Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Закупила съм билети на приятели чрез моя профил в WiizAir, полетът беше канселиран и в профила ми са върнати парите за билетите като кредит.

Може ли с този кредит да се купуват за в бъдеще билети за други пътуващи, или винаги и аз трябва да присъствам като пътник?

Как трябва да поискам връщането на парите по картата, с която са закупени билетите?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Георги Матеев Освен парите има и други гледни точки! В момента стотици хиляди души са блокирани в различни държави и Уиз ер е една от малкото авиокомпании, които все още летят и дават възможност на част от хората да се приберат. Безспорно има много рестрикции, но като цяло няма държава, която да забранява на собствените си граждани да се приберат вкъщи. От това което прочетох за казуса Уиз ер връщат пари или кредит ако някой се позове на това, че има забрана да лети за дадена дестинация. Тези които нямат забрана, но не искат да летят не си получават парите, но те косвено финансират възможността на други хора да се приберат. Аз съм безкрайно благодарен на Уиз ер и хората които си загубиха парите, че ми дадоха възможността във вторник да се прибера вкъщи. Бяхме 9 души на полета и ако бяха върнали парите на останалите пътници със сигурност нямаше да летят...Гадно е да загубиш пари, но още по гадно е да останеш някъде блокиран за 1-2 месеца...

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 22 минути , Topfly каза:

@Георги Матеев Освен парите има и други гледни точки! В момента стотици хиляди души са блокирани в различни държави и Уиз ер е една от малкото авиокомпании, които все още летят и дават възможност на част от хората да се приберат. Безспорно има много рестрикции, но като цяло няма държава, която да забранява на собствените си граждани да се приберат вкъщи. От това което прочетох за казуса Уиз ер връщат пари или кредит ако някой се позове на това, че има забрана да лети за дадена дестинация. Тези които нямат забрана, но не искат да летят не си получават парите, но те косвено финансират възможността на други хора да се приберат. Аз съм безкрайно благодарен на Уиз ер и хората които си загубиха парите, че ми дадоха възможността във вторник да се прибера вкъщи. Бяхме 9 души на полета и ако бяха върнали парите на останалите пътници със сигурност нямаше да летят...Гадно е да загубиш пари, но още по гадно е да останеш някъде блокиран за 1-2 месеца...

Никой не спори за ТАЗИ гледна точка и много се радвам, че си извадил късмет да се прибереш, макар и (без да искаш) на гърба на другите. Но тя е валидна буквално за единици, докато масовката е прецакана от Wizz, като умишлено не предоставят гъвкава възможност за промяна на полети, които 98% от хората не могат / не искат да летят по очевидни причини. Летиш или гориш, точка.

 

В тази ситуация това е много, много далеч от правилен подход. Подчертавам, че в момента Wizz са единствената лоукостка с подобна абсурдна политика. И същевременно шефчето повече от неуместно се надува с 1.5 милиарда евро кеш. Иронично, нали?

  • Харесвам 17
Връзка към коментар

Te и

преди 20 минути , Георги Матеев каза:

В тази ситуация това е много, много далеч от правилен подход. Подчертавам, че в момента Wizz са единствената лоукостка с подобна абсурдна политика. И същевременно шефчето повече от неуместно се надува с 1.5 милиарда евро кеш. Иронично, нали?

Те и когато няма кризисни моменти се държат странно, особено CEO-то им прави доста необмислени, провокативни и неадекватни изявления. А обезщетения никога не плащат доброволно след първото запитване. Изобщо се борят за приза най-прецакваща клиента авиокомпания и с последните си безсмислено дразнещи и откровено неадекватни на ситуацията решения успешно допринасят за това.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
17 minutes ago, Георги Матеев said:

Никой не спори за ТАЗИ гледна точка и много се радвам, че си извадил късмет да се прибереш, макар и (без да искаш) на гърба на другите. Но тя е валидна буквално за единици, докато масовката е прецакана от Wizz, като умишлено не предоставят гъвкава възможност за промяна на полети, които 98% от хората не могат / не искат да летят по очевидни причини. Летиш или гориш, точка.

 

В тази ситуация това е много, много далеч от правилен подход. Подчертавам, че в момента Wizz са единствената лоукостка с подобна абсурдна политика. И същевременно шефчето повече от неуместно се надува с 1.5 милиарда евро кеш. Иронично, нали?

Разбирам, че всеки си гони личните интереси, но в тази ситуация трябва и малко солидарност! Изобщо не са единици тези които в момента искат да се приберат. В нашия полет бяхме 9 души, но на обратно към София нямаше никакви рестрикции и вероятно поне 50-100 българи са се прибрали. Представи си, че ти не беше успял да се прибереш с последния полет от Норвегия и сега трябваше да си финансираш 1 или 2 месеца престой в една от най-скъпите държави в света! Потенциалните загуби за тези които в момента успяват да се евакуират благодарение на Уиз ер са много по големи от загубите на тези, които не са си получили парите поради това, че Уиз ер лети.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
5 hours ago, Георги Матеев said:

Съгласен. Wizz не само не реагира адекватно, а практически са най-най-големите г*зове в момента. Тези 20%, с които опитват да замажат очите на хората не променят факта, че без въобще да те питат автоматично ти връщат кредит в профила, при условие, че повечето хора са плащали истински пари.

 

Дори да игнорираме това... оглушките им стигат до абсурдни висоти. Пример: приятел има полет София-Ница-София за 28-30 Март. В тази ситуация - при безумно много рестрикции и от френска и от българска страна - човек практически е невъзможно да пътува, освен ако не отговаря на 427 условия и не е съгласен да попадне под задължителна карантина или дори да не може да се върне. Но не, полетите не само не се отменят, ами като за капак дори няма опция за безплатна промяна на дати или нещо подобно. За сравнение - всички останали лоукостки без изключение са мега гъвкави в момента и позволяват неща, които само допреди седмица-две биха били немислими.

 

Wizz сериозно се дъни от морална гледна точка. Ама много. И моето мнение е, че много хора ще им покажат среден пръст след кризата ВЪПРЕКИ ниските цени. Доверието е най-ценната валута и не всичко е бизнес понякога.

И ние сме в същата ситуация София-Ница-София за 28-30 Март и вече съм отписал всякакви надежди за коменсации, поне билетите, които платихме бяха 125 лв за двама. Същото не мога да кажа за 15-31 май до Барселона и обратно - надявам се тук поне да отменят полетите, защото билетите ни са около 400 лв 😞 А и че и горим за САЩ с 10 полета с вътрешните.

  • Шок 2
Връзка към коментар

Аз също вчера не се качих на полета за Париж. Така и не го канселираха, излетя и кацна по разписание. Имам ли право в тази ситуация с рестрикции между държавите да търся обезщетение от Уизз? Дори и да бях летяла може би нямаше да ме пуснат във Франция на летището.

Връзка към коментар
преди 41 минути , Topfly каза:

Потенциалните загуби за тези които в момента успяват да се евакуират благодарение на Уиз ер са много по големи от загубите на тези, които не са си получили парите поради това, че Уиз ер лети.

Повечето хора, които реално имаха нужда от евакуиране, разполагаха с достатъчно време и разумната част от тях не разчита на последните възможни полети. Разбира се има и хора в нужда, но преобладават неразбрали, недооценили ситуацията и откровено глупави хора. Wizz Air не изпълнява полетите си заради тях. Те изпълняват полетите си много избирателно, като канцелират немалко други, без видима причина, вероятно водени единствено от икономически подбуди.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 18 минути , Topfly каза:

Разбирам, че всеки си гони личните интереси, но в тази ситуация трябва и малко солидарност! Изобщо не са единици тези които в момента искат да се приберат. В нашия полет бяхме 9 души, но на обратно към София нямаше никакви рестрикции и вероятно поне 50-100 българи са се прибрали. Представи си, че ти не беше успял да се прибереш с последния полет от Норвегия и сега трябваше да си финансираш 1 или 2 месеца престой в една от най-скъпите държави в света! Потенциалните загуби за тези които в момента успяват да се евакуират благодарение на Уиз ер са много по големи от загубите на тези, които не са си получили парите поради това, че Уиз ер лети.

Опа... солидарност? В такъв случай защо не си солидарен с (примерно) 142-мата човека, които загубиха пари за да можеш ти да се прибереш с този полет? Ако искаш нека им намерим контактите за да им пратиш по €30-40 на калпак в знак на благодарност?

 

Сори, но в случая няма да се съглася с пословичната ти упоритост да убедиш останалите в гледната си точка. И не се заяждам лично с теб, въпросът е мега принципен.

 

Има една огромна, ама наистина ОГРОМНА разлика. Вземи например дори вторите най-големи измекяри Ryanair, които въпреки леките им номерца тук-там без никаво замисляне предоставиха гъвкави условия за промяна на дати / дестинации, връщат пари (не кредит!) и тн, с други думи търпят същите загуби (ако не и повече) като всички останали авиокомпании. И в същото време извършват И извънредни спасителни полети за извозване на закотвени по разни места туристи. Същото е с easyJet и кажи-речи с всички останали лоукостери.

 

Уиз не прави нищо от това, въпреки че са пределно наясно със ситуацията. Уиз използва средствата на клиентите си, които прецаква абсолютно УМИШЛЕНО, за да оперира полети за под 10 човека. Като същевременно на всички ни е ясно, че тези полети ВЪОБЩЕ нямаше да се случат, ако предварително нямаха достатъчно продадени билети за тях. Надявам се не твърдиш, че Wizz извършва въпросните полети защото много ги е грижа за тези 7-8 пътника?

 

Поведението им в настоящата обстановка е неморално, неадекватно и противоречи на някои общочовешки принципи. Много малко неща са в състояние да ме изкарат от нерви, но безпределните алчност и наглост определено са едно от тях.

  • Харесвам 16
  • Браво 6
Връзка към коментар

Аз преди малко говорих с българския съпорт на WizzAir на номер 0035627781054 (Малта). Реших да пробвам дали ще ми отменят полет Будапеща - София за 26 март и го направиха без проблем. Дори ми предложиха да ми върнат парите по карта, но аз исках да са под формата на кредит + 20%. 🙂

  • Харесвам 3
  • Шок 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 2 минути , Христиан каза:

Аз преди малко говорих с българския съпорт на WizzAir на номер 0035627781054 (Малта). Реших да пробвам дали ще ми отменят полет Будапеща - София за 26 март и го направиха без проблем. Дори ми предложиха да ми върнат парите по карта, но аз исках да са под формата на кредит + 20%. 🙂

Явно четат магеланци и може би поне частично им е дошъл акъла най-накрая 🙂

Връзка към коментар
преди 13 минути , Христиан каза:

Аз преди малко говорих с българския съпорт на WizzAir на номер 0035627781054 (Малта). Реших да пробвам дали ще ми отменят полет Будапеща - София за 26 март и го направиха без проблем. Дори ми предложиха да ми върнат парите по карта, но аз исках да са под формата на кредит + 20%. 🙂

Хммм,на мен току що ми отказаха това

Връзка към коментар
преди 12 минути , Branko каза:

Хммм,на мен току що ми отказаха това

Ами не знам... Моя полет вече е отказан и не го виждам в профила. Сега си чакам кредита. Казаха, че до 72 часа ще е наличен.

Може би има значение дестинацията.

 

P.S.: Написал съм си грешно датата на полета. Всъщност полета е на 29 март, а не на 26 март.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен за полет до Дания на 22ри ми казаха, че могат да ми дадат информация в деня на полета. Ако все още България и Дания са със затворени граници , тоест доказано не мога да летя, имам право на refund, дори и полета да не е канселиран. Това ми казаха, пък дали е вярно...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
49 minutes ago, Христиан said:

Аз преди малко говорих с българския съпорт на WizzAir на номер 0035627781054 (Малта). Реших да пробвам дали ще ми отменят полет Будапеща - София за 26 март и го направиха без проблем. Дори ми предложиха да ми върнат парите по карта, но аз исках да са под формата на кредит + 20%. 🙂

Както писах по горе тези които не могат да пътуват поради разпореждане на дадена държава им връщат парите, В Унгария в момента могат да влизат само унгарски граждани или живеещите в Унгария постоянно чужденци,

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 минути , Topfly каза:

Както писах по горе тези които не могат да пътуват поради разпореждане на дадена държава им връщат парите,

Поне това е добре.

А каква е ситуацията с постоянни резиденти на една държава, които имат полет до родината за кратка ваканция (под 14 дни)? Реално те могат да влязат в страната, но не могат да я напуснат. Тогава Wizz връщат ли нещо?

Връзка към коментар
29 minutes ago, Георги Матеев said:

Опа... солидарност? В такъв случай защо не си солидарен с (примерно) 142-мата човека, които загубиха пари за да можеш ти да се прибереш с този полет? Ако искаш нека им намерим контактите за да им пратиш по €30-40 на калпак в знак на благодарност?

 

При опцията да не мога ди видя семейството си 1-2 месеца и да не мога да бъда с тях месеци бих платил и десетки хиляди евро за възможността да пътувам. Предположението обаче, че много полети са празни изобщо не е сигурно, че е вярно. В зависимост от дестинацията в момента има много евакуиращи се хора, като не всички са туристи, които са имали опцията да пътуват или не пътуват, В Австрия след като поставиха под карантина много от ски курортите десетки хиляди източно европейци си загубиха работата от единия ден за другия и тръгнаха да се прибират. На австро унгарската граница се беше образувала опашка от десетки километра главно от българи и румънци, Хората са в момента без работа, без доходи и възможност да си плащат наема в Австрия и буквално бедстват. В такава ситуация да се жалиш, че някой евакуира хора и поради това не може да си получиш 50-100 не е много красиво. Други авиокомпании може да връщат парите,но анулираха много повече полети от Уизр ер или спряха на пълно дейност, докато Уиз ер вероятно ще даде на много повече хора възможност да се евекуират... В тази криза щастлив човек ще е този на който най-голямата му загуба ще е парите, които не си е получил от Уиз ер...

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Георги Матеев каза:

Wizz сериозно се дъни от морална гледна точка. Ама много. И моето мнение е, че много хора ще им покажат среден пръст след кризата ВЪПРЕКИ ниските цени. Доверието е най-ценната валута и не всичко е бизнес понякога.

Дори ще излязат още по-силни, след като завземат пазари на фалирали компании.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 10 минути , tch каза:

Дори ще излязат още по-силни, след като завземат пазари на фалирали компании.

Това никак не е толкова сигурно. Самият факт, че правят всичко възможно да не връщат реални пари а някакви виртуални точки говори че има намаляват кеша. И докато LH, AF/KL, BA/IB, AZ и прочие компании имат някакъв държавен дял и съответните правителства имат вратичка за да им налеят пари или одържавят, за Уиз изобщо не съм толкова сигурен, че ще получат значима помощ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Topfly каза:

Потенциалните загуби за тези които в момента успяват да се евакуират благодарение на Уиз ер са много по големи от загубите на тези, които не са си получили парите поради това, че Уиз ер лети.

Рядък случай да се солидаризирам с похвално слово на @Topfly за WizzAir.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.