Прескочи до съдържание

Панама, Коста Рика, Никарагуа - обща тема за планиране


Препоръчани мнения

8 hours ago, Lindt said:

Време е да споделиш впечатления от Мануел Антонио 😉 

Такааааа. Беше наистина смайващо как от свежата и чиста зеленина в Ла Фортуна, на път към Мануел Антонио изведнъж всичко стана изгоряло, сухо и голо. С наближаването на парка обаче с облекчение установихме, че природата се раззеленява отново. 

 

Влагата и горещината, която ни блъсна първия ден там не може да се опише с думи. Не знам дали впоследствие свикнахме, но в следващите дни беше поносимо. Дъжд в дните ни извън Ла Фортуна повече не ни валя и дъждобраните бяха заровени някъде в дъното на багажника на колата. 

 

За самия парк един ден е достатъчен, а по обяд там вече беше невъзможно да се стои от горещина. Плажът в парка беше наистина хубав, но пренаселен. Затова се върнахме на другия ден към 7:30 сутринта и общо взето докъм 9 бяхме само ние. Пясъкът е ситен, а водата беше спокойна, чиста, но една идея по-топла, отколкото бих искала, обаче след 9 започна прилив и се размъти и стана бурна. Тогава някъде и започнаха да се изливат групите туристи и ние си тръгнахме. 

 

В самия парк видяхме милиони капуцин маймунки, howler monkeys, агути, тукани, игуани, сърни, ленивци и много видове птици. Имаше страхотни гледки от високо (изкачването си беше екстремно), но ни направи впечатление, че въздухът в тази част на страната винаги беше замъглен от изпарения.

 

Останахме много доволни от избора ни на Airbnb, макар каубойският път, по който се стига дотам да ме стресна в началото. От къщата нататък започваше джунглата, която на картата се оказа, че е част от Мануел Антонио парка. От терасата видяхме повече животни, отколкото в самия парк. Още в пет сутрин howler monkeys ни събуждаха с виковете си, а всеки следобед дърветата отпред се накичваха с капуцин маймунки, които бяха изключително забавни за наблюдаване. Имаше и сърна, всякакъв вид птички, от които scarlet-rumped tanager са много красиви, светулки, пеперуди в искрящи цветове, ръбесто клюнести тукани (rainbow-billed toucans), а най-впечатляващото - няколко двойки Скарлет Макао папагали! Огромни и красиви! Възторгът ни беше неописуем! 

 

Последния ни ден там с доза разочарование си размишлявах как не успяхме да видим ленивец от наистина близко разстояние. Същата вечер след вечеря отидохме да гледаме залеза от брега и на жиците в селото ето този красавец спокойно си правеше дължини напред-назад точно над главите ни. 

image.jpeg.c21433959a8db0f4797a0fbd0d678f12.jpeg
 

 

В програмата също включихме Rainmaker, където въжените мостове са…автентични, така да кажа, и определено вдигат адреналина. Под водопадите там има естествени басейни, в които можеш да се къпеш. Водата беше приятно хладна, не ледена както очаквахме. Хубавото на това място е, че няма много туристи - ние отидохме към обяд и имаше само още 3-4 човека. Басейните са много на брой и няма нужда да ги споделяш с други хора. Ние не носихме бански и хавлии и не успяхме да се изкъпем. Самото място не е нещо впечатляващо и освен гущери с много красиви окраски, други животни не видяхме. 

 

Направихме и екскурзия с катамаран, който включваше и шнорхелинг, но водата беше мътна, макар и да изобилстваше от шарени рибки. Минахме между островите, включваше и спускане с пързалка от катамарана или скачане във водата от най-горната му част. Снимки на островите не се получиха - отново заради изпаренията, а планините отзад на фона на океана биха били величествена гледка при чист въздух. Нахраниха ни с шишчета от техния вид риба тон, плодове, а чашите винаги бяха пълни с пина колада и пунш с ром. Били сме и на по-добри екскурзии с катамарани и шнорхелинг, но не се оплакваме. Пристанището има голям и безплатен паркинг. На самото пристанище имаше лъскави магазини и ресторанти, очевидно предназначени за туристите, но с иначе красиви гледки към водата и яхтите. 

 

Смятам, че за района на Мануел Антонио отделихме повече дни, отколкото бяха нужни. Ако сега трябваше да правим програма, вероятно щяхме да разделим времето и да се спуснем към Corcovado National Park. Но пък от друга страна се получи лежерно и спокойно след по-забързаната програма в Ла Фортуна и успяхме да видим безбройните екзотични животни. Мануел Антонио и Кепос бяха много различни от Ла Фортуна, но по свой си начин привлекателни и автентични и създаваха усещане за необикновено място. Дори видях маймунки, които тичаха в селото през улицата и паркинга, истинско удоволствие за окото. Видях и местен на един тротоар, който хранеше с ръка една огромна игуана. 

 

Хранехме се предимно в Сода Санчес и бяхме много доволни, макар че няколко туристи коментираха, че храната им е скъпа.  

 

Паркирането в Кепос се оказа по-лесно, отколкото в началото смятахме - няма правила и колата просто се оставя, където намериш. 🙂 Спирането на червен светофар май също беше само по желание.

 

В Сан Хосе посетихме националния им музей. Отидохме към 12 и малко и на входа охраната каза, че касиерите са на обяд и да влизаме безплатно 🙂 Хапнахме обяд/вечеря в препоръчания тук квартал Ескаланте и с това приключи програмата ни в Сан Хосе. 

 

Не срещнахме недружелюбни хора в Коста Рика, нямахме проблем и с патроните на паркингите в Мануел Антонио. В интерес на истината, хората в тази страна оставиха в нас впечатлението на винаги готови да откликнат и услужат, дори когато можеха спокойно да го избегнат. Не предлагаха и услугите си с досадна настойчивост, каквато сме срещали на други места. Достатъчно е да им кажеш “не, благодаря” и просто те оставят.  

 

Нашата ваканция обаче беше принудително удължена с отмяната на полета ни и с това, че всички други полети бяха вече пълни. Летището в Сан Хосе ни стана нещо като втори дом:)

 

П.П. Забравих да спомена, че на сафарито в Ла Фортуна видяхме и базилиск гущер. Гидът-лодкар ни обясни интересния факт, че местните го наричат Исус Христос, заради това, че може да ходи по вода. 🙂 Снимки от там почти нямаме, защото бяхме едновременно и гребци.

 

П.П.2. Срещи с насекоми не сме имали:)

 

Утре ще кача малко снимки, а като за финал искам на благодаря на всички за съветите и идеите, които получих тук. Сега е време за планиране на следващото ни приключение - нашата първа Африка. 

Редактирано от Deja Vu
  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към мнение

Благодаря, @Deja Vu, много полезен и интересен разказ издействах 🙂

След някоя година ще повторим Коста Рика, а и си ми е на сърце, така че се вълнувам като чета отзиви. 

 

Каква Африка ще организираш? Кога е, разкажи 🙂

Връзка към мнение

Още един глас за Сода Санчес в Кепос. Да, малко е по-скъпо от типична "сода", то е по-скоро като ресторант към хостел. И обслужваха бавно, заради наистина многото клиенти. Обаче си беше вкусно. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

@Lindt Планът ни е за юли и август. 4 дни сафари в Танзания - Лейк Маняра, Серенгети два дни, Нгоронгоро. После 9 дни Занзибар - 4 дни в Нунгви, 4 дни Джамбиани и една (последна) нощувка в Стоунтаун с почти два пълни дни там преди полета. Като за първи път не се хвърляме към нещо екстремно, гледаме по най-отъпканите пътеки да минем:)

След това продължаваме с Истанбул, Атина, Санторини и Наксос. 

 

@master_of_germs Имаха happy hour мисля от 3 до 6-7, така че си отпивахме от коктейлите и с любопитство наблюдавахме движението по улицата, докато си чакахме храната. Обикновено ядяхме късно следобед, когато вече бяхме приключили с програмата и лежерно си почивахме в Санчес. Супата им Azteka много ни хареса и си изнамерих рецепта, която непременно ще пробвам.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.