Прескочи до съдържание

С автомобил до Владивосток и обратно


binel

Препоръчани мнения

Здравейте пътешественици,

Изчитайки с интерес пътеписа на Владимир Дрехарски за пътуването му с Опел до Владивосток, в мен се зароди желанието да повторим с жена ми маршрута (без Монголия) това лято. Планираме да тръгнем последните дни на Май. 

Ще се радвам за мнение ако някой е пътувал по маршрута.

Желаещи да се включат са добре дошли! 🙂

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , epetkov каза:

До Владивосток и обратно с автомобил или назад със самолет?

С автомобил. Това с продажбата на автомобила във Владивосток само руснаците го правят 🙂

Връзка към коментар
преди 41 минути , binel каза:

С автомобил. Това с продажбата на автомобила във Владивосток само руснаците го правят 🙂

Лада, Москвич, Волга или Запорожец? 😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Мои приятели отскочиха 🙂 до Владивосток преди 2 години, но с моторите по Транссибирската. Върнаха ги по море, все пак 11000 км. на посока някак им беше достатъчно. Не членуват в магеланци, но мога да ви свържа, за да обсъдите логистиката. Има кофти участъци по трасето, макар и не много, които в условията на кал бяха предизвикателство, но все пак на 2 колела. Има 2 очевидни въпроса, които ми изникват на първо четене:

1. Връщане 11000 км. е твърде времеемко занимание, което не си струва.

2. Техническо състояние на возилото и умения за ремонт на водача и жена му 🙂

Останалото е ентусиазъм, предполагам и следващите от него ресурсна и времева обезпеченост. 

   

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 34 минути , SLX каза:

 

1. Връщане 11000 км. е твърде времеемко занимание, което не си струва.

2. Техническо състояние на возилото и умения за ремонт на водача и жена му 🙂

Останалото е ентусиазъм, предполагам и следващите от него ресурсна и времева обезпеченост. 

   

Честно казано километрите наистина не са малко, до сега толкова не съм правил за едно пътуване, но съществува и Вариант Б - до Байкал и обратно 🙂

Возилото е гаранционен SUV GLE, V167. Разполага с пълен комплек екстри на Mercedes me connect. Т.е. уменията за ремонт са меко казано излишни. Само едно резервно колело "патерица" му трябва, че никак не вярвам на балончето с лепило. Единствено притеснителен ми е участъкът Иркутск - Хабаровск, където около 3000 км. няма сервиз на Dimler.

Редактирано от binel
правописна грешка
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, Ilian359 каза:

Offtopic: А тя знае ли?

Знае 🙂 Даже е по-навита от мен 🙂

 

Хора, дайте малко по-положително! 🙂 Аз и без това съм на ръба да го преобразувам в самолетна екскурзия това пътуване. Дилемата е голяма!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Към Владивосток с GLE, V167 не бих тръгнал никога. Е, може би в случай, в който производителят покрие всички текущи разходи, осигури телевизионен екип и самолетни билети за връщането и хонорар. Ама хората са различни 🙂  

Връзка към коментар
преди 21 минути , binel каза:

Хора, дайте малко по-положително!

 Не със съветски автомобил се пътува до Владивосток, а с  Тойота. Намира се  местен, който  има катастрофирала Тойота  и планира да я утилизира.  Закарва му се същия модел, на който  той ще сложи старите си номера. Това е  работещата схема.  За  българина остава задължението след края на срока на временен внос на автомобила в Русия  да плати  митото.  Това се прави от хора, които  не ходят много често в Русия или  смятат, че единствената им възможност да отидат в Русия  е като закарат  срещу хонорар  автомобил.  Най-големият минус е, че  при следващо  влизане в Русия ще  бъде изискано митото.  За често  пътуващия човек до Русия,  не е  добре да го прави.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , epetkov каза:

  Това се прави от хора, които  не ходят много често в Русия или  смятат, че единствената им възможност да отидат в Русия  е като закарат  срещу хонорар  автомобил.  Най-големият минус е, че  при следващо  влизане в Русия ще  бъде изискано митото.  За често  пътуващия човек до Русия,  не е  добре да го прави.

Ходил съм достатъчно много в Русия, за да знам, че това не е моят вариант. На север стигнах зад полярният кръг. Сега си мечтая за изток 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз пък бих отишла, спира ме дългото пътуване, защото сме с броени дни отпуска, а това ще е доста дълго и това, че е тази година. Тази година вече е пълна и планирана.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 минути , SLX каза:

Към Владивосток с GLE, V167 не бих тръгнал никога. 

Че какво му е на модела? 

 

преди 2 минути , slujitel каза:

спира ме дългото пътуване

 

По мои сметки 45-60 дни.

Връзка към коментар

Много харна идея, не разбрах обаче дирите ли хора да се включат в приключението? Обаче съм без кола :)

Колкото за положителните нагласи и вдъхването на кураж - преди десетина години подслоних едни австралийци (мъж и жена на около 65-70 години) през Каучсърфинга, правеха обиколка на Европа с техния ЛендРоувър, беше им трето подобно пътешествие. Казаха, че е фасулска работа в сравнение с първото им такова, а именно Лондон-Владивосток с кола.... хехе, Ситроен :) Без грам руски език, с абсолютно неподходяща кола... тъй че смело напред и да не ви пука от Йорита и техните негативизми!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 57 минути , binel каза:

Хора, дайте малко по-положително! 🙂 Аз и без това съм на ръба да го преобразувам в самолетна екскурзия това пътуване. Дилемата е голяма!

Чудесна ти е идеята. Ако разполагаш с необходимото време - не се съмнявам, че това ще се получи страхотно автомобилно пътуване.

GLE-то си е перфектно. Ако се справиш със застраховките (кой ще те застрахова с БГ регистрационен номер по каско?), технически едва ли ще имаш грижи.

Връзка към коментар
преди 8 минути , KrumKrumov каза:

не разбрах обаче дирите ли хора да се включат в приключението? 

Без грам руски език, с абсолютно неподходяща кола... тъй че смело напред и да не ви пука от Йорита и техните негативизми!

За сега сме на етап проучване. Ако се съберем няколко коли си мисля, че ще е по-добре. Но в процеса на решения са възможни всякакви варианти.

С руския нямам проблем, знам го прекрасно.

И благодаря за подкрепата! 🙂

преди 8 минути , cck каза:

Чудесна ти е идеята. Ако разполагаш с необходимото време - не се съмнявам, че това ще се получи страхотно автомобилно пътуване.

GLE-то си е перфектно. Ако се справиш със застраховките (кой ще те застрахова с БГ регистрационен номер по каско?), технически едва ли ще имаш грижи.

Времето докато сам не си го осигуря, няма как да реализирам подобно начинание 🙂

Може ли малко повече инфо за застраховката? Четох, че само зелена карта е нужна и нотариално пълномощно с руски превод за автомобила (в случая е на фирма).

Притеснява ме малко и преминаването през Украйна.

Връзка към коментар
преди 11 минути , binel каза:

За сега сме на етап проучване. Ако се съберем няколко коли си мисля, че ще е по-добре. Но в процеса на решения са възможни всякакви варианти.

С руския нямам проблем, знам го прекрасно.

И благодаря за подкрепата! 🙂

Аз за австралийците говорех, че са били без грам руски език и с неподходящата кола, вас не ви познавам и няма как да казвам, че не знаете руски. Колата ви ми се струва повече от подходяща, ако я имах - даже не бих се замислил, тръгвах още утре. Щом един ситроен може да иде от Лондон до Владивосток и да се върне - какво остава за Мерцедес, и то нов. По спомени австралийците препоръчваха точно това - да се ходи в Русия с немска машина, и да се поназнайва руски език. Тъй като гледам отговаряте и на двете условия, ще се справите прекрасно, почвам от сега да завиждам 🙂

А, и ако ви притеснява Украйната - има вариант да се избегне.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , KrumKrumov каза:

А, и ако ви притеснява Украйната - има вариант да се избегне.

Имаш предвид през Латвия или Естония?

Четох и за Беларус, но там не съм сигурен, че мога да мина през "Три сестри". Информацията е много разнопосочна.

Не намерих и ферибот през Черно море до Русия.

 

Ако решим, че ни трябва компания в колата, обещавам да се обадя своевременно! 🙂

 

Връзка към коментар
преди 17 минути , binel каза:

Четох, че само зелена карта е нужна и нотариално пълномощно с руски превод за автомобила

За зелената карта (ГО) - да тя си е ОК и си важи за Русия, прибалтийските и Украйна. За Монголия обаче не.

Каско имам предвид - застраховка срещу кражба, грабеж, щети по автомобила. Това не съм виждал български застраховател да го сключи за Русия. За Монголия съвсем. Преди няколко години успях с Уника да направя някакъв добавък на безбожна цена за Каско, но за кратък срок и условие за охраняем паркинг.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , binel каза:

Имаш предвид през Латвия или Естония?

Четох и за Беларус, но там не съм сигурен, че мога да мина през "Три сестри". Информацията е много разнопосочна.

Не намерих и ферибот през Черно море до Русия.

 

Ако решим, че ни трябва компания в колата, обещавам да се обадя своевременно! 🙂

 

1) вариант през Украйна - не съм го минавал лично, но от това, което съм чувал проблемите са основно два:
- лошите пътища
- корумпираните катаджии 🙂
Лятос работя по нашто ''китно'' родно Черноморие, та си имам работа с доста рускоговорящи, украинците си идват с колите без никакви проблеми, но доста от руснаците я заобикалят Украйната, доколкото знам минават през Беларус. Има обаче и руснаци, на които не им пука и минават с колите си през Украйна.
2) вариант през Беларус
3) вариант през Прибалтийските държави (Литва и Латвия)
4) вариант по море - ферибот Бургас-Батуми (Грузия), може май и до Поти,  и от там нагоре през Русия (обаче не им знам как са им отношенията по случай Абхазия), напиши в Гугъл ''ферибот България Грузия'' и ще изкара доста инфо, да не правя реклама на някоя компания или сайт.
5) вариант през Турция и Грузия по суша

6) вариант Турция, Грузия, Азербайджан и от там фери през Каспийско море до Казахстан, и от там нагоре Русия.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Поздравявам те за ентусиазма да направиш това огромно пътешествие.👍

След като си се навил на подобно нещо, предполагам си пътувал доста. Не искам да ти убивам мотивацията, но преди да тръгнеш си помисли не си ли заслужава повече да направиш една невероятна обиколка в друга посока и по други места, отколкото да бримчиш милиони километри по лошо асфалтираните пътища на безкрайната руска степ, че после и на обратно:huh:

Ако това е замисълът ти, GLE-то ще ти свърши отлична работа.

В същото време, почти всичко на изток, което е интересно (поне за мен) е там, където пътищата са просто ужасни или въобще ги няма. И ако там те застигне повреда или проблем, просто няма, ама наистина няма кой да ти помогне. Казвам го то гледна точка на човек, който също е насочил поглед на изток. По-конкретно аз съм се вторачил към Централноазиатските републики, Монголия и части от Китай, като пустинята Гоби и Уйгурската пустиня. В тези региони виждам нещо интересно, различно и приключенско. Останалото е безкрайно шофиране. 

Преди да тръгнеш, задължително говори (на живо) с хора, които са правили маршрута ти или поне големи части от него. Не толкова за проблемите по пътя. При твоя маршрут не виждам някакви големи проблеми, които да ви сполетят. По-скоро трябва да изясните за себе си какво точно очаквате от това пътуване като изживяване. 

Познатите на @SLX, които са моторяги (а моторягите са много луди и само каране им дай) са предпочели да се върнат по море (разбирам ги) .... а едва ли точно пътя плаши тези хора...😀

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, binel каза:

Че какво му е на модела? 

 

По мои сметки 45-60 дни.

Всъщност моделът е чудесен, просто не бих го друсал по този маршрут... Имам някъде плана за пътуването с моторите, картите, местата за настаняване и съм готов да наредя едно биропиене с моите познати. А те са ми познати от  каране заедно на 2 колела 🙂 Преживяването на мотор е далеч по-екстремно, казват. И съм напълно съгласен, че е важно да се дефинира преживяването, което очаквате предварително. Бих ви придружил до границата между Украйна и Русия, ако фиксирате удобни дати, аз ще съм с мотора. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, KrumKrumov каза:

2) вариант през Беларус
3) вариант през Прибалтийските държави (Литва и Латвия)
4) вариант по море - ферибот Бургас-Батуми

През Беларус граждани на трети страни не могат да влизат законно в РФ. Единствен вариант, но не е сигурно е през "Три сестри"

През Прибалтика или през Турция маршрута се увеличава с около 1500 км., но си е вариант.

По море не намирам ферибот, който да обслужва леки автомобили с пътници.

преди 3 часа, cck каза:

Това не съм виждал български застраховател да го сключи за Русия. За Монголия съвсем.

Монголия не влиза в плановете. Но не съм говорил още със застрахователи. Първо искам да си изясня дали това е правилният вариант.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.