Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

@Ivko Кредита от Уиз картата решихме да го запазим за по-натам. Само членство ползвах без кредитите.

Връзка към коментар
преди 23 минути , bronc каза:

Едни познати днес са ги върнали, защото полета им до Испания е overbooked.. мислех, че у нас такива мизерии не се правят все още.

Като гледам до 14.09.19 няма билети София-Мадрид с тях, та ще има и други случаи.

А това се случва навсякъде, не си избират в коя държава да го правят и в коя не.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От София нещо зачестиха тези случаи.Последната седмица,две няколко човека от форума се оплакаха и то конкретно от Уиз.Ясно,че е много натоварен сезон,но нямам спомен да е било така други години.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , Мари Николова каза:

От София нещо зачестиха тези случаи.Последната седмица,две няколко човека от форума се оплакаха и то конкретно от Уиз.Ясно,че е много натоварен сезон,но нямам спомен да е било така други години.

Още 15 дни и ще се оправят нещата. Месец година храни, а и след като закона им го позволява, нищо нередно няма 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сега направих няколко резервации за края на октомври през Малта и Скопие. Реших да не чекирам багаж, но проверих цените и се изненадах, че в полета до Малта чекирания багаж от 20 килограма беше 35 евро, а от Малта до Скопие беше само 12 евро, но още по изненадващо беше, че 10 килограмовия чекиран багаж беше 16 евро... Ако искате да чекирате багаж винаги проверявайте всички версии, защото явно при Уиз ер не винаги важи правилото, че за по тежкия багаж се плаща повече...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

На мен за полета ми от Солун до Кутаиси ме таксуваха с по 5 евро в посока за 20 килограма чекиран багаж.

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
35 minutes ago, Childish said:

Пропуснала съм. Кога wizz са си спрели полетите София - Варна?

Откакто им обясниха, че нямат работа по тази дестинация 😉  , самолетите им винаги бяха пълни, та друга причина не виждам ....

Последно съм летял май/2018, мисля че до есента на 2018 ги спряха.

А не беше зле - сваляха се под 7 евро 🙂 

Връзка към коментар
10 hours ago, BlackArt77 said:

На мен за полета ми от Солун до Кутаиси ме таксуваха с по 5 евро в посока за 20 килограма чекиран багаж.

Аз съм имал случай от Брюксел да ми таксуват 20 килограмовия багаж и за 4 евро, но съм виждал и цена от 60 евро за 20 килограма чекиран багаж...

Връзка към коментар
преди 22 часа, epetkov каза:

Днес е имало overbooking и на полета Варна-Лутон. На позната й презаверили билета за 02.09.19

За след 4 дена, при положение, че имат по 10 ротации на седмица си е яка свинщина....

преди 19 часа, georgebg каза:

Откакто им обясниха, че нямат работа по тази дестинация 😉  , самолетите им винаги бяха пълни, та друга причина не виждам ....

 

Ала-бала, просто беше нерантабилна. Варна-София не е линия за самолети с  по 180-230 места. 


Управлението на летището е едно и също от 2006 насам, ако е имало дърпане на уши щяха да разберат от първия път 😉 (тая отсечка я пускат и спират за втори път)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 hours ago, tch said:

Ала-бала, просто беше нерантабилна. Варна-София не е линия за самолети с  по 180-230 места.

Пътувал съм доста, няма да казвам колко пъти 🙂 , и самолетите винаги са били пълни. Отделно имах информация от първо лице на летище Варна, които потвърдиха, че винаги самолетите са пълни. Ако няма рентабилност при пълни самолети ... и си го изчислил .... тогава кажи "ала-бала" ...

Връзка към коментар
преди 6 минути , georgebg каза:

Пътувал съм доста, няма да казвам колко пъти 🙂 , и самолетите винаги са били пълни. Отделно имах информация от първо лице на летище Варна, които потвърдиха, че винаги самолетите са пълни. Ако няма рентабилност при пълни самолети ... и си го изчислил .... тогава кажи "ала-бала" ...

И самолетите на Райън от Бургас били пълни, ама ги спряха и там ли има конспирация?

 

На полет, на който хората масово си пращат багажите по Еконт и не купуват никакви допълнителни услуги заради кратката му продължителност няма как да е рентабилен с базови цени на билетите от по 30-35лв. С тази цена едва покриваш летищните такси.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, tch said:

И самолетите на Райън от Бургас били пълни, ама ги спряха и там ли има конспирация?

 

На полет, на който хората масово си пращат багажите по Еконт и не купуват никакви допълнителни услуги заради кратката му продължителност няма как да е рентабилен с базови цени на билетите от по 30-35лв. С тази цена едва покриваш летищните такси.

Бургас никога не е била и няма да бъде целогодишна дестинация и изобщо почва за сравнение няма.

Аз говоря факти за запълняемост на самолета - и пак повтарям - ако при пълен самолет са на загуба - проблема си е техен.

Летищните такси мисля че са към 7 EUR, тогава как бгеър пускат и допълнителни полети сега, а аз купувам билети по 7.2 EUR ... 

Връзка към коментар
преди 31 минути , georgebg каза:

Летищните такси мисля че са към 7 EUR, тогава как бгеър пускат и допълнителни полети сега, а аз купувам билети по 7.2 EUR ... 

До колкото знам разликата до стандартната цена се поема от самата кредитна институция, която стои зад съответната кредитна карта, авиокомпанията далеч не получава 7 евро.

 

преди 34 минути , georgebg каза:

Аз говоря факти за запълняемост на самолета - и пак повтарям - ако при пълен самолет са на загуба - проблема си е техен.

 

И аз това казвам, че сметките им излязоха криви. Слотовете, в които оперираха не бяха особено атрактивни и единственият начин да пълнят самолетите бяха с по-ниска цена. Имаше и някакви крайно странни решения- през зимата част от ротациите ги правеха с А321.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
4 hours ago, georgebg said:

Пътувал съм доста, няма да казвам колко пъти 🙂 , и самолетите винаги са били пълни. Отделно имах информация от първо лице на летище Варна, които потвърдиха, че винаги самолетите са пълни. Ако няма рентабилност при пълни самолети ... и си го изчислил .... тогава кажи "ала-бала" ...

Самолетите им винаги са пълни, защото моделът на НТА е да пълни самолета дори ако трябва на цени от 1 евро... Пълен самолет при НТА никога не означава, че непременно полетът е рентабилен. При вътрешните полети освен това според мен трябва да се начислява и ДДС, което допълнително увеличава разходите. (Това с ДДС-то сме го обсъждали и преди, но никой до сега не успя да каже твърдо как стой въпроса)

При България ер бизнес моделът е малко по различен, защото те продават от една страна билети с прекчаване в София, които изцяло би трябвало да се водят международни, а от друга страна обслужват бизнес пътници и администрация, които пътуват за един ден до София и Варна.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
5 minutes ago, Topfly said:

Самолетите им винаги са пълни, защото моделът на НТА е да пълни самолета дори ако трябва на цени от 1 евро... Пълен самолет при НТА никога не означава, че непременно полетът е рентабилен. При вътрешните полети освен това според мен трябва да се начислява и ДДС, което допълнително увеличава разходите. (Това с ДДС-то сме го обсъждали и преди, но никой до сега не успя да каже твърдо как стой въпроса)

При България ер бизнес моделът е малко по различен, защото те продават от една страна билети с прекчаване в София, които изцяло би трябвало да се водят международни, а от друга страна обслужват бизнес пътници и администрация, които пътуват за един ден до София и Варна.

Няма ДДС:

image.png.f83c518b0a748f2815ec773cc1d0a349.png

Връзка към коментар
2 hours ago, vinidj said:

Никоя авиокомпания не издава фактури с ДДС.

Освобождаването на авиокомпаниите от плащане на ДДС по принцип е по параграфа, че извършват международни услуги, но при върешните полети не съм убеден, че във всички държави няма ДДС. Не е много коректно спрямо автобусните и жп превозвачите които евентуално начисляват ДДС, въздушният транспорт да е освободен от ДДС

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
57 minutes ago, Topfly said:

Освобождаването на авиокомпаниите от плащане на ДДС по принцип е по параграфа, че извършват международни услуги, но при върешните полети не съм убеден, че във всички държави няма ДДС. Не е много коректно спрямо автобусните и жп превозвачите които евентуално начисляват ДДС, въздушният транспорт да е освободен от ДДС

Няма освобождаване от ДДС, а нулева ставка на ДДС-то, но само при международен превоз ... та наистина казуса е интересен, но е факт, че когато изисквам фактура (няколко поста нагоре) ставката, която начисляват е 0% ДДС, независимо от това че полета е вътрешен, явно понеже агента не е регистриран на територията на БГ, вероятно прилага правила като при международен превоз. Друг е въпроса, ако някой е купувал вътрешен полет директно от БГЕър, която е регистрирана на територията на БГ, дали има начислено ДДС (или пък да не би да са регистрирани извън БГ ?)

image.png.0d9c848058a826da041a13ac42be7557.png

Връзка към коментар
преди 4 часа, vinidj каза:

Никоя авиокомпания не издава фактури с ДДС.

Напротив, издават. За вътрешни полети в страните, където има ДДС за тези полети. Дори имам фактура от Ryanair с ДДС за вътрешен полет в Германия, където ДДС е 19%. Както и от Easyjet.
В България ДДС за вътрешните полети си е 20%. Нямам резервация с Wizzair за полет Варна-София или обратно, за която не съм получил фактура с 20% ДДС.
Няма ДДС ако вътрешният полет е част от международно пътуване на един билет, но нискотарифните а/к нямат такива резервации. Например с България Еър Варна-София-до където и да е, и полетите са на един билет.

 

Wizzair.png

 

 

Easyjet.png

Ryanair.png

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.