Прескочи до съдържание

Интересни летни маршрути с 9-Euro-Ticket на DB


Препоръчани мнения

Пак ще се повторя - за мене дворецът Херенкимзее е туристически капан. Не вярвах, че ще ме отврати повече от Нойшванщайн, обаче така стана. 

Нойшванщайн поне си има индивидуалност, там малко по-"зрелият" Лудвиг е позволил, и то солиден, полет на въображението си. Нойшванщайн е прекрасно бижу, създадено да му се любуваш от дистанция. И с изключителен пейзаж за фон. Отблизо вече недостатъците лъсват и се вижда,че камъчетата в бижуто не са скъпоценни. 

Ама в Херенкимзее и толкова няма. За мене историческата му и естетическа стойност е сравнима с Дисниленд.

Така и така се плаща за корабче да се стигне до острова, така и така може да се разхождаш, колкото си щеш, а градините и фонтаните са със свободен достъп. Ако нямахме 14-дневния баварски "Шлос-тикет" и не му бяхме вече избили цената с влизания в най-различни други обекти, щях да се чувствам доста прецакан, ако бях оставил 10 евро за вход за тоя точно дворец.

От друга страна, Фрауенинзел ми спаси деня! 🙂

Това малко островче в Кимзее се оказа изненадата на пътуването за мене. От всичко останало знаех, какво да очаквам, но тук "ме хванаха в крачка" 🙂

Е, знаех, че има бенедиктински манастир, даже влязохме и послушахме органа в църквата, но не с това останах пленен. Островчето е цялото в частни вилички с градинки, къщи за гости, и по някоя кръчмичка. Всички си имат лодки и малки индивидуални пристанчета. Градинките са отрупани с цветя и всякакви декоративни елементи и изобщо цари едно такова спокойствие, каквото рядко ми се е случвало да усетя в населено място. Островчето е съвсем малко, но обходихме всяко кьошенце от него и останахме чак до едно от последните корабчета за прибиране към Прийн.

20220711_152717.jpg.dddf3d6ac3f91c5b16218f5bb949f921.jpg

 

20220711_152809.jpg.ad3fa4961ec5b636492e8f3b3076515e.jpg

 

20220711_154213.jpg.9865568dfb3e7a460538ae64c8cc7945.jpg

 

20220711_154342.jpg.01469fd56bc061c99038d59c5081f940.jpg

 

20220711_161704.jpg.2d6b9941722fa18b3851bf1b16403050.jpg

 

20220711_162041.jpg.9e0cddd470cf233da32b484fb5b156c4.jpg

 

20220711_162237.jpg.a1ddaf3db684a7e1329689dba38b35fa.jpg

 

20220711_162528.jpg.2930a459ae38e12f84b8940aa69280b2.jpg

 

20220711_162658.jpg.6c4a0d7d4c3d433444941d2b39a8bdf4.jpg

 

20220711_162904.jpg.b751ab824d6aa1d8a1ad6d8fb3b90e99.jpg

 

20220711_162915.jpg.91277d036a7fd43d5fd02c9996ef82c7.jpg

 

20220711_161755.jpg.5f77b90857e06a520166b8e25e9f5838.jpg

 

20220711_164559.jpg.84fcf32e89d437b52e9d52d44c9a1ec4.jpg

 

20220711_165629.jpg.23b81f2a4f719a0f8dd6af0a3e9ef466.jpg

 

20220711_165801.jpg.5502d14da10a29a84d0e71d4cf309085.jpg

 

20220711_164653.jpg.801fe741ba2bfe607e661467df37c17f.jpg

 

20220711_163234.jpg.59ad3e20cfb35ec069d55c2173f27b9d.jpg

 

20220711_164313.jpg.ce659d7a1e2d67eed2cd16e0849b1056.jpg

 

20220711_170806.jpg.36530e1b41e99f56e979aab1bccc82e6.jpg

 

20220711_170243.jpg.55e1c218b0eb5363f8e154d689dacd61.jpg

 

20220711_171320.jpg.46a123cab1672702fc186ba992970cb4.jpg

 

20220711_172045.jpg.7164b53f9e2c7710f93c6a1b044c8374.jpg

 

20220711_172055.jpg.7fd0253f1de73d18300e21c7c428415c.jpg

 

20220711_164659.jpg.f3decbd3b5564c919bf397565bc43fce.jpg

 

20220711_164633.jpg.0d9feb05b087e2820123c3883f018769.jpg

 

В Прийн също се поразходихме по крайбрежните алеи и се зачудихме, дали да не вечеряме там, но накрая решихме да си се приберем в Мюнхен и там да свършим това важно дело, че знаем ли ги Дойче Бан, с какво могат да ни изненадат това лято. 🙂

20220711_171233.jpg.54471713ac15efc7a4a78bfe120ebc23.jpg

 

20220711_180703.jpg.32b6ab81ee4ae985e241d2f0d9104524.jpg

 

20220711_182632.jpg.4b1a30b76f35f8936b031dca35d508f5.jpg

 

20220711_181155.jpg.0aea719cb337b09aa591280246e01c70.jpg

 

20220711_181727.jpg.16193e9a02cd2fbf3d3394aa62a2bc33.jpg

 

слязохме на Ostbahnhof, че ни беше по-близо, и хапнахме и пийнахме ето тук: 
https://maps.app.goo.gl/v9QmpAEViUnhcVfq8

И печеното, и точеното бяха превъзходни и в качествено, и в количествено отношение 🙂

20220711_203907.jpg.90b18d1acecc89ae1f71b8de655d7f94.jpg

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар

На следващия ден, 12.07.2022 г. вторник, вече сме си научили урока и сме във влака достатъчно рано. Но той и е далеч от препълнен. Пътуваме на юг, към Алпите.

20220712_074548.jpg.0341f8b87cefaffd2ae0e5eeed1c311f.jpg

 

20220712_074554.jpg.d1b90ff37c3519d28463b87fdf8f62ef.jpg

Много ми хареса, че на масичките има нарисувана карта на тая част от Бавария. Има доста езера, покрай които се минава. В началото жп линията минава по брега на Щарнбергерзее (онова, в което бил намерен удавеният крал Лудвиг). 

Там нашата линия продължава в посока към Гармиш-Партенкирхен, но ние слизаме на Мурнау (градче между две езера, където има доста пешеходни маршрути). От тая карта във влака, обаче, най си харесахме Кохел на другото разклонение на линията. Красив град между две езера, а макар и да е на ниско, то над града има връхче с чудни панорамни гледки и към двете езера... абе, не е просто връхче... километър денивелация си има догоре. 

Оказа се, че независимо от нас си го е харесала и нашата дружка @зВерчето, която работи в Германия и сега през август се възползва от 9-евровия билет за да включи Кохел и този връх в маршрута си през Германия. Нейната цел, както обичайно за кой ли път вече (май шести) бяха върховете в Юлийските Алпи в Словения. Сега пък, на връщане оттам, прави три нощувки в Берхстегаден и ни праща снимки от Кьонихзее и други алпийски красоти. Ще я питам, дали може, като приключа с описването на нашето пътуване, да кача нейни снимки в темата, защото и от Берхстегаден, и от Шваррцвалд, и особено от доста непопулярния у нас Кохел, на още някого тук воже да му се разпали искрата. А нейните снимки специално могат да са почти конкурентни на фотографите във форума...

 

Та в Мурнау, естествено, пристигаме със закъснение, но кондукторът ни успокоява да не се тревожим. Връзката за Оберамергау ще чака, защото на тоя влак това му е целта. Да обере хората идващи от Мюнхен, които се прекачват. Мурнау му е началната гара, но трябва малко да се повърви до челния коловоз, който е от другата страна на гарата. 

Пристигаме в Оберамергау (немците го произнасят Объ(р)амагау) със съвсем малко закъснение и успяваме спокойно да се качим на автобус. Ще разглеждаме селото по-късно, а сега целта ни е да изпреварим евентуалните тълпи в двореца Линдерхоф, който е на около 12 километра. Напаснали сме си разписанията, че да сме там, когато отваря. Дори и така, един- два големи автобуса с организирани екскурзии вече са ни изпреварили на билетните каси. Входът е 10 евро. Ние сме с нашите 14-дневни "шлос-тикети" но въпреки това трябва да се запишем в тур с екскурзовод, за да разгледаме двореца. Първият възможен тур на английски е след 50 минути, което ни дава време да разгледаме част от градините, павилионите и фонтаните. Тук вече съм без забележки, освен това, че Венерината пещера е в дългогодишен ремонт, а това е най-стойностното в целия комплекс по отношение на креативност и иновативност. Инженерно чудо за времето си. Накрая гледахме 6-минутно филмче за нея. На немски. Кой разбрал - разбрал. Ако е имало версия на английски, не сме я дочакали, че гонихме автобус.
Вътре в двореца не се снима.
Но без грам двоумене - любимият ми от голямото каре баварски "замъци" (правилното е "дворци") на Лудвиг II. Познавам се и затова го оставих да ми е последен. 🙂

 

И тук Лудвиг е копирал от Версай, но Линдерхоф е "мъничък", разглеждат се около 20 помещения само. И това му придава уют според мене. Това му е бил първият дворец, но вместо да приема посетители постоянно като идола си Луи IV, Лудвиг през цялото време стоял сам в лудост, блянове и съзерцание. В същото време си падал по техниката. В двореца има асансьор, идеята била от кухнята долу да му слагат храната на масата и да я издигат през пода на трапезарията му. Обаче масата била толкова тежка, че да се издигне с тоя асансьор отнемало десет минути. Затова така му вдигали само супата, той я изяждал, а за да не изстиват другите ястия, докато свалят и вдигат масата, прислужниците тичали да ги носят по-бързо по стълбите.. Хубава работа, ама баварска. 😉

А градините са много по-красиви и разчепени от тези в Херенкимзее. Теренът предразполага, защото е планински склон; алпийският пейзаж наоколо допълва усещането... 

Повече не ми се пише. Просто ще ви оставя да се насладите на снимките 🙂

20220712_103019.jpg.988d43959d6e1216e4b77b0dff9e8bee.jpg

 

20220712_103826.jpg.05467244859f432fca5842d870f534fe.jpg

 

20220712_102356.jpg.4cdc93794a5db1df65151943c34d5db8.jpg

 

20220712_105702.jpg.7512f568977ef05f118e0ef94d57df99.jpg

 

20220712_104529.jpg.7861095eafaa5b9fbea7c11ea7dbb572.jpg

 

20220712_104903.jpg.a9982730fe3f16a70db3ece0a8be48cb.jpg

 

20220712_105418.jpg.fce2c976fb105d9e86c8424f5ff7509f.jpg

 

20220712_103818.jpg.958873409de657e6f91d6ec7409c9ecd.jpg

 

20220712_113756.jpg.e19d2707f5a8fee3003eb8081b6679b9.jpg

 

20220712_105902.jpg.65c100dc0572ea640f7d459a197fac3f.jpg

 

20220712_105908.jpg.63db6ae0b82ce008d63eeb2304cdea88.jpg

 

20220712_115548.jpg.3a9b949ebfc1939dcf978a6989a1d2af.jpg

 

20220712_115840.jpg.f00fb10e4eba542894c21f151553de04.jpg

 

20220712_120207.jpg.d1cb20472468b2ad851b33e79c0f42a2.jpg

 

20220712_115743.jpg.e22d021e832531ac63f87c5ffb945ac1.jpg

 

20220712_122037.jpg.4482dc4d1df45f43a0dd59d2f18894b3.jpg

 

20220712_124447.jpg.16df656bada75f6abb6fd2bf34872ef8.jpg

 

20220712_130024.jpg.d9b6e1633099fa95c79853f61cf0d557.jpg

 

20220712_131436.jpg.930e3c9d298deb99669d6f8ffac45d40.jpg

 

20220712_123506.jpg.7956495ce0e1b3dc749963cdd57deff1.jpg

 

20220712_122247.jpg.3bde05e9a8d4c1ba2a4d2465c9d90e9b.jpg

 

20220712_130021.jpg.15022b27e78a4c2859788a5e4ee29347.jpg

 

 

20220712_124140.jpg

20220712_124640.jpg

20220712_132931.jpg

  • Харесвам 14
  • Браво 2
Връзка към коментар

Автобусите между Оберамергау и Линдерхоф се отбиват и до селцето Етал, където има много голямо и красиво старо Абатство. Видяхме го на отиване отвън и решихме да го вместим в програмата си. Иноче автобесите не са много начесто, примерно веднъж на два часа. Но по някое време рано следоцед имаше два рейса на час един от друг. Та решихме да се възползваме от това и да отделим един час на Етал.

20220712_140626.jpg.b35f89a34cbb66b445ef7937b6637474.jpg

 

20220712_140629.jpg.3bb345519efad89fed4d009b54437ac4.jpg

 

20220712_140702.jpg.f72a41997e82eb83fd02ed76f66fa2d9.jpg

 

20220712_141055.jpg.fc91f38054ca33551e67421f4f8cb115.jpg

 

20220712_141300.jpg.200a68b05abb89dab087de49221d1f78.jpg

 

20220712_142909.jpg.193b453035fa873c9c590381c8b8185a.jpg

 

20220712_141823.jpg.3bf610982e80d0e21e31e60667384535.jpg

 

20220712_141903.jpg.b229467ff076ab64fe37c6c941ab78a7.jpg

 

20220712_141802.jpg.52db2b5d35b586656c79462757ac2ec9.jpg

 

20220712_142007.jpg.d401f297857cbc97a3b1944d8e4aa5cc.jpg

 

20220712_141922.jpg.e3683e9ab8b54c92b885e29eb60c05c3.jpg

 

20220712_141811.jpg.ebcd5fc0fe7d11663ebe9d06aa0f0140.jpg

 

20220712_141835.jpg.c7abfbb3f174f3c6b990341202599582.jpg

 

20220712_142230.jpg.93b72633d79982a37ae1511f208f621f.jpg

 

А в същия комплекс на абатството, на гърба на църквата, има пивоварна 😉

"This is my church, this is where I heal my hurts" 😉

20220712_150608.jpg.cf885aeeaa538d15be6462de0e785d61.jpg

 

20220712_150507.jpg.96b1f331f37df24cf35d56541e69517b.jpg

 

20220712_150644.jpg.82e7ff9909ad5582a82d9c9655915b3d.jpg

 

20220712_150726.jpg.01e340e3a4c42d2e38d939d938dbaaf8.jpg

  • Харесвам 7
  • Браво 3
Връзка към коментар

Оберамергау едва ли има нужда от специално представяне.

Просто си вървяхме и се наслаждавахме на чудните къщички с изрисувани фасади. Намерихме си и една работилничка с изгодни сувенирчета. Хапнахме сладолед на центъра. В тоя момент отвсякъде взеха да прииждат туристи и се зачудихме, къде сме попаднали. Явно се бяхме засекли с няколко автобуса с органиирани екскурзии. Само че тълпата бързо отмина и повече не се засякохме с тези хора.

20220712_153704.jpg.7d38f318955737dee45a55defe2f02f9.jpg

 

20220712_153910.jpg.be05dad3c1f819c3028c1ac8ff0e2e5c.jpg

 

20220712_154018.jpg.9ae6d8a4f7d82e5270b454b85a5e8b76.jpg

 

20220712_154046.jpg.b66f45ad18a1bd7ba5b683711d984b23.jpg

 

20220712_154241.jpg.411858226b9d1c283de1969d5c2514bb.jpg

 

20220712_160541.jpg.c5ab5741b41a6424440b643c75a78efd.jpg

 

20220712_160931.jpg.2092436661e90df81da0a924c27850b7.jpg

 

20220712_160811.jpg.efc009cb38b10ff50815e1cb46f50132.jpg

 

20220712_160838.jpg.3d784fb9e2105045192fea90c1a62b83.jpg

 

20220712_162539.jpg.4eb51a72c9cb8fc46221b13595ef8ffb.jpg

 

20220712_162852.jpg.bc3ea160501bfeeca129cc4eec4ad698.jpg

 

20220712_163828.jpg.f472b18ca31189910b29193ad37478a1.jpg

 

20220712_163851.jpg.54677cbe29d42e7f19d26d38d7916900.jpg

 

20220712_163943.jpg.7cd94e5b5c41bff04c7c209d31137d7e.jpg

 

20220712_164329.jpg.36c8764daba4b75b3ca36fe438dcd0c7.jpg

 

20220712_174422.jpg.2b2c6ccc7a0afbca26841ef7b4c85c98.jpg

 

20220712_174716.jpg.9b48610f99a1d27971d0ed70a9fc8032.jpg

 

20220712_164708.jpg.2e9319a25e9a89ccbf11a88b4ce1cdcf.jpg

 

20220712_164213.jpg.df36c89858973bcbd85a190a05f3edd9.jpg

 

20220712_164025.jpg.5f5b56cf9e32a0b8953f9de531160e9e.jpg

 

20220712_164321.jpg.598b6fdc94abe9321ba4fd49497e6b1f.jpg

 

20220712_175706.jpg.698dbad11537427d57eca48f10ed5549.jpg

 

Тука се бъзикам, че баварците явно много ги мързи да разказват приказки на децата си, затова са им ги нарисували по фасадите... Хич не е лоша идея... Например, ето, приказката за Червената Шапчица мене много ме смущаваше в детството ми... Представете си следната картинка. Дядо ми на село е в едно полулегнало положение със свити крака, а аз съм тригодишно лапе, седя му на корема, облегнал съм се на краката му и плющим карти връз корема на дядо ми (сантасе, табларжн, киширия (това извън Добруджа май му викат пастра)... Заради картите на три години не само че броях и знаех цифрите, но се бях научил да смятам бройките... Докато играем на карти, дядо ми ми разказва приказки. Ама дядо ми беше гъгъузин, ходил само две отделения на училище, и то румънско. В главата му е една каша от гъгъузки, румънски и малко български... Съответно приказките звучат странно... Как ви се струва такъв финал: "И Червен'та Шапка лапнала МЕЧКАТА!?!!!" 😮

Щях да си спестя доста детски терзания, ако приказката просто беше нарисувана по стената на къщата ни 😉

20220712_180028.jpg.7049d11ebf296a7da35a1dc08308a4f8.jpg

 

20220712_180038.jpg.e9af906ebc8ea3ebca22f1040bb4b9d4.jpg

 

20220712_180045.jpg.a7fcc26ec881b6fc3b61aae8039e4dff.jpg

 

20220712_180008.jpg.d7d4becee48812ffae4d1664dddc5794.jpg

 

20220712_175857.jpg.e6bec47c4951a9234a23ad7bcb41392d.jpg

 

20220712_180304.jpg.749afd71fe96d616f88fe5cf3d5c96f3.jpg

 

20220712_180146.jpg.e38fedec8f25a4c06800d0534eed6f53.jpg

 

20220712_181818.jpg.599533b2dff7fd0d37d0b2565db0d2fb.jpg

 

20220712_181808.jpg.9112bece4325ee725f3c5515b1d1ed71.jpg

 

20220712_180647.jpg.b4ee2c32dfa0ed99f5f4665f71061740.jpg

 

20220712_180536.jpg.5456535e08143e1c8ed1f75349746b95.jpg

 

20220712_181915.jpg.beac7fb64ef1588a47df3d1116dc1605.jpg

 

Въпреки всичкото мотаене сме си дали достатъчно време да се приперем спокойно в Мюнхен за вечеря. Обаче на гарата в Оберамергау ни очакваше изненада. Всички влакове бяха отменени! 

Към двайсетина души седим в недоумение. То само за един влак пише отменен, но в сайта на Deutsche Bahn видях, че важи за всички влакове до края на деня. Мина едно голямо такси-микробусче и остави трима пътници на гарата. Разбра ситуацията и качи 8 души в посока Мурнау, откъдето може да се вземе влак за Мюнхен, но нямаше място за повече хора и не успяхме да се доредим. Иначе за без пари ги качи, пък таксиджията каза, че той ще си търси компенсацията от DB. 

 

Ние нямахме друг избор освен да вземем автобус до Гармиш-Партенкирхен. Така видяхме още от красотата на Баварските Алпи.

От Гармиш, вече писах, че това лято влакове не вървяха, заради едно дерайлиране в началото на юни. Имаше заместващи автобуси по част от маршрута. А бяхме проверили, че има и един фликсбус и имахме готовност и за него да си купим билети онлайн, ако се наложи. Не се наложи. След около 45 минути чакане на жп гарата в Гармиш-Партенкирхен дойде заместващият автобус, закара ни до Оберау, откъдето вече си взехме влака за Мюнхен и се прибрахме каталясали по нощите. 

В квартала ни (с червените фенери) имаше работеща до полунощ пицария. Макар да беше минало 23 ч. успяхме да се класираме за късна вечеря...

С оглед на неразбориите на DB, щеше да е много по-добре да си бяхме намерили поне една нощувка около Гармиш, защото на следващия ден пак щяхме да пътуваме натам...

 

20220712_182013.jpg

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

13.07.2022 г. сряда.

С оглед на непредвидено твърде късното ни прибиране в Мюнхен предната вемер, както и това, че ни предстои да будуваме цяла нощ, за да хвамем ранния полет от Меминген в 6:00 ч в четвъртък, се отказваме от мераците да тръгнем свръхрано обратно към Гармиш и да се пробваме да изкатерим Цугшпице. А и не мисля, че сме подготвени да изкатерим връх с над два километра денивелация нагоре от Гармиш.

С влак и заместващ автобус стигаме до ЖП гарата в Гармиш-Партенкирхен и си оставяме раниците в багажна клетка... Мисля, че беше 3 или 4 евро за 24 часа. Минаваме през информация, уверяват ни, че автобусът до Айбзее се включва в 9-евровия билет (въпреки че при търсене в сайта на DB не показва цени). Този автобус не тръгва от площада пред гарата, а на петдесетина метра встрани. Като сте с лице към гарата, тръгвате надясно. След един спринт хващаме рейса, който е на сперката и е пърен до дупка. Определено този автобус всеки път (а го ползвахме четири пъти през деня) биеше с разлика по претъпканост всеки от влаковете, които ползвахме по време на двете си баварски пътувания. Още не бяхме решили, какво точно да правим. И по едно време шофьорът обяви, че този автабус ще е директно до Айбзее, а ако някой иска да срезе преди това, да слезе в края на Гармиш и да изчака следващия.

И така се озовахме пред Айбзее и лифта към Цугшпице. Оптимизацията на разходите (ОР) надделя над желанието да стъпим на най-високата точка на Германия (2962 м н.в.)... Ама 63 евро двупосочно, не, данкешьон! Тоя билет включва качване с лифт и слизане със зъбчатата железница, или обратно. Еднопосочно е 37 евро. Може би имаме време да се качим и да слизаме пеш към Гармиш... Ама пък ждрелато Партнахклам, откъдето минава "царския път" надолу, е затворено. Не знаем колко би ни отнело по малко по-заобиколна пътека. Едно 6 часа надолу не ни мърдат. С опашката за лифта и с невъобразивата тълпа и опашка за снимка на "покрива на Германия" май рискуваме твърде много. И не знам дали няма да артисаме нейде с номерата, които върти Дойче Бан.

Пък денят чуден, за разлика от предните дни, когато върхът беше все в облаци (гледахме час по час уеб-камерата горе)! Да ни е яд 🙂

Ами, има малко време да поснимаме езерото Айбзее, преди да вземем следващия автобус.

20220713_115906.jpg.43be1aa7252cbb501bef98db8913bfd5.jpg

 

20220713_120316.jpg.82cd3b02cfc5c80b38116d1b648fb61f.jpg

 

20220713_120653.jpg.89a7a5828c87583fd2e15ba8f1aab59b.jpg

 

20220713_120400.jpg.11d630cd6e236bd070bf4350134b9b7d.jpg

 

20220713_124546.jpg.2e6587a9144d36f9c2203c75bd25beb5.jpg

 

20220713_124451.jpg.9f9c5fd3eb7944ed77f9ee5ce38245bf.jpg

 

20220713_124038.jpg.d4fd971cb206f044e5aa05d5534ac628.jpg

 

20220713_123236.jpg.759f99c1ba70f799234fda48be8b8ef6.jpg

 

20220713_120304.jpg.21862d464040a925dc034824e225eb07.jpg

 

20220713_124726.jpg.206379f838f63c568e9819fbc13229e5.jpg

 

Автобусът наобратно взимаме до спирка Хамерсбах, откъдето тръгваме пеш към другото известно ждрело в района - Хьоленталклам.

Описал съм го в темата за Алпите на @Kristian Desev.

 

 

Така че да не се повтарям. В темата на Крис може да прочетете още доста и за Гармиш, и за Грайнау.

 

Ние имахме време да се върнем и предзалезно да се понагьолим в Айбзее, след края на работното време на лифта, когато тълпите си бяха тръгнали.

20220713_181004.jpg.f3a9f5b48e308e231e479fdf40582e0e.jpg

 

20220713_181356.jpg.52bbeb1999da4198a39fa0c264a9e938.jpg

 

20220713_181749.jpg.629f7216a5d85b724f8d69bb5b9cd477.jpg

 

20220713_183632.jpg.6583ac4e60108ecea72ede6298ad1482.jpg

 

20220713_181420.jpg.4447bd824354e2faaf0e943ce42cfbb8.jpg

 

20220713_181720.jpg.98ec2701e2c00b8dfb0d98644436e9c7.jpg

 

Взехме последния автобус за Гармиш, а оттам автобуса, който заместваше влака до Пфронтен. Той всъщност много скоро след Гармиш минана границата т Австрия и пътува през Тирол. Напълних си душатй със залезни гледка към Зоненшпице 🙂

След Ройте отново се връщаме в Германия и автобусъх ни спира на фарй Пфронтен-Щайнах. 

Оттам взимаве влак до Кемптен, друг до Меминген и сме там малко след 23 ч. Не беше последният влак, между другото, бяхме си оставили възможност да пристигнем в полунощ, ако нещо се объркат връзките.

надянахме се в Меминген поне дюнерджийнизите да работят. И те работеха, но вече без да правят нищо за ядене. Спаси ни един мексикански ресторант, където си хапнахме и пийнахме обилно и ни оставиха да стоим почти до един след полунощ. Помотахме се час-два из нощен Меминген и бавно тръгнахме пеш към летището, което отвори точно в 4 ч сутринта, два часа преси полета.

 

Така приключи и второто ни пътуване с деветевровия билет в Германия това лято, а третото по ред причини не се състоя 🙂

 

Колкото - толкова! Аз поне наистина бях вече преситен от пътуване и сега ми е време за дъъълга "почивка" от скитане.

Радвам се, че приключих с описването на пътуванията ни в Германия няколко часа преди да изтече валидността на тези билети по 9 евро 🙂

 

 

  • Харесвам 5
  • Браво 5
Връзка към коментар

Германия удължава мярката за ползване на обществения транспорт срещу 9 евро на месец

 

Германското правителство ще въведе „модерен билет за обществения транспорт“ във всички провинции. Това съобщи министърът на транспорта Фолкер Висинг пред обществената телевизия Deutschlandfunk, ден след като изтече срокът на билета от 9 евро, като част от мерките за справяне с високите цени на горивата.  

 

Популярната схема, която позволи на германците да ползват местен и регионален обществен транспорт за 9 евро на месец, приключи на 31 август.

 

„Ще поставим на масата за обсъждане модерен билет за обществения транспорт, с който можем да кажем, че това правителство е прогресивно и също така напредва в действията за климата и намалява емисиите на CO2 в транспорта“, обяви Фолкер Висинг без да даде повече подробности, пише Clean Energy Wire.

Неговият колега - финансовият министър Кристиан Линднер добави, че „след като финансирането бъде изяснено, цената може да бъде определена в 16-те германски провинции“.

 

Правителството предостави билета от 9 евро между юни и август в опит да компенсира нарастващите разходи за гориво . От началото на продажбите през май са продадени около 52 милиона билета. Продажбите показаха, че германците са готови да слязат от личните си превозни средства и да ползват обществения транспорт, ако мярката бъде удължена. Това ще доведе до значително намаляване на емисиите на CO2 от транспорта.

 

Мярката струваше на Федералното правителство 2,5 млрд. евро. По изчисления на Финансовото министерство, ако бъде продължена, тя ще струва 14 млрд. евро годишно на бюджета.

 

 „Министърът на транспорта ме убеди, че си струва мярката да бъде удължена“,  призна Линднер след заседание на кабинета. Според него, бъдещият дигитален билет може да бъде разработен на „част от цената“, но 16-те региона в страната трябва да предложат план. „Когато въпросът за финансирането е ясен, цената на билета може да бъде фиксирана“, посочи Линднер. Така той прехвърли отговорността на регионалните столици да измислят унифицирана тарифна система, коментира изданието. „Не може да се очаква федералното правителство просто да сложи пари на масата, ако провинциите нямат идеи как трябва да изглежда новият билет“, подкрепи го колегата му Висинг.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
На 2.09.2022 г. в 12:39, venceremos каза:

Германия удължава мярката за ползване на обществения транспорт срещу 9 евро на месец

 

Германското правителство ще въведе „модерен билет за обществения транспорт“ във всички провинции. Това съобщи министърът на транспорта Фолкер Висинг пред обществената телевизия Deutschlandfunk, ден след като изтече срокът на билета от 9 евро, като част от мерките за справяне с високите цени на горивата.  

 

Популярната схема, която позволи на германците да ползват местен и регионален обществен транспорт за 9 евро на месец, приключи на 31 август.

 

„Ще поставим на масата за обсъждане модерен билет за обществения транспорт, с който можем да кажем, че това правителство е прогресивно и също така напредва в действията за климата и намалява емисиите на CO2 в транспорта“, обяви Фолкер Висинг без да даде повече подробности, пише Clean Energy Wire.

Неговият колега - финансовият министър Кристиан Линднер добави, че „след като финансирането бъде изяснено, цената може да бъде определена в 16-те германски провинции“.

 

Правителството предостави билета от 9 евро между юни и август в опит да компенсира нарастващите разходи за гориво . От началото на продажбите през май са продадени около 52 милиона билета. Продажбите показаха, че германците са готови да слязат от личните си превозни средства и да ползват обществения транспорт, ако мярката бъде удължена. Това ще доведе до значително намаляване на емисиите на CO2 от транспорта.

 

Мярката струваше на Федералното правителство 2,5 млрд. евро. По изчисления на Финансовото министерство, ако бъде продължена, тя ще струва 14 млрд. евро годишно на бюджета.

 

 „Министърът на транспорта ме убеди, че си струва мярката да бъде удължена“,  призна Линднер след заседание на кабинета. Според него, бъдещият дигитален билет може да бъде разработен на „част от цената“, но 16-те региона в страната трябва да предложат план. „Когато въпросът за финансирането е ясен, цената на билета може да бъде фиксирана“, посочи Линднер. Така той прехвърли отговорността на регионалните столици да измислят унифицирана тарифна система, коментира изданието. „Не може да се очаква федералното правителство просто да сложи пари на масата, ако провинциите нямат идеи как трябва да изглежда новият билет“, подкрепи го колегата му Висинг.

Пътуването без пари приключи, от управляващата коалиция заявиха, че очакват след преговори с федералните провинции да постигнат цена между 50 и 70 евро на месец.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хаха, това е интересно!

Значи активисти, които са крайно недоволни от прекратената 9et промоция, създават фонд, чиито членски внос пак е 9е, а парите в него отиват за плащане на глобите, които членовете получават, заради това, че пътуват без билет. Т.е. пак си продължават промоцията, но на ръба на закона. 

 

https://m.dw.com/en/activists-push-to-renew-germanys-popular-9-euro-ticket-system/a-63025604

 

  • Смея се 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Въпрос към живеещите в Германия...

 

Моля за информация кой е оптималният вариант за придвижване от FRA (летище) до град Щутгарт и обратно. Пътуването ще се осъществи в ден четвъртък в едната посока и в ден неделя обратно. Пътуват двама възрастни...

 

От сайта на DB виждам две опции. Стандартен билет, който за двама в двете посоки излиза към 115 евро и дневен билет за цяла Германия за общо 49 евро за двама в посока или около 100 евро в двете посоки за двама. Тоест, разликата е почти никаква. Не намирам регионални влакове и евентуално опции за дневни карти за до 5 човека, които обикновено са добър вариант за придвижване в Германия. Струва ми се неоправдано ползване на автобус, но не знам дали с евентуално придвижване до Франкфурт няма вариант за по-евтина опция с влак. Като цяло търся достоверна информация или поне потвърждение на моето проучване...

Връзка към коментар
преди 43 минути , Duke каза:

Моля за информация кой е оптималният вариант за придвижване от FRA (летище) до град Щутгарт и обратно.

Ако се лети с ЛХ, имаше опция да се доплати за билети за влака и ги даваха по-евтино от стандартно.

Нещо като комбиниран билет за самолет+влак. Ние имахме билети за самолета и доплатихме за тези за влака в последствие.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Duke каза:

Въпрос към живеещите в Германия...

 

Моля за информация кой е оптималният вариант за придвижване от FRA (летище) до град Щутгарт и обратно. Пътуването ще се осъществи в ден четвъртък в едната посока и в ден неделя обратно. Пътуват двама възрастни...

 

От сайта на DB виждам две опции. Стандартен билет, който за двама в двете посоки излиза към 115 евро и дневен билет за цяла Германия за общо 49 евро за двама в посока или около 100 евро в двете посоки за двама. Тоест, разликата е почти никаква. Не намирам регионални влакове и евентуално опции за дневни карти за до 5 човека, които обикновено са добър вариант за придвижване в Германия. Струва ми се неоправдано ползване на автобус, но не знам дали с евентуално придвижване до Франкфурт няма вариант за по-евтина опция с влак. Като цяло търся достоверна информация или поне потвърждение на моето проучване...

https://www.bahn.de/service/buchung/bahn_und_flug/rail-and-fly-english

image.png.f22395a0875f6bd16d991655c433474a.png

 

Връзка към коментар
преди 47 минути , jorocontrola каза:

Ако се лети с ЛХ, имаше опция да се доплати за билети за влака и ги даваха по-евтино от стандартно.

Нещо като комбиниран билет за самолет+влак. Ние имахме билети за самолета и доплатихме за тези за влака в последствие.

Летим точно с Луфти, но май тази опция вече не е налична или поне не виждам нищо написано в билетите...

преди 7 минути , IvanNavi каза:

Дори и да бях купил самолетните билети с тази опция, не виждам някакво кой знае какво намаление от стандартната цена на DB...

Връзка към коментар
преди 8 минути , Duke каза:

Летим точно с Луфти, но май тази опция вече не е налична или поне не виждам нищо написано в билетите...

Дори и да бях купил самолетните билети с тази опция, не виждам някакво кой знае какво намаление от стандартната цена на DB...

Явно няма да е ОК за вас, но ще го напиша да се знае, ако някой някога търси.

Обадих се по телефона в офиса на ЛХ в БГ и така взех билетите за влака.

Ние също пътувахме Фра <-> Щутгарт, но при нас стандартните цени бяха доста по-високи. Може би бяхме наближили датата за пътуване.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...
На 4.11.2022 г. в 21:42, Фил каза:

Задава се наследникът на 9-евровия билет... на цена €49.

 

Germany introduces €49 ticket as 9-euro ticket successor

От май месец въвеждат билета, а продажбата му започва на 03.04. Цена 49 евро.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
На 27.01.2023 г. в 20:39, tch каза:

От май месец въвеждат билета, а продажбата му започва на 03.04. Цена 49 евро.

За съжаление е греда за туристите, както и се очакваше. @зВерчето ни предупреждаваше, че ще е само като част от годишен абонамент и няма да е за туристи,така и се оказа.

Да не преповтарям @mary_shery от темата за бързите въпроси за Германия...

 

 

Връзка към коментар
преди 3 минути , master_of_germs каза:

За съжаление е греда за туристите, както и се очакваше. @зВерчето ни предупреждаваше, че ще е само като част от годишен абонамент и няма да е за туристи,така и се оказа.

Да не преповтарям @mary_shery от темата за бързите въпроси за Германия...

 

 

До 10-то число може да се прекрати абонамента. В момента не ми трябва такъв билет, иначе бих купил и направил няколко screenshot-a как се прекратява абонамента. Но не мисля, че е ще е сложно.

 

https://www.bahn.de/faq/deutschlandticket-kuendigen

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

До 10-то число може да се прекрати абонамента. В момента не ми трябва такъв билет, иначе бих купил и направил няколко screenshot-a как се прекратява абонамента.

 

https://www.bahn.de/faq/deutschlandticket-kuendigen

 

Което означава ли, че ако пътуваш след десето число на месеца, трябва да платиш и следващия месец?

Връзка към коментар
преди 2 минути , master_of_germs каза:

Което означава ли, че ако пътуваш след десето число на месеца, трябва да платиш и следващия месец?

Не, купуваш го на първи, на втори прекратяваш абонамента и той е валиден до края на месеца.

С други думи прекратяваш само абонамента, не и валидността на билета за съответния месец. 

  • Харесвам 10
  • Благодаря 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
преди 6 минути , master_of_germs каза:

Дали някой успя да си вземе вече от 49-евровия билет?

Имам предвид, с българска банкова карта?

С карта дебитна или кредитна не може. Единствената опция е с директен дебит (такъв ли е правилният израз?)

С други думи даваш право на ДБ да си тегли пари от твоята сметка ( посочва се Iban, не номер на карта)

 

През 

https://abo.bahn.de/portal/#/

 

може  да си прекратиш абонамента.

Връзка към коментар

Трябва ли да е немска банковата сметка? Аз пробвах няколко пъти и не мина плащането.

Има някакво SEPA, което го искат, но не разбирам какво е точно. Цъкнах всичко, че разрешавам, но нищо…

Връзка към коментар
преди 15 минути , master_of_germs каза:

Да, не се изразих правилно. Иска IBAN. 

Ама въпреки това дава грешка...

По принцип има решение, че SEPA-Lastschrift трябва да е възможен и от чужбински сметки. Дали и тук е така не знам. И при мен не мина от първия път плащането. Накрая написах DE във началото на IBAN-a с главни букви и мина, но дали това е причина или защото сърварите са претоварени не знам.

 

https://www.versandhandelsrecht.de/2018/09/agb/sepa-lastschrift-ausland/

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.