Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 8 часа, jorocontrola каза:

Как няма да се лети ... Купувай направо:

image.png.58faaf0dfa13ff6265edf0f2d58b7131.png

Супер.  Аз си купих на Турските авиолинии дотам... Не знаех, че Уизеър ще пуснат, иначе полетите щяха да ми излязат безплатни (заради W!Zz точките в картата) 😄

Само вижте дали съвпадат дните на прекачванията и дали се налага нощуване в Абу Даби. 

image.png.4174d3757ef63ce95ea713b103cd7703.png

image.png.edd81bdd414201254b41379fc5210328.png

Връзка към коментар

Имам резервация за двама до Париж - отиване и връщане. По различни причини моя човек няма да може да ползва полета на отиване , а само на връщане. В сайта на УИЗ пише, че смяната е 47Е, което ме устройва стабилно да  пътувам с друг в едната посока! Обаче като опитам да сменя името, ми дава цена само за  за двупосочна смяна - 100Е, А аз искам да сменя името само в едната посока, щото на връщане ще сме си с моя човек.  Някой с такъв проблем и как да се оправя?

Връзка към коментар
преди 4 минути , kakadu каза:

Имам резервация за двама до Париж - отиване и връщане. По различни причини моя човек няма да може да ползва полета на отиване , а само на връщане. В сайта на УИЗ пише, че смяната е 47Е, което ме устройва стабилно да  пътувам с друг в едната посока! Обаче като опитам да сменя името, ми дава цена само за  за двупосочна смяна - 100Е, А аз искам да сменя името само в едната посока, щото на връщане ще сме си с моя човек.  Някой с такъв проблем и как да се оправя?

Билета е двупосочен, затова и дава двупосочна смяна.

Лети сам на отиване, на връщане се върнете двама със закупените билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Значи не мога да сменя името само в едната посока?! Четох внимателно условията на УИЗ и такива изисквания не намерих. Искам да летя с друг човек на отиване, плащам си за смяната, ама само за едната посока. Излиза, че ако искаш в една посока, сменяш всичко, отиване и връщане...

Връзка към коментар
преди 3 минути , kakadu каза:

Значи не мога да сменя името само в едната посока?! Четох внимателно условията на УИЗ и такива изисквания не намерих. Искам да летя с друг човек на отиване, плащам си за смяната, ама само за едната посока. Излиза, че ако искаш в една посока, сменяш всичко, отиване и връщане... Тъпо.

 

Опитай на телефона, обясни какво искаш - не е невъзможно да успееш.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ще. Баси келешите са тея. Поне да го напишат като хората в условията. И какво излиза, ако сменя името в едната посока, сменя и името в другата, а  мен това не ми трябва. Искам на връщане името да си остане! За моите дати билетите вече  са по 200 и нагоре Евро и смяна за 47Е ми е оферта Или аз нещо не схващам, или УИЗ-а нещо...

Връзка към коментар
преди 37 минути , kakadu каза:

билетите вече  са по 200 и нагоре

При критична ситуация (неуспех по телефона) остава 100 евро за двойна смяна  и после още една смяна за 47 евро (връщане на първоначалното име). Общо ще стане 147 евро срещу 200 и нагоре.  Успех по телефона!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , danym21 каза:

Здравейте, къде може да подам жалба за счупено колелце на куфар. Дали ще я уважат? Благодаря на отзовалите се.

 

 

Още на летището трябва да си извадиш демидж рипорт. Ако не си го направил тогава, след това не можеш да имаш претенции към АК. По принцип поемат разходите за ремонт, дори плащат за нов куфар, ако счупения е непоправим. Преди време Svetla bags им бяха фирмата за поправки и нови куфари в БГ, не знам сега дали още са те.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, iMari каза:

Още на летището трябва да си извадиш демидж рипорт. Ако не си го направил тогава, след това не можеш да имаш претенции към АК. По принцип поемат разходите за ремонт, дори плащат за нов куфар, ако счупения е непоправим. Преди време Svetla bags им бяха фирмата за поправки и нови куфари в БГ, не знам сега дали още са те.

Все още е м-н Светла и те са май за всички компании, не само за Уизз. Много пъти са ми чупили куфарите на нашето летище с различни АК на нашето летище.

 

преди 3 часа, danym21 каза:

Здравейте, къде може да подам жалба за счупено колелце на куфар. Дали ще я уважат? Благодаря на отзовалите се.

 

 

Стига да имате демидж репорт ще ви я уважат след като изпълните процедурата на съответната Ак.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, infectedmushroom каза:

Колко време след като канселирате полет и искате парите обратно се появяват като уиз кредит в профила 

3 дни.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 22 часа, iMari каза:

Преди време Svetla bags им бяха фирмата за поправки и нови куфари в БГ, не знам сега дали още са те.

Те са! Миналата седмица им оставих един куфар на Естил със счупено колело. Казаха след 20 дни да звънна, за да ми кажат дали е ремонтиран или ще ми дадат нов, като предположи, че втория вариант ще е. В този ред на мисли някой взимал ли е от тях нов куфар - какво предлагат и струват ли си?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 22 часа, iMari каза:

Още на летището трябва да си извадиш демидж рипорт. Ако не си го направил тогава, след това не можеш да имаш претенции към АК.

Срокът не е ли 7 дни?

Връзка към коментар
преди 57 минути , oli_mali каза:

Те са! Миналата седмица им оставих един куфар на Естил със счупено колело. Казаха след 20 дни да звънна, за да ми кажат дали е ремонтиран или ще ми дадат нов, като предположи, че втория вариант ще е. В този ред на мисли някой взимал ли е от тях нов куфар - какво предлагат и струват ли си?

На мен ми дадоха да си избера от няколко модела в различни цветове. Аз си бях харесала един различен от витрината, попитах дали може него да взема, нямаше проблем. Куфарите са турско - китайско производство, не са лоши, но не очаквай супер качество. Този, който Уиз бяха счупили в случая също беше с неясна марка, но ми служи вярно поне 10тина години. Не мога да се сетя дали от тях или от Естил го бях купила. 

преди 45 минути , WanderlustME каза:

Срокът не е ли 7 дни?

7 дни може би имаш, за да пуснеш жалба към Уиз, но към нея трябва да приложиш документа от летището. А такъв документ не може да извадиш, ако напуснеш веднъж терминала. Идеята е да няма злоупотреби на по-късен етап.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Статия за отменените полети,като има и за полет Рим-София ,където май имаше магеланци.

 

Десетки пътници от отменен полет за Валенсия на 29 септември се наложи да чакат много часове, без да имат яснота кога ще заминат. Обяснено им е, че ако си тръгнат, най-вероятно няма да им бъдат възстановени похарчените пари за билети. При друг полет - до Копенхаген, на част от пътуващите е обяснено, че тъй като има проблеми със самолетите, най-вероятно няма да има места за тях. Преди това медии огласиха случай за полет от Женева кацнал в Скопие заради буря в София.

 

Ако човек следи новинарския поток в последно време, със сигурност е попаднал на новини за отменени и забавени полети от и за България, без пътниците да са надлежно уведомени, което води до загуба на време, пари и нерви. Международният новинарски поток също е пренаситен с подобни случаи, като през цялото лято агенции съобщаваха за блокирани летища, неспособни да обслужат нарасналия след разхлабването на COVID мерките пътнически поток.

 

С "Дневник" се свързаха няколко пострадали пътници. Жена се оплака от отменен полет на нискотарифна компания от Рим до София, като превозвачът не е предоставил предварително информация и хората научили за отмяната на полета чак след пристигането си на летището в италианската столица.

 

 

Мъж разказа за неуредиците около неосъществен полет за Малта: първо около час и половина преди полета се е получила информация, че полетът ще закъснее с около два часа, след това около час пътниците са стояли вътре в самолета.

"Не беше ясно изобщо какво се случваше. Изведнъж ни казаха, че заради международни въздушни регулации трябва да слезем от самолета, екипажът не може да ни даде никаква информация и да питаме на летището", допълни той. След това се е наложило пътниците да минават през паспортния контрол отново, и накрая - да чакат на една опашка, за да разберат всеки сам за себе си какво се случва. "Накараха момче, представител на компанията, който не е виновен с нищо и който ни обясни, че не може да направи нищо. Хората, които бяха първи на опашката, успяха да си променят полета, оттам нататък след 10-ия човек датите вече бяха за седмица по-късно. А в приложението на авиокомпанията не беше съобщено още около час, че е отменен полетът, така че дори да иска човек да си промени полета в тяхната система, нямаше как да се случи, просто защото той не беше отменен, водеше се в тяхната система известно време, че летим. Опитахме се да се свържем с кол центъра, което е първо невъзможно, и второ - адски скъпо. Направили са си системата, че да не можеш да се оплакваш прекалено. Опитах се сам да подам иск, но не ми позволи, защото системата на авиокомпанията ми поиска нотариално заверено, че съм представляван от адвокат. Заради този полет ми изгоря втори полет и две различни резервации", разказа още за преживяното Васил Райков

Че има проблем с отменените полети потвърждава и статистиката. През 2022 г. е регистриран значителен ръст на отменените полети от и към летище "София", показва предоставена на "Дневник" статистика на отменените излитащи и кацащи полети от и до най-голямото българско летище за първите девет месеца на годината. Спрямо същия период на 2019 г. - последната предпандемична година, ръстът на отменените полети е с близо 50 процента: през първите девет месеца на 2019 г. броят им е 329, докато за същия период през 2022 г. са отменени 483 полета.

 

Концесионерът на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт" не предостави информация за отменени полети по вина на авиокомпаниите и увери, че през тази година няма нито един закъснял или отменен полет, който да е по вина на оперативно забавяне при обслужването на двете крайморски летища. Всички отменени и закъснели полети са заради забавяне или невъзможност за обслужване от страна на авиокомпаниите или други летища в Европа. "Можем да потвърдим, че всички закъснения от началото на годината са в ограничено количество и са с минимално закъснение, но това не се дължи на закъснения или забавяния от страна на оперативното обслужване от летище "Бургас" и летище "Варна", посочиха от "Фрапорт" в отговор на запитване на "Дневник" и уточниха, че нямат данни колко са отменените полети от двете летища от началото на годината.

Къде и на кого да се оплакват пострадалите пътници

 

След сигналите от читателите "Дневник" потърси информация за това как да действат пътниците в такава ситуация.

 

Директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова обясни пред "Дневник", че още преди да тръгнат към летището, пътниците трябва да проверят дали полетът ще бъде изпълнен (на сайта на авиокомпанията, на сайта на летището), както и да следят телефона и имейла си (включително и спам-папката) за съобщения от страна на авиокомпанията. Ако все пак отидат на летището и там ги информират, че полетът е отменен, то те имат право на избор между следните варианти:

Полет възможно най-рано и най-близко до първоначалното време на заминаване;

Полет на по-късна дата, когато е удобно за пътника и при свободни места;

Възстановяване на сумата за неизползваните билети и това трябва да стане до 7 дни от датата, на която е трябвало да летят.

Ако изберат да пътуват с авиокомпанията на следващия ден например, тя е длъжна да им осигури грижи - храна и напитки във времето на изчакване, място за настаняване, както и транспорт от и до летището, две телефонни обаждания.

В случай че се налага пътниците сами да си осигурят нощувка и храна (например ако нямат информация от авиокомпанията, или няма представител или гише на авиопревозвача на летището), то е добре да пазят касовите бележки и други доказателства за разходите, за да може след това да докажат претенцията си пред превозвача. По правило е необходимо да се пазят и всички останали документи и комуникация с авиокомпанията. Пътниците нямат право на безплатни храни, напитки и настаняване, ако изберат възстановяване на цената за билета.

Останалите права на пътниците се определят в зависимост от това, кога са били информирани за отмяната на полета, дължината му, както и дали авиокомпанията е отговорна за тази отмяна.

 

Например, ако пътниците са получили уведомление за отмяната по-малко от 7 дни от датата, на която е трябвало да летят, и са избрали вариант 1 - и им е бил предложен полет, заминаващ не повече от един час преди първоначалния час на заминаване и позволяващ пристигане до два часа по-късно от първоначално планираното, то в този случай авиопревозвачът не дължи обезщетение.

 

Ако обаче пътниците са избрали вариант 1 и са им били предложени други опции да летят, в този случай може да имат право на обезщетение, освен ако превозвачът не докаже, че отмяната е била в резултат на извънредни обстоятелства.

 

Ако спорът е с авиокомпания от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, първо трябва да подаде оплакване към превозвача. Той има срок от 6 до 8 седмици, за да отговори.

 

Ако полетът е част от пакетна почивка, то тогава туристът първо трябва да се свърже с туроператора си.

В случай че не е доволен от отговора на превозвача, гражданинът може да подаде жалба към Европейския потребителски център. Администрацията ще се свърже с авиокомпанията и ще се опита чрез преговори да намери доброволно решение на проблема. "За да ни помогне пътникът при работата върху жалбата му, е необходимо да приложи всички необходими документи - копие от билети, касови бележки, писмена кореспонденция с авиокомпанията. Европейският потребителски център се стреми към разрешаване на жалбите в срок от 70 дни от представяне на всички документи и приемане на случая", каза Спасова.

 

Запитана дали от сигналите личи дали определени авиокомпании са по-чести нарушители от други, Спасова отказа да назове конкретни имена. Отбеляза само, че постъпват жалби и срещу нискотарифни, и срещу редовни авиокомпании. "Правилата важат за всички и съответно правата на пътниците не зависят от това с каква компания летят", посочи тя.

 

По думите ѝ над 27% от всички жалби и оплаквания, получени в българския клон на Европейския потребителски център от началото на годината, са свързани с проблеми във въздушния превоз. "През летните месеци над 33% от всички жалби и оплаквания, получени при нас, бяха породени от отложени или закъснели полети, загубени багажи или други проблеми във връзка с използване на въздушен превоз", уточни Спасова и допълни, че не разполага с данни "къде сме ние" спрямо други държави в това отношение.

 

По въпроса с обезщетенията от авиокомпаниите Спасова разясни, че еврорегламентът 261, който урежда правата на пътниците във въздушния превоз, както и правилата за обезщетения, няма посочен срок за изплащането им. При всички случаи съветът на Европейския потребителски център е при закъснение повече от 3 часа или отменен полет пътниците да се обърнат възможно най-скоро към авиокомпанията, като попълнят съответния формуляр на сайта на превозвача. Обикновено авиокомпаниите отговарят за 3-4 седмици. След това, ако не са доволни от съдействието на авиопревозвача и смятат, че имат право на компенсация, а превозвачът е от друга страна в ЕС, потребителите може да се обърнат към българския клон на Европейския потребителски център за безплатна помощ и съдействие.

Какво е обезщетението при отменен полет

 

Размерът на паричното обезщетение е в зависимост от дължината на полета в километри. При до 1500 км полет обезщетението е 250 евро. Когато обаче авиокомпанията предлага друг полет, който не надвишава 2 часа закъснение, размерът на обезщетението е 50%, или 125 евро. При отменен полет на разстояние между 1500 и 3000 км обезщетението е 400 евро, като ако закъснението на новия полет не надвишава 3 часа, обезщетението е 50% от тази сума, или 200 евро. При отменен полет на разстояние над 3500 км, обезщетението е 600 евро, а ако закъснението на новия полет не надвишава 4 часа, тогава отново трябва да се изплати 50% от тази сума, или 300 евро.

 

Пътникът няма право на обезщетение в следните случаи:

отмяната е заради извънредни обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията и не са могли да бъдат избегнати, дори и да са взети всички необходими мерки, като например: лошо време, политическа нестабилност, рискове, свързани със сигурността на пътниците;

пътниците са били информирани за отмяната минимум 14 дни преди началната дата на излитане;

предложен е друг полет с часове на излитане и кацане, близки до първоначалните.

 

https://www.dnevnik.bg/biznes/2022/10/15/4399579_vulnata_otmeneni_poleti_kakvo_da_praviat_putnicite/

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 14.10.2022 г. в 10:42, iMari каза:

Още на летището трябва да си извадиш демидж рипорт. Ако не си го направил тогава, след това не можеш да имаш претенции към АК. По принцип поемат разходите за ремонт, дори плащат за нов куфар, ако счупения е непоправим. Преди време Svetla bags им бяха фирмата за поправки и нови куфари в БГ, не знам сега дали още са те.

Благодаря много . Справихме се с Ваша помощ. Ако може, сложете го на първа страница , за да могат всички да го четат при нужда 

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Привет, Уиз смениха часа на излитане и кацане на полет до Наполи, на отиване разликата е 1:30 часа което ми бърка плановете защото пътувам в работен ден. Преди имаше възможност за отменяне след такава промяна с компенсация под формата на кредити в акаунта - сега дали е възможно (защото не излиза като опция на сайта) - имате ли съвети?

Връзка към коментар

Здравейте! Бях планувал пътуване до Португалия през март. Днес сутринта от КИВИ, ми писаха, че последният ми полет по отсечката на връщане от Лисабон, от Лутън до Варна на Уиз еър е отменен. Нямам застраховка в КИВИ, какви са ми възможностите да получа обещетение, освен, че ми предлагат алтернативни полето с по 300 евро и възстановяване на сумата. Благодаря предварително!

Връзка към коментар

Няма как да получите обезщетение за отменен полет след половин година. 

Може да поискате възстановяване на сумата , или алтернативен полет с Wizz в рамките на 14 дни преди / 30 дни след датата на оригиналния полет.Може да променяте (или да искате възстановяване на сумата) и за двете отсечки,  в случай че Wizz предлагат алтернативен маршрут и имате резервация за двупосочен полет.

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бях си купил билети за Ханя за следващия юли. Тази сутрин получих съобщение, че полетите са отменени. Сега гледам, че единствено до Корфу може да си купиш,

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Здравейте,

Направих резервация за полети, като платих една част от тях с Уиз кредит и останалата част се опитвам безуспешно вече трети ден да платя с ко-брандираната кредитна карта на Уиз и ДСК. Съответно виждам или това съобщение (проверено, че нито една от посочените причини не е валидна в нашия случай), или едно друго, съгласно което ме подозират, че съм бот (навярно, заради многократните опити за плащане). Пробвах плащане от мобилно приложение и отново ми извади съобщението за бот. Някакви съвети, които изключват звънене на Кол Центъра им? Алтернативно, мога да платя и с превод, но не ми се иска да загубя бонус точките, които получавам за плащане с тази карта на Уиз сайта. 

image.png.b07d3c8b943194bafd20907497e0d82e.png

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.