Прескочи до съдържание

Кажете ми за: Норвегия


royak

Препоръчани мнения

Умуваме да пътуваме до Литва с колата през май. И като ще е така, обмисляме да направим едно пътуване до Норвегия - през Полша, Германия, Дания и Швеция. Крайната цел ще са Лофотенските острови - със спирки в Трондхайм, Fauske /не зная как да го прочета :blush: /, Нарвик, а на връщане - фиордите около Берген с попътни две до три спирки. Идеи?. За "обектите" съм сравнително информирана - трупала съм сайтове през годините, а пък прочетох и един великолепен /фото/пътепис за Лофотен, който много ме запали. Въпросите ми са по-скоро за самото пътуване - бензиностанции, плащане, цени, скорост, всякакви подробности.

 

Лофотенско селце за настроене:

 

Reine-Lofoten-Islands-Norway-550x344.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Има едно предаване на Тревъл ченъл ,казва се "Най-добрите мотоциклетни пътища".И един от най-добрите съвпада-горе долу с твоя избор.И от това което гледах(филма е нов от 2012) и от това което съм чел ,знам че в Норвегия не са по магистралите.Не ,че нямат пари-)))а от гледна точка на екологиятя!!

1.Осло-Тродхайм е около 500 км от които горе долу 30% магистрала.

2.Трондхайм-Нарвиг е 900 км и си е обикновен път.

3.Бензина и дизела към днешна дата са м/у 1.75 и 1.65 евро.

4.В Норвегия се плащат някои участъци от магистралата ,някои мостове и някои тунели-но не е никак скъпо.Целият преход като ТАКСИ може да ви излезе към 18/19 евро

5.Бензиностанции има в южната част на около 40-50 км,по нагоре също има доволно голям брой бензиностанции.(като повечето ми ги дава селф сервиз)

И нещо любопитно,в Нарвиг е имало немски гарнизон ,който след падането на Райха бива забравен от всички и войната за немските войници свършва през лятото на 1945г .

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ооо, много ти благодаря за инфото за пътните такси и пътищата. Хич не ми беше ясно как стои въпросът точно с тунелите и мостовете, а ми се виждат доста. Ще правим стопове на 500-600 км, ще карам по-скоро бавно, за да можем и да зяпаме. Планът ни не е окончателен, защото нещата в момента ни хрумват, та сигурно ще има още въпроси. В Норвегия и двамата със съпруга ми не сме били. А месец май /между 11 и 22/ как ти се вижда за пътуване до Лофотенските острови? Със зимните гуми ли да тръгваме? Вериги да носим ли за всеки случай?

Връзка към коментар

Здравей,

я да се обадя, въпреки че бях там отдавна. Толкова дълго пътешествие не съм правил, но да знаеш, че отнема доста повече, отколкото си мислиш отначало. Има доста фериботи през фиордите, които се чакат, понякога пътя е еднолентов с отбивки за разминаване, въпреки че на картата е главен, спирки за фото, защото природата е един път... И основното, има доста ограничения на скоростта, примерно 50км/ч поне 10 км преди и след населеното място, просто така за всеки случай.

Относно времето не знам, бях през октомври и по високите места си имаше сняг (между фиордите, примерно Гейрангер, не чак Лофотен), много къмпинги и хостели бяха затворени. Пътищата са много хубави, таксите не много високи, да ти е драго да ги плащаш. За центъра на Осло и Берген също има такса за работни дни.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря ти, добри новини ми казваш! Релаксирано да си го даваме значи? Осло смятаме да го прескочим, нещо вече в големите градове не ни е много интересно, затова искаме да пообиколим селца и градчета. Берген все пак ще го оставим в програмата, изглежда ми привлекателен.

Да кажем нещо такова реалистично ли е според теб /ще започна от Германия/:

 

- Хамбург - Гьотеборг /или околностите/

- Гьотеборг - някъде между Lillehammer и Лом /път Е-6, посока Трондхайм/

- Лом - Трондхам

- Трондхам - Fauske близо до Bodo - със спиране в Mo i Rana - смята се, че това е мистериозната земя Туле, описана от Питей през 4 в. пр. н. е. Разстоянието е 675 км обаче???

- Fauske - Narvik

- Лофотенските острови

- обратно към Осло със същата скорост

 

Ако е много снежно, може и да не пътуваме чак до Лофотен, въпреки че ми харесва идеята.

Връзка към коментар

По планински пътища да кажа и аз, не повече от 300км на ден ми е личното мнение. Това е 6 часа само и единствено каране, а все ще спирате да се отбивате я до някоя църквичка, я до някоя гледка, няма да сте само по главния път. А Норвегия не е като да не предразполага към спирки. Наслаждавайте се на гледките без да гледате часовника дали бързате за някъде :)

 

Бих препоръчал и да имате GPS, дори да е лесна ориентацията служи за да подскаже горе-долу колко шофиране остава до избраната дестинация. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

GPS-ът си е задължителен, ползваме си го редовно. Май сте прави и двамата, че трябва да го даваме по-кротко. Насладата преди всичко! Ще я уточним програмата - да е реалистична и като за съзерцатели, просто сега сме на етап хрумване. Цялата работа е, че в момента, в който решихме да ходим в Литва с кола, а не със самолет, решихме да използваме момента да удължим пътуването на север. Че иначе специално няма да се вдигнем скоро. Пък и максимумът ни за кръшкане е в рамките на 10-12 дни. Та така. Започва да се избистря полека-лека. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

To аз така си говоря за по-лежерно, ама минах за 2 дни към 1100км, по километража, не се отчитат фериботите. Бях сам и не спирах за ядене, а за снимки  :) Не можах да видя някои неща, защото пристигах по тъмно примерно...

Иначе не мисля, че ще ви трябват зимни гуми и вериги през май, там морето е близо, Гълфстрийм топли... ама това го казвам без справки и личен опит по това време де.

Връзка към коментар

А ти с колата по кой път влезе в Швеция и Норвегия - от Германия и Дания или от Хелзинки на изток. Ако си минавал Германия - Дания - Швеция, кажи как стоят нещата с фериботите. Пътувала съм между Елсинор и Хелзингборг само, но без кола - просто разходка от Дания до Швеция за няколко часа. През Малмьо ли е за предпочитане да се мина в Швеция или нещо по на север?

Връзка към коментар

А, добре. Виа Мишлен ми дава маршрути, но цените и разписанията на фериботите от Германия до Дания трябва да ги търся отделно. Таксата за моста от Копенхаген до Малмьо - също. Ще го направя това, просто ми трябва малко време. :) Алтернативата е да тръгнем от Вилнюс към Талин , оттам с ферибот до Хелзинки и от Хелзинки на задад към норвежкия бряг. Талин-Хелзинки съм пътувала без кола с ферибот. Работата е в това, че на място на пристанището в Талин се продават едни хубави евтини билети, но се плаща само кеш и на място в определени дни, а не става през интернет. Но и това ще го проуча като понаближи времето. Пък връщането да е през Дания и пр. Ще видим.

Връзка към коментар

Информация за платените пътища в Норвегия: 

http://www.autopass.no/_attachment/71964/binary/879651 (pdf)

 

Мостът между Малмьо и Копенхаген струва 46 евро на автомобил в едната посока:

http://uk.oresundsbron.com/page/948

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мостът между Малмьо и Копенхаген струва 46 евро на автомобил в едната посока:

http://uk.oresundsbron.com/page/948

 

Благодаря ти! Мишлен дава някакво подобно плащане, очевидно е за моста. Ще сравня с цените на ферибота до Хелзингборг и ще видя кое ще е по-изгодно.

Връзка към коментар

Официалният туристически сайт на Норвегия http://www.visitnorway.com/ Има доста полезна информация. Има и съвети как да снимаме Северното сияние /не съм ги пробвала още/.

 

Роси, предпорагам, че тези 10-12 дни на разположение са само за пътуване из Норвегия? Доста път ми се вижда, предвид разстоянията, климата и терена там.

 

Ние ходиме лятото: Bru-Oslo двупосочен с Brussels Arilines; след това с еднопосочни Oslo-Stavanger, Stavanger-Bergen Bergen-Oslo с Norwegian airlines. С рентакар обикаляхме в района на Stavanger и след това с друга кола под наем около Bergen. /и двете коли имаха вградени устройства за тол и ни изтеглиха от кредитната карта след края на пътуването точните суми/

 

Тук ще копирам инфо за толовете и начините на плащане, която бях намерила миналата година:

http://www.regionstavanger.com/en/Transport/Information-about-toll-payment/

Information about toll payment

Automatic tolling, Nord-Jæren
The toll collection is automatic. Drive through without stopping. A photo will be taken of the licence plates. The immatriculation number will be controled against the motor vehicule registrer, and the car owner will receive a bill with no extra charges. This is also the case for foreign vehicules.

How to pay:

1) AutoPASS contract and electronic tag
Service stations (ESSO) and 
www.autopass.no offer AutoPASS contracts. You may choose a standard contract, or a contract in which records on passing data are deleted within 72 hours.

2) Visitor's payment
See
www.autopass.no for credit card payment contract.

3) Payment at a service station
If you pass without an AutoPASS or Visitor's payment contract on your vehicle, the best option will be to pay at a service station (ESSO) within 3 working days.

4) Invoice per mail
If you pass without a valid tag, the license plates are registred. If none of the above mentioned payment options are chosen, an invoice will be sent to the owner of the vehicle within approximately 1-3 months after the first passing. This is also the case for foreign registrated vehicules.

Toll:
Vehicles up to 3,5 tons: NOK 20
Vehicles above 3,5 tons: NOK 50

All the toll plazas in Norway.

Service stations:
1) Tjensvoll Krysset Servicesenter AS, Madlaveien 123, Stavanger, 24t Service.
2) Hillevåg Servicesenter, Hillevågsveien 37, Stavanger, 6-24, 8-24, 8-24.
3) Bekkefaret Veiservice, Fr. Nansensvei 56, Stavanger, 24t Service.
4) Revheimsveien Veiservice, Revheimsveien 256, Hafrsfjord. 6-24, 8-24, 8-24.
5) Sola Veiservice, Sandetunv. 4, Sola, 6:30-23, 8-23, 9-23.
6) Hundvåg Servicesenter, Restaurationsv. 10, Hundvåg. 6:30-23, 8-23, 9-23.
7) Jørpeland Servicesenter, Ryfylkev. 953, Jørpeland.
8) Sandnes Veiservice, Elvegata 7, Sandnes,n 24t service.
9) Forus Servicesenter, Luramyrv. 47, Sandnes, 6-23, 7-23, 8-23.
10) Bryne Servicesenter, Arne Garborgsv. 92, Bryne,  6-24, 7-24, 8-24.
11) Varhaug Servicesenter AS, Varhaug, 6:30-22, 8-22, 9-22.
12) Ogna Servicesenter, Ogna, Sirevåg, 6-22, 7-22, 8-22.
13) Reime og Lode AS, Bernerv. 30, Nærbø, 6-23, 8-23, 8-23.
14) Vikeså Veiservice, Vikeså, 7-23, 8-23, 9-23.

Queries on toll payment:
Nord-Jæren Bompengeselskap AS v/Bro- og tunnelselskapet AS (Operator of the toll system):
Phone: 0047-81 50 00 67
Web:
www.brotunnel.no

Statens vegvesen (Norwegian Public Roads Administration):
Phone: 02012 (24h)
Web:
www.autopass.no


 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

zon, благодаря ти, много ми помагаш. Намерих един удобен ферибот Hirtshals /Дания/ до /Stavanger/ Норвегия. Този маршрут ще ни спести пътни такси от Хамбург до Hirtshals /Дания/, тръгва вечерта и пристига сутринта - идеално!

 

Описала ли си вашето пътуване някъде? Ще ми е любопитно да прочета какво сте видели около Stavanger и Берген. За Норвегия можем да отделим максимум 6-7 дни. Явно ще се задаволим с района на фиордите около тези два града и ние. Сподели!

Връзка към коментар

Роси, нямам нищо написано, но ще напиша сега къде ходихме и какво правихме.

Stavanger

Разходка в центъра /не е голям/, обиколка на стария Stavanger (Gamle Stavanger) над пристанището /два пъти много ми харесаха белите къщи с цветя/.

 

Имаше food фестивал на тенти при пристанището и два пъти ядохме там, но е само през лятото за няколко дни.

От пристанището взехме горяма лодка /само за пътници/ за разходка по Lysefjorden www.rodne.no  не стига до края на фиорда. Ветроустойчиви якета + дъждобрани /имахме късмет нас не ни валя/ има и закрита част.

Има и друга фирма предлагаща разходка, но не съм я проучвала.

 

На другия ден с колата стигнахме по суша до края на Lysefjorden, Lyseboth. Първо се минава през малки села, след това се качваш в планината, в небесата и облаците. По пътя е пълно с овце. Има един къмпинг с панорамна тераса /кафене/ преди да се пуснеш към Lyseboth.

В Lyseboth накрая на фиорда е много, много красиво. Ако искате да се върнете с ферибот, ще трябва да си напревите предварителна резервация /местата са малко и фериботите нарядко/.

Може да попитате в офиса на място колко места са резервирани и ако имате супер късмет, ще ви кажат да паркирате колата си на линия ,, и да чакате.

Ние се върнахме обратно с колата по същия път, то друг път там няма.

Мъжът ми има проблем с коляното, ако го натовари повече и с единия глезен, така, че трекинг не може да прави. Иначе Preikstolen (Pulpit Rock) и  Kjerag са топ места за това.

Ще опиша по-късно Bergen и и района.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Bergen

 

От Bergen потеглихме към Lᴂrdal  (пътя минава през Voss) спирахме по пътя за снимки, много тунели, тунел след тунел, и най-дългиат тунел Lᴂrdalstunnelen. Посетихме Bourgund stavekirke / 30км на изток от Lᴂrdalsorny, по Е16/.

 

После пак през най-дългият тунел поредица от други, стигнахме до Gudvangen, там взехме фери с колата по Nᴂroyfjorde и  Aurlandsfjorden до  Flam. Имаше доста групи туристи, които автобуси ги докарват до пристанището и явно ги чакат на друго. Има няколко спирки по пътя, на някои само вземат/свалят пощата и ферито потегля. Има озвучаване с обяснения за туристите на няколко езика, вкл. японски. Много е живописно.

 

От Flam тръгва туристическа панорамна железница, високо в планината, минава и покрай водопади. Не сме се качвали беше вече 19ч вечерта и въпреки, че деня е дълъг през лятото, ако облачно се смрачава бързо + дълъг път през тунели обратно и голяма вероятност за дъжд. Аз изпих една викингска бира в един бар, където всичко е дървено /мъжът ми не, в Норвегия шофиране само с 0% алкохол/.

Имаше на пристан голям круизен кораб в пристанището.

После обратно към Bergen.

 

На следващия ден потеглихме към Oystese от там започва понорамен-исторически път в посока Granvin /Hardangerfjorden/. Спирахме за панорамни снимки. От там през тунел и след това фери /вече има мост, направо от тунела август 2013/ към Eidfjord. На пристанището - круизен кораб. Там попитахме в туристическия офис дали може да се види от далеч глетчъра  Hardangerjøkulen /има организирани дневни екскурзии до там/ и ни дадоха карта и инструкции как да стигнем до една язовирна стена и от там има гледка, но според мен си струва да се отдели време и да се види на място/. По пътя се намира водапада Voringsfossen, има паркинг и направена панорамна пешеходна тераса покрай пътя. Много е висок и красив. След това се прибрахме към 00:00 часа в Bergen.

 

На следващия ден направихме обиколка на Bergen. Старите цветни къщи на пристанището от Ханзата /Bryggen/, от центъра нагоре квартала със старите къщи, рибния пазар при пристанището,  Domkirken,  Haakon’s Hall Rozenkrantz Tower. Взехме фуникуляра до Mount Floyen – има невероятна гредка от там към града и пристанището.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Mъжът ми беше изровил информация за авиокомпания, дъщерна на Norwegian Airlines, която предлага билет с който може да се лети неограничено в рамките на 2 седмици, вкл. до Svalbard /Spitsbergen/. Не съм задълбочавала търсенията в тази насока, но той има желание за натам и за Tromso през зимата, та в някоя от следващите години, може и да се озовем там.

Знам, че с пощенските фериботи, може да се закупи билет и да се пътува със спирки, но не съм го проучвала практически този вариант.

 

Иначе, като съвет, носете си с вас суха, пакетирана храна /кроасани, солети, шоколад/, кагото тръгнете на път по фиордите, така имате винаги нещо под ръка. Ние си бяхме купили и пакетирани савдвичи, и минерална вода от супермаркетите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ето това е авиокомпанията: http://www.wideroe.no/en/tickets/explore-norway-ticket Цените ще са добри ако се плануват 4-5 полета си мисля, иначе не е много евтино, но то кое ли в Норвегия е евтино :)

 

Аз съм ходил само в между Берген и Осло, поне по железопътната линия беше уникално красиво, не знам дали има и паралелен автомобилен път, ще е загуба ако е само в тунели. Води се една от топ железопътни линии в света. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Умуваме да пътуваме до Литва с колата през май. И като ще е така, обмисляме да направим едно пътуване до Норвегия - през Полша, Германия, Дания и Швеция. Крайната цел ще са Лофотенските острови - със спирки в Трондхайм, Fauske /не зная как да го прочета :blush: /, Нарвик, а на връщане - фиордите около Берген с попътни две до три спирки. Идеи?.

 

Ние преди няколко години ентусиастично бяхме решили да гледаме скандинавските столици.

Заформихме си един маршрут с автомобил (нещо не ни се видя добре круизния вариант)

София - Дрезден - Хамбург - Копенхаген - Гьотеборг - Осло - Стокхолм (ferry) - Хелзинки - Санкт Петербург - Талин - Рига - Вилнюс - Гданск - Берлин - София. Разбира се имаше и доста малки градчета, през които се отбивахме по път.

Цените на отделните отсечки не помня, но имам няколко бележки по този маршрут

 

- Германия е добре свързана с магистрали до Дания, придвижването е доста бързо

- Хамбург-Копенхаген-Малмьо - предпочетохме само наземно придвижване - няма такова удоволствие (макар и скъпо) - да караш автомобила си по вода. Въпросните инжинерни чудеса (мостове и тунели) са десетки километри. Красота и спокойствие. Датските магистрали не бяха особено натоварени през август

Гьотеборг-Осло - в Норвегия всячески се опитвахме да си платим таксите за магистрала или в града (Осло е с регулация), но именно тази електронна система със заснемането на номерата не работеше за чужди номера. Видях линковете по-горе относно този въпрос, но на нас ни обясниха (още на границата), че с този български регистрационен номер няма къде да ни пратят фактурата и съответно ни пишат в секция гости. Т.е. такси не сме плащали. Същото се отнася за излизането от Норвегия. Е то другите цени компенсираха, но...

Осло - Стокхолм - стандартни междуградски пътища, изключително живописни и почти никакво движение. Магистрални участъци имаше преди Стокхолм

 

Май дълго обяснение се получи. И на това някой ден трябва да го пътеопиша.

Ако мога да помогна нещо с автомобилното планиране?

Редактирано от cck
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ето това е авиокомпанията: http://www.wideroe.no/en/tickets/explore-norway-ticket Цените ще са добри ако се плануват 4-5 полета си мисля, иначе не е много евтино, но то кое ли в Норвегия е евтино :)

 

Аз съм ходил само в между Берген и Осло, поне по железопътната линия беше уникално красиво, не знам дали има и паралелен автомобилен път, ще е загуба ако е само в тунели. Води се една от топ железопътни линии в света. 

 

Благодаря за справката, Георги. Ние едва ли ще летим в Норвегия, оставаме си на вариант придвижване с колата. Да, въодушевяващо красиво изглежда всичко, което си видял. Вероятно по обратния път към Осло ще минем по твоя маршрут - доколкото жп трасето съвпада с пътната мрежа.

Връзка към коментар

Ние преди няколко години ентусиастично бяхме решили да гледаме скандинавските столици.

Заформихме си един маршрут с автомобил (нещо не ни се видя добре круизния вариант)

София - Дрезден - Хамбург - Копенхаген - Гьотеборг - Осло - Стокхолм (ferry) - Хелзинки - Санкт Петербург - Талин - Рига - Вилнюс - Гданск - Берлин - София. Разбира се имаше и доста малки градчета, през които се отбивахме по път.

Цените на отделните отсечки не помня, но имам няколко бележки по този маршрут

 

- Германия е добре свързана с магистрали до Дания, придвижването е доста бързо

- Хамбург-Копенхаген-Малмьо - предпочетохме само наземно придвижване - няма такова удоволствие (макар и скъпо) - да караш автомобила си по вода. Въпросните инжинерни чудеса (мостове и тунели) са десетки километри. Красота и спокойствие. Датските магистрали не бяха особено натоварени през август

Гьотеборг-Осло - в Норвегия всячески се опитвахме да си платим таксите за магистрала или в града (Осло е с регулация), но именно тази електронна система със заснемането на номерата не работеше за чужди номера. Видях линковете по-горе относно този въпрос, но на нас ни обясниха (още на границата), че с този български регистрационен номер няма къде да ни пратят фактурата и съответно ни пишат в секция гости. Т.е. такси не сме плащали. Същото се отнася за излизането от Норвегия. Е то другите цени компенсираха, но...

Осло - Стокхолм - стандартни междуградски пътища, изключително живописни и почти никакво движение. Магистрални участъци имаше преди Стокхолм

 

Май дълго обяснение се получи. И на това някой ден трябва да го пътеопиша.

Ако мога да помогна нещо с автомобилното планиране?

 

Въобще не е дълго, много е добре, не се притеснявай. Мен този мост при Малмьо нещо много ме изнервя - не само заради високата цена, а и защото на практика ще трябва да тръгнем от много ниска точка към Норвегия.

Открих, че от Хамбург до Hirtshals в Дания пътни такси няма, а оттам до Stavanger пък намерих фериботна връзка директо до Stavanger в Норвегия. Пътува през нощта, така че кярим една нощувка.

Това с таксите в Норвегия и Швеция ме шашка тотално - няма ли все пак някакви последствия, ако не намерим къде и как да си платим дължимото? :rolleyes:

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.