Прескочи до съдържание

дневник Хобитите в ледената долина Шамони


Lindt

Препоръчани мнения

Лифтът Skyway Monte Bianco е един проект, който доста дълго време вися, без да има финансиране, а после срещаше и голяма съпротива от природозащитниците, заради потенциалното вредно влияние върху екосистемите в планината. Но беше реализиран преди няколко години. Това е най-скъпото лифтово съоръжение в света. 150 милиона евро, като се включи и прилежащата инфраструктура, която е трабвало да се изгради. Със сигурност Италия още не си е възвърнала вложението (особено след тия пандемични години без китайци). Но все пак са твърдо решени да не оставят целия лъвски пай от тлъстата баница, наречена Монблан, на французите. Защото тоя връх е колкото Монблан, толкова и Монте Бианко. Цените, както писах, са по-ниски от тези от Шамони, но въпреки това дори и в такъв прекрасен уикендов ден големите кабини далеч не се пълнеха. Доста години още трябва да минат, за да могат да се конкурират с французите за многото туристи 🙂 

Което пък за нас е много добре, понеже не се тъпчем с много хора, а въртящата се кабинка ни осигурява 360-градусова панорама.

 

Към Монблан

20220813_121450.jpg.ffe97b8ceb962301cda7b8eaef9f8089.jpg

 

Към Гран Парадизо

20220813_121427.jpg.feaf7a5386cd905812318bf2b5c25145.jpg

 

Нагоре

20220813_121440.jpg.976b31d82f968fa4868dca9d67218a4b.jpg

 

20220813_121644.jpg.e6df046a61ea25fd5a43b0a120882328.jpg

 

и надолу

20220813_121834.jpg.f544d74f5b0473057f1e1b9e9d889aee.jpg

 

А средната станция е много пипната. Всъщност, те са две свързани средни станции, които носят имената "Hangar" и "Pavillon". Надморската височина е 2173 м. Вътре има и кафета, и мърчъндайз, включително магазин на местна винарна, и киносалон и много експозиции, които почти не съм снимал.

20220813_140153.jpg.fde6436875f4b7b043892b770e1b575d.jpg

Една от експозициите е за живота и делото на един от легендарните италиански катерачи - Тони Губио, който решава точно тук да направи хижа и да работи за развитието на туризма в района. Загива, падайки в ледникова цпнатина. Хижата днес все още е там, обновена, точно до лифтовата станция. Съответно, носи неговото име и на съпругата му, която продължава да поддържа хижата след смъртта му. В една от стаите на станцията има инсталация в памет на съпругата му. Всъщност инсталацията е уредба, от която слушаш звука на капеща ледникова вода... Така както вдовицата е стояла до топящите се ледници, погубили съпруга ѝ... 😞 

20220813_122909.jpg.7f9deca55ff8bb5e5268b2b80fe009a6.jpg

 

20220813_122732.jpg.438112bea122b49faf21e7e504afbbe3.jpg

 

20220813_122837.jpg.dff260a4ea0865bfb866aa147a44e0ea.jpg

 

20220813_145915.jpg.ac310f43c739bcb76dd9a85a5f8775c0.jpg

 

20220813_150015.jpg.59da480d613bbc9dd92cd3949bb622f8.jpg

 

20220813_150119.jpg.966ad34043389a815e163109997e21e0.jpg

 

Точно до лифтовата станция има чудесен детски кът с пързалки в хълмчетата и сал, който децата могат да теглят през изкуствено езерце.

20220813_123330.jpg.9c07a849734161e177c27e5b1175408f.jpg

 

20220813_123025.jpg.0695ad4ea87b2867ea968724db14bfb7.jpg

 

20220813_124102.jpg.ed1a6ffc8f510741e47fab358c16087f.jpg

 

А над импровизираната площадка има алпийска ботаническа градина. Най-високата (като надморска височина) в Европа. Входът е 3 евро, но е безплатно, ако имаш билет за лифта. А ние имаме. Съответно, щом @mary_shery е с мене, няма как да се пропусне такъв обект и разглеждаме възможно най-подробно. Не е особено впечатляваща, но има планински разстения от всички континенти (е, без Антарктида, естествено 😉 ). Има разни пързалки, стъпалца, информационни табели. И шантави статуи, къде сполучливи, къде - не толкова. 🙂 Стават за снимкови загадки, ама бързо биваха разгадавани в оная тема. 😄 

20220813_124246.jpg.f0783f8204d88332e731fdc3d650d5f8.jpg

Оппа, да не пропуснем и Гранд Жорас, който едвам-едвам наднича, хем се е скрил в едно от малкото облачета за деня 🙂

20220813_125649.jpg.09782270647c6c2f86e71b21401a0922.jpg

 

20220813_130431.jpg.197e7ecfc34be8bdc575d97bd7bf50c2.jpg

 

20220813_131527.jpg.223b0397a27f07336f57c5f977b73334.jpg

 

20220813_131550.jpg.19f1307715b0e7dfd128e94597b78d70.jpg

 

20220813_131642.jpg.5b41a1996335ea085e188adaeea051ad.jpg

 

20220813_131848.jpg.b991ad692200247558b554a922873d6d.jpg

 

20220813_132347.jpg.d04fb122105ef2fd607bb69a73d30a2e.jpg

 

20220813_132605.jpg.44f8b36d0bcb055572c267d66603e6c4.jpg

 

Зад оградата на ботаническата градина, на черното пътче нагоре от лифтовата станция, има статуи на разни животни... Диви кози, козирози, елени... За кой дявол са статуи, като истинските животни си ги има по баирите, нямам идея.  Че са забранили и на децата да се катерят по статуите. Ами, твърде късно го видях надписа, така че се почекнах връз гърбовете им. Никой не ми направи забележка, ама айде да не пускам такива снимки все пак 😄 

20220813_141329.jpg.ba923ad35745b20400caa6a3c8e3b149.jpg

 

20220813_142036.jpg.2a328b596c58e94a27552da0b11aff84.jpg

 

И сега, при такова хубаво време в планината, как да слезем до Курмаюр. Тука ми се седи. Забелязвам в посока към масива на Монблан едно водопадче или може би много стръмен бързей, и пътека, която води до него. И тръгваме бързичко. Около 20 минути е дотам. Щракаме няколко снимки и се връщаме обратно.

20220813_143452.jpg.f291defaaa6501b3ec7d9929478bf228.jpg

 

20220813_143558.jpg.72c1da7c55690b3de0e1de5952345f2f.jpg

 

20220813_143739.jpg.9e720f2926ee7ff580dbb039a6095fb0.jpg

 

20220813_143921.jpg.bc500d037996456c6cb19330354a6bcc.jpg

 

20220813_144046.jpg.f4dc8f47dc786244e81cdb6f50adfe52.jpg

 

Времето доста е напреднало, така че само взимаме лифта до долната станция в Курмаюр и почти веднага обратно тръгваме нагоре. Във всеки случай виждаме зверската опашка от автомобили, които едва пъплят към тунела под Монблан 🙂 

 

20220813_151609.jpg.5563ba70f06f426a8a3ae2563cf18751.jpg

 

20220813_151731.jpg.12090b53d11226ff1110143849ca07ff.jpg

 

20220813_151845.jpg.5bec36c99297e21e0f09edaa999726c5.jpg

 

20220813_152027.jpg.a44663ad6940f1c1c6b4b2a657ba37a7.jpg

 

20220813_152453.jpg.a91f38da7b54066ee5a6513ec0564ae7.jpg

 

20220813_152701.jpg.298293d9785422236961a536d0649b1e.jpg

 

20220813_153813.jpg.77a87fa2db0b749ab741481f9c2c7b31.jpg

Всъщност, като си гледам часовете на снимките, явно сме слезли до долу и после сме се качили през средна до горна станция около 15:50 ч, а после сме прекарали горе около половин час. Значи последното прибиране към Егюий дю миди е било в 16:30 ч, че май ви излъгах в горния пост. 🙂 

 

Но финалните снимки от високите станции - след малко 🙂 

 

 

20220813_125128.jpg

  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към мнение

Ей, го, на! Уж ден без преходи, пък все не ни достига времето. Решаваме все пак да се пробваме да чакаме за снимка на тая панорамна площадка най-горе на покрива на Пунта Хелбронер. Да, опашката е доста по-малка, отколкото сутринта, но си има. И, което е по-лошо, пред нас има четирима китайци, които са тотални експерти в това да се снимат заедно, поотделно, един - друг, със и без селфи-пръчки и да нащракат няколкостотин пози.

Нaшите не се получават баш. Нищо изненадващо 😄 

20220813_161457.jpg.89aab93262e0779e798be9e75d8c934b.jpg

 

20220813_161355.jpg.a7c41981f565fb269750fd1bee7c5542.jpg

 

Ама пък Върховете са така огряни, както не знам дали ще ги видя някога друг път. Що да загрозявам снимките с моята мутра 😄 

20220813_161534.jpg.a24f0f2ff65fbb1293896586cd110a09.jpg

 

20220813_161539.jpg.f611076acf38acb6b5b6fd26f80a18c2.jpg

 

и тъй, нареждаме се на опашка за панорамния лифт, който да ни отведе обратно и нагоре към Егюий дю миди. И завиждаме на онези, които са дошли откъм Италия и нямат времеви ограничения. Тоя път нямаме свободата да си имаме кабинка само за нас и я делим с един татко с детенце. Но отново се наслаждаваме на бавното прелитане над кабинките над тези 5 километра ледена величественост. Сега не плача, щото пред детенцето не е удобно. А не ми се и плаче. Осъзнавам,ч е това вече съм го виждал, макар и огряно по друг начин и едва сега осъзнах, че този ден наистина се случи. И че ако някога ме подпука здраво деменцията, това ще е един от последните ми спомени от странство, които да останат, когато всичко друго избледнее 🙂 

 

"Арривидерчи"! И "Бонжур" 🙂 

20220813_161725.jpg.8cb58979724e0558728767b262b9aea5.jpg

 

20220813_162623.jpg.4447859ece5213518b98a994a2587b8e.jpg

 

20220813_162731.jpg.3a2d3c5bc12fa251c5b345aa496757c5.jpg

 

20220813_162824.jpg.529739f334382726116a753bedc92ba7.jpg

 

20220813_162916.jpg.cd6923b4672383507adbdcc1f7d2dd5b.jpg

 

20220813_163013.jpg.66a7ee46190e2a0adb4804f5aabdce75.jpg

 

1776246991_20220813_163040(2).jpg.c3473b81e009cd67ef000e15c96d088e.jpg

 

20220813_163138.jpg.7f20234c027d2b59db5e6535e7d85e7e.jpg

 

20220813_163155.jpg.5ab94eb71303eb9109d7972b7335c998.jpg

 

20220813_163421.jpg.240c4c0c900c11f4aea040682ae27fd1.jpg

 

20220813_163730.jpg.f8d6cbb678243af3e2abf73315a09ed2.jpg

 

20220813_163836.jpg.f2c2dfeb62bbf4394a16bd862e6826c7.jpg

 

И ето, че пак сме на познатото място, на Егюий дю миди, и ето че пак гледаме към Жорас, обаче най-накрая е огрян 🙂 

20220813_165820.jpg.30313ec58a79eb583e2f913b56a4cf60.jpg

 

А Монблан е все тъй бял, и все така на ръка разстояние 🙂 

20220813_170039.jpg.1b73d384e87ad9b6d0669763a3a26e3a.jpg

 

20220813_170616.jpg.45c21a2327cf12ac9f0e1b078e0eacef.jpg

 

20220813_173535.jpg.412f0e986bd8338be30be20808bf576d.jpg

 

20220813_175304.jpg.e1a16575054d13ff986befd3b4c626b5.jpg

 

Оказва се, че има доста зали, които сме пропуснали при предното идване, включително с мъничък киносалон, където се прожектира филмче. Също зали представящи историята на построяването на лифта и съпътстващата инфраструктура. Зала представяща историята на екстремните спортове. И "зала на хипоксията", която дава информация за ефектите на липсата на достатъчно кислород на голяма надморска височина и как това се отразява на организма. Интерактивно, с възможност за решаване на тест накрая, да си провериш, колко си запомнил.

20220813_172317.jpg.8cc1e55561c6da59b8bef6b20367face.jpg

 

20220813_173754.jpg.ef5d66f4f4b6d6cf1de73370ec91f611.jpg

 

20220813_175311.jpg.0d9bd0df3a551746ed6ebf14e71a15f2.jpg

 

Хубавото е, че на Егюий дю миди се резервира само час на качване, слизането може да стане, когато си искаш. От зала в зала, от етаж на етаж, пак минават почти два часа. И наистина усещам, че в краката ми се налива олово, че се бавя повече при изкачване на стълби. Дали е замайване, дали вече и огладняване (обядът ни пак, както обичайно в планина, беше само по една праскова и малко ядки), дали наистина вече усещахме леко недостига на кислород... Не знам. Но, макар и с прекъсване, в този ден прекарахме над 7 часа на над 3400 м н.в., та е възможно да сме усетили хипоксия, особено аз. 

Гледам една табела с написани часовете на връщанията на кабинката и се стряскам, че последното е в 18:30 ч. А уж е до 20 ч по сайта. оказва се, че там просто не им стигнало мястото на тая бяла дъска и си има до 20 ч, по разписание. Все пак не оставяме за оследните кабинки, и правилно. Таня (която в този ден се качи и разходи около Brevent) вече ни чака за вечеря, а ние изобщо не сме отчели, че на средната станция ще има още хора, кото искат да се прибират надолу. И там се получи невъобразима опашка, на която направо щях да припадна.

20220813_183218.jpg.89c155fd0843dcc17362b640d258b182.jpg

Какво вечеряхме, вече не помня, ама накрая ядох един сладолед и той беше единственото, на което поставям оценка по-ниска от "отличен" през целия ден. 🙂 

 

  • Харесвам 9
  • Браво 4
Връзка към мнение

В пандемичните времена дори нямаше нужда от предварителна резервация за Егюй Миди. Като по часовник обаче в ранния следобед върховете се обвиват в облаци. 160€ за 8 дневен пас  е истински подарък за достъпа до изключителната инфраструктура който предоставя.Чест прави на французите, че са направили планината напълно достъпна за всеки,  което не може да се каже за швейцарците 🙂

 

П.П. Всеки хотел , хижа , хостел би трябвало да може да предоставя безплатна транспортна карта за времето на престоя. Вероятно и AirBnb.Всяко регистрирано място за настаняване (според капацитета си ) получава достъп до пакети на съвсем символични цени (субсидирани са от държавата). На някой места обаче трябва изрично да попитате за този транспортен пас.

 

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Като се има предвид, що нерви изхабихме в комуникация да ни донесат по един кат чаршафи, това за транспортен пас щеше да е някакво висше ниво. 😉

Никой не е дошъл да ни регистрира някъде, камо ли транспортни карти да ни даде 😄

Но и ние нямахме никаква представа, че се нуждаем от такива за влаковете. Разбрахме го чак на шестия ден. 

Как да предположим, че като важи от Вайорсин до Сен Жерве, нашият не може да се ползва от или до междинни спирки. А повече не ни е бил нужен, автобусите и лифтовете ни даваха предостатъчно възможности.

Иначе, за достъпност до планините си швейцарците бият абсолютно всички, но пък имат и толкова много баири...

Слава богу, че са останали предостатъчно баири, връз които не са забили тонове ненужни железа. 🙂

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 2 часа, muchachote каза:

Master,тези цепнатини, които се виждат на горните снимки, колко метра широчина имат горе- долу?

То на толкова бял фон окото не възприема добре размери, но в някои от цепнатините ще пропадне ТИР спокойно, и ще има още луфт отстрани. А и това, което се вижда на повърхността, е много измамно, надолу обичайно става по-широко. Леднизиге постоянно са в движение.

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
На 1.09.2021 г. в 16:36, Lindt каза:

Ден 3. Част 2 - Глетчер Аржонтиер 

 

Напускаме нашата къщурка от снимката по-долу, която не може да се похвали с абсолютно нищо, освен че в разгара на лятото е 50 евро на вечер. Иначе е влажно, остаряло вътре и не много удобно за вечеря. Даже хладилникът ни не работи, а е по-скоро течащ шкаф.

За разлика от Енгадин, тази долина е много по-безводна и макар изключително красива, не ни е много ясно къде да се разхождаме, няма езера или някакво стъргало със задоволителни за нас размери. Покрай тези особености сме си намерили маса за пикник на две пресечки по-долу, за да има къде да изпием по чаша вино и плато сиренца вечер. И да опознаем местните предпочитания за породи кученца, което е сред любимите ни занимания в нов район. 

 

_8210693.jpg.c2c8a904587f864897d529753a17569c.jpg

 

След като оставяме багажа си и дори се снабдяваме с нова доза сирена от близкия магазин, хостът е приключил с почистването и ни позволява да се настаним в следващия апартамент. За наше облекчение е чист, не мирише на мухъл, боядисали са в бяло и най-важното - имаме си градинка с масичкa 🥳.

Междувременно научаваме, че Фил си е хванал доста рискования трансфер с фликсбус до Шамони и имаме няколко часа да използваме последния изцяло слънчев ден, за да се покатерим още някъде. Прочели сме, че този лифт работи само в събота и неделя, така че Фил така или иначе няма как да посети това място този път, може би на повторното посещение. Хващаме си автобус до Аржонтиер/ Argentière и с прискърбие научаваме, че втората станция на лифта е изгоряла, което прецаква една от трите най-популярни атракции в района - Grands Montets на 3295 м, така че информацията, че работи уикендите, е неактуална. 

Но хубавият младеж от лифта ни праща на друга красива разходка с работещата гондола, макар и доста по-ниско в планината.

Типът мъже, който аз намирам за привлекателен, живее почти задължително в Централна Европа, така че това популярно занимание "people watching" ми е интересно най-вече там. Може би защото почти всички изглеждат пращящи от здраве и споделящи интереса ми към занимания на открито. Или въздухът е чист и кожата им сияе. Или спортната екипировка ми се струва най-ласкавото облекло. Но така де, хората в Алпите са ми много симпатични.  

Да оставим хората да си тичат по пътеките и да тръгваме на разходка до глетчера 🥰 Имаме 3:30 часа до последния лифт, които трябва да стигнат дори на хора с бебе и счупен крак. Ние на косъм успяваме, така че фотоапаратът и въздишките явно са сериозно препятствие за поддържане на темпо 🤣  Иначе пътечката е доста равна, не е камениста и определено е обзорна. 

_8210803.jpg.6e2eeef3badf13d76282ef5b7c97050f.jpg

_8210814.jpg.37c6247af35283db8c0af24195dd2d75.jpg

_8210862.jpg.6009a909d8e1edc2078cc6777c3f21e8.jpg

_8210869.jpg.ffaab0e881dd7207a430997fd752bc18.jpg

 

Сестра ми плахо споделя след изпратените снимки, че летните глетчериса загубили голяма част от очарованието си, което ме кара да се позачудя дали снимам толкова зле, защото ние пък си мислим и обсъждаме точно обратното. Да седиш по тениска пред тонове лед е изключително впечатляващо. Не че подценявам Исландия, но там все бързахме да се облечем и скрием от вятъра, а тук цари абсолютно безвремие. Яд ни е, че нямаме още време, защото забелязваме нов хребет с интересна форма Ако се качим, ще видим абсолютно различен пейзаж и само можем да гадаем какъв ще бъде.

Мислим си, че обикаляме периферията на тези планини, а вътре се крият още по-внушителни масиви, долини и гледки. Пак започвам да завиждам на @stanimir, и взимам решение вече винаги да нося раница на преходи. Щом спра да забелязвам няколко килограма тежест, купуваме палатка и тръгваме! 

 

_8210858.jpg.9044b7828298c1d5f2f36f8c5ba1d487.jpg_8210860.jpg.d9519b38b7d1f33b936d60696968fe96.jpg

_8210874.jpg.f3575e4d2356cc890b5b50ff1bde4717.jpg

 

Хрумва ми, че е по-добре сега да се изкъпем и да сме готови, а не да организираме потен комитет по посрещането на Фил. Хем ми е любопитно да му видя физиономията при първия поглед към планината, хем го считам за личен момент, който може да пренебрегне от възпитание, за да си общува с нас. 

 

Малко съботни снимки от Шамони: 

_8210782.jpg.36589dbbe42f3a606540e3e96c6830db.jpg

_8210895.jpg.17ea02d02bede449d457cdc8b170f8e3.jpg

_8210784.jpg.b6566672c427d245e6dd1ceb2e45d152.jpg_8210898.jpg.9fc6d53b67aca3dae5175a09907ea998.jpg

_8210896.jpg.4759f68a429c90d64deefd86a525a241.jpg

 

 

Аржонтиер комай е единственото място, където ние случихме на по-лошо време от вас. Да му се не надяваш - имахме цели 7 слънчеви дни, само с разкъсама облачност по високите върхове следобедите, а имахме и напълно безоблачен ден да се мотаем по висините. Това щеше да приключи на осмия ден все по някое време, но пък той ни беше последен. Фликсбусът за Торино беше чак вечерта, и имахме цял ден за запълване. Първо трябваше да си оставим багажа. С нашите домакини не ни се комуникираше повече, затова бяхме уредили в един хостел с приятна буланжерия да ни вземат багажчетата за по едно евро на бройка.  

Оттам с автобус 1, автобус 2 и лифта plan Joran и пеш до ледника Аржонтиер. Мъгливо, с леки ръжежи.

20220814_110403.jpg.219aad244b4643c4b282d597227bd62c.jpg

 

20220814_110412.jpg.85a15a7653cedac75b66f24465e96a76.jpg

 

20220814_111421.jpg.2117123c20a93a61d2f47da4b8462a30.jpg

 

20220814_112038.jpg.7f2f7fd35d92efcf696070fadc44d804.jpg

 

20220814_112029.jpg.78d4f2f6e1bb393ed59ad79d1b861566.jpg

 

20220814_113406.jpg.868de6ea0f34e616d52abcbe589bbd28.jpg

 

20220814_120641.jpg.a59cbd2a3617f9937cb98b434ffe28d3.jpg

 

20220814_120651.jpg.3d6867fb276a28ce0aeacb1066d900e2.jpg

 

Заваля (но не силно), чак когато слизахме с лифта обратно надолу. Под стряхата на лифтовата станция проверихме в нета къде наоколо има отворено заведение за обяд и си избрахме една пицария - Le Rencard. По-скъпо беше, отколкото в наше село, но останахме доволни от обслужването.

Като се нахранихме, дъждът беше спрял и се разходихме из селото Аржонтиер. Между другото, вече трети ден в долината имаше всенародно веселие, - бяха "дните на планинските водачи" и имаше всевъзможни базари, концерти, че даже имаше и нощни влакове, каквито по принцип липсват.

Аржонтиер е много приятно село и доста се помотахме:

20220814_154259.jpg.c08d0d8123bba55f1d89430ca76d99b9.jpg

 

20220814_154439.jpg.83cf095dbeb340b64f311770afc1ea4b.jpg

 

Единствените мармоти, които успяхме да снимаме през това пътуване 😄 

20220814_154742.jpg.1403c6acde4c0cb6f86983e2c06dd1dc.jpg

 

А това е местният любимец - едно много старо куче без стопанин, което вече доста трудно ходеше, но пък всички се грижеха за него 🙂 

20220814_154949.jpg.337d906fa87cf2f44e24b1254a71f687.jpg

 

@Lindt, нещо да кажеш в твоя защита? Съзирам тука някакъв конфликт на интереси! 

20220814_161149.jpg.8f0fca6b8279f17fb5a040bba7d4c571.jpg

 

Потърсих много внимателно дали няма и Maison Jijeau 😄 ... Нямаше 🙂 

 

Но имаше доста други красиви къщурки 🙂 

20220814_160906.jpg.8ea130d64343f5f99747fb3a8abd8362.jpg

 

20220814_160836.jpg.cb9588d31032d0c29d1576797a021853.jpg

 

20220814_160606.jpg.b07400d6abd92cd32d0c3e8d62b25828.jpg

 

20220814_160443.jpg.b35f9ae6b7bdfef1dbe38fe6debe871b.jpg

 

20220814_160424.jpg.12baa2944f9edf6854460c991aab63df.jpg

 

20220814_160804.jpg.0955f4603352e52df9f112d0f38495aa.jpg

 

20220814_161519.jpg.f121f89cc3434dcd986d303dac820915.jpg

 

20220814_162101.jpg.4d98badfb0fe9e5f9191f0d57841d92d.jpg

 

20220814_161927.jpg.b469549a1b43ccaed8b2a029a7956aa4.jpg

 

20220814_162544.jpg.85f4c7f9df7769bb0dd1d4636c2c6fc9.jpg

 

Остана време за една финална разходка в Шамони, както и в няколко от предните дни. от Шамони май не съм слагал снимки в темата...

20220814_173920.jpg.a3934ef26b821bfae6a4e22b45effe56.jpg

 

20220814_174035.jpg.87657b2437e5482b91d40c6e636a5c7d.jpg

 

20220814_173812.jpg.70d541d50e0414719ec734dd9abc1336.jpg

 

Напред и нагоре - към Монблан и началото на модерния алпинизъм 🙂 

20220813_203646.jpg.5db15093088a10ce9ac3897ed3856ae8.jpg

 

20220813_203807.jpg.a36c51ed20fc7e671993e0257eb5f162.jpg

 

20220813_203344.jpg.ca690fba64ccbc579352f9b82f425458.jpg

 

20220813_203337.jpg.400d7f43da01fa360a66a17b12d785cc.jpg

 

20220813_203158.jpg.529b312aecc46d18200103e6c0292f94.jpg

 

20220813_203232.jpg.c705d48fc0ab794e3d8278a8d7560f82.jpg

 

Върнахме се в Лез Уш, взехме си багажите и по една багета за изпът. Обратно автобус до автогарата Chamonix sud. И точно, когато дойде нашият Фликсбус за Торино, небесата започнаха да изливат всичко, което бяха натрупвали през последните дни. НАистина потоп и тая буря се очакваше да трае поне няколко дни. За нас трая само докато влязохме в тунела под Монблан, защото от другата страна вече беше друга държава - слънчевата Италия, в която пак щяхме да прекараме още два дни и половина за край на пътуването си 🙂 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение
  • 5 месеца по-късно ...
Дани Магелани

@Lindt, @master_of_germs

Чудесни разкази, които ме зарибиха!

От 19 до 21 август ще бъда по вашите стъпки, като от сега планирам Шамони.

Е, не точно. Няма да вървя, а само ще се возя на всички възможни затворени возила.

На открит лифт, на стъклени площадки, стъклени кутии и др. трудно ще ме убедите да се кача.

Приемам съвети за настаняване в града или в околностите на Шамони. До жп гара или до автобусна спирка е по-добре да се намира хотелът?

Единият ден, от планирани 3-4 дни с пас, ще бъде с панорамния лифт и технологичното чудо - италианскя лифт.

Приемам съвети за другите дни, като имате предвид, че не съм по вървенето и го свеждам до минимум.

Пристигам от Женева, след 5 дни в Швейцария, и на 24 се връщам за полет от Женева, ако Уиз не променят нещо.

Благодаря за всяка идея и съвет от всички магеланци!

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Дани, при всички положения едното ти ходене е до Brevent. 

Не съм сигурен дали новия Grand Montets ще е готов за това лято. По-скоро ще е догодина. 

Tramway du Mont-Blanc също е подходящ за тебе. От най-горната спирка Nid d'Aigle ще ти е много трудно да продължиш пеш нагопе, но при col de voza са едни хубави ливади, идеално място за релакс и съзерцание с чаша кафе или вино. Аз ти предлагам от Лез Уш да вземеш кабинката до bellevue, да се качиш с трамвая догоре, а надолу да спреш при col de voza и да изчакаш следващ трамвай до Сен Жерве.

 

Лично на мене много ми хареса и качването с телекабината от Vallorcine. Като се слезе горе, разходката в посока col de balme е почти по равно и не би трябвало да е проблем дори и за тебе. Понеже все пак трябва малко да се походи до най-хубавите гледки. Не съм убеден доколко ще работят лифтовете от Тours, за да се слезе с тях.

Но, в общи линии, ползваш всеки кабинков лифт около Шамони, до който се добереш, и няма да съжаляваш. 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 53 минути , master_of_germs каза:

Дани, при всички положения едното ти ходене е до Brevent. 

Не съм сигурен дали новия Grand Montets ще е готов за това лято. По-скоро ще е догодина. 

Tramway du Mont-Blanc също е подходящ за тебе. От най-горната спирка Nid d'Aigle ще ти е много трудно да продължиш пеш нагопе, но при col de voza са едни хубави ливади, идеално място за релакс и съзерцание с чаша кафе или вино. Аз ти предлагам от Лез Уш да вземеш кабинката до bellevue, да се качиш с трамвая догоре, а надолу да спреш при col de voza и да изчакаш следващ трамвай до Сен Жерве.

 

Лично на мене много ми хареса и качването с телекабината от Vallorcine. Като се слезе горе, разходката в посока col de balme е почти по равно и не би трябвало да е проблем дори и за тебе. Понеже все пак трябва малко да се походи до най-хубавите гледки. Не съм убеден доколко ще работят лифтовете от Тours, за да се слезе с тях.

Но, в общи линии, ползваш всеки кабинков лифт около Шамони, до който се добереш, и няма да съжаляваш. 

А какво мислиш за локацията на този хотел? Оказа се, че цените около Шамони са като швейцарските.

Screenshot_20230410-000459_Bookingcom.jpg

Връзка към мнение
34 minutes ago, Дани Магелани said:

А какво мислиш за локацията на този хотел? Оказа се, че цените около Шамони са като швейцарските.

Screenshot_20230410-000459_Bookingcom.jpg

Много добър избор.Отсядъл съм в него преди година и имам прекрасни впечатления.

В красива гориста местност на 2-3 спирки (5 минути) от централната част на Шамони.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 16 минути , stanimir каза:

Много добър избор.Отсядъл съм в него преди година и имам прекрасни впечатления.

В красива гориста местност на 2-3 спирки (5 минути) от централната част на Шамони.

С какъв транспорт ще стигам до лифтовете? Има ли наоколо магазини и заведения?

Връзка към мнение

С автобуса.Всичко в долината на Шамони е на минути до половин час разстояние. Магазини и заведения има в центъра.Самият хотел също има ресторант.

 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, master_of_germs каза:

Tramway du Mont-Blanc също е подходящ за тебе. От най-горната спирка Nid d'Aigle ще ти е много трудно да продължиш пеш нагопе

Ногоре ще ѝ е трудно, но не мисля че ще има проблем да се разходи до близкия ледник ( Glacier du Bionnassay ) - под километър е дотам, почти равна пътека, да има денивелация сигурно не повече от 40-50м, нещо като 15-тина минути в посока. Само трябва да се провери кога тръгва "трамваят" наобратно.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Дани Магелани

Благодаря за ценните съвети на всички, отзовали се!

Като спретна тази част от програмата, ще пиша, за да я прецените.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.