Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 2 часа, Mistela каза:

Всеки път като чета такива неща не мога да повярвам! Какво е това нещо, да продават повече билети? Това да не ти е 280 с правостоящи? Абсолютно безумие! За какво ми е обещетението като всяко планирано пътуване е свързано с куп други неща?!

За съжаление всички го практикуват. Моя позната преди месец е трябвало да лети с Австрианците от Виена. Не са я качили на два поредни полета заради овърбукинг. Прибрала се е с последния за деня полет на България Еър.

 

Явно за АК обезщетения са по-изгодни от пазенето на 2-3 места за резерв. Решението е ЕК да вдигне двойно обезщетенията конкретно в случай на overbooking и нещата може да се нормализират.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар

Правилно ли разбирам схемата: че те (АК) позволяват нарочно да се осъществяват повече резервации за всеки полет отколкото наличните места? И те се надяват някой да не се появи и така печелят допълнително (взимат пари от липсващия човек и от човекът, влязъл в overbook местото)?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Граф Вронски каза:

Правилно ли разбирам схемата: че те (АК) позволяват нарочно да се осъществяват повече резервации за всеки полет отколкото наличните места? И те се надяват някой да не се появи и така печелят допълнително (взимат пари от липсващия човек и от човекът, влязъл в overbook местото)?

Надявам се, че не го правят нарочно.

Обяснявам си го с факта, че билети се продават през различни канали (посредници) … и не винаги (дори и 20-на години след началото на 21 век) тези продажби се синхронизират/отразяват online/realtime на правилното място и така става възможен  overbooking.  

Връзка към коментар
преди 12 минути , ven62 каза:

Надявам се, че не го правят нарочно.

Обяснявам си го с факта, че билети се продават през различни канали (посредници) … и не винаги (дори и 20-на години след началото на 21 век) тези продажби се синхронизират/отразяват online/realtime на правилното място и така става възможен  overbooking.  

Съвсем нарочно го правят,с пълно съзнание и изключително умишлено:)Просто в топ сезона не искат да се лишат от няколко стотин лв/евро от пътник, който купува спешно билет в последният момент, защото има шанс друг такъв пътник, който е взел билет за 20 лв/евро преди 5 месеца да е решил да не пътува.

А регулациите им го позволяват, защото дават добри обещетения и осигуряват настаняване,храна, обратен полет.

  • Харесвам 5
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Възрастни хора да вярват в Дядо Коледа,( че не е нарочно). Имат си точни математически модели, които предсказват колко билета над капацитета на самолета е изгодно да се продадат, така че дори и след евентуалните обезщетения те да са (дългосрочно) на плюс 🙂 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 25 минути , ven62 каза:

Надявам се, че не го правят нарочно.

Обяснявам си го с факта, че билети се продават през различни канали (посредници) … и не винаги (дори и 20-на години след началото на 21 век) тези продажби се синхронизират/отразяват online/realtime на правилното място и така става възможен  overbooking.  

Не се ли предлагат точно определен брой места на посредници и разликата директно от компанията? Примерно от 200 места, 150 да са дадени за продажба на посредници и 50 ще останат за продажба директно от компанията? Така няма да има свръх продажба 🤔

Връзка към коментар
преди 3 минути , Аmélie каза:

Стреснахте ме сега! Летя с тях точно за Лутън на 25ти, имам по-малко от 12 часа до следващия полет, чудя се дали да купя места или да рискувам 😞

Нали имаш издадена бордна карта?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , Mistela каза:

Не се ли предлагат точно определен брой места на посредници и разликата директно от компанията? Примерно от 200 места, 150 да са дадени за продажба на посредници и 50 ще останат за продажба директно от компанията? Така няма да има свръх продажба 🤔

 

Не. Както са писали по-горе,  всички АК си залагат някакъв овърбукинг, колко точно е знаят единствено те и вероятно е различен за различните полети,  дни, часове и т. н.   Изчислили са финасовите плюсове и минуси от тази практика и явно сметката им се връзва. 

 

Бъди сигурна, че има и пътници които нямат нищо против да бъдат компенсирани с нелоша сума + евентуален престой и храна. От 150 - 350 човека все ще има няколко такива. 

Досега не съм чел да има доброволци в полети на Wizz,  но при други АК може сам да заявиш желанието си при чек ин. 

Дори има хора, които умишлено избират полети съмнителни за овърбукинг и си летят  "безплатно".  Други пък купуват на килограм евтини полети за последни ротации в деня с надеждата за закъснения и обезщетение. Явно и тяхната сметка излиза. Кой когото  успее да надцака🙂

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 3 минути , stanimir каза:

Не. Както са писали по-горе,  всички АК си залагат някакъв овърбукинг колко точно е си знаят единствено те. Изчислили са финасовите плюсове и минуси от тази практика и явно сметката им се връзва. 

 

Хич не са ми любимци, но Райън не го практикуват.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 26 минути , tch каза:

Възрастни хора да вярват в Дядо Коледа,( че не е нарочно). Имат си точни математически модели, които предсказват колко билета над капацитета на самолета е изгодно да се продадат, така че дори и след евентуалните обезщетения те да са (дългосрочно) на плюс 🙂 

 

Хмм, трудно ми е да се разделя с Дядо Коледа.

 

Авиокомпанията да си създаде толкова проблеми. Да търси къде да пренасочи изпадналия пътник, да му плаща обезщетение, имиджови проблеми. За някакви си 200-300 евро печалба на полет, и то … може би.

 

Ще продължа да си вярвам в светлото бъдеще:wink:

 

Няма ли някое по-солидно доказателство? Някой недоволен служител (и) които да "изпеят" за лошите практики.

Ако ми остане време ще питам google. Интересно ми стана

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 минути , ven62 каза:

За някакви си 200-300 евро печалба на полет, и то … може би.

при 4-5 ротации на ден и да сложим около 45-60 дена много силен сезон, през който това си струва (Коледа, Великден, дългите летни почивки). Стават между 36 и 90-хиляди евро на година от една машина. 🙂 

 

 

Връзка към коментар

@ven62,200-300евро е печалбата само от едно място,а обикновено са няколко.Не им представлява трудност нито да пренасочат пътник,нито да му осигурят настаняване в хотел,с който имат договор и ползват отстъпки.Както и Stanimir е написал,да ти се случи овърбукинг,ако си подготвен,дори се надяваш, далеч не е толкова неприятно преживяване.Няколко пъти и аз съм се надявала да анулират/овърбуктнат наш полет,за да си продължим безплатно почивката.При мен обаче хазартния късмет хич го няма.Дори след като си инсталирах Колибра,всичките ми полети рязко започнаха да тръгват навреме.А летях с Ботко,егати..;)))

 

  • Благодаря 1
  • Браво 1
  • Смея се 6
Връзка към коментар
преди 17 минути , ven62 каза:

Хмм, трудно ми е да се разделя с Дядо Коледа.

 

 

Един мъж тръгнал да се самоубива. Тъкмо щял да скочи от моста и при него идва Дядо Коледа и го попитал: 
- Какво правиш, бе? 
- Ще се самоубия. 
- Защо? 
- Защото вече животът ми няма смисъл. 
- Ако ми обещаеш че няма да скочиш, ще ти изпълня 3 желания. 
- Наистина? 
- Да. Какво е първото ти желание? 
- Искам... искам чисто ново Ферари Ф50! 
- Добре. Второто? 
- Искам... искам триетажна къща с изглед към морето. 
- Имаш я. И третото? 
- Искам... искам много, много, много пари. 
- Добре и тях ги имаш. Обаче за всичко това искам да направиш нещо за мен. 
- Какво? - попитал мъжа. 
- Направи ми една свирка. 
- Аааааа, не. Няма да го направя. 
- Абе човек, виж колко неща ти дадох аз, а ти една свирка не искаш да ми врътнеш. 
- Добре, добре. 
Направил му той една свирка и Дядо Коледа го попитал: 
- Ти на колко години си? 
- На 45. 
- Ти си на 45 и още вярваш в Дядо Коледа?

  • Харесвам 1
  • Шок 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
21 minutes ago, ven62 said:

 

Няма ли някое по-солидно доказателство? Някой недоволен служител (и) които да "изпеят" за лошите практики.

Ако ми остане време ще питам google. Интересно ми стана

То не ти трябват insiders, за да я получиш тази информация - тя не е тайна 🙂

 

Аз пък се надявам а/к да не спират да овърбукват полети, защото това ще повиши цените на билетите - лишавайки се от един income stream, а/к ще трябва да го заменят с друг income stream...

Имаше романтичен период, в който НТА не овърбукваха полети, но той (в голяма степен) е приключил...

 

Понякога тази практика работи и силно против интереса на а/к. В края на миналия месец Wizz бяха овърбукнали полет от NUE до SOF - 3-ма човека над 180-те седалки. За зла беда тези на летището бяха качили всичките 183-ма пасажери на борда. Търсене на доброволци + сваляне на багаж + забрана за нощни полети на летището + последна ротация за деня = изтичане на времето на екипажа. Всички пътници бяха настанени в хотел и летяха на следващия ден по обяд. 15 часа закъснение дава 180 причини за търсене на обезщетение от 250 евро. Но те гледат голямата картина, а не изолирани случаи.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Да допълня и че сметката много лесно може да излезе. Продадени са всички места в самолета, но вместо sold out слагаш цена от 600 евро. Някой закъсал пътник в последния момент няма особен избор и купува. От там нататък, сваляш друг пътник, плащаш му 400 евро и хотел и пак си на +. 

 

Абсолютно нормална практика и в много редки случаи се стига до принудително сваляне от самолета, имаше един популярен случай преди година-две, където влачиха един мъж през кабината. Но това са наистина супер изключения, в повечето случаи всичко е цивилизовано - на гишето преди бординг молят за доброволци, намират ги и всичко е точно. Уиз май са някакво изключение от тази последователност, защото не съм чул до сега някой да казва, че са молили за доброволци.

 

Аз дори съм проверявал затовареността на даден полет (има евтини приложения с достъп до GDS данни), на който ще летя и сам съм ходил на гишето да им кажа, че ако им трябват доброволци съм на линия, благодарили са ми и ето ти нощувка в хотел, 250 евро, вечерна разходка из Виена по време на коледните базари и единственото неудобство, е че вместо в сряда късно вечер се прибрах в четвъртък рано сутрин. 

  • Харесвам 10
  • Шок 1
  • Благодаря 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 21 минути , tch каза:

 

Един мъж тръгнал да се самоубива. Тъкмо щял да скочи от моста и при него идва Дядо Коледа и го попитал: 
...

Да-а-а, това беше един много брутален начин да ме накараш да се разделя с Дядо Коледа. :sad:

Виж другите хора дето са писали след теб колко са културни.

@Фичо, ти пък какво се хилиш. :angry2:   :biggrin:

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 5 минути , Георги каза:

достъп до GDS данни

Какво точно е GDS 🙂 

преди 2 минути , akair каза:

С влачения не бяха продали повече места, а трябваше екипаж да дедхедва до дестинацията 😉 Има разлика 🙂

За неуки като мен да уточня, че е трябвало да превозят екипаж. Че ми се наложи да ровя в нета 😅

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Какво точно е GDS 🙂 

GDS

 

преди 3 минути , akair каза:

С влачения не бяха продали повече места, а трябваше екипаж да дедхедва до дестинацията 😉 Има разлика 🙂

Определено има разлика, но не мисля че е от значение в контекста на обсъждането тук. Пак имаме повече пътници и някой не трябва да лети. 

Връзка към коментар
преди 11 минути , Фичо каза:

Чувал съм, че Ryan и EasyJet не практикуват овърбукинг, има ли някъде достоверна информация по този въпрос? 

https://www.ryanair.com/content/dam/ryanair/help-centre-pdfs/eu261-.pdf

 

Цитат

DENIED BOARDING
Ryanair, as a policy, does not overbook its flights. However, in
the unlikely event that a seat is not available for a passenger
with a confirmed reservation, we will seek volunteers to
surrender their seats in exchange for benefits that we and the
volunteer may agree upon before involuntarily denying
boarding to other passengers. If there are insufficient
volunteers and we deny you boarding involuntarily, you are
entitled to the rights set out below. 

По-официално от това едва ли може да се намери. Все пак, овърбукинг може да се случи и без да е умишлено от страна на компанията, ако някоя седалка се счупи при предишен полет и т.н. 

 

За easyjet не знам. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз малко неясно/неточно си зададох въпроса - по-скоро имах предвид дали има нещо като списък с АК, които не практикуват (преднамерено) овербукинг. 
Иначе е ясно, че "форсмажорен овърбукинг" може да се получи по различни причини - преди време Wizz бяха закъсали с някакъв полет, за когото не можаха да осигурят предвидения А321 и бяха изпратили А320.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.