Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

2 hours ago, epetkov said:

Случвало ми се е веднъж.  Тогава според мен причината беше, че  името + фамилията бяха много дълги. Нещо от рода на  Цветомира Хаджилукова. На латиница заради  буквите Ц, Ж  става още по-дълго.

При мен с абсолютно същото име в края на декември нямаше проблем.

 

51 minutes ago, epetkov said:

 

И цените са  приятни! Прави впечатление, че до Букурещ са  малко по-високи цените. Дали защото Букурещ е по-близо до Варна, отколкото София?

Като часове Букурещ не е много “близко“ до Варна.  Само да минеш транзит през Букурещ са нужни около 2 часа... Максимум за Констанца може да е някаква алтернатива, но не мисля, че масово руснаци ще ползват тези полети за ходене на море.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

руснаци ще ползват тези полети за ходене на море.

Всичко е въпрос на сметки. Таксито от Отопени до Варна е 100 евро. За група от 4 човека се получава 25 евро на човек +  50-60 евро за самолетен билет се получава  цена от 75 -85 евро, която за някои дати е твърде добра спрямо директния чартър.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , Topfly каза:

Като часове Букурещ не е много “близко“ до Варна

Но като  възможност спрямо обстоятелствата е близко.  Варна и Бургас не са в "Отвореното небе" на Пулково. София и Букурещ, обаче са. И случайно ли е, че  от 4 нови дестинации две са именно София и Букурещ?  Аз мисля, че не случайно. А  по-ниските цени до София спрямо Букурещ си го обяснявам с  предвидените от Уизз допълнителни разходи за курортистите за авиобилет София- Варна или София-Бургас, който е около 25-35 евро средно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , slujitel каза:

Полета ми за Дубай е утре.  Днес получих имейл,  че ще има закъснение,  защото щял да кацне в Ларнака за презареждане и смяна на екипажа. Имам ли право на обезщетение?

Причината е, че заобикалят Иран. Може да се каже, че е обстоятелство извън техния контрол, само че официално иранското въздушно пространство не е затворено и си е избор на авиокомпанията да направят тази спирка. Всъщност, закъснението достатъчно голямо ли е, че да има обезщетение?

 

П.С. Цените за Санкт Петербург като цяло ми харесват и на мен, дано линията се задържи повече от сезон. Графикът също ми допада, например почивните дни през септември може да се вземе събота (сутрин) -вторник (в 13:10 часа) само с половин ден отпуска. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
В момента, Георги каза:

Причината е, че заобикалят Иран. Може да се каже, че е обстоятелство извън техния контрол, само че официално иранското въздушно пространство не е затворено и си е избор на авиокомпанията да направят тази спирка. Всъщност, закъснението достатъчно голямо ли е, че да има обезщетение?

 

П.С. Цените за Санкт Петербург като цяло ми харесват и на мен, дано линията се задържи повече от сезон. Графикът също ми допада, например почивните дни през септември може да се вземе събота (сутрин) -вторник (в 13:10 часа) само с половин ден отпуска. 

Не пишат колко ще е закъснението,  само, че ще има. Колко трябва да е, 3 часа ли?

Връзка към коментар
преди 1 минута , slujitel каза:

Не пишат колко ще е закъснението,  само, че ще има. Колко трябва да е, 3 часа ли?

4 трябва да е за тази дистанция. Можеш да видиш колко е закъснението последните няколко полета, те от миналата седмица летят така. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 minute ago, Георги said:

Причината е, че заобикалят Иран. Може да се каже, че е обстоятелство извън техния контрол, само че официално иранското въздушно пространство не е затворено и си е избор на авиокомпанията да направят тази спирка. Всъщност, закъснението достатъчно голямо ли е, че да има обезщетение?

 

Интересен казус, но има препоръка от ЕС да се заобикаля въздушното пространство на Иран... Тази препоръка не е забрана, но все пак е нещо което е извън контрола на авиокомпанията...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , MARTiNSHO каза:

😄 Аз си купих 😄 Благодаря за подсказката! Сайтът и падна няколко пъти докато се опитвах да платя, явно, че бая народ се е накачулил 🙂

Е, с един полет едва ли може да го съборим 🙂 Той си е бъгав общо взето от както го "обновиха". 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, MARTiNSHO said:

😄 Аз си купих 😄 Благодаря за подсказката! Сайтът и падна няколко пъти докато се опитвах да платя, явно, че бая народ се е накачулил 🙂

И аз преди половин час имах проблеми със сайта, без да купувам. Други менюта също даваха грешка. Сигурно нещо са човъркали.

Хайде честито за покупката ти 😀.

Връзка към коментар

За удължените полети до Дубай през Кипър - юридическата страна си е юридическа.
Иначе чисто човешки - авиокомпанията го прави това не защото така и е хрумнало и много иска да си навлича допълнителни харчове за допълнително гориво, за допълнителни екипажи, за допълнителни летищни такси в Ларнака и пр., а заради сигурността на полетите и пасажерите във връзка с усложнената обстановка в района и трагичния случай със сваленият над Иран самолет .   Та ми се струва малко неестествено точно в тази ситуация да се търсят обезщетения. 
Но това си е мое мнение, разбира се, и всеки е в правото да си търси обезщетение, щом счита, че има основания за това.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 6 минути , Фичо каза:

За удължените полети до Дубай през Кипър - юридическата страна си е юридическа.
Иначе чисто човешки - авиокомпанията го прави това не защото така и е хрумнало и много иска да си навлича допълнителни харчове за повече гориво, за допълнителни екипажи, за допълнителни летищни такси в Ларнака и пр., а заради сигурността на полетите и пасажерите.   Та ми се струва малко неестествено точно в тази ситуация да се търсят обезщетения. 
Но това си е мое мнение, разбира се, и всеки е в правото да си търси обезщетение, щом счита, че има основания за това.

Ами то така, така, ама като кацна посред нощта, и транспорта вече не работи,  аз какво да правя? Това не е от днес, можеха да ме информират още когато стана проблема, може би щях да се откажа. Всъщност те не ме питат дали искам да не летя, или дали съм съгласна с промяната,  само ме информират. 

Връзка към коментар
преди 12 минути , ДиянаВ каза:

И аз преди половин час имах проблеми със сайта, без да купувам. Други менюта също даваха грешка. Сигурно нещо са човъркали.

Хайде честито за покупката ти 😀.

Най-малкото отгоре са добавили нова секция "Коли". Миналата седмица със сигурност я нямаше 🙂

Връзка към коментар

Може би правят информирането ден за ден, защото ситуацията е динамична и не се знае дали утре няма да падне предупреждението на ЕАСА или пък те самите да решат да си летят отново директно. 

 

Според мен, обаче, трябва да предложат опция за отказване от полета. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 минути , Георги каза:

Може би правят информирането ден за ден, защото ситуацията е динамична и не се знае дали утре няма да падне предупреждението на ЕАСА или пък те самите да решат да си летят отново директно. 

 

Според мен, обаче, трябва да предложат опция за отказване от полета. 

То от днес за утре, каквото и да предложат,  вече и отпуската е разписана, и хотелите не могат да се откажат безплатно.  Но не предлагат де.

Връзка към коментар
7 minutes ago, Фичо said:

За удължените полети до Дубай през Кипър - юридическата страна си е юридическа.
Иначе чисто човешки - авиокомпанията го прави това не защото много иска да си навлича допълнителни харчове за повече гориво, за допълнителни екипажи, за допълнителни летищни такси в Ларнака и пр., а заради сигурността на полета и пасажерите.   Та ми се струва малко неестествено точно в тази ситуация да се търсят обезщетения. 
Но това си е мое мнение, разбира се, и всеки е в правото да си търси обезщетение, щом счита, че има основания за това.

За мен лично е спорно до колко подобни мерки реално подобряват сигурността. Това е като засилените мерки за сигурност след атентат. До сега не съм чул нито веднъж тези мерки да са предотвратили нещо. Вероятно и целта им не е такава, а просто да се успокои ощественото мнение, че нещо се прави за сигурността...

В конкретния случай пътниците бяха реално застрашени, когато Иран заплашваше с ответен удар и стреляше с ракети по американски цели в Ирак, а всички авиокомпании летяха без ограничение над Иран и Ирак. Сега ситуацията е много по спокойна и рискът да се лети над Иран е доста по нисък, но натискът да има някакви мерки е доста по голям...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Цитат

За мен лично е спорно до колко подобни мерки реално подобряват сигурността.

 

Е, ама то така става малко като "Зайо, защо си без/със шапка!?!"  - като не се вземат подобни мерки и започват обвинения защо не се взимат мерки (не дай боже пък да стане пак инцидент) , а като се вземат мерки - защо пък се взимат мерки ...
 

преди 9 минути , Topfly каза:

Това е като засилените мерки за сигурност след атентат. До сега не съм чул нито веднъж тези мерки да са предотвратили нещо.

 

Как можеш да знаеш, че някой не се е отказал да направи атентат, защото засилените мерки за сигурност правят осъществяването му много по-трудно, или с по-малък от търсения ефект? Няма как "да си чул" за това, освен ако не се чуваш редовно с онези, които замислят и осъществяват атентати. 



 

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, Фичо said:

Как можеш да знаеш, че някой не се е отказал да направи атентат, защото засилените мерки за сигурност правят осъществяването му много по-трудно, или с по-малък от търсения ефект? Няма как "да си чул" за това, освен ако не се чуваш редовно с онези, които замислят и осъществяват атентати.

Можеше да си чул, че са арестували някого за подготвяне на атентат по време на засилени мерки и т.н.. Ако тези засилени мерки бяха ефективни и отказваха атентаторите, защо не са валидни всеки ден и от какво 1-2 седмици след атентат рискът е по висок, а след това изведнъж става по нисък и мерките вече стават излишни?

Това за мен си е просто театър...

Връзка към коментар
преди 31 минути , Христиан каза:

От 8 до 15 октомври -> 106 лв. на човек София-Санкт Петербург-София без WDC. Май това е най-евтиното което виждам.

Чекираният багаж, обаче, май бил малко по скъп за полетите до Санкт Петербург: 20 кг -40 евро  и 32 кг-51 евро.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Ако тези засилени мерки бяха ефективни и отказваха атентаторите, защо не са валидни всеки ден

Палатките за предварителна проверка пред летище Шарлероа продължават да си стоят, а май  ги сложиха още след атентата през 2016-та г. 
На някои  ЖП-гари в Испания продължава да има скенер за проверка на багажа преди качване, а атентатът в Аточа беше 2004г.

 

Цитат

след това изведнъж става по нисък и мерките вече стават излишни?

Нито е изведнъж, нито стават излишни. Никога не може да има 100% сигурност и не може да има полицай на всеки ъгъл. Затова се прави преценка какви са рисковете, какви са наличните ресурси и съответно - възможните мерки. 

А ако се върнем на това, от което започнахме - напрегнатата обстановка в района, през който минават полетите на Wizz за Дубай, и случаят със сваления самолет определено са обстоятелства, което трябва да се отчетат.   А вече дали мерките са прекалени или недостатъчни е отделен въпрос и отговорността е на авиокомпанията, а както вече споменах - Wizz едва ли са много щастливи, че трябва да направят допълнителни разходи.  

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
1 hour ago, Фичо said:

На някои  ЖП-гари в Испания продължава да има скенер за проверка на багажа преди качване, а атентатът в Аточа беше 2004г.

Там си имаше скенери и преди този атентат. Заради една трибуквена групировка...

2 hours ago, epetkov said:

Чекираният багаж, обаче, май бил малко по скъп за полетите до Санкт Петербург: 20 кг -40 евро  и 32 кг-51 евро.

Целта им е да печелят повече пари по някои линии.

Връзка към коментар
1 hour ago, Фичо said:

А ако се върнем на това, от което започнахме - напрегнатата обстановка в района, през който минават полетите на Wizz за Дубай, и случаят със сваления самолет определено са обстоятелства, което трябва да се отчетат.  

Аз бих предпочел в райони които се очаква да изстрелват ракети, като Източна Украйна, Иран и т.н. мерки да се взимат преди да свалят граждански полет, а не след това...Дни преди да свалят малайзийският и украинският самолет нямаше нужда да си военен експерт за да знаеш, че ситуацията е напрегната до краен предел...Защо в такива ситуации не може да се взeмат превантивни мерки? Защо трябваше и в двата случая да се изчакат да има свален самолет?

 

Последно време може би само когато имаше напрежение между Индия и Пакистан, по инициатива на Пакистан временно беше затворено въздушното пространство над Пакистан...Ако зависеше от авиокомпаниите, EASA и т.н. гражданските полети щяха да си продължават да летят над Пакистан.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • marycap
    • cvete*
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.