Прескочи до съдържание

Размисли за транспорта и други впечатления от Япония и Ю.Корея


Pantelej Putnik

Препоръчани мнения

преди 28 минути , neuromancer каза:

В случая на Иво само за Осака - Киото - Токио май няма смисъл от JR pass, още повече след като поскъпна

Ние българите сме с изключително погрешно разбиране за JR паса. Величаем го, сякаш е решение на всеки въпрос с транспорта. Изобщо не е така, освен ако за 10-15 дни не сменяш през ден града и да "изръшкаш" (ех, колко звучно го е измислил Алеко) Япония. На практика обаче не се случва така. Моето заключение лично за моето пътуване, а и вече от опита ми с придвижването там - ненужна и излишна пречка си е паса, а освен това, като много други японски неща - има ред неясни за туристите неща свързани с него. Активирането му е свързано с чакане по едни големи опашки, което е поредната безумица, която са измислили японците. За много неща е необходимо да имаш писмени разяснения как функционира това и онова. Ежедневни прости неща са направени по сложен начин, който вероятно си има своята логика, но за туриста си е трудно и неясно. 

Да излезеш от метрото на гара и да няма табела за изхода от гарата е супер дразнещо. На няколко пъти съм се чувствал като в лабиринт, от който не мога да изляза. Все съм виждал различни транспортни пунктове в различни страни. По-сложно и то - съвсем ненужно сложно, не съм виждал от японското. Още един пример - от двете основни летища (Нарита и Ханеда) няма пряка връзка с централната им гара (Токио стейшън), което за мен беше ОГРОМНА изненада. Трябва да се прехвърляш. Още нещо - билет за метрото в Токио се купува с кеш, но не и с кредитна карта. С КК може да си купиш билет, но от билетен център, където чакат сумати хора. Удобно за туриста, нали?!

И за да не се подведе някой от недоволството ми към организацията им на траспорта и неяснотата му за чужденците, то искам да подчертая, че Япония е красива страна, напълних душата си с красотата на техните градини и храмове. Радвам се, че бях там и видях и тази част от Азия. 🙂 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

А, аз от Япония не разбирам, ама преди имаше някакви пътеписи с посещение на 5-6 града и спане в Осака и посещения на Киото, Хирошима, Нара с бързите влакове (останах с впечатлението, че е като градски транспорт в Европа като време), и отиване и връщане до Токио, това вероятно може да се оправдае паса. Конкретно за Иво с един еднопосочен дълъг маршрут Киото - Токио няма смисъл, а той го е писал в плана си, затова се обадих.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 34 минути , neuromancer каза:

отиване и връщане до Токио, това вероятно може да се оправдае паса. Конкретно за Иво с един еднопосочен дълъг маршрут Киото - Токио няма смисъл, а той го е писал в плана си, затова се обадих.

Аз пристигнах на Ханеда, хванах си шинкансена (най-бързия им влак) до Киото за близо 100 евро и това ми беше големият разход. След това билетчета за метрото по 1-1,5 евро. На връщане реших да летя от Осака към Сеул и оттам до Токио.

Иво ще е там за 2 седмици, което ще рече, че ако иска да има пас за 2-те седмици, ще трябва да купи 2-седмичен пас, а цената му е над 300 евро. Ти мани цената му, но си вързан с него само за държавните линии и то не метро, а за бус не съм сигурен. Майче и там си иска друг билет. Изобщо - транспортът в Япония е уравнение с много неизвестни. Самата инфраструктура (гарите) не са организирани (според мен) по добър начин. Самите японци ми признаха на няколко пъти, че и те трудно се ориентират в тези огромни гари и едва се оправят. Някой ще каже, че е така, защото там тръгват много влакове, та много хора и т.н. Хайде де, само там тръгват влакове и превозват хора! В другите държави хората не ползват влакове сякаш. 

Абе, болна тема си ми е транспорта в Япония и ще го дъвча дълго време. 🤣

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 20 минути , Иван Попов каза:

Иначе и аз нещо планувам за Япония, така, че ще имам нужда и аз от помощ. 🙂

Ще напиша след известно време пътепис и там ще опиша моите впечатления и моя опит там. Иначе си имаме гуру на Япония, която може да даде отговори по много въпроси. 

преди 20 минути , Иван Попов каза:

Явно ще имам още една диплома 😃 Ако се оправя с транспорта 😉

Не, че няма да се оправиш. Аз все пак успях да се върна 😄

Въпросът е обаче, че се губи много време в това да си намериш влака къде точно спира. 

Ето пример - Гледам аз в навигацията, че до моето място се стига с прехвърляне - пъро се взема Такугава лайн и после Шинкуку лайн (съвсем си измислям имената, само за примера). Търся аз на началната ми гара Такугава лайн, вървя търся, оглеждам се за табела - няма. И така се лутам напред назад, а това напред и назад си е километраж в техните гари. Решавам да питам. Човекът бърза, но ми изглеждаше на такъв, който говори английски. Спря, отвори телефона, провери, тръгна с мен, заведе ме и ми показа къде да отида, като се убеди, че съм наясно - усмихна се и си тръгна. Обясни ми всъщност, че за Такугава лайн трябвало да гледам табелата за JR линиите, защото, видиш ли, Такугава лайн била JR линия. Е, добре де! Как аз чужденецът-турист, който идва за 2-3 дни в Токио, да знам, че Такугава лайн е JR линия и там да я търся, а Шинкуку лайн не е JR линия?!? Намирането на перона ми отне около 20-30 минути. Само за сравнение (въпреки, че мразя да сравнявам) - в Германия отиваш на гарата, има голямо табло, на което си пише кой влак на кой коловоз в колко часа. Коловозите са обикновено в една равнина и лесно си ги намираш. В Япония - на това място в гарата тръгват тези линии, на съвсем друго място, да речем на 400-500 метра от там тръгват други линии. 

Толкова примери мога да дам за безумицата им в разбирането на транспорта (специално от чужденци), че направо цяла тема може да се отвори. Ето например какво показва таблото вътре във влака за международно летище

20230513_091517.jpg.59c79a399844505aa166c6995769b8e2.jpg

 

Всичко е ясно, нали? 

Отделно, табелите на гарите на метрото са на рядко, сравнително малки са, като надписът на латиница е още по-малък. Така е много възможно и да си пропуснеш спирката.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ясно, значи всичко е лудница навсякъде в транспорта....

Ами значи ще е пълен цирк, отиваш качваш се на някой влак и пътуваш за където ти падне, то така най-добре се разглежда, но просто ще ти трябва доста повече време 😃 

Язък, кълнях се в тях, че всичко им е повече от перфектно, а сега се оказва, че дори и за тях самите си е доста сложно.

Наистина няма почти нищо на латиница, от това, което се вижда на снимката. 

 

преди 9 минути , Pantelej Putnik каза:

Всичко е ясно, нали? 

 

Разбира се и още как 😃

 

 

преди 10 минути , Pantelej Putnik каза:

Ще напиша след известно време пътепис и там ще опиша моите впечатления и моя опит там. Иначе си имаме гуру на Япония, която може да даде отговори по много въпроси.

Супер 😊

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 26 минути , Иван Попов каза:

Язък, кълнях се в тях, че всичко им е повече от перфектно, а сега се оказва, че дори и за тях самите си е доста сложно.

Наистина няма почти нищо на латиница, от това, което се вижда на снимката. 

В интерес на истината, показва се по някое време и на латиница, но за супер кратко време, като няма как за 1-2 секунди да си намериш спирката и т.н. В Сеул например всичко беше далеч по опростено и ясно. 

Като бях дете си спомням, че се говореше, че в Япония за цяла година влаковете закъснявали с общо 2 минути. Удивявах се колко са точни тези хора. Точност като по часовник. Е, оказа се, че това е поредният мит, който ние българите обичаме да си създаваме (също като митът, че германците не можели да се забавляват). Имам снимка, на която ясно се вижда как влакът, който трябва да тръгне в "и единадесет" е все още на гарата в "и тринадесет". Та ми стана смешно и се замислих: "Или този конкретен влак обира цялото закъснение на всички влакове за годината, или просто сме едни загубени хора, които вярват на такива глупости. 

И все пак, японците не са виновни, че в България, а и в цял свят, ги смятат за нещо извънредно, а те са просто едни нормални хора, които са отзивчиви, добри, деликатни. Сякакви пресилени суперлативи обаче от рода на "невероятни", "страхотни" и "чудесни" смятам за напълно ненужни. Подобни суперлативи дори пречат на ползващите ги да опознаят самите японци. Защото японците не са "невероятни", а са по-скоро едно много развито общество, в което сякаш по традиция се е запазила честта, а моралът не е непознато село в Джибути, а е добродетел, която подхожда на хората. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 11 часа, Иван Попов каза:

Иначе и аз нещо планувам за Япония, така, че ще имам нужда и аз от помощ. 🙂

 

Преди година някъде гледах хотелите и никъде не ми се мернаха такива цени от порядъка на 57 лв. на вечер, под 100 долара нямаше нощувка. 

Явно цените са паднали. Ако тръгна за тази страна, просто ще съм на седмото небе...... 😊

 

Явно ще имам още една диплома 😃 Ако се оправя с транспорта 😉

На нас ни отне точно 1 ден, за да се ориентираме с транспорта. Предварително търсихме в hyperdia маршрутите и съответните влакове. Имахме и приложение за андроид, което абсолютно точно показваше на коя гара каква връзка трябва да направим, на кой перон е. Слизахме от единия влак и директно се мятахме на следващия. Ние пресмятахме, че за нашия престой около 2 седмици с кацане и излитане от летище Нарита и посещение на Осака, Киото, Токио, Нара, Йокохама, Никко, JR пасът спестява пари. Имахме и зареден кредит в IC card и не сме отделяли време за купуване на билети и търсене на връзки с влакове на място. В Токио последните 2 дни бяхме с Tokyo Free Kippu (Tokyo Tour Ticket) и свободно обикаляхме града.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

До няколко месеца цените на пасовете ще бъдат вдигнати и тази японска измислица губи смисъла си. Запознах се с българи, които ми обясниха гневно колко дълго са чакали на отчайваща опашка, за да си активират пасовете. Та как тази технологична държава не направи така, че при първото чекване с паса той да се активира автоматично за съответния период??! Иначе тоалетните им мият дупетата - браво за високите технологии!!! 🤣

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 20 минути , chandni каза:

На нас ни отне точно 1 ден, за да се ориентираме с транспорта. Предварително търсихме в hyperdia маршрутите и съответните влакове. Имахме и приложение за андроид, което абсолютно точно показваше на коя гара каква връзка трябва да направим, на кой перон е. Слизахме от единия влак и директно се мятахме на следващия. Ние пресмятахме, че за нашия престой около 2 седмици с кацане и излитане от летище Нарита и посещение на Осака, Киото, Токио, Нара, Йокохама, Никко, JR пасът спестява пари. Имахме и зареден кредит в IC card и не сме отделяли време за купуване на билети и търсене на връзки с влакове на място. В Токио последните 2 дни бяхме с Tokyo Free Kippu (Tokyo Tour Ticket) и свободно обикаляхме града.

 

И нашите спомени са такива, за лесна и безпроблемна навигация и ориентация с транспорта, и в Токио, и на останалите места в които бяхме. Ако не ме лъже паметта, в Токио по пероните имаше и достатъчно ясни табели на английски за съответните изходи и посоки. JR пас не сме ползвали, летяхме с нискотарифна компания Токио - Осака, останалото с локален транспорт и влакове.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не помня след @Sun4o някой да е имал топки да укори транспорта в Япония и усещането да живееш под земята като къртица половината си престой. 

За мен е влудяващо когато загубя спътника си за 10-15 минути, защото рови в 6 карти и приложения, а аз трябва да мълча и скучая. И даже не ми шерва интернет, защото пазим батерията на телефона за навигацията.

 

Така де, очаквам в Япония да го удуша  😄

  • Смея се 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , logist13 каза:

И нашите спомени са такива, за лесна и безпроблемна навигация и ориентация с транспорта, и в Токио, и на останалите места в които бяхме. Ако не ме лъже паметта, в Токио по пероните имаше и достатъчно ясни табели на английски за съответните изходи и посоки

Аз имам снимки от гарите с надписите, когато ние бяхме вървяха продължително време и на английски: 

IMG-16d2b6fe857022a403aef0d50839f2d2-V.jpg

 

В шинкансена също имаше дисплей с надписи на английски. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

В шинкансена също имаше дисплей с надписи на английски. 

То като се качиш в Шинкансена добре, но трябва да го намериш къде се намира. Въпреки, че имах разпечатана схема на гарата в Шинагава, която уж вкъщи ми изглеждаше супер ясна, на място ми трябваше помощ. Японец с цялото си семейство с две малки дечица дойде да ми покаже къде тръгва шинкансена. Той даже не знаеше къде е, но пита и му казаха, че и той на мен каза, па и ме заведе. 

Хората, които казват, че им е било супер лесно по гарите, малко не им вярвам. Самите японци имаха затруднения да ми посочат веднага къде се намира перона за моя влак, та се налагаше да гледат къде е това. Освен това табели за твоя влак има само като наближиш мястото. Иначе гарите имат по 100 изхода (е, може и да не не са чак толкова), но в Токио големите гари може и повече изходи да имат. Взех си хотел до гара Акихабара, което е едно много добро място в Токио. Е, бога ми, всеки ден (3 дни) се нуждаех от навигацията, за да намеря пътя към хотела си, защото излизам от поредния друг изход, та всичко е непознато наоколо. По принцип имам "компас в главата" и се ориентирам много добре навсякъде. Когато обаче те завърти под земята напред, нагоре-надолу, назад и вляво, след 50 метра в дясно и пак нагоре, еми губя вече посоката. В Сеул беше съвсем различно в това отношение - гарата (Сеул стейшън - централна гара) има главен вход. След входа ясно на голяма табела е посочен пътя към експреса за летището - лесно за туриста. В Токио, ако си на централната гара (Токио стейшън) за международно летище Ханеда трябва да прехвърляш влака на Шинагава (или друга беше спирката), като другият влак е от друг коловоз. Търси си го! Не, че не съм си намирал коловозите и влаковете, но това не е толкова ясно направено. Не се съмнявам, че много магеланци не са имали абсолютно никакви проблеми с навигацията по гарите. Прочетох мнения, че след 1-2 дни всичко им било ясно. Е, как ще ти е ясно всичко, като всяка гара си е различна и от различни места тръгват пустите му влакове. Едно е гарата в Нара, но съвсем друго са гарите в Осака и Токио например. За сравнение не може и да става дума. И ако само интернет навигацията е тази, която трябва да дава яснота, то леле-мале. Значи трябва задължително и нет да имаш. Защото в Сеул във влака си има свободен интернет, който е и с добра скорост. В Япония обаче не е точно така, а свободния интернет например на летището просто ме върна във времената на телефонния интернет. И това е една високотехнологична държава! Е, да - тоалетните, дето мия дупета! 😋

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , Lindt каза:

За мен е влудяващо когато загубя спътника си за 10-15 минути, защото рови в 6 карти и приложения, а аз трябва да мълча и скучая.

Започвай да тренираш дзен пракитики и медитация! 
Не за друго, ама започнах да се притеснявам :rolleyes::yes: за Жижо: 

 

преди 41 минути , Lindt каза:

...очаквам в Япония да го удуша 

 

  • Шок 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 33 минути , chandni каза:

Аз имам снимки от гарите с надписите, когато ние бяхме вървяха продължително време и на английски: 

Това, което си показала като снимка е таблото на самия перон (платформа). Въпросът е обаче да намериш перона. То като си на перона вече става лесно - "Това ли е влака за майната си?" и те ти потвърждават или "Некст, некст". 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всички се кълнат в Японие, но аз съм напълно съгласен с @Pantelej Putnik. Пъвроначалният допир с японското метро/влакове е шок.

Моята обиколка започна от Sakuragichō Station. Голям зор видях, докато разбера, колко ми струва билета до Токио. Нещо като карта само на японски със зоните. От където се вижда цената. После на машинката за билети се купува билет за тази цена, като реално не се избира крайна спирка, а само билетче за определена цена. Ами моята логика не е тази и навсякъде в Европа при купуване на билет се избира крайна дестинация.

Различни фирми за различните линии, отделни входове за отделните фирми на някои от гарите. WTF ...

Оправих се някак, но бая зор видях. Някой местни се опитаха да ми помогнат, но просто бяха много далече от английският. Пък аз съм далече от всичко друго ...

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 22 минути , jorocontrola каза:

Всички се кълнат в Японие, но аз съм напълно съгласен с @Pantelej Putnik. Пъвроначалният допир с японското метро/влакове е шок.

Моята обиколка започна от Sakuragichō Station. Голям зор видях, докато разбера, колко ми струва билета до Токио. Нещо като карта само на японски със зоните. От където се вижда цената. После на машинката за билети се купува билет за тази цена, като реално не се избира крайна спирка, а само билетче за определена цена. Ами моята логика не е тази и навсякъде в Европа при купуване на билет се избира крайна дестинация.

Различни фирми за различните линии, отделни входове за отделните фирми на някои от гарите. WTF ...

Оправих се някак, но бая зор видях. Някой местни се опитаха да ми помогнат, но просто бяха много далече от английският. Пък аз съм далече от всичко друго ...

 

Абсолютно по същия начин се чувствах и аз - отиваш на поредната гара, имаш вече някакъв ноу-хау от предишната, разбрал си, че за всяка линия преди входа си има автомати за билети, но и тези автомати са няколко вида, а ти трябва именно от единия от тези видове автомати да си вземеш билет, защото другите автомати са "други". Е, научаваш след 5 питания кои точно автомати, но така ли трябва да бъде?! Имало си табела над автоматите, че именно тук се продават билети, но на кой от всички автомати??? Въпрос много лесен за всеки японец, но тук сред нас предполагам са малко японците. За туристите - иска си предварително четене, разяснения и т.н. Е, няма нужда да им изучаваме цялата система. Всяко едно нещо трябва да е опростено за туриста, защото той идва да се наслади на държавата ти, а не да бъде максимално затруднен и да изчете 30 дебели тома литература, че да се оправи с трудни и комплицирани мисии като например придвижване с влак и метро. 

Освен това не знам колко им е супер системата според накои магеланци тук, но аз не мога да разбера защо едно разстояние между Осака и Нара, което е вероятно около 30-40 километра се взема от техен експрес за около 1 час. Това е много време! 

Отделно от транспорта има и ред други неща, които са доста неясни за туристите. Ето още един пример - слизам да гарата за гората Арашияма, която е може би най-натоварената туристическа атракция в Киото. Гледам за табела накъде е гората - НЯМА. Питам и ми казват "Следвай тълпата и тя ще те отведе там!" "А табелата къде ви е, табелата, питам?!?" Не може да не сложиш табела с указание за посоката на такава огромна туристическа забележителност още на гарата, която води към нея. Същото нещо и за Токио скай трий - без питане намирането на входа към кулата е сложен. Така ли трябва да бъде? Ами посочете ясно още на спирката с голяма табела - ей там е това, което търсите. Така го правят в цял свят, в Япония обаче не е точно така.  

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, Pantelej Putnik каза:

Това, което си показала като снимка е таблото на самия перон (платформа). Въпросът е обаче да намериш перона. То като си на перона вече става лесно - "Това ли е влака за майната си?" и те ти потвърждават или "Некст, некст". 🙂 

Объркващото на големите гари беше, че не се виждат указателните табели за всички номера платформи от пръв поглед. На места се налага да се повърви ниво надолу/нагоре и чак тогава се появят другите номера платформи, които преди това не са се виждали. И невинаги името на спирката носеше името на конкретната туристическа забележителност. 

Ти явно си се залисвал по фините японки, които са пърхали наоколо и си пропускал изходите към хотела си, та сега японските гари били лошо организирани 🤣

  • Харесвам 2
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 42 минути , chandni каза:

Объркващото на големите гари беше, че не се виждат указателните табели за всички номера платформи от пръв поглед. На места се налага да се повърви ниво надолу/нагоре и чак тогава се появят другите номера платформи, които преди това не са се виждали.

Дотук съм съгласен с теб. Точно това е и което се опитвам да кажа. Хайде представи си, че нямахте мобилна навигация как щеше да се оправяш. Аз нямах нет. 

преди 42 минути , chandni каза:

И невинаги името на спирката носеше името на конкретната туристическа забележителност. 

Тук явно не ме разбираш. Не очаквам името на спирката да носи името на забележителността. Не съм казал подобно нещо. Казах, че е нормално още като слезеш на гарата, която води до определена забележителност, да има ясно указана посоката към тази забележителност. На много места такова нещо няма и започва едно чудене и маене, оглеждане, питане и т.н. Трябва просто да приемем, че японската транспортна система не е най-оптималната за туриста. Туристът не трябва да бъде обучаван как да се справя с усложнени неща, които по света са решени по съвсем по-сполучлив начин. 

 

преди 42 минути , chandni каза:

Ти явно си се залисвал по фините японки, които са пърхали наоколо и си пропускал изходите към хотела си, та сега японските гари били лошо организирани 🤣

Японките ми харесаха много - деликатни, срамежливи. Традицията да се облича кимоно при тях е нещо, което изключително ме впечатли. Толкова снимки направих на жени в кимоно.

Имаше обаче едни момиченца с къси роклички и бели чорапки до коленцата, които подвикваха с преиначени бебешки гласчета по улиците и сякаш нещо предлагаха. Мисля, че беше някаква отстъпка в магазините за аниме (или там както се казва). Не ми се иска обаче да отварям и тази тема за тези анимации, защото лично на мен ми се видя някак извратено да има цели квартали, в които всеки магазин по на няколко етажа да продава какво ли не във връзка с тези анимации. Да речем да има 2-3 големи магазини за това - ОК, но цели квартали с такива магазини!!! Отделно от това са игралните зали, които се пръскаха по шевовете. Доста си мислех в тази връзка и стигнах до извода, че има нещо извратено в японците. 😆 Големи мъже да си купуват играчки на аниме герои, да си ги колекционират, да си играят с тях, ми е просто ту мач. И явно този бизнес е супер актуален след като има толкова много, много магазини. Луда работа. 

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
В момента, neuromancer каза:

Нещо темата много се отплесна от програмата на @ivailo_radev към общи неща, затова я отделих

Благодаря - не за друго, ама като почнахме и с фини японки, пък аз ще съм с жената и детето. И леко ме дискриминирахте хахах.

Връзка към коментар
преди 23 минути , Pantelej Putnik каза:

Имаше обаче едни момиченца с къси роклички и бели чорапки до коленцата, които подвикваха с преиначени бебешки гласчета по улиците и сякаш нещо предлагаха.

Според мен нещо такова са средностатистическите японки и те са ужасни. Моето посещение не беше туристически ориентирано и това, което видях не ми допадна.

За мен японките изглеждат така:

image.png.d1a78b9c6489895be606f123d4625a4d.png image.png.4c72d008c83083aedcf721b441a90ecc.png 

И никой не може да ме убеди в противното. Наистина хубавите бяха изключения и май бяха профилирани в "специфични сфери".

 

Не ме разбирайте погрешно - Япония е интересна страна, има много какво да се види, но чак да се милее през японците - определено не.

Не мисля, че много биха издържали на живота там. Може и невероятната влага лятото да си е казала думата. Но август е неприятно денонощно, няма хладина за миг. Всички се потят, защото няма как иначе и много от хората си носят джобни пешкирчета вместо носни кърпи, за да се бършат постоянно🙂

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , jorocontrola каза:

 

И никой не може да ме убеди в противното.

Ти пък чак да те убеждаваме! 😄 

Ето ги "моите" японки. И твърдя, че "японките МИ са по-добри от японките ЧИ" 🤣

 

20230501_123023.jpg

 

20230501_123342.jpg

 

20230501_123402.jpg

 

20230501_134711.jpg

 

20230501_141737.jpg

 

20230501_142557.jpg

 

Жените в кимоно ми изглеждат като бонбон в целофан. 🙂

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

@Pantelej Putnik То и на събора в Жеравна може да се ходи с народни носии тук, ама иначе иди ги намери по улиците ...

Пак го казвам - ти си бил по туристическите места, аз и по улиците ...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 25 минути , neuromancer каза:

То аз докато се усетя и фокусът се премести на японките 😀

Ако се намеси още някой мъж, ще трябва да отваряме тема за особеностите на японките 😅

  • Смея се 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.