Прескочи до съдържание

Сигнал до Столичен инспекторат за частен паркинг върху тротоар


Георги

Препоръчани мнения

Всъщност схемите за поставяне са публични и се публикуват на интернет страницата на Архитектура и благоустройство към СО - www.sofia-agk.com. 

Има меню Регистри и Регистър “Разрешения за поставяне” с търсачка по издател на разрешението, период на издаване, район/адрес и др. Публикувани са и разрешенията със заличени лични данни. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Май прекалено задълбах в детайлите по сигнала на Георги и безсмисления отговор на СИ.

Оказва се, че разсъжденията ми са много неправилни. Мислех, че тези скоби са АНТИ ПАРКИНГ, но всъщност са ПАРКИНГ скоби. С това наименование ги продават в Практикер и Хоум Макс. Т.е. осигуряват паркиране. Даже продават и подвижни ПАРКИНГ колчета. Излиза, че когато съоръжението е подвижно е паркинг, а когато е неподвижно е анти паркинг.

@Георги, колкото и да мислим по сигнала ти и дори да стигнем до законовото основание за поставяне на скоби по член еди кой си, неразгадан ще остане въпросът ЗАЩО е одобрено/разрешено от администрацията. Този въпрос касае само целесъобразността, не и законосъоразността, поради което не подлежи на съдебен контрол.

Би трябвало да подлежи на граждански контрол от гражданското общество, ако сме такова.

В началото на темата @Goal & Boss даде съвет да се обърнеш към общински съветник или НПО и ще се окаже прав. За да го няма това превратно и извратено прилагане на нормативната уредба за паркирането, трябва законодателна промяна и силен отрицателен обществен отзвук, натиск.

Връзка към коментар

Като сме на тема паркиране имам един въпрос. На снимката е показан знак за спирането забранено, който е на около 30 метра от кръстовище. Знакът се отнася само за спирката ли или до следващото кръстовище? И следващото, в което съм почти сигурна е, че улицата, която минава пред блока и не излиза на главната, защото е "затапена" с тротоар не се брои за кръстовище? Та ако приемем, че знакът не се отнася само за спирката, следва че паркирането е забранено в доста дълъг участък, а преди спирката има "разрешено" място за паркиране на поне три коли. Някак си ми е не логично, но забелязвам, че откакто е сложен знака (поне 2-3 месеца) улицата е празна. Смятате ли, че може да се паркира след спирката?

знак.jpg

Връзка към коментар
Преди 1 час, Diana Doncheva каза:

Като сме на тема паркиране имам един въпрос. На снимката е показан знак за спирането забранено, който е на около 30 метра от кръстовище. Знакът се отнася само за спирката ли или до следващото кръстовище? И следващото, в което съм почти сигурна е, че улицата, която минава пред блока и не излиза на главната, защото е "затапена" с тротоар не се брои за кръстовище? Та ако приемем, че знакът не се отнася само за спирката, следва че паркирането е забранено в доста дълъг участък, а преди спирката има "разрешено" място за паркиране на поне три коли. Някак си ми е не логично, но забелязвам, че откакто е сложен знака (поне 2-3 месеца) улицата е празна. Смятате ли, че може да се паркира след спирката?

знак.jpg

Принципно знаците са валидни до следващото кръстовище. Ако беше само за спирката щеше да има стрелка за начало под знака и след спирката също да има знак + стрелка за край.

Връзка към коментар
  • 6 месеца по-късно ...

Понеже темата е дългичка, ето малко резюме. 

 

Пуснах запитване до столичен инспекторат, относно законността на тези паркинг колчета:

 

image.png

 

От отговора общо взето не стана ясно абсолютно нищо. Доста го предъвкахме, но единственото, до което стигнахме бяха само предположения. Ето го и него, отбележете внимание на маркираната с жълто част. Замъглих адреса и малко лични данни, не мисля че имат отношение конкретния адрес към случая,:

 

image.png

 

Минаха месеци и реших да пусна второ запитване, този път с въпроса кой член, алинея и т.н. регламентира поставянето на подвижни колчета, при положение че в законите, които намирам това може да се прави само пред гаражи. Ето и отговора:

 

image.png

 

Сравнявайки двете жълти части, виждате в каква виртуална тухлена стена си разбивам главата. Документите пък са подписани от една и съща дама.

 

Сега...имам ли аз като гражданин някакъв механизъм, в който да разбера кое наистина е държавна и кое частна собственост, след като на официалните запитвания не може да се разчита? Или трябва по метода описан в "Пътеводител на галактическия стопаджия" да взема някой чертеж от дълбоко мазе и после с рулетка и молив на място да чертая да видя къде попадат пустите колчета. Уж има някаква онлайн кадастрална карта, но е в такъв мащаб, че абсурд да прецениш каквото и да било. 

Връзка към коментар

Доколкото се вижда на снимката, тези антипаркинг-дивотии са върху тротоар. Тротоарът е задължителен, как се оформя вероятно някъде е описано, но тротоара е общинска собственост във всеки случай. То и в първото писмо "инж.Веска" се е "изпуснала". Пиши едно писмо в стил "бой по каската", баси идиотите! (Вероятно вече си проверил какво може да се монтира върху тротоарите)

Връзка към коментар

Съгласно Закона, тротоарите са част от пътя и заедно с него, са общинска собственост.

При нас, за да поставиш анти-паркинг колчета, подаваш молба до Общината. Ако  разрешат, ти дават документ и го правиш. Ако ги поставиш без разрешение, глобата е до 500 лева, мисля.

Ако си собственик на мястото, където ще ги слагаш, представяш НА.

Според мен, за да ти отговарят така, са дали разрешение. И не е изключено, да е някой “наш” човек.

Връзка към коментар

Кое гледа като онлайн кадастрална карта?

Това на АГКК ли - kais.cadastre.bg? Поначало е с платени услуги за регистрирани потребители, но може и свободно да се търси и показва някакво изображение от кадастралната карта по адрес на имот.

За улиците и тротоарите, като и ако са припадащи се към улицицата, не се съставят актове за общинска собственост. Но вече и аз не знам кой какво счита за тротоар🙂

Връзка към коментар

Май всички сайтове с кадастри и карти изрових, никъде няма достатъчно добра резолюция, за да разбереш къде минават очертанията. А тая уличка конкретно тротоари в класическия смисъл няма, та нищо чудно това, което напомня на тротоар да е наистина в периметъра на кооперацията, знам ли. 

Връзка към коментар

Без тротоар не може струва ми се. Но пък в случай че е "в периметъра на кооперацията", т.е. парцела, то собствеността се управлява от съсобствениците (етажната собственост), така че въпроса става "ей, кой ти позволи тия дивотии тука (бе)". Бой по каската.... И в нашата кооперация се намъкна някакъв по "думите на @AlexandraKo", който без да се афишира почна с дивотии, след 2 бележки по колата и един разговор на живо престана и вече е вежлив като вежливия лос "в частта вежливост".

Връзка към коментар

Да, може. По правило строежът на сграда трябва да започне на 3 метра отстояние от уличната регулация. В момента малко по памет интерпретирам ЗУТ. Т.е. дори и в собствен парцел не можеш да строиш плътно прилепено до платното, а трябва да спазиш отстояние.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.