Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

Не съм много сигурна в подбудите на премиера на Камбоджа.

Той отказва да евакуира камбоджанските студенти от Ухан за да не обиди Китай - щели да спрат да дават стипендии. Кара се на журналистите, които носят маски по време на пресконференция и смята, че болестта няма да се развие в държават му - много е горещо. След като е установено, че се е здрависвал и прегръщал с пътниците от круиза, включиетлно потвърдения случай на болната американка - отказва да се постави под карантина.

Китай са основен инвеститор в камбоджанската икономика, а туристите от Китай са 38% от всички посещаващи страната.

Та не съм сигурна какво го ръководи - човеколюбие ли, сребролюбие ли...за съжаление най-прилича на обикновенна глупост.

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
8 hours ago, samuraika said:

След като корабът в Камбоджа е собственост на американска компания, на борда му има много американци и Амрика е страна с много повече възможности да тества, лекува, репатрира и т.н. всички на кораба, защо Гуам не постъпи човешки, а отказа да преме Уестердам и му се наложи да се мота из океана още 5 дни?

Гуам е много важна военна база на САЩ и евентуалното разпространение на вируса там би могло сериозно да застраши националната им сигурност. Вероятно всякакви решения в Гуам се взимат през тази призма.

Относно Камбоджа нека не забравяме, че те приеха круиза на 14-тия ден, когато на теория (и според СЗО) ако няма болен на борда всичко трябва да е ок. Не е добре бъдем прекалено строги към премиера на Камбоджа, защото решенията в този момент не са много лесни и изискват много субективизъм. Нормално е, когато може да губи много от паниката около вируса, той да не иска да е сред “паникьорите“ . Реалността обаче не взема предвид желанието, предразсъдиците и вътрешните желания на десижънмейкърите. Има случаите, когато желаещите да не всяват излишна паника се оказват прави, но в случая с Камбоджа “паникьорите“ се оказаха прави 😞 На неговото място аз лично бих взел същото решение при информацията, която е имал...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това кой обявява че в нямало заразени е много субективно. 3000 души кораб и да няма нито един със кашлица и температура? Това не мисля че е възможно дори и да няма коринавирус. Круизната компания нарочно (или не) са подвели всички за да си свалят товара. А това че не се поставя под карантина е още по безотговорно. Даже ги е прегръщал хората колко по близак контакт от това. Дано само в Камбоджа не стане епидемия, те нямат оотенциала за никакъв контрол и ако стане нещо като в Ухан горко му на целия свят. Сега чета че понеделник премиера на Камбоджа насърчавал тези от кораба да ходят на турове с автобус из столицата да не стоят под карантина. Даже били поканени на парти..

Връзка към коментар

Къде е субективизма ? 
Или е доказано , че си болен и се лекуваш или не е доказано че си болен и се отнасят с теб, като с човек. Средното положение е, че се съмняват че си болен ( което се и случва) поставят кораба под карантина и започват да тестват хората, което не се случва и точно в това е проблема. Иначе от 3000 човека не се съмнявам , че е имало петима с температура , десетима с разстройство и няколко дето ги е болял зъб.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добър ден!

За да не е темата само гадаене и спорове по убеждение, една интересна (субективно, че стана модерно да се отбелязва) кампания по туризма от Япония: на фона на спада на туристи тази година заради коронавируса, Киото предприема кампания за привличане на туристи, като промотира "празен туризъм". За целта използва снимки на опустели популярни места, на които по принцип е пълно с туристи, подкрепени с хаштаг #никаквихора и #сегаевремето🙂

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Ivooo33 said:

Къде е субективизма ? 
Или е доказано , че си болен и се лекуваш или не е доказано че си болен и се отнасят с теб, като с човек. Средното положение е, че се съмняват че си болен ( което се и случва) поставят кораба под карантина и започват да тестват хората, което не се случва и точно в това е проблема. Иначе от 3000 човека не се съмнявам , че е имало петима с температура , десетима с разстройство и няколко дето ги е болял зъб.

 

Недопускането на кораба да пристане е равносилно на поставянето му под карантина от гледна точка на дадената държава! Субективизмът е къде точно да поставиш границата на тази карантина. Китай е ограничил пътуването на 780 милиона души живеещи в Китай цък, Австралия, САЩ и т.н. са ограничили движението на 1,4 милиарда китайци плюс на всички минаващи през Китай, Микронезия и Маршаловите острови са ограничили пътуванията на 1,4 милиарда китайци плюс идващите от всички държави с потвърден случай на коронавирус цък. В момента потвърдени случаи има в 25 държави с общо население вероятно около 4-5 милиарда души...Както виждаш доста широки са субективните граници, а кой ще излезе прав ще покаже бъдещето...

Връзка към коментар
преди 58 минути , Topfly каза:

Както виждаш доста широки са субективните граници, а кой ще излезе прав ще покаже бъдещето...

Адски си прав! 

Чудя се, дали утре някоя страна няма да откаже да приеме  самолет, защото на борда му има пътник със съмнение за зараза и след това всички други да направят същото....и спокойно да наблюдават как след изчерпване на горивото самолетът пада. Срамота, особено за икономически силните страни, които отказаха да приемат кораба и оставиха това да се случи в Камбоджа, които наистина нямат ресурс и възможност да реагират по най-адекватния начин, но пък постъпиха хуманно. Без значение дали техните подбуди са били такива или чисто икономически.

 

Двата случая с корабите показаха колко много има да се учи. Надявам се след приключване на истерията с този вирус, Япония сама да признае, дали е допуснала грешка с кораба и по този начин е довела до заразяване на необичайно голяма бройка хора. Не знам, дали има грешка, бъдещето ще покаже, но логиката сочи на там. Грешката носи и  чисто икономически загуби - сега всички открити със заболяването ще трябва да бъдат лекувани в Япония, а техната бройка става все по-голяма. 

Надявам се и да стане пределно ясно колко са новозаразените след  като пътниците от кораба, акустирал в Камбоджа, са се разпиляли и дали те самите са станали причина за това.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 2 часа, mililia каза:

Двата случая с корабите показаха колко много има да се учи. Надявам се след приключване на истерията с този вирус, Япония сама да признае, дали е допуснала грешка с кораба и по този начин е довела до заразяване на необичайно голяма бройка хора. Не знам, дали има грешка, бъдещето ще покаже, но логиката сочи на там. Грешката носи и  чисто икономически загуби - сега всички открити със заболяването ще трябва да бъдат лекувани в Япония, а техната бройка става все по-голяма.

Със сигурност този кораб ще има още много да се изследва и анализира и ще остане в учебниците по вирусология. Много е възможно да има грешки в карантината. Има предположения за суперспредър, за мутация на щама и за какво ли не. А и лаборантите явно прекалено се стараят - 74% от случите, които са потвърдени на кораба са безсимптомни - в общата популация такива случаи не се изследват. Така че много неща ще се научат от този кораб.

Има хора предпочели да останат на кораба, а де не се евакуират - опасяват се, че дългият престой всички накуп в автобуси и самолет ще е по-опасен. Не ми се мисли какво им е на тези хора!

 

Трябва да се приеме закон, с който да се задължат страните да приемат кораби, самолети, салове и прочее хора в подобно положение. Недопустимо е това всеки да може да отказва както си поиска и накрая най-неподготвените да трябва да се захващат с мащабни операции извън техните компетенции и възможности. Трябва да е както с правилото за SOS сигнал - да нямаш право да не откликнеш. Или поне круизните компании да се задължат да имат договори с определени портове, които да са длъжни да ги приемат при екстрени ситуации.

 

Не е истина какви коментари се пишат из мрежата!  За евакуираните - "дружте си ги, не ги щем, що ги водите в САЩ, откъде на къде данъците ми ще се харчат за това, те са си поели риска кто са се качили на круиз..." и от сорта🙄

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Преди 1 час, samuraika каза:

Трябва да се приеме закон, с който да се задължат страните да приемат кораби, самолети, салове и прочее хора в подобно положение. Недопустимо е това всеки да може да отказва както си поиска и накрая най-неподготвените да трябва да се захващат с мащабни операции извън техните компетенции и възможности. Трябва да е както с правилото за SOS сигнал - да нямаш право да не откликнеш. Или поне круизните компании да се задължат да имат договори с определени портове, които да са длъжни да ги приемат при екстрени ситуации.

Според мен самите круизни компании трябва да реагират, като съвместно се споразумеят и изключат от програмите си всички дестинации, които не са ги приели, поне за 5 години напред, просто сами трябва да си помогнат. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, samuraika каза:

Трябва да се приеме закон, с който да се задължат страните да приемат кораби, самолети, салове и прочее хора в подобно положение. 
🙄

Това няма как да стане, а и дори и да има такъв международен акт, няма сила която да накара една страна да го спазва. Дори и да се подпише такъв акт, нищо не пречи на една икономически силна страна да се отметне винаги когато поиска т.е. всичко да си остане само на хартия и добра воля. Силните нации не им пука много, кой и дали някой ще ги осъди морално. Все пак, мисля, че преценката трябва да се прави от всяка една страна иначе би било най-малкото недемократично.

В случаят важен е морала, както и отговорността да вземеш непопулярно решение с риск това да нанесе само вреди. Мнението ми е, че икономическите силни страни биха се справили по-лесно с този тип решения, но всичко е политика, така че видяхме как се развиха нещата.

преди 38 минути , 🐇 Banned Bunny каза:

Според мен самите круизни компании трябва да реагират, като съвместно се споразумеят и изключат от програмите си всички дестинации, които не са ги приели, поне за 5 години напред, просто сами трябва да си помогнат. 

Това с какво би помогнало? Дестинациите се правят според това за къде има желаещи и какво могат да предложат тези дестинации, свързано е с финансова изгода за компаниите и интерес у пътниците.

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
2 hours ago, samuraika said:

Трябва да се приеме закон, с който да се задължат страните да приемат кораби, самолети, салове и прочее хора в подобно положение. Недопустимо е това всеки да може да отказва както си поиска и накрая най-неподготвените да трябва да се захващат с мащабни операции извън техните компетенции и възможности. Трябва да е както с правилото за SOS сигнал - да нямаш право да не откликнеш. Или поне круизните компании да се задължат да имат договори с определени портове, които да са длъжни да ги приемат при екстрени ситуации.🙄

Наднационалма държава за сега няма, която да приеме “закон“ валиден за всички. Подобни проблеми се регулират по международни споразумения, които обаче често не се подписват от всички, а дори някой да подпише, няма механизъм да бъде принуден да го изпълни. Това е подобен проблем, като с бежанците в Европа. Има международни споразумения и задължения, но от както тръгна масивния бежански поток към Европа, много държави решиха, че няма да изпълняват тези поети задължения...Може да съжаляваме пътниците на круизния кораб, че 2 седмици никой не ги е искал, но в света има 12 милиона души без гражданство, които цял живот може никой да не ги иска и да нямат никакви или ограничени права...

 

1 hour ago, 🐇 Banned Bunny said:

Според мен самите круизни компании трябва да реагират, като съвместно се споразумеят и изключат от програмите си всички дестинации, които не са ги приели, поне за 5 години напред, просто сами трябва да си помогнат. 

Ако круизните компании изключат Маями и САЩ от програмите си, може направо да си затварят бизнеса 🙂

 

Положението с вируса обаче изглежда доста по сериозно от колкото си го мислехме до сега и паникьорите, които плашеха с пратките от Китай може да се окажат от части прави 😞 Вирусът явно може да издържа до 9 дни, а на студено още повече 😞 Така е обяснимо защо китайците слагат банкнотите в карантина и защо на круизните кораби лесно се заразяват...

 

How long do coronaviruses persist?

The first section of the new paper focuses on how long coronaviruses can survive on inanimate surfaces, such as tables and door handles. The authors show that, depending on the material and the conditions, human coronaviruses can remain infectious from 2 hours to 9 days.

At temperatures of around 4°C or 39.2oF, certain versions of the coronavirus could remain viable for up to 28 days. At temperatures of 30–40°C (86–104°F), coronaviruses tended to persist for a shorter time.

At room temperature, a coronavirus responsible for the common cold (HCoV-229E) persisted significantly longer in 50% humidity than 30% humidity. Overall, the authors conclude:

 

“Human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces at room temperature for up to 9 days. At a temperature of 30°C [86°F] or more, the duration of persistence is shorter. Veterinary coronaviruses have been shown to persist even longer for 28 d[ays].”

When the scientists delved into the literature on the persistence of coronaviruses on different surfaces, the results were variable. For instance, the MERS virus persisted for 48 hours on a steel surface at 20°C (68°F). However, on a similar surface and at the same temperature, TGEV survived for up to 28 days.

Similarly, two studies investigated the survival of two strains of SARS coronavirus on a paper surface. One survived 4–5 days, the other for just 3 hours.

 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/coronaviruses-how-long-can-they-survive-on-surfaces

Връзка към коментар

Колко е сериозно положението незнам, но е абсолютен факт че случаят се преекспонира. Към момента в Тайланд заразените са 35 , в много други страни също има с подобна бройка, но нито има епидемия, нито пандемия, нито каквато и да било паника. Трудно е да се повярва че заразата се предава лесно през стоки, пари и т.н при положение липсата на бум до сега в други страни. Най-логичното обяснение за високия брой заразени по круизите е че това е една сбита, затворена общност. В Китай епидемията е настъпила в следствие на  огромно неглижиране , затъмнение и високата им популация. Всичко извън това звучи много любопитно и загадъчно , но  пък и НЕлогично.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
29 minutes ago, Ivooo33 said:

Колко е сериозно положението незнам, но е абсолютен факт че случаят се преекспонира. Към момента в Тайланд заразените са 35 , в много други страни също има с подобна бройка, но нито има епидемия, нито пандемия, нито каквато и да било паника. Трудно е да се повярва че заразата се предава лесно през стоки, пари и т.н при положение липсата на бум до сега в други страни. Най-логичното обяснение за високия брой заразени по круизите е че това е една сбита, затворена общност. В Китай епидемията е настъпила в следствие на  огромно неглижиране , затъмнение и високата им популация. Всичко извън това звучи много любопитно и загадъчно , но  пък и НЕлогично.

Това че вирусът трудно умира не означава непременно, че е лесно да се заразиш. Вероятно има нужда и от критично количество от вируса. Що се отнася до това колко дни издържа вируса на откририто, както виждаш зависи и от външната температура. Колкото по топло е, толкова по малко издържа на открито..Явно замразени пилета от Китай не е добре да консумираме 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Намаляването на полетите към и извън Китай продължава..

 

SINGAPORE - More than 700 Singapore Airlines and SilkAir flights between Singapore and countries like Japan, South Korea, Germany and the United States between March and May have been cancelled due to weak demand amid the coronavirus epidemic.

https://www.straitstimes.com/singapore/coronavirus-sia-silkair-cancels-more-than-100-flights-between-march-and-may-due-to-weak

 

Air New Zealand reduces Hong Kong and Shanghai flights due to coronavirus

https://www.stuff.co.nz/business/industries/119621105/air-new-zealand-reduces-hong-kong-and-shanghai-flights-due-to-coronavirus

 

Cathay Pacific to further cut capacity amid coronavirus outbreak

https://www.businesstraveller.com/business-travel/2020/02/18/cathay-pacific-to-further-cut-capacity-amid-coronavirus-outbreak/

Връзка към коментар
AGE
DEATH RATE
80+ years old
14.8%
70-79 years old
8.0%
60-69 years old
3.6%
50-59 years old
1.3%
40-49 years old
0.4%
30-39 years old
0.2%
20-29 years old
0.2%
10-19 years old
0.2%
0-9 years old
no fatalities

In general, relatively few cases are seen among children.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Явно замразени пилета от Китай не е добре да консумираме 🙂

Важи само за тези, които обичат да ядат сурови пилета 😆

Мине ли през огъня, няма вирус, който да оцелее.

По време на истерията с "птичия" грип бях минал изцяло на пилешко. Беше станало по-евтино и от най-скапаните кренвирши 😷

  • Харесвам 6
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Не знам друго, но положението наистина е много страшно! Вече щом и в Европа го вкараха, ясна е работата. 

Само до Африка не го пренесат, че тогава лошо и то много лошо.....

Ето малко инфо за Китайските линии, просто икономиката на Китай ще претърпи сериозен удар заради този вирус. Дано не съм прав, но това е моята гледна точка.... Може и да греша. 

Coronavirus: China’s aviation market is now smaller than Portugal’s!

 

 

The virus has caused China’s share of the global aviation market to slump from third to 25th.

Due to the coronavirus, China’s aviation industry has shrunk from third to 25th largest in the world.

It is now smaller than Portugal’s, as global airlines have slashed 80% of their flights to China in an attempt to contain the virus.

Additionally, Chinese airlines cut 10.4 million seats domestically.

Just five weeks ago, China was projected to overtake the US this decade and become the world’s biggest aviation market.

Experts predict that the damage to Chinese airlines and the long term impact on their growth may linger beyond the outbreak.

Wealthy Chinese travellers are reportedly opting for private jets to get them to their destinations.

According to Australia-based Darin Voyles, of Paramount Business Jets, private jet operators have seen a big spike in requests from passengers wanting to charter their own planes.

However, private jet companies are having to turn customers away due to the risk of exposure for the crew.

“When they return from mainland China they will essentially be unable to work for two weeks as they will have to go into quarantine immediately,” Mr Voyles said.

The death toll in China stood at 1,871 on Tuesday morning, with other 72,500 people infected.

150 million people in China – 10 per cent of the population – now face lock down restrictions.

Liu Zhiming, one of Wuhan’s most senior doctors and who had taken part in the battle against the virus from the start, died Tuesday morning after contracting the virus.

Officials have threatened residents that those who delay reporting symptoms will be punished.

 

Информацията е взета от този цък и цък.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
В момента, Goal & Boss каза:

Вече има случай в Египет.

А египтяните наскоро чукнаха 100 милиона глави.

Това съм го пропуснал....

 

Връзка към коментар
преди 4 часа, Ivooo33 каза:

Всичко извън това звучи много любопитно и загадъчно , но  пък и НЕлогично.

Според мен не е логично единствените страни в региона, които да търсят и откриват новозаразени хора да са Сингапур, Хонконг, Япония и Кореа а нявсякъде другаде да не са и чули за този вирус. Със сигурност температурите и високата плътност на населението да си казват думата, но едва ли е само това. Така или иначе, без лесен и надежден тест, свободнодостъпен и амбулаторно приложим, не виждам как бихме знаели реалното положение на нещата. Много ясно, че там където има най-добре оборудвани лаборатории - там ще се регистрират най-много случаи.

 

След като излизат вече достатъчно пространни изследвания и се очертава що-годе правдива картина за този нов вирус, аз имам един въпрос, конкретно към @master_of_germs (абсолютно спокойно го игнорирай, ако прецениш) :

 

Защо си причиняваме всичко това? Наистина ли са необходими блокади на милиони хора, спрени полети, истерясали баби с валидол пред новините, осакатени икономики и прекъснати снабдителни вериги? Очевидно е силно виролентно и няма да го спрем. В същото време не е нещо кой знае колко страшно (добре, признавам че на жените им е наполовина по-лесно да го кажат). Явно така или иначе ще си съжителстваме с тази нова "придобивка" - защо трябва да се осакатяваме и икономичеси, и психически допълнително? За да печелим време - време за какво? Не виждам някой да е почнал каквито и да било приготовления. Нещата вече почват да приличат на един огромен психо-социален експеримент...

 

@mililia новата рекламна кампания на Киото работи! Днес получих мейл от едни приятели, които идват до Япония всяка годинина. Планирали да идват септември, ама като видяли снимки на Киото празно - решили да дойдат в края на март 😀

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Едно интересно видео, което хич не ми харесва. Чудя се дали някакви елементарни мерки като UV лампи ( направо в градския транспорт) и дезинфектанти биха помогнали, поне*:  

 

https://novotopoznanie.com/koronata-na-kitay-zad-garba-na-konspirativnite-teorii-i-faktite/

 

*пп. и си отговарям: най-много срещу масовата психоза

 

Връзка към коментар

Интересно е да четеш мненията на хората тук, професионално ангажирани,  къде малко, къде още по-малко 😉, но ето едно интересно мнение на професор, и то не по икономика, а точно по епидемиология - това го споменавам за да избегна задължителната "ангажираност" на постващите тук специалисти да опровергават това или онова 🙂

 

 I think it is likely we will see a global pandemic. If a pandemic happens, 40% to 70% of people world-wide are likely to be infected in the coming year. What proportion is asymptomatic, I can't give a good number
Prof. Marc Lipsitch
Prof. of Epidemiology, Harvard School of Public Health
Head, Harvard Ctr. Communicable Disease Dynamics
Feb. 14, 2020

"Why do I think a pandemic is likely? The infection is in many parts of China and many countries in the world, with meaningful numbers of secondary transmissions. The scale is much larger than SARS for example (where the US had many introductions and no known onward transmission)

Why do I think 40-70% infected? Simple math models with oversimple assumptions would predict far more than that given the R0 estimates in the 2-3 range (80-90%). Making more realistic assumptions about mixing, perhaps a little help from seasonality, brings the numbers down.

Pandemic flu in 1968 was estimated to _symptomatically_ infect 40% of the population, and in 1918 30%. Those likely had R0 less than COVID-19. Below is from https://stacks.cdc.gov/view/cdc/11425

lipsitch-021720.png

What could make this scenario not happen? 1) conditions in Wuhan could be so different in some fundamental way from elsewhere that we are mistaken in expecting further outbreaks to have basic aspects in common. No reason I know of to think that but a formal possibility

2) There could be a higher degree of superspreading than has been appreciated ("dispersion in R0") which could mean that many locations outside Wuhan could "get lucky" and escape major onward transmission. https://hopkinsidd.github.io/nCoV-Sandbox/DispersionExploration.html

This seems the most likely way a pandemic might be averted, but given the number of countries infected and likely missed imports in many of them that seems a lot to hope for

3) Control measures could be extremely effective in locations that have had time to prepare. Maybe in a few, but seems unlikely that is the case in all, especially countries with stretched health systems.

4) Seasonal factors could be much more powerful at reducing transmission than we currently expect. That doesn't help the Southern hemisphere, and is not consistent with behavior in China (preprint in queue from @MauSantillana et al.)

So that's my reasoning. It is as tight as I can make it and is an effort to use the science as we have it to make our best estimate about the future. Predictions can be wrong and I very much hope this is, but better to be prepared."

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.