Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Продължаваме с разглеждането на Хива. Стигаме до Pakhlavan Makhmoud Mausoleum с най-големият купол в града. Платихме вход 35 000 сома, защото отвътре наистина си струва да се види. Влиза се без обувки и преди да видиш красотата, веднага усещаш аромата на крачета 🙂

DSCN0041.JPG.ba10e2585efa8a237f3743094d14a626.JPG

 

DSCN0042.JPG.568608cabb32e3148bcc2697524a271e.JPG

 

DSCN0043.JPG.f3abbf2a33eb442990a9d4d18938a422.JPG

 

DSCN0047.JPG.939dbb120a0307d43ece4e6909218d9e.JPG

 

А така изглежда отвън, влиза се от малко малко дворче:

DSCN0038.JPG.bde138675a383212bd8c3101026ce845.JPG

 

Ние двамата бяхме единствените туристи посетители тук - едно от малкото предимства на коронката.

Междувременно още сутринта бяхме направили резервация за вечеря в Terassa Cafe на тел. +998919939111, но от обикаляне в жегите прегряхме и отидохме в ресторанта няколко часа по-рано. Получи се добре, защото заведението е доста туристическо и вечер има много хора, а сега на терасата горе бяхме само ние двамата и си избрахме най-хубавата маса, тази с гледка:

DSCN0066.JPG.cb04195a8c1c27891447ad7739b07be3.JPG

 

DSCN0070.JPG.76fea79244eb323329404bdd65df590a.JPG

 

DSCN0072.JPG.f930f5f1203ec0f0b12814d48518b25b.JPG

 

Така изглежда ресторантът отвън, в момента около него е разкопано, защото в Хива са се отдали на ремонти, но въпреки това заведението е пълно вечер:

DSCN0084.JPG.b2235016c66b6ee2ed75057e45a166d6.JPG

 

DSCN0086.JPG.a3981bca7184292410ab8f6932121c90.JPG

 

Храната тук е много вкусна. Поръчахме си няколко неща, но сервитьорът беше честен и ни каза, че храната е твърде много за двама души. Добре че го послушахме... 🙂

Моят приятел си взе само крем супа от тиква и заедно преборихме това плато от традиционни специалитети:DSCN0071.JPG.c901276cadb0c77efc0eed8f8729a889.JPG

 

Не се сещам за името на платото, но менюто е с картинки и го има показано. Това беше първата ни среща с приятно ниските цени в ресторантите в Узбекистан. Платихме около 20 лв. за двама човека с вкл. бакшиш. Благодарихме и казахме, че пак ще дойдем 🙂

Между другото, в повечето ресторанти, да не кажа във всичките, в сметката включват сервиза - по-често е 15%, по-рядко е 10%.

Хареса ми интериора на втория етаж на Terrassa Cafe:

DSCN0080.JPG.10c90a10a2b50c04f12130f462ef1109.JPG

 

Минахме и покрай Juma Mosque minaret - то не е толкова шаренко като другото, но пък е доста високо:

DSCN0009.JPG.ec8433a5d69e74dadc70b094e4cb5fc2.JPG

 

Посрещнахме залеза от Арката, от където гледахме Хива от високо:

DSCN0094.JPG.513befa6cbe9d19cef1b0aec4160d68a.JPG

 

DSCN0097.JPG.d4aca5057b4db831d195062307c09672.JPG

 

DSCN0100.JPG.f00c3c007472cdda7289da2e08cb8fa7.JPG

 

DSCN0104.JPG.8db9be8ce19fa9bc2afb1ab3484d3383.JPG

 

DSCN0108.JPG.158f905e3f44befb8b5d8dcb1b647825.JPG

 

DSCN0109.JPG.072953ab2ee5e748b87054db4fcfabe2.JPG

 

След този уморителен ден и след тази мъка в ресторанта, минахме през едно квартално магазинче да си вземем вода. Относно водата бяхме доста внимателни. В Узбекистан не се препоръчва пиене на чешмяна вода и поръчване на напитки с лед. Преди 2 години моя много близка приятелка магеланка се натрови с вода, и то от бутилирано шише вода. Измъчи се няколко дни и накрая се оправи с антибиотик. Взимахме си основно следните марки: Family, Hydrolife и Nestle.

Денят ни почти завърши на люлката пред магазинчето, където от недоспиване взехме да се унасяме 🙂

Утре ни чакаше активен ден, затова минахме набързо през основните забележителности, за да ги видим красиво осветени в тъмното:

DSCN0112.JPG.162d6f9b388f4cf3c4d9dcc233d6befc.JPG

 

Следва...

 

 

 

  • Харесвам 38
  • Браво 2
Връзка към коментар

ДЕН 2 - Аралско море:

За днес бях букнала day tour до Муйнак, бивше пристанище на Аралско море. Шофьорът на Murad беше точен - в 7 ч. сутринта ни чакаше във фоайето на хотела. От предната вечер помолих рецепциониста да ни дадат закуската в кутия, знаейки, че по пътя няма да има от къде да си напазаруваме храна. Всичко беше приготвено и ни чакаше. То всъщност бяхме единствените гости на хотела, де 🙂

Бяхме само двамата в този седан:

DSCN0116.JPG.253134f126d3a93fa8aadd5e8a2ad873.JPG

Както се очакваше, шофьорът ни не говореше никакъв разбираем за нас език. Но за щастие се справяше много ловко с хилядите дупки по пътя. А те са наистина много! Колата подскачаше постоянно. Беше дълъг ден и на два пъти се опитах да подремна в колата. Къде ти, тамън затвориш очи,  колата подскочи и ти се залепваш за тавана 🙂

Няма да се впускам в подробности за самото Аралско море - знаете историята. А и @Mary вече я е разказала в нейния пътепис за Узбекистан. Гледката и случилото се там наистина е много тъжно... Но преди да стигнем до там, имахме няколко спирки по пътя. Иначе маршрутът минава през Ургенч и Нукус.

Първа спирка по пътя беше резерват Badai Tugai. Тотално излишен за посещение. В него има само няколко елена и сърнички в колиба и...ами това е 🙂 Следваща спирка - Chilpik Kala. Намира се на върха на хълм. Рано сутрин от нея има хубава гледка към река Amu Darya. Тук слязохме, защото искахме да се поразтъпчем. На входа един юнак събира символична такса от 1000 сом-а. Докато му плащахме, до нас се появи един гръмогласен узбек. Пообщува си на висок глас с момчето, събиращо таксата и докато се усетим, му даде телефона си, застана между нас и се снимахме заедно 🙂

Изкачихме се до върха и подишахме малко въздух. Минахме и покрай една юрта:

DSCN0120.JPG.dc0541c708a751017c78fde24266be22.JPG

 

DSCN0121.JPG.dab3ca34b33eb15d77ca597d9553129e.JPG

 

Горе:

DSCN0126.JPG.e6008f37cd8104dbb74d660e3b0adf77.JPG

 

Отгоре се вижда това:

DSCN0125.JPG.b0e62f1db3d757850641925d2ce1dfd6.JPG

 

DSCN0127.JPG.17d6d1cd9154fc3a66936ee122fec190.JPG

 

DSCN0128.JPG.470ea3d91053379fdf17fa381625ef91.JPG

 

От време на време нашият "ням" шофьор звънеше на шефа си и ми подаваше телефона да се разберем на английски. Така се уговорихме да пропуснем следващата спирка Nukus Art Museum, където има колекция от картини. Пътят до Муйнак и обратно е дълъг и подобни спирания бавят много стигането до крайната точка, ако изкуството не е приоритет. Отбихме се обаче до гробището, част от Древния комплекс  Миздахкан. Навън жега,  на гробището няма жива душа. Но пък се появи един готин заек, който успяхме да зърнем няколко пъти, докато се опитваше да се скрие от нас 🙂

DSCN0130.JPG.f1ba263adce657fe20e3e76468222e4e.JPG

 

DSCN0131.JPG.f41a0f8dc85f3b1cc8fabe0703b3e661.JPG

 

DSCN0132.JPG.491617f88cba3d5070e087c8e86ea743.JPG

 

DSCN0133.JPG.150b1214ce1c7158b2b0876d01192ff0.JPG

 

Световният часовник, за който @Mary e обяснила подробно:

DSCN0134.JPG.b935b70bfc07769343d58978f668b43c.JPG

И най-накрая стигнахме до Муйнак, но първо влязохме в Aral Sea History Museum. Музеят е сравнително малък. Вход 20 000 сом-а. Пуснаха ни едно образователно филмче за екологичната трагедия и се разходихме из музейните експонати - снимки и картини на Аралско море, както и препарирани животни и птици, които са обитавали района. Даже фламинго имаше.  И тези диви котки:

DSCN0136.JPG.3a6496c9512a60aa34c4a6d9e364e6ab.JPG

Под снимките на работнички в рибената фабрика ги бяха посочили поименно. Колко тъжно и безумно е това, което са направили и са отнели препитанието на толкова много  хора...

Направи ми впечатление, че главната улица, по която минахме в Муйнак, е обградена от нови и добре изглеждащи сгради. По-късно, при поредния ни телефонен разговор с Murad той ми обясни, че правителството е построило тези сгради преди 2 години, а преди това мястото е било много бедно.

Пресушаването на Аралско море в картинки:

DSCN0141.JPG.49c7f900f58d129cfe8b8eb4d8ececc7.JPG

 

DSCN0142.JPG.020117a999840cc669e0640ee533476f.JPG

 

DSCN0143.JPG.242f137f567daad2b44d4853c1fc0523.JPG

 

Дъното сега е пустиня, а ръждясалите стари лодки и корабчета само загатват, че някога тук е имало вода...

DSCN0140.JPG.09e2c3d5a682f405962252bf97a7a0ec.JPG

 

DSCN0145.JPG.8e5ee9ed8cad849799220952520f56c3.JPG

 

DSCN0146.JPG.c5758bba2e552d7309732f2e26032f0c.JPG

 

DSCN0147.JPG.b22a6c63493f4cfd8d58b7bbfa52b632.JPG

 

DSCN0159.JPG.7150b23836d3f5a16a86c45f386a79ac.JPG

 

Разходихме се по...дъното:

DSCN0154.JPG.b2bec6d76b15d1ce89067caf3ecce3b3.JPG

По-големите корабчета се намират малко встрани от тези, подредени едно до друго, които първо се виждат при слизане. Накрая излязохме на пътя и от там тръгнахме към мястото, където ни чакаше шофьора. Той, за щастие, беше проявил съобразителност и дойде да ни вземе от пътя, за да продължим обратно към Хива. Навръщане на други места не сме спирали. Шофьорът взе разстоянието доста бързо по някакъв друг път. Видяхме шанс да се приберем доста по-рано от очакваното в Хива и към 22 ч. го помолихме направо да ни остави на Terrassa Cafe. Пригладняли, се настанихме на единствената свободна маса на терасата на покрива. Имаше даже музика на живо и беше много приятно. Бяхме почнали да попривършваме местните пари, но от ресторанта потвърдиха, че приемат и долари.

През деня в Узбекистан може да е доста топло, но вечер е хладно. В ресторанта раздаваха одеала. Веднага се намърдах в две 🙂

 

 Следва...

 

  • Харесвам 23
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

ДЕН 3 - Хива:

 

Ставаме сутринта и отиваме на закуска в хотела ни в Хива. В залата за закуска сме само ние, в хотела други гости няма. Масата - отрупана с храна. Чиниите с храната - увити с фолио, за да изглежда свежо всичко. Беше вкусно. Доволни сме от хотелчето - Euro-Asia Khiva Hotel 🙂

Днес имаме по-голямата част от деня да си доразгледаме Хива. Но първата ни работа е да обменим малко долари в узбекистански сомове, защото парите ни попривършват. Отиваме в двора на  Mohammed Rakhim Khan Madrassah - там е change бюрото. В неделя не работи, но днес е понеделник. Нещо важно - при обмяна на долари в местна валута, качеството на доларовите банкнотите трябва да е добро: да не са скъсани, надраскани и т.н. Пред нас има руски туристки и докаго ги чакаме, се заговаряме с един човек отвън. Оказа се местен гид, който ги развежда. Беше много услужлив откъм информация, макар да видя, че от нас пари няма да изкара, обикаляме си сами. От него разбрахме, че бордерото, което ти дават при обмяна на пари тук, може да се използва накрая на летище Ташкент и да обмениш на същия курс останалите у теб узбекистански долари, когато си заминаваш от Узбекистан. Препоръча ни също така един ресторант в Бухара, в който в последствие отидохме и останахме много доволни 🙂

Първо разгледахме Mohammed Amin Khan Madrassah, което сега е превърнато в хотел. Жената на рецепция беше много любезна, казахме и, че искаме да разгледаме и тя с усмивка ни посочи двора:

DSCN0170.JPG.8c5124ce205d0c67987cbfe4304e03b5.JPG

 

DSCN0166.JPG.2faf5563f1133e5dbc9d85959aef89de.JPG

 

От първия ден в Хива ни бяха останали да видим Juma Mosque и Двореца Tash Khauli Palace. Тогава не ни беше останало време, а входните такси за тях влизат в пас-а. Препоръчвам да ги видите в един и същи ден, за да не се налага да купувате втори пас. Ние имахме късмет и ни пуснаха да поснимаме набързо.

Toshhovli:

DSCN0164.JPG.54b7e4dfa9423f14380a77f882444037.JPG

 

Колоните са с детайлни дърворезби:

DSCN0165.JPG.1ab89d6b7b783642c79fad4f3041ba9a.JPG

 

Тъй като бяхме видяли всичко, което искахме за днес, имахме свободно време. Пътуванията са изморителни, тая работа не е за всеки, трябват си почивки на равни интервали 🙂

Пеша отидохме до Cafe Kheivak, което е моят личен фаворит за Хива - тук прекарахме 2-3 часа в блаженство, излегнали се като бейове, заслушани в песента на птичките. Хапнахме малко узбекистански манджи и продължихме да гледаме с премрежен поглед. Мястото предполага релакс:

DSCN0015.JPG.2400c69c151799353fc741da4bde0a30.JPG

 

В 16:05 имахме влак от Хива за Бухара. Бяхме уговорили такси да ни вземе от хотела с багажа. На ж.п. гарата бяхме половин час по-рано, минахме проверка на багажа и ни дадоха по една маска даже. Организирана работа 🙂

Отвън влакът изглежда така, но вътре купето беше доста удобно:

DSCN0174.JPG.deac2b0bda6cde445583eb1d6336ee75.JPG

Чакаше ни 8-часов път, затова бяхме взели лукс купе с легла. Имахме време да поспим малко, а и вагон ресторанта посетихме. 🙂 В 0:15 ч. пристигнахме на гарата в Бухара, където от хотела имахме уговорена кола. Шофьорът ни чакаше с табела с имената. За нощувките в Бухара бяхме избрали Komil Bukhara Boutique Hotel - моят личен фаворит от цялото пътуване. Представлява огромна къща от 19-ти век, която преди е била собственост на богат местен търговец, а настоящият и собственик е израснал в нея. Човекът беше положил усилия и средства да я реставрира и беше в характерен узбекски стил. На мен много ми хареса, чувствах се като в музей. Нашата стая:

20210504_004405.jpg.8a0e529d0f8272d96549375b6a7286bf.jpg

 

Залата за закуска:

20210504_093139.jpg.714fd3a3486c0bbe51b0a071817b1e8c.jpg

 

20210504_093155.jpg.1fd6347a515420574d4a6418faa6c584.jpg

 

Лобито:

20210504_111312.jpg.792f7b77b65686c0413ec43ec4def66b.jpg

 

Общите части:

20210504_111607.jpg.95bc1f7694816955bfbbae68208be51b.jpg

 

Въпреки че беше полунощ, на рецепция ни чакаше собственикът. Настани ни и беше любезен. В интерес на истината беше малко мазен и като се върнахме, ми извади душата да му напиша ревю, което и без друго написах, защото много ми хареса престоя тук, но нямаше нужда да ме подсеща толкова настоятелно...

 

Следва...

  • Харесвам 27
  • Браво 1
Връзка към коментар

ДЕН 4 - Бухара:

За закуска ни бяха питали в колко часа я искаме и ни посрещна отново претрупана маса. Мили хора 🙂

Днес първо се отбихме до Chor Minor - училището на Халиф Ниязкул, по-известно с другото си име – „4-те минарета“. Скрито е в малките улички на жилищен квартал. По пътя надникнах през отворената врата на хотел и много ми хареса лобито му:

20210504_114054.jpg.7aa62a1393b77ae58ec3f486167c3fb9.jpg

 

А ето го и Chor Minor:

20210504_115252.jpg.899d883e5f01ece10e8b2bc79b8dd08b.jpg

 

Тези щъркели на върха виждате ли ги? Фалшиви са 🙂 Аз съм късогледа и първо ми направи впечатление, че не мърдат и почнахме спор с моя приятел. На него първо му се видяха истински. Но като ги загледахме по-дълго, си пролича. В последствие и в други градове видяхме изкуствени щъркели, поставени по подобен начин на знакови сгради.

20210504_115311.jpg.ce0b34c23dd008eb0ec1f9392059f111.jpg

 

После видяхме Abdulaziz Khan Madrassah. Отвътре е възхитителна:

20210504_124242.jpg.40a808f25538b22eea2754a8f98a17e8.jpg

 

Срещу нея е Ulughbeg Madrasa. Двете са една срещу друга:

20210504_125022.jpg.303fafad4fdd22902bdd339cc8a8359e.jpg

 

20210504_125105.jpg.7f432c3489af867d43c8a22c0f4ea059.jpg

 

20210504_125118.jpg.5fd2203d508b2adfc0db440ba97f5f8f.jpg

 

20210504_125242.jpg.2b97672bf990e1afe1bc61843bf40656.jpg

 

И хоп, ето го Po-i Kalyan, известно е още като Минарето на смъртта. В средните векове престъпниците са били хвърляни от него. Сега е само декоративно:

20210504_130724.jpg.ddac747154326cd12121cd5d351a5d12.jpg

 

20210504_131308.jpg.97581c8fb7bb4135d5ef4c52d6da26fd.jpg

 

Там се намира и Mir-i-Arab Madrasa:

20210504_131422.jpg.28b5becf9096535f2f93e596bc3df9b0.jpg

 

20210504_134603.jpg.aea1c3fcb1f8994bf9c1a6cb65b6821a.jpg

 

И така, работа, работа, ама то трябва и да се хапва. За обяд бяхме оставили Lyab-i-Hauz Complex - приятно местенце с езеро и дръвчета, доста популярно. Около него има ресторанти и сувенири. Хапнахме в на вид луксозния ресторант на самото езеро, чиито цени обаче бяха страшно ниски 🙂 Така изглежда ресторантът отвън и отвътре:

20210504_140422.jpg.939f6dfbfb0e8068606d12aae9a6a090.jpg

 

20210504_140431.jpg.29592b3dc8fe265f81c14c8150701c96.jpg

 

20210504_142709.jpg.59c5e3faaec9c4029c2f4b1a27a97a29.jpg

 

20210504_142720.jpg.d51adfa1dea41499890f8cd2a657415f.jpg

 

След салата и 3 шоколадови шейка тук едва намерих сили да се занеса до статуята на Настрадин Ходжа, която е буквално на метри от тук:

20210504_160457.jpg.1434ecdd8c534e147e6940d25411dcd8.jpg

 

Точно до Настрадин Ходжа е и Nadir Divan-Begi Madrasah, доста красиво отвън:

20210504_160638.jpg.5355920c8fb834d1ba7f60d27df06780.jpg

 

След обилния обяд, който си причинихме, нямахме друг избор, освен бавно-бавно да се насочим към хотела за следобеден сън 🙂

Късно следобяд разгледахме също Bolo Hauz Mosque, чиито колони и богато украсени тавани много ме впечатлиха, освен това я осветяват много красиво:

20210504_193940.jpg.c69682b30cc718b1affef92b73a05eb4.jpg

 

20210504_194005.jpg.9f54008054ce451e76b7951a8b5f7c97.jpg

 

Наблизо е The Ark, която прилича на крепост. Вътре има музеи, а отвън изглежда така:

20210504_193733.jpg.e5bdecb670f9d51abdc36635a8870126.jpg

 

Тези снимки всъщност направихме от високо от Water Tower Shukhova. Вход се плаща долу и се стига до горе с асансьор. Ако не бъркам, платихме около 5$:

20210504_194238.jpg.ef34f9c84721b5675874eff06fd6a573.jpg

 

А вечер кулата е оцветена в различни цветове:

20210504_201627.jpg.82d1a00e961fc4848baefbb4fafe65d2.jpg

 

20210504_201628.jpg.17f78e1181f6009c5d545d0a512d2866.jpg

 

20210504_201630.jpg.417b1797bd9170925ddd36ffdad14920.jpg

 

20210504_201649.jpg.3cf01eb133a4624a7059fb52e36f357a.jpg

 

Точно до кулата има обществена тоалетна, която изненадващо е чиста и удобна. Плаща се вход, но когато бяхме там, нямаше кой да събира таксата.

За вечеря отидохме в ресторанта, препоръчан ни от гида, който срещнахме в Хива - Old Bukhara Restaurant. Мястото е доста туристическо, но тук хапнахме най-вкусната супа мастава и въобще много ни хареса, та на следващия ден повторихме. Докато кротко си вечеряхме, до нас мина някой и чухме: "Hello, my Bulgarian friends". И кого да видим? Въпросният гид, беше си с руската група туристки. Симпатяга се оказа, в последствие го срещахме пак и пак 🙂

Въпросната супа мастава се прави от зеленчуци, ориз и агнешко месо, отделно дават сметана, която прави вкуса и малко по-различен. Опитахме я с и без сметана - и в двата случая е много, ама много вкусна 🙂

20210504_213819.jpg.dd28667fa0ec97b438205d0135b1f3b4.jpg

 

След вечеря се върнахме на Po-i-Kalyan, което на тъмно е приятно осветено:

20210504_204328.jpg.8c95fa3351ff8f234c3ac6f7abb0ec97.jpg

 

Лека нощ, Бухара!

 

Следва...

 

 

 

 

 

  • Харесвам 24
  • Благодаря 1
  • Браво 6
Връзка към коментар

ДЕН 5 - Бухара:

След закуска искахме да отидем до Merchant Khojaev house - къща на местен богат търговец, превърната в музей. Споделихме тези планове със собственика на хотела и той ни увери, че е на пешеходно разстояние. Оставихме багажа при него, тъй като вечерта имахме късен влак до Самарканд. Походихме към 20 мин. и стигнахме до къщата, но за наше съжаление беше затворена. Бях много разочарована, защото на снимки много ми хареса и до някъде ми напомняше на хотела в Бухара, в който бяхме отседнали. Опитах се да видя нещо от самия имот, но от дърветата в големия му двор не се вижда нищо от къщата 😞 В края на деня, като се върнахме да си вземем багажа от нашия човек, му споделихме разочарованието си, а той: "О, днес е сряда. Там в сряда е затворено" Ама, защо не каза по-рано, а ни прати за зелен хайвер? 🙂

Нищо, по пътя срещнахме деца ученици от местното училище и те придадоха автентичност на разходката ни:

20210505_124005.jpg.715423ae635a96dafbbd79fa7df38371.jpg

 

20210505_124008.jpg.25d587c0f5be729478f9cb526a3c02e8.jpg

 

20210505_130321.jpg.a540498fcc126f9ba3cc5618bf3e4711.jpg

 

Ето, че стигнахме до Комплексът Qo'sh Madrasa - 2 медресета едно срещу друго на тясна улица. Мястото не е туристическо, по нищо не може да познаеш, че тук има нещо забележително.

20210505_130849.jpg.7cb023bb2e2fc4a839b1f2de97668a06.jpg

 

20210505_131106.jpg.a493f82d377c8888b552bbef243572ba.jpg

 

Следваща спирка - Ismail Samani Mausoleum, който се намира в приятен прохладен парк:

20210505_132723.jpg.2561bdfb26062fc251b1824f790bfa1f.jpg

 

20210505_133004.jpg.6f5a809a212737d320c8d75e365308a1.jpg

 

Така и така бяхме приключили с нещата, които искахме да видим в Бухара, се разходихме из парка. В него всъщност има увеселителен парк с бързо влакче, гондола и какво ли не. Ха, ми защо да не се забавляваме малко? Мястото не беше кой знае какво, но животът на средностатистическият турист е тежък и трябва да разпуска 🙂 А и цените бяха символични...

20210505_133632.jpg.8146c52fa222f5082ab4617481e6c67d.jpg

 

Пуснахме се на бързо влакче, после на блъскащи се колички, а моят приятел се качи на това ужасно нещо:

20210505_134810.jpg.1f9354ff092e644c4bf4a845e88221be.jpg

 

20210505_140631.jpg.686d07be06096cb66138e96081dcaa60.jpg

 

Повъртяхме педалите и на водно колело в езерото. Самите колелета изглеждаха ужасно допотопни, но хората им се радваха и се забавляваха. А са толкова стари, че като въртиш педалите, си изпръскваш краката 🙂

 

20210505_143242.jpg.69dee361e03d58ba9fe85fd6afa36058.jpg

 

В шеги и закачки прекарахме чудесен ден. 🙂 Междувременно ни обхвана глад и отидохме на добре познатото вече място - Old Bukhara Restaurant за поредната супичка мастава.

Късния следобяд се върнахме до The Ark и Bolo Hauz Mosque, а пред Арката видях, че дават под наем segway. Веднага се ентусиазирах, макар и приспособлението да изглеждаше доста амортизирано. Преди няколко години карах segway в Кипър на sightseeing tour повече от час и страшно ми хареса. Тук за съжаление се повозих само 5-10 мин, защото зарядът му свърши. Тамън и моят приятел поиска да се качи и то угасна 😞

20210505_171236.jpg.35b988d1b3fa9ecaeb2b4685bca4ae57.jpg

 

20210505_171639.jpg.74284e19f13f203afd7f7a25cfde4e14.jpg

Но пък видяхме Bolo Hauz Mosque през деня и разгледахме на дневна светлина богато украсения му таван:

20210505_172218.jpg.1ea778feaa3e7e7e862cf0dbacb6f670.jpg

 

20210505_174058.jpg.98bce975ee11f30e9f5a6fe99ee821f8.jpg

 

Завършихме чудесния ден в Silk Road Teahouse - където опитахме няколко вида чая. Сервират ги със сладки, ядки и дори захар на кристали. Мястото предполага тотално размазване, след час чаената къща бързо се напълни. За три вида чай и сладки платихме 8 лв...

20210505_183157.jpg.a7ef3b85c4fd139e5a89a3345948cf28.jpg

 

20210505_183615.jpg.e58a790b675c223f10c7a631266d327b.jpg

 

Я, то станало време да си взимаме багажа от хотела и да ходим на ж.п. гарата! С огромно нежелание се вдигнахме от меките кресла и скоро бяхме в очакване на влака Бухара - Самарканд. Отново бяхме в спален вагон, защото влакът пристига в 1 ч. през нощта. Разстоянието се взима за около 3 часа.

 

Следва...

 

 

 

  • Харесвам 21
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

ДЕН 6 - Самарканд:

Преди да заминем за Узбекистан питах приятели магеланци в кой град им е харесало най-много. Явно при всеки е различно, но моят фаворит е Самарканд. Градът наистина е голям и не толкова автентичен, като Хива и Бухара, но тук видяхме големи красоти!

Отседнахме в Jahongir Guest House - къщата също е била собственост на богат търговец, подобно на тази в Бухара, но въобще не беше толкова красива, колкото нея. Явно търговията с чай не му е вървяла толкова много 🙂 Къщата за гости е доста голяма и има два двора - един за гости и един за жените на търговеца. Нищо пък, локацията и беше супер удобна - много близо до площад Регистан 🙂

Закусихме в хотела сутринта и веднага се отправихме към основната забележителност - въпросния площад Registan:

20210506_114638.jpg.d3a2fc1687124acab398726dbeae475f.jpg

 

20210506_114851.jpg.a43d88bff6b6605f22e2e8923e132c9d.jpg

 

20210506_120350.jpg.d85cb8ff0ce8b12e1accdc71b1addcb4.jpg

 

20210506_122858.jpg.5a643effa4cc74225278f761c74d80f5.jpg

 

20210506_123623.jpg.f5b6668f7f8521907d929459e1d7b56f.jpg

 

20210506_123657.jpg.940d06792302c1543b940d8206aafa10.jpg

 

На площада има три огромни и величествени медресета, всяко от тях с хубав и голям двор, където местни търговци продават сувенири и каквото са изработили. Площадът е заграден, плаща се вход. Бях чела, че билетът важи за целия ден, но на касата на входа ни казаха, че ако искаме да влезем отново вечерта, трябвало пак да платим, защото имало ticket машини. Ние по тъмно отново се върнахме тук, но нямаше никакъв смисъл да влизаме на самия площад, защото вечер е светлинното шоу. Но за това - по-късно.

После влязохме в Gur-e-Amir Сomplex, мавзолеят на Тимур, и ахнахме! Стените и покривът са с уникална украса! Мисля, че входът беше 25 000 сома (4 лв.), но крупната сума си заслужава 🙂

20210506_161217.jpg.968be45c73dd46665242ff6d944808ce.jpg

 

20210506_161249.jpg.5743b5ae991f34d95d3e1e520cba8317.jpg

 

20210506_161403.jpg.c7c30f71dcd2b4e8ebd489afd7eda2a9.jpg

 

20210506_161423.jpg.a8f3b1ab14fad45628bfe2305264cf5f.jpg

 

20210506_162733.jpg.9cfabb4ac83d0f49124c84443aa67395.jpg

 

А вътре в мавзолея кой да видим? Нашият приятел местния гид, с който се запознахме в Хива. Помахахме си от далече, човекът беше зает - държеше "беседа" на руските туристки 🙂

Буквално на метри от мавзолея е най-красивата за мен забележителност в Самарканд - Aksaray Mausoleum. Отвън сградата е абсолютно невзрачна, но отвътре е невероятно! Всичко хубаво, ама ни посрещна затворена врата. Попитах един местен човечец наблизо дали е затворено, той какво ми отговори - не разбрах, защото в Узбекистан комуникацията на английски ич не върви, и взех да се тюхкам: "Ама защо? Ама как така?" И в този момент отвътре излезе един мъж, отключи и ни пусна 🙂 Жив да си, човече! Благодарение на него не само успяхме да видим тази красота, но той ни снима покрива по много необичаен начин - в средата под купола имаше заградено място с въженце, където е забранено да се влиза. Той махна въженцето, постави телефона ми с камерата нагоре, а неговия - до моя. После направи страхотна снимка! А как я направи, сами не разбрахме, защото телефонът ми беше заключен, а той го беше поставил на пода върху дисплея му! Как натисна въобще бутона за снимане? Помигахме на парцали, а той, като видя колко ни харесва, ни пусна в ограденото място с въженцето и ни направи чудна снимка. Поискахме да му оставим някой лев за добрината, но той категорично отказа. Посочи кутията за дарения и там оставихме парите. През цялото време той почти не обели дума, чакаше ни спокойно да се наснимаме и нарадваме и след нас отново заключи. Това беше най-странната ни и хубава среща 🙂

20210506_163016.jpg.b74e8ea1bb745bcf5b5701bf2c75652d.jpg

 

20210506_163301.jpg.99c6a3846979d3bcc882f678f4368c33.jpg

 

20210506_163315.jpg.0d7ffed262dbd713d063a4ebecbe2ee4.jpg

 

20210506_163356.jpg.5cd1cda39ba81ae91a96bc748b18c649.jpg

 

От тук отново се отдадохме на кръчмарски туризъм - отидохме в луксозния ресторант Samarkand. Като видях на какво елитно място сме попаднали (на стената дори имаше табела за дрес код без маратонки и къси панталонки), погледнах менюто, но в крайна сметка платихме около 15 лв. за нас двамата 🙂 За да не съм голословна, ето снимки от градината на ресторанта и голямата му бална зала, която по-скоро ми се струваше подходяща за сватби, отколкото за непринуден обяд:

20210506_141225.jpg.444188511d9267db8d495d7275e55d6f.jpg

 

20210506_141241.jpg.4dbc7046a76ad45e1ba3008507e21d98.jpg

 

20210506_141335.jpg.a2b61771cc02044a88efc9cd052e74e7.jpg

 

Покривът видяхте ли го? Страшна работа 🙂

20210506_150012.jpg.26c7a66c1d6bec5957b51171890afc14.jpg

 

Спирам да се чудя и мая на узбекистанските ресторанти, че ще кажете, че съм тръгнала на угощение, а не на културно-развлекателна програма 🙂

Отвън пред заведението бяха наредени няколко таксита. Веднага ни нападна единия бакшиш, но предложи двойна цена на тази, която бяхме платили преди час, за да стигнем до тук. Отново си викнахме такси през iTaxi арр-а и след 5 мин. дойде да ни вземе един стар черен мерцедес. Ми така де, имаме си стандарти 🙂 За такси арр-а забравих да уточня, че като поръчваш кола през него, изписва първоначалната такса и може да се плаща само кеш. Няма опция за КК. В края на курса шофьорът казва колко е цената, но за всички возения в Самарканд платихме на половина на цената, която ни искаха местните бакшиши. Тук е моментът да си похвяла гаджето, защото с моя беден речников запаз на руски език, едно такси нямаше да мога да си викна през приложението. След заявка веднага се обажада оператор, за да потвърди местоположението ти и всеки път той провеждаше следния безумен разговор:

Оператор: Салам Алейкум

Той: Салам Алейкум

Оператор: Вий на точку?

Той: Мъй на точку

🙂 🙂 🙂

И хоп, вече сме на Мавзолея на Ислам Каримов. На покрива му обаче седяха двама местни работници и извършваща реставрация - бяха завързали някаква огромна тенекия с въжета и се опитваха да я качат на покрива при тях. Докато я вдигнат до горе, олющиха половината плочки на външната стена! Изпаднахме в потрес... Престрашихме се да влезем в мавзолея, чак когато прибраха на покрива въпросната тенекия, че като видяхме колко са "ловки", като нищо можеше да я изпуснат върху главите ни... 🙂

20210506_160043.jpg.689ec5827e6f851dbf126049bfb9d391.jpg

 

Виждате ли работниците на покрива?

20210506_160555.jpg.ef7b2c58222738d5ccfd024d1694a32e.jpg

 

Междувременно се оказахме до Siab Bazaar, който и без друго планирахме да видим. Исках да опитам бяла смокиня, но тя се оказа много твърда и реших да не експериментирам повече със захапката си 🙂

А това е Hazrat Khizr Mosque, която също е с много впечатляваща украса:

20210506_173059.jpg.28c7291983fdfc38c65a1e2e9b3529ce.jpg

 

20210506_172528.jpg.9b425356ddf203266f919ea23f32fb4d.jpg

 

20210506_172456.jpg.89f3f793a7f15c7332b62bf20297aecd.jpg

 

Наоколо има приятен зелен парк с беседки, където за кратко се размазахме на сянка 🙂

Да не пропусна Observatory of Ulugbek Samarkand, която е интересна и красива. Вход - 25 000 сома.

20210507_121629_01.jpg.d5cbcecac56ad428899f27aa007aba37.jpg

 

20210507_122019.jpg.1ae48423517acb9e9f927ed80dd0be91.jpg

 

Стигнахме до Bibi-Khanum Mosque - огромна и впечатляваща по размери. За съжаление времето е оставило своя белег върху нея и тя се нуждае от реставрация. Малко беше тъжно да видим такова огромно творение, отдавна невиждало грижи... Вход - 20 000 сом, билетът важи 3 дни. Ние и на следващия ден дойдохме тук със същия билет, защото моят приятел искаше пак да я види.

20210507_142000.jpg.5bd627c4c8273a84d7bd422327645d65.jpg

 

20210507_142020.jpg.1f8f88ff21e810d328c129833bc002ba.jpg

 

На метро от нея се намира поредния луксозен ресторант, който този път случайно открихме. Промушвайки се по тясна уличка, видях открехнатата врата на хотел. Помолих да вляза и поснимам, а то една красота вътре - чак се изядох от яд, че не бяхме отседнали тук:

20210506_182749.jpg.d50500c9f6448a30d7bd0db119a53c00.jpg

 

20210506_182801.jpg.aecb16e5837f77b9f43b79f70d025b07.jpg

 

20210506_182816.jpg.64f2c1677b027cc941bd76670ac77b12.jpg

 

Собственикът ни видя и веднага взе да ни зарибява да видим ресторанта. А той чуден се оказа! А от него прекрасна гледка към Биби Ханъм!

20210506_183052.jpg.a96787abe58804ec62e38d30a168e164.jpg

 

20210506_183322.jpg.7ebc90b96441d7cc03a12d3f7bbc15f9.jpg

 

Ресторантът се казва Zargaron. Дадоха ни визитка и обещахме да дойдем на следващия ден. А ние обещанията си ги спазваме 😉

Тази вечер имахме важна работа - надявахме се да видим светлинното шоу на площад Registan. Собственикът на хотела ни беше казал, че не се знае кога го правят: “If it happens, it happens”. Думите му не бяха особено обнадеждаващи, но ето че към 19:30 ч. трите медресета бяха красиво осветени, а от тях се чуваше чудна песен. Не помня колко време продължи "представлението", но беше страхотно и невероятно красиво! Снимките въобще не могат да предадат магията на цветовете и музиката, а песента...песента още си я тананикам: "Самарканд, Самарканд, Самаркааааааааааанд"

20210506_200121.jpg.97ed03bc4902cb01a22b3c557d56d4e1.jpg

 

20210506_200236.jpg.026138d3ee0d0c76aa8c817f886074f1.jpg

 

20210506_200608.jpg.a2d2d37ff43128e892fb12525d466d1c.jpg

 

20210506_203559.jpg.c8a53c607515c72625e931b5fee69299.jpg

 

20210506_204719.jpg.3ed351f2d0b3682e5b61697506fbb00b.jpg

 

Завършихме вечерта в караоке бар Serenado. Това беше единственото ни разочарование по време на това пътуване, но пък си струваше да видим бар, чиито маси и под представляват....аквариуми с живи рибки:

20210506_212538.jpg.4ce3c2cf0801c1ab4cfbb9f5cd9222d2.jpg

 

20210506_212547.jpg.f27de82b61b55fae5db16216c2eb5a8e.jpg

 

20210506_215425.jpg.f5767c217f3aab4397abd7e635bb6667.jpg

 

20210506_222645.jpg.16ba5dd5f87d2a830a172f15b9527b50.jpg

 

Предварително звъняхме по телефона преди да отидем, да знаем дали работи. До там взехме такси, защото се намира до ж.п. гарата. Оказахме се единствените гости. Сервитьорът - много неприятен и груб тип - и дума не отбираше какъвто и да е език. Извика друг тип, който дойде и особено отегчено ни обясни, че имаме задължителна консумация и донесе плато с ядки. Настояваше да си поръчаме месо на жар. Ама какво месо на жар, ние сме дошли на бар? 🙂 Взехме си 2 салати и напитки и веднага се паркирах пред сервитьора да го питам къде е папката с песните за караоке. Така и не ми донесе никаква листа, а ми даде едно тефтерче да напиша там каква музика искам да пусне. И о, изненада: "Девушка, тая песен я няма". И така няколко пъти 😞 Разбрах, че караоке барът няма да ми се получи и хапнахме набързо. По едно време сервитьорът пусна някаква руска песен и взе да вие фалшиво. Дали се опитваше да ни изгони? Ние и без друго не искахме да останем повече в подобна неприветлива обстановка. Благодаря на моя приятел, че издържа престоя ни в бара и понесе ентусиазма ми, с който до последно не се разделих 🙂 Чудесно е да имаш до себе си човек, който да се радва на щастието ти, дори когато от всякъде получаваш сигнали, че мястото ти не е тук 🙂

Дойде време за сметка и се оказа, че "задължителното" плато с ядки струва колкото всичко останало, което поръчахме. Неговата цена, разбира се, я нямаше в менюто. Ядосана, хвърлих парите на сервитьора и въобще не се обърнах да му вида физиономията! А можеше да си изям боя, но явно не беше писано да е тази вечер 🙂

 

Следва...

 

  • Харесвам 22
  • Браво 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар

ДЕН 7 - Самарканд:

Сутринта, докато закусвахме в хотела, се заговорихме със собственика, че ще ходим да си правим PCR и той ни препоръча лаборатория, различна от тази, към която се бяхме насочили, просто защото е по-близо до хотела - TIBBY Diagnostics. Тук съм дала подробна информация за нея. До там викнахме едно такси пак през iTaxi app-a. Между другото, в Узбекистан е много разпространено в огледалото за задно виждане да е вградена задна камера, отделно всички шофьори бяха екипирани с антирадар, който постоянно пищеше. Въобще, возенето в кола там си е екзотика 🙂

20210507_115940.jpg.2c151103983b1d0ca872dad96bc296a8.jpg

 

В лабораторията, като разбраха, че сме чужденци, ни пое един много любезен служител и ни заведе в съседен вход, където правят PCR-и. Взеха ни проба само от гърлото. Платихме 220 000 сом-а и след около 3,5 - 4 часа получихме резултатите в PDF на мейла. Сетихме се, че сме попривършили финансите и трябва да обменим - то при това ходене по луксозни ресторанти... 🙂 Служителят ни заведе на пешеходно разстояние до две банки наблизо и ни каза, че в която и да обменим, все ще е изгоден курсът. Заредихме се със сом-ове и викнахме едно такси през app-а до Shah-i-Zinda Ensemble - голям комплекс от мавзолеи. Тук обаче греда - имаше молитва. Така запомних, че в 13 ч. имат обедна молитва. При толкова налягал народ по земята нямаше никакъв шанс да влезем, дори и по страничните стълби минахме, но пак стигнахме до същата картинка. Пресякохме от другата страна на улицата, поне да снимаме и погледаме. Улицата е доста натоварена и трудно се пресича. От там е тази снимка:

20210507_130314.jpg.a302cd188a994f1b2dbcbbbb3304cd53.jpg

 

Понеже пак се върнахме до Биби Ханъм, този път отдадохме нужното на ресторанта, за който писах по-горе - Zargaron. Отново бяхме единствените гости, двама сервитьори  почнаха да се суетят около нас и ни сложиха отделна маса точно към гледката. Тук се чудиш да ядеш ли, гледката ли да съзерцаваш 🙂 Много ни хареса:

20210507_144746.jpg.2295327d7c425093af41f07079cd0ba5.jpg

 

Вечерта пак се разходихме до площад Registan, нали ни е наблизо. Там някакво съвокупление - народ на групички, деца, натъпкани във влакчета, хора карат колелета, въобще няма да ти мине през ум, че се спазва социална дистанция 🙂 От друга страна, добре че са някои страни извън Европа, да си припомним, че някога е имало нормален живот...

 

20210507_220351.jpg.3e6df6ee76abeedfe6a6533b7c4af912.jpg

 

20210507_220427.jpg.6a522372a7a694f3f10e0c1ce55daa0a.jpg

 

Днес бяхме особени щастливи отново да присъстваме на светлинно шоу на площад Registan. Седях и си го гледах хипнотизирана. The best things in life are free...

20210507_200452.jpg.2c2edc717ad7b77b517c2406e383f056.jpg

 

ДЕН 8 - ТАШКЕНТ:

В 6:37 ч. сутринта имахме бърз влак Самарканд - Ташкент. Дори и в този ранен час, бързо успяхме да поръчаме кола през арр-а. Разстоянието между двата града влакът го взе за около 2 часа. Модерен влак, чистичко, спретнато, даже раздават храна аха-аха като в самолет 🙂 Ама първо минаха с количка с платени неща, а после с безплатните 😉 Има телевизор, общ за всички пътници, раздават слушалки за звука. Има зарядно за телефони.

1.jpg.3ef3796b4ac201b379bf3429d6211452.jpg

 

По пътя интересни гледки нямаше, но имаше зелени площи - нещо, което в Хива и Бухара няма, там е само пЕсОк 🙂

Между другото, струва ми се, че посоката от най-малкия към най-големия град в Узбекистан е най-удачна - тръгва се от Хива, където е най-автентично и всичко е на пешеходно разстояние, минава се през Бухара, малко по-голям град, после Самарканд - голям и доста по-модерен град, в сравнение с предходните и накрая стигаш до Ташкент, типичен град-столица. Такъв беше нашият маршрут и съм доволна, че така го избрахме.

На ж.п. гарата отворихме Yandex арр-а и викнахме такси. Убуу, ама таксиметровите шофьори на място на гарата са страшно досадни! Ние се преместим няколко метра в страни, те след нас. Така два пъти. Това, докато чакахме таксито от Yandex. За самото приложение: бях го ползвала в Украйна преди време,  още от тогава ми е заредена вътре Revolut картата. В този арр, за разлика от онзи, който се ползва с Самарканд, има опция за плащане кеш и с КК. Освен това цената, която изписва, е окончателната. Приложението дава опция да тип-неш шофьора след края на курса и дърпа директно сумата от КК. Също така може да си чатиш с шофьора в реално време и арр-ът директно превежда текста от руски на английски и обратно. Яко 🙂

Макар и да беше още 09:30 ч. сутринта, директно отидохме в хотел City INN Hotel да остивам багажа. Нашата стая не беше готова, но се примолих на рецепция да ни дадат някоя стая да се настаним и вземем душче. Бяхме букнали стая с 2 отделни легла, те ни дадоха стая с двойно легло  - идеално 🙂 Имахме нощувка с вкл. закуска, но реално полетът ни Ташкент - Истанбул беше в 02:40 ч. Изнахалствах още малко и ни пуснаха на блок масата за закуска 🙂

Междувременно се оказа, че каналът е запушен и направих наводнение в банята 🙂 Дойдоха две служителки, казаха: "Вай, вай" и ни преместиха в стаята, която първоначално бяхму букнали. Та всичко си дойде на мястото. 🙂

Хотелът беше много удобна опция, наблизо има метростанция, а той самият има доста европейски вид, на което бяхме отвикнали, идвайки от по-малки градове в Узбекистан 🙂

Първа спирка в Ташкент - Minor Mosque – централната джамия – новичка, бяла и красива:

20210508_131137.jpg.dac5aeed6006c654f5a28b64739f1da8.jpg

 

20210508_130857.jpg.865485e69cc5ad9e12b5157727662234.jpg

 

20210508_130719.jpg.db396090b59e9e09718f6d55af9db1cb.jpg

 

За съжаление пак бяхме оцелили обедната молитва в 13 ч. 😞 Потюхках се малко, пък пресякохме от другата страна на улицата и отидохме да хапнем вкусна самса. Там, до реката, има заведение на самообслушване, където ходят местните и самсата е наистина добра. Пълнят я с месо, може да си вземеш и доматена супа в бутилка. Супата е вкусна, но е с кориандър 😞

20210508_132619.jpg.984a3eb6bd841d468eaaa620cfc7aa53.jpg

 

Докато се редяхме на опашката, ни заговори местен, много любезно момче, едвам говореше английски, но много искаше да ни услужи. Дори, докато седях на масата, момчето се появи и донесе купички за двама ни. После, докато хапвахме, пак се появи и остави своя визитка. Каза, че бил собственик на фирма за преводи и да му се обадим, ако имаме нужда от комуникация на езика.

От тук пеша тръгнахме към Tashkent TV Tower. Минахме през приятен и спокоен парк, почти нямаше хора.

20210508_141501.jpg.d7a0b28bfd8fd93c7b68ab4cfa3c0a47.jpg

 

Макар и да виждахме прекрасно кулата в далечината, се оказа, че от тук няма как да стигнем до нея и трябва с кола. Викнахме един Yandex. Наблизо нямаше кола и заявката ни я пое такси, което от картата видяхме, че се намира много далече. След края на курса му оставихме бакшиш през арр-а, като приложението предлагаше няколко варианта на суми, ние избрахме максималната, равняваща се на....0,13 лв. 🙂 Възможно е да е имало опция ръчно да въведем избрана от нас сума, не толкова мизерна като 0,13 лв., но не помня. Платихме 5$ да се качим на кулата. Май ни искаха паспорта при закупуване на билета. Отгоре гледката над Ташкент не е впечатляваща, градът е равен, но придобиваш представа кое къде се намира. Изложени са макети на тв кули в други държави и е посочена височината им. В кулата има въртящ се ресторант, но има доста соц излъчване.

От тук отидохме до Chorsu Bazaar - пазарът на Ташкент. Бях чела, че е добре да се иде до към обяд, че после го разтурват, но като отидохме следобед, навън беше пълно с търговци и сергии, а вътре повечето щандове бяха затворени. Снимките ги направи моят приятел. Аз, като истинска кифла, не можах да понеса смрадта вътре и го чаках отвън 🙂

20210508_184802.jpg.207c22425241e89cc6f82d4ab085a0f7.jpg

 

20210508_185113.jpg.4dfba05c74e7408dca85a3f061a70ac8.jpg

 

20210508_185219.jpg.0b720a1c37654d7563e8b5dd7ab294fc.jpg

 

20210508_185341.jpg.aaa5c81febdc361c132589dc3018c3dc.jpg

 

Следваща спирка - Emir Timur Museum. Сградата е красива отвън, но вътре за съжаление не можахме да я видим, един лош чичко каза, че не работят 😞

Отбихме се и до Hotel Uzbekistan - грозна сграда, която не си струва даже да показвам на снимка, и до Congress Center - сградата на Конгресния център, която е почти до въпросния хотел, но е доста по-красива.

Решихме да се повозим на метрото и да видим хубавите метростанции в Ташкент. Бях гледала клипчета как изглеждат, но на живо не са толкова впечатляващи. На картата моят приятел отбеляза по-интересните, видяхме 5 или 6 от тях, защото са на различни линии:

1.jpg.e9d746db0835339adaa9f55e4d3827ff.jpg

 

Метрото е доста старо и шумно, билет се купува на каса - 0,22 лв.

20210508_192212.jpg.fc72b2bef3fa8d9711e8df1809b95249.jpg

 

20210508_192618.jpg.fca09f643bbdbb6c45bed747a054ace4.jpg

 

20210508_193907.jpg.6ffcf1e1e5b383790469316cb41f6dc2.jpg

 

20210508_193940.jpg.0d76499bdfcdfc2b445e29273b032e51.jpg

 

20210508_195046.jpg.9c4754c2f51027a51fb5ed4edc0c6e2f.jpg

 

20210508_200356.jpg.a18753d60ac5c13ef89e1afed6356598.jpg

 

По съвет на @dealni се разходихме по улица Shakhrisabz и седнахме в едно от многото заведения там. Посетихме Timekeeper - доста барнато и лъкшъри. Храната беше много вкусна. Моят приятел си взе супа мастава, тук я сервират така:

20210508_172439.jpg.d359e385f5f1298561d9aa0c7c7a76b0.jpg

 

Това всъщност беше най-скъпото ни заведение за цялото пътуване, просто вече бяхме в столицата, а цените са скъпи за Узбекистан, но иначе са такива, като в България.

Беше привечер и имахме няколко часа да среднощния полет. Прибрахме се в хотела малко да поспим и в 0ч. взехме един Yandex и газ до летището. 🙂

С това моят разказ приключва. Надявам се да е бил полезен и интересен 🙂

  • Харесвам 22
  • Благодаря 3
  • Браво 8
Връзка към коментар

@Яничка,с огромен интерес прочетох пътеписът ти!Чудесни местенца,прекрасни снимки.И щастливо споделено пътешествие!

Разказваш много увлекателно,имаш много готино чувство за хумор.

Пожелавам ти много нови и все по-красиви дестинации! 

Благодаря. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Благодаря, че отдели време да споделиш. Беше ми много интересно и приятно да прочета твоите впечатления от тази страна, която много се надявам скоро да успея да посетя и аз. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
преди 15 часа, Ивайла каза:

След този пътепис и след пътеписа на Мари, остава само да си букнах вътрешния полет и билет за влака. 

 

Благодаря и честит рожден ден, Яни!:)

Благодаря, Иве. Пожелавам ти приказен Узбекистан и да идва по-бързо 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 11 месеца по-късно ...
вяра янакларска

Извинявай, може ли да обясниш повече за тази регистрация ,която трябва да се направи във всеки град .Събирахте ли си бележките, вие ли се регистрирахте и ако то къде. Искаха ли ви ги на летището при проверката. Благодаряпредварително.

Връзка към коментар
В момента, вяра янакларска каза:

Извинявай, може ли да обясниш повече за тази регистрация ,която трябва да се направи във всеки град .Събирахте ли си бележките, вие ли се регистрирахте и ако то къде. Искаха ли ви ги на летището при проверката. Благодаряпредварително.

Това мисля, че е било преди и вече не е актуално. За нашето пътуване не сме правили никакви регистрации, само съм чела, че е имало такива преди.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

При нас на едно място ни ги дадоха на хартия, а на следващите ни обясниха, че вече електронно ги подавали от самите къщи за гости/хотели. Във всички случаи никой не ни е питал за тях на летището при тръгване. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 15 часа, Roberto Baggio каза:

При нас на едно място ни ги дадоха на хартия, а на следващите ни обясниха, че вече електронно ги подавали от самите къщи за гости/хотели. Във всички случаи никой не ни е питал за тях на летището при тръгване. 

И аз потвърждавам същото.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
преди 35 минути , вяра янакларска каза:

Здравейте,какви дребни подаръци и сувенири са подходящи данося.На какво биха се зарадвали в Узбекистан

 

 

Всякакви сувенири, които бихте подарили и на хора от други страни. Аз съм носила мартеници и мускалчета с розово масло в Перу. В Узбекистан носих магнити и мускали.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, вяра янакларска каза:

Здравейте,какви дребни подаръци и сувенири са подходящи данося.На какво биха се зарадвали в Узбекистан

 

 

Аз в Иран носех магнити с български шевици, много им се радваха.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 28.07.2022 г. в 10:07, вяра янакларска каза:

Здравейте,какви дребни подаръци и сувенири са подходящи данося.На какво биха се зарадвали в Узбекистан

 

 

Аз мисля, че добрите хора (а там лоши хора не видях) биха се зарадвали на всичко. Аз поня нямам навика да нося сувенири оттук; гледам да пътувам с колкото може по-малко багаж. В селцето в планините, където направихме две нощувки, това, което наистина накара очичките на едното момченце на домакините ни да засветят, бяха една купчина листи, които му оставих. Всъщност, листите с вече използваните ни едностранно разпечатани резервации в букинг за вече миналите ни нощувки, и разпечатаните билети от състоялите се пътувания с влак. Момченцето ( в първи клас) много искаше да рисува, но или нямаха тетрадки, или ги пазеха само за писане на букви и цифри в училище. Разхищения като това да рисува върху хартия не му се позволяваха. Рисуваше си по носните кърпички (от плат), които после майка му переше. 

Ако обаче си следвате стандартна програма в Узбекистан, няма да попаднете на чак толкова затънтени селца, като нас, та не знам какъв точно съвет да ви дам. Каквото ви е на сърце, такова сувенирче вземете оттук.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.