jpg

 

И така....утрепах няколко часа в работно време, но се надявам постовете да спестят време за ровичкане на някой друг 🙂

  • Харесвам 15
  • Благодаря 8
  • Браво 1
Връзка към коментар

Силно ме привличат тези острови, както и въобще всички горе-долу в тази част на Атлантика. Подавам си заявка пред Вселената да ида там някой ден. :smile3:
Междувременно чета всички теми за Азорите и се радвам на вълшебните ви кадри. Напомнят ми на някакъв изгубен рай. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@Яничка, нещо за пиенето да си разучила? :laugh: 

Никой от ходилите наскоро нищо не казва какво употребяват местните. Това също е полезна информация, хаха :drinks:

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 5 минути , ДиянаВ каза:

@Яничка, нещо за пиенето да си разучила? :laugh: 

Никой от ходилите наскоро нищо не казва какво употребяват местните. Това също е полезна информация, хаха :drinks:

Понеже съм муха-винарка, съм чувала за вината от Пико. Лозята са даже обект на Юнеско.

https://www.ohmycodtours.com/blog/pico-wine-azores-genesis/

Но и брендита да имат, не отказвам. :drinks:

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

И друго се чудя. С какво гледката от мирадору Виста до Рей се различава от тази на запустелия и полуразрушен хотел Монте Палас? Някакси не ми се ще да се проявявам като бандитка щом са казали, че не е разрешено влизането 🙂.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, ДиянаВ каза:

И друго се чудя. С какво гледката от мирадору Виста до Рей се различава от тази на запустелия и полуразрушен хотел Монте Палас? Някакси не ми се ще да се проявявам като бандитка щом са казали, че не е разрешено влизането 🙂.

От хотела е по-високо и гледката е 360 градуса. А и при хубаво време вътре е пълно с народ.

За пиенето си намерила въздържател да питаш 🙂 Иначе кръчмите ги изръчкахме, но не сме впечатлени кулинарно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Започвам довършителните работи по подготовката за Сао Мигел :smile3:

Някой може ли да ми пусне линк към сайт, който показва приливите и отливите?

Струва ми се, че някъде из темите съм мяркала, но нищо не намирам. Благодаря :thank_you:

 

Връзка към коментар
преди 50 минути , ДиянаВ каза:

Започвам довършителните работи по подготовката за Сао Мигел :smile3:

Някой може ли да ми пусне линк към сайт, който показва приливите и отливите?

https://www.tide-forecast.com/locations/Ponta-Delgada-Sao-Miguel-Azores/tides/latest

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 24.10.2023 г. в 16:06, ДиянаВ каза:

@Яничка, нещо за пиенето да си разучила? :laugh: 

Никой от ходилите наскоро нищо не казва какво употребяват местните. Това също е полезна информация, хаха :drinks:

Вино от о-в Пико, както вече e станало дума, а също и разни ликьори, оабче аз понеже не си падам по този тип питиета, повече не мога да ти кажа ... 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Успокоих се за въпроса с питиетата на Сао Мигел😉

Хич не ми се работи и се зазяпах в камерите на спот азорес😄 Нали не се лъжа, че гледката в Рибейра Гранде е Коледен базар😀

IMG_2450.jpeg.41476fcabd95b2ac380eac858095d02f.jpeg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 24.10.2023 г. в 16:03, Argentique каза:

Силно ме привличат тези острови, както и въобще всички горе-долу в тази част на Атлантика. Подавам си заявка пред Вселената да ида там някой ден. :smile3:
Междувременно чета всички теми за Азорите и се радвам на вълшебните ви кадри. Напомнят ми на някакъв изгубен рай. 

Така е. Дано хванеш недъждовни дни! При валежи малко се бъгва раят.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

Така е. Дано хванеш недъждовни дни! При валежи малко се бъгва раят.

Е от 8 дни малко ще е трудно поне през някои да няма дъжд🙂 Психически съм настроена, даже и за вятър. Иначе без дъжд как ще е толкова зелено🙂
Ох, аз помислих, че на мен пишеш, а ти си хванала пост на @Argentique🤣🙂

Редактирано от ДиянаВ
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, ДиянаВ каза:

Е от 8 дни малко ще е трудно поне през някои да няма дъжд🙂 Психически съм настроена, даже и за вятър. Иначе без дъжд как ще е толкова зелено🙂
Ох, аз помислих, че на мен пишеш, а ти си хванала пост на @Argentique🤣🙂

И за теб. А попаднах в най-големия циклон от години и беше потоп. Не е ок, но се случва.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Не знам доколко вярвате в знаци и вълшебства, но аз вярвам и те какво да правят – случват ми се. :dance2:

Единият от скорошните ми новогодишни късмети е „подаръци без поводи през всичките 366 дни“. А за мен точно тези подаръци са най-хубавите. (Кмета го игнорирайте, не го ща :biggrin:)

 

20231231_221621.jpg.0b3a6867bdc38c94df80f534562fc425.jpg

 

Та така. Понеже обичам зелени острови в океана, а Азорите са ми в списъка за някога, днес силно искам да ви се похваля със сбъдването на късмета от баницата!  :girl_in_love:

 

412564112_377618058009213_1468569827018742706_n.jpg.4fadddcf5b0735aea075561f9dcafaf7.jpg

 

Завиждате, не завиждате – това е положението! :biggrin: Португалско вино, картичка от Сао Мигел, чай от омагьосана азорска плантация:biggrin:, сапунче да се изкъпя на азорските термални бани :biggrin:, магнит с крава (как ме улучиха, хааа, щото съм зодия Телец) и японски клечки да ям по-бавно, санким заслабна. :biggrin: Тук пак ме улучиха, защото имах съвсем сериозно намерение да ида през май в Япония, но ще го отложа за някоя есен, така ми идва отвътре.

 

Много, много благодаря на @ДиянаВ за изненадата, времето и усилията и се надявам магията на Азорите да се сбъдне и за мен някой ден. Пък и Япония също. Искам всичко и по повече. :biggrin: С ДиянаВ никога не сме се срещали, макар от известно време да си бъбрим по телефона, но знам, че някой ден ще идем в Мадейра заедно. И не само.

 

На всички ви пожелавам сбъднати мечти, много подаръци от всякакво естество и да вярвате в знаците!

Който пък съвсем не вярва, имам една малка историйка за Пътеводител (писала съм я при бурканите с тюркоаз):

 

„Казват, че случайни неща нямало и упорито вярвам в това твърдение. Преди време приятели организираха ежеседмични прожекции на филми за пътешествия и отидох още на първия филм, който се казваше „Медитеранео“. Точно за мен. Купуваш билет и ти дават номерче, защото после се тегли томбола с дребни награди. Зрителите са доста, а наградите – четири-пет. Обявяват тегленето на последната награда – хубав илюстриран пътеводител на NatGeo за Средиземноморието. Казвам на седящите до мен – ех, сега на мен да ми се падне, тъкмо онзи ден се къпах в това море.

Всяка жена носи в себе си малко от вещицата...

Та ето така се сдобих с Пътеводител. :biggrin:

Присъстващите познати умряха от смях (е, точно на теб ли), а тези, които ми чуха желанието – гледаха с изумление и се чудеха как по-напред да реагират, че знае ли се какво ги чака. 😉 

После, някак съвсем без умисъл, започнах да посещавам описаните в Пътеводителя места и за година и малко го преполових (без да броя местата от преди).“
Та Пътеводителя почти го извъртях, сега погледнах, че ми остават само Венеция и определена част от Хърватска. Странно, но имам реални скорошни планове за там...

 

 

ПП. Виното съм обещала да го пия с готини хора. :smile3:

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Да, ще идем на Мадейра и не само, колко хубаво звучи🥰 Особено в темата за Азорите😄, хаха. Не че имам нещо против Сао Мигел, но Мадейра остава моята и на @Argentique слабост🙂. Като походим насам-натам, ще я повторим.

Малко подробности за подаръчетата:

Кравата - не знаех за зодията, но на мен на острова най-много ме изненадаха и впечатлиха кравите, пасящи по наситено зелените поляни и хълмове. И докато за повечето мирадори имаше разширения по пътя за спиране, то при кравите не беше така😄 Обикновено си ги гледах от колата и така си ги запаметих в главата и сърцето. Исках да пратя този мой сантимент на приятелката си@Argentique🥰

Сапунът е домашно производство на хазяйката от Рибейра Гранде Росана. Избрах зелен, защото такава асоциация правя с получателката му🙂

Картичката е от магнетичното ми място - Boca do Inferno😍 Един ден и там ще отидем…

Чаят е изяснен😉

Виното, надявам се да е пивко с приятели🍷/макар и от Лисабонското летище/. Съжалявам, че нямах възможност да взема Азорско, там имаше много хубави и много евтини, просто можеш да живееш с вино и сирене😄😋 Но нищо, със сигурност @Argentique ще се убеди на място🙂

Клечките наистина са японски, но не за отслабвате😄, а магеланска поличба за тази посока🙂

Благодаря, @Argentique за емоциите, чувствата, които ти ми даряваш🤗😘

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.