Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 5 минути , agenta каза:

Най-вероятно нямат хора, защото вчера и предните дни забелазвам, че прехвърлят машини от Будапеща, Крайова и още едно две места за по един, два полета от София и после пак ги връщат.

Просто в момента някой като ми каже Уизз Еър изтръпвам, а и аз имам полет един с тях в края на месеца. Някой, ако има повече информация нека да сподели?

От един познат, работещ в booking.com разбрах, че това лято се очаква абсолютния максимум на резервации. Летище Схипхол е на прага на колабс. Опашките са почти до магистралата.

 Доста дълъг период активността  беше на много ниски нива, сега всичко избухна. 

Оптимизирането на разходите :wink: т.е. съкращенията през последните две години сега трябва да се случат с обратен знак. А всеки гледа да мине тънко. 

От друга страна и квалифицирани кадри няма, ама никъде няма. 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 18 минути , ven62 каза:

От един познат, работещ в booking.com разбрах, че това лято се очаква абсолютния максимум на резервации. Летище Схипхол е на прага на колабс. Опашките са почти до магистралата.

 Доста дълъг период активността  беше на много ниски нива, сега всичко избухна. 

Оптимизирането на разходите :wink: т.е. съкращенията през последните две години сега трябва да се случат с обратен знак. А всеки гледа да мине тънко. 

От друга страна и квалифицирани кадри няма, ама никъде няма. 

Да, това си е проблем на сектора, но при Уиз явно има и локален такъв, защото по другите летища като че ли не правят чак такова мазало.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 45 минути , agenta каза:

Най-вероятно нямат хора, защото вчера и предните дни забелазвам, че прехвърлят машини от Будапеща, Крайова и още едно две места за по един, два полета от София и после пак ги връщат.

Просто в момента някой като ми каже Уизз Еър изтръпвам, а и аз имам полет един с тях в края на месеца. Някой, ако има повече информация нека да сподели?

Олеле, недейте така. Аз имам два до края на месеца.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да не би , защото са унгарска фирма,а Унгария подкрепя Русия да имат проблем.

Аз гледам да купувам от Ryanair, защото все още не ми се дават пари за дискаунт клуб на Wizz,с тяхната кредитна карта не ми се занимава и в Opodo.uk не им намалят полетите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, iMari каза:

Какво се случва с Уиз, машина ли е извън строя, хора ли нямат ? Вчера Дортмунд и Лутън са отменени, по още поне три полета закъсненията са над 3 часа. Само за този ден ще трябва да плащат обезщетения за поне 5 полета. Днес полета до Бари вече има обявено над 12ч закъснение. Толкова зле никога не е било при тях.

Явно нямат екипажи, а и са наблъскали прекалено много полети в разписанието. Ако някоя машина аварира, се прецаква всичко.

 

Надявам се в неделя да не се повтори закъснението до Бергамо от вчера и онзи ден, че трябва да стигна някак си от това далечно летище до Торино същата вечер.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не са само Уиз. Райън също имат зверски закъснения по много европейски летища в последните седмици.Явно недостигът на персонал в началото на сезона е всеобщ.

 

 

П.П. @dimitrov6, Унгария не подкрепя никого , а просто води независима политика.

 

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Да не се чете като защита на базата на Уиз тук - не им е локален проблема, навсякъде са със закъснения. Примерно от Лутън авиокомпаниите до всевъзможни дестинации започваха с официално обявени едно 30-60 мин закъснения от 6:00 сутринта без да има метеорологични пречки да излетят или вулкани да трещят (като полетите от/до Катания), не само Уиз, всички авиокомпании. По-нататък по веригата е ясно как се натрупва това, когато се добавят и вече обективните (летни бури и подобни катаклизми) + има задръстен трафик, трудно да пусне самолет ей така да се шмугне между няколко други. Разбира се, че опитват...

 

За статистиката - от лоукостите за вчера например: https://flightaware.com/live/cancelled/yesterday

EasyJet водят с 42% закъснели полети (757 полета)
Ryanair са с 25% закъснели (687 полета)
Wizz са с 13% (176 полета) + WizzUK 22% (27 полета) - т.е. май се падат по 2-3 закъснения на ден от софийското летище на фона на 200 закъснения.

 

"Традиционните" авиокомпании също го отнасят

Lufthansa 40% (397 полета)
Turkish 35% (525 полета)
Qatar 20% (107 полета)

 

За днес до момента над 3100 закъснения, Нюрнберг и Гетуик са първенците в Европа засега 😉 https://flightaware.com/live/airport/delays

 

 

  • Харесвам 9
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

за съжаление на повечето летища из Европа е така, и не му се вижда краят, тепърва сигурно ще се влошават нещата в следващите летни месеци, пише се за скорошно надхвърляне на капацитета за въздушен контрол

 

https://www.euronews.com/travel/2022/06/06/uk-airport-chaos-brexit-blamed-as-thousands-of-brits-are-still-stuck-abroad

https://www.euronews.com/travel/2022/05/25/long-queues-remain-at-schiphol-airport-after-hellish-weekend-for-travellers?minutetv=true

 

утре пък ще има и стачка в Италия

https://www.thelocal.it/20220607/airline-strikes-in-italy-set-to-disrupt-travel-on-wednesday/

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Имам едно малко питане. В профила ми в  WizzAir пише, че дискаунт клуб изтича 11.06. Как го разбирате на 10 юни в 23:59 часа ли изтича членството или на 11 юни 23:59ч? Благодаря 

Връзка към коментар
преди 34 минути , a6olq каза:

Имам едно малко питане. В профила ми в  WizzAir пише, че дискаунт клуб изтича 11.06. Как го разбирате на 10 юни в 23:59 часа ли изтича членството или на 11 юни 23:59ч? Благодаря 

На 11 юни 23:59ч

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Приятел, кото е в Абу Даби и трябва да лети обратно към бг, не може да се чекира. Има платени места, но му излиза това съобщение:

1.jpg.b167fcb2898f47d7057ae55340c5425f.jpg

Опитахме се по телефона - казаха, че не виждат нищо нередно по резервацията. Пратиха ни да си пишем в чата с live agent. Там след известно чакане, тамън да се свържеш с live agent и той напуска чата:

1.png.bb3790a4cfe3f99d4efb73b141b516d7.pngНякакв

Някакви идеи как да действа? Според мен, като отиде на летището и покаже скриншотите, че не може да се чекира, би трябвало да му позволят на място? Тъпото е, че скриншотът е на български. Не видях от приложението как да се смени езика?

Връзка към коментар
преди 9 минути , Яничка каза:

Приятел, кото е в Абу Даби и трябва да лети обратно към бг, не може да се чекира. Има платени места, но му излиза това съобщение:

1.jpg.b167fcb2898f47d7057ae55340c5425f.jpg

Опитахме се по телефона - казаха, че не виждат нищо нередно по резервацията. Пратиха ни да си пишем в чата с live agent. Там след известно чакане, тамън да се свържеш с live agent и той напуска чата:

1.png.bb3790a4cfe3f99d4efb73b141b516d7.pngНякакв

Някакви идеи как да действа? Според мен, като отиде на летището и покаже скриншотите, че не може да се чекира, би трябвало да му позволят на място? Тъпото е, че скриншотът е на български. Не видях от приложението как да се смени езика?

Нека той или някой да се свърже с телефон на Уизз в Европа и да попита какво се случва и какво е необходимо да се направи. Има няколко такива в темата - в София, в Малта, вижте и някой друг от сайта им който е International - за Rate per minute - https://wizzair.com/bg-bg/informatsiya-i-uslugi/kontakti/свържете-се-с-нас

Връзка към коментар
преди 23 минути , Яничка каза:

Приятел, кото е в Абу Даби и трябва да лети обратно към бг, не може да се чекира. Има платени места, но му излиза това съобщени

1.jpg.b167fcb2898f47d7057ae55340c5425f.jpg

Аз имах една таква резервация след плащане. Два дена ми стоеше така в изчакване и се оправи един вид, че не е платена все едно ами само запазена, като да си избрал плащане по банка.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Аз имах подобен проблем при изцяло платена резервация. И проблемът се появи точно преди чекирането. Трябваше да доплатя някаква минимална сума и реших да я платя, без да разбирам защо, но поне да летя. Тогава вече успях да се чекирам.

После ми възстановиха сумата с обяснение за някакви валутни разлики, ама не помня конкретика.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Да попитам нещо от малко по-различно естество - има ли проблем да се качваш с външна батерия (powerbank) на самолета? Из нета намирам различни обяснения по темата. Преди години съм летят с малки, ама сега смятам да взема голяма, защото ще ми трябват 3-4 зареждания, ама да не се окаже, че ще я оставя на секюрити ...  

Връзка към коментар
преди 4 минути , stormbringer каза:

Да попитам нещо от малко по-различно естество - има ли проблем да се качваш с външна батерия (powerbank) на самолета? Из нета намирам различни обяснения по темата. Преди години съм летят с малки, ама сега смятам да взема голяма, защото ще ми трябват 3-4 зареждания, ама да не се окаже, че ще я оставя на секюрити ...  

Досега не съм имал проблеми с Powerbank в ръчния багаж... 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 16 минути , stormbringer каза:

Да попитам нещо от малко по-различно естество - има ли проблем да се качваш с външна батерия (powerbank) на самолета? Из нета намирам различни обяснения по темата. Преди години съм летят с малки, ама сега смятам да взема голяма, защото ще ми трябват 3-4 зареждания, ама да не се окаже, че ще я оставя на секюрити ...  

Летях съвсем наскоро с външна батерия в салонния багаж, няма проблем. Но доколкото помня, не можеш да я ползваш по време на полета.

Връзка към коментар
преди 25 минути , Mascotte7373 каза:

Аз също си пътувам с голям powerbank в ръчния багаж, като си го използвам по време на полет.

Ти си го ползваш,но е забранено да се ползва по време на полет

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Аз също съм го чувала и затова наскоро бях попитала стюард, който ми отговори, че отдавна не е проблем и да си зареждам. По официални правила иначе има ограничение и за батериите - позволените са под 100Wh(за над 100Wh вече е в зависимост от авиокомпанията), но и това не се проверява масово.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , Mascotte7373 каза:

Аз също съм го чувала и затова наскоро бях попитала стюард, който ми отговори, че отдавна не е проблем и да си зареждам. По официални правила иначе има ограничение и за батериите - позволените са под 100Wh(за над 100Wh вече е в зависимост от авиокомпанията), но и това не се проверява масово.

А аз съм чул и знам обратното,дори съвсем скоро бях свидетел на забележка от кабинния състав към пасажер ,който зареждаше с преносима батерия таблета си

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, stormbringer каза:

Да попитам нещо от малко по-различно естество - има ли проблем да се качваш с външна батерия (powerbank) на самолета? Из нета намирам различни обяснения по темата. Преди години съм летят с малки, ама сега смятам да взема голяма, защото ще ми трябват 3-4 зареждания, ама да не се окаже, че ще я оставя на секюрити ...  

 


 

Цитат

 

ЛИТИЕВИ БАТЕРИИ

 

Това дали дадена литиева батерия може да бъде превозвана по въздух зависи от нейната оценка във ватчасове (Wh) (за литиево-йонни, презареждащи се батерии) или съдържанието ѝ на литий в грамове (за литиево-метални, неподлежащи на зареждане батерии).

Когато пренасяте потребителска електроника (часовници, калкулатори, фотоапарати, мобилни телефони, лаптопи, камери и т.н.), които съдържат литиеви или литиево-йонни клетки или батерии, резервните батерии трябва да бъдат отделно защитени, за да се избегнат къси съединения (като се използва оригиналната опаковка или изводите се изолират по друг начин, напр. като се покрият със залепващ материал или всяка батерия бъде поставена в отделна найлонова торбичка или защитна чанта), и да се пренасят единствено като кабинен багаж.

Не поставяйте резервни батерии в чекирания си багаж!

Освен това всяка инсталирана или резервна батерия не трябва да надвишава следното:

  • Литиево-металните или литиево-сплавените батерии не могат да съдържат повече от 2 грама литий.
  • Литиево-йонните батерии не трябва да надвишават оценка от 100 Wh (ватчаса).

Литиево-йонните батерии, които надвишават мощност от 100 Wh, но не надвишават 160 Wh, могат да бъдат превозвани само като резервни батерии или в устройства в кабинния багаж, след одобрение от страна на Wizz Air.

Всеки пътник може да носи не повече от две (2) индивидуално защитени резервни батерии с оценка между 100 и 160 Wh.

 

https://wizzair.com/bg-bg/informatsiya-i-uslugi/putnicheska-informatsiya/багаж - секция ЛИТИЕВИ БАТЕРИИ

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 23 минути , EliDion каза:

Айде и ние с първа промяна на полет София-Болоня. За щастие с по-удобно време. Да видим до след 2 месеца колко още.

Колко време ти е промяната?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.