Hana Hana Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Здравейте. Поради стачка в Италия ми отмениха ключов за пътуването полет (Люксембург - Милано). Предизвестие получих по-малко от 36 часа преди предвидения час и нямам абсолютно никакво време за реакция. Вече са направени последващи non-refundable разходи - билети за влакове, споделено пътуване, хотели и т.н. От 2 часа се опитвам да се свържа с customer service на авиокомпанията (easyjet) но без успех. Имате ли някаква идея какво мога да направя, така че да продължа пътуването без твърде много допълнителни разходи? Благодаря ви!
jorocontrola Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Потърсете алтернативен полет. Може би вашият е канселиран покрай стачките в Италия. Дори и да не е до Люксембург. Шарлероа или някое друго летище в района...
stanislavpp Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Нямате право на никакво обезщетение , освен пълен рифанд на закупеният билет . Ако сте закупили самолетният билет с кредитна карта с интегрирана травел застраховка или сте закупили допълнителна такава , ще си възстановите сумите по направените нон рифандабъл резервации .
neuromancer Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Ще трябва да се свържеш с компанията, ако е възможно да избереш друг полет (друга дата или близка дестинация). Може да пробваш и онлайн през Manage my booking да видиш какво ще ти даде. Не трябва да плащаш нищо за смяната. Иначе трябва да видиш какви полети има като наличност, които ще се изпълняват, според това каква е стачката, дали е на работниците на летището, на авиокомпанията, полетния контрол… Ако няма ще трябва да се откажеш. Пари за предплатените разходи няма да дадат, трябва да имате застраховка, ако не сте правили изрично евентуално към кредитната карта.
stanimir Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Стачката е в Италия , твърде вероятно ще са канселирани и много други полети.Има опции с автобус и влак до Милано , вярно са по 10-12 часа , но вие си преценявате какъв е залога.
Hana Hana Публикувано: 14 юли, 2023 Автор Публикувано: 14 юли, 2023 А има ли някакво обезщетение за възникнали допълнителни разходи заради отмяната на полета? Например нощувка в хотел
dimitrov6 Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 преди 21 минути , Hana Hana каза: А има ли някакво обезщетение за възникнали допълнителни разходи заради отмяната на полета? Например нощувка в хотел Ако изберете полет на следващ ден от Люксенбург до Милано имате право на безплатен хотел от авиокомпанията.И ако имате някакви разходи от хотела до летището ще ви ги платят. 1
stanislavpp Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 При стачни действия на летищен персонал, а/к не носи отговорност за хотелски настанявания , вероятно има а/к , които биха предложили настанявания в техни хъбове за тяхна сметка на добра воля , но Изиджет няма да е от тях. 1
stanimir Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Станислав го е описал вече : 1. Искате пълен рифънд и компанията няма повече никакви задължения към вас , нито отговорност за покриване на допълнителни разходи 2.Искате смяна за друга дата, но авиокомпанията отново няма да покрие нищо от разходите по последващи пътувания , изпуснати връзки , предплатени хотели и т.н. 3. Ако сте платили полета с кредитна карта по която имате застрахователно покритие или пък си имате отделна застраховка пътуване , по нея може да претендиратв за възстановяване на последващи разходи. При всички положения авиокомпанията не носи отговорност и няма да плати нищо извън нейния собствен полет. Ако пътуването ви е важно или пък загубите прекалено големи ( в случай че нямате застраховка) търсите друг вариант за придвижване до Милано ( полет ,автобус , влак ?), ако все още е възможно да стигнете навреме за да продължите пътуването си. Супер неприятна ситуация ,но стачкуващите знаят отлично в кой точно момент да ударят за да нанесат най-големи щети и евентуално да постигнат своето. 2
stanislavpp Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Влак е най-практичната опция , възможност за полети също има , аз не бих си анулирал пътуването… В Италия закона гласи: Flight services are guaranteed by law between 7 AM – 10 AM and 6 PM – 9 PM , явно въпросният полет попада във времето между 10.00-18.00ч 2
neuromancer Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Преди 1 час, Hana Hana каза: А има ли някакво обезщетение за възникнали допълнителни разходи заради отмяната на полета? Например нощувка в хотел Да, трябва да ви платят нощувка и да ви превозят когато е възможно, ако не откажете билета. Ако откажете ще ви върнат парите за билета само и всичко останало си е за ваша сметка. 2
antea Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 ние сме имали отменен поради стачка полет с Easyjet, осигуриха ни хотел и транспорт до него до следващия ден, когато все пак полетът се осъществи 2
neuromancer Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 Според директивата EU261 се полага хотел, дори при независещи от компанията обстоятелства. Дали винаги осигуряват каквото се полага е отделен въпрос, ако твърдят че няма или не може да се свържете си намерете вие, и после клеймвате сумата с фактурата. Платени предварително неща по оригиналното пътуване не се покриват от директивата, за там евентуално застраховка.
stanislavpp Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 преди 12 минути , antea каза: ние сме имали отменен поради стачка полет с Easyjet, осигуриха ни хотел и транспорт до него до следващия ден, когато все пак полетът се осъществи Бяхте ли вече чекирани и колко време преди полета беше анулацията? 1
dimitrov6 Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 преди 1 час, Hana Hana каза: Предизвестие получих по-малко от 36 часа преди предвидения час и нямам абсолютно никакво време за реакция. Вече са направени последващи non-refundable разходи - билети за влакове, споделено пътуване, хотели и т.н. Трябвало е преди да се правят допълнителни разходи да се види сайта с италианските стачки. Те ги обявяват с месец и повече преди датата им.
stanislavpp Публикувано: 15 юли, 2023 Публикувано: 15 юли, 2023 Регулацията 261 има спектър от нюанси , при които нейното прилагане няма тежест . Например , ако пасажера е резидент в района или областта на града , където е летището, няма основания за хотел. Ако има обявена стачка предварително или друго форсмажорно обстоятелство ( регулацията не дефинира параметрите на предварително ) , също може да няма основание за хотел . Ако а/к не ребукне пасажера поради предизвестено форсмажорно обстоятелство , също може да няма основание за хотел. Изобщо прилагането на duty of care от страна на а/к за форсмажорни събития с анулации с предизвестие повече от 24 часа при липса на ребукинг е невъзможна битка. 1
mamaivy Публикувано: 15 юли, 2023 Публикувано: 15 юли, 2023 При аналогична ситуация със стачка в Италия,от уиз не платиха нито лев на наши познати.Отказаха да им платят транспорт, хотел и храна ( около 100 Е на човек излезе възможно най- икономичния вариант),точно защото стачката не е зависещо от тях обстоятелство. Няколко пъти повдигаха клейм. После спряха изобщо да им отговарят.
Hana Hana Публикувано: 15 юли, 2023 Автор Публикувано: 15 юли, 2023 преди 9 часа, stanislavpp каза: При стачни действия на летищен персонал, а/к не носи отговорност за хотелски настанявания , вероятно има а/к , които биха предложили настанявания в техни хъбове за тяхна сметка на добра воля , но Изиджет няма да е от тях. По принцип в имейла изиджет бяха писали, че ако следващият полет не е в същия ден, предлагат хотел. След като успях да сменя полета и да го насроча за 17-ти юли също изписа, че ще ми платят нощувките. Когато търсих хотели през приложението им обаче изписа, че няма намерени хотели в района и че трябва аз сама да си намеря хотел и че ще ми платят допълнителните разходи по нощувките. До колко е достоверно това обаче? 1
antea Публикувано: 15 юли, 2023 Публикувано: 15 юли, 2023 преди 8 часа, stanislavpp каза: Бяхте ли вече чекирани и колко време преди полета беше анулацията? да, бяхме, полета го отмениха, когато бяхме вече на летището, вероятно заради това са ни настанили до следващия ден, стачката беше на ATC персонала 1
dimitrov6 Публикувано: 15 юли, 2023 Публикувано: 15 юли, 2023 Стачките в Италия ги правят в петък предимно. Идете на летище Люксембург и оттам питайте за хотел. Ако вие търсите гледайте нещо евтино.
stanimir Публикувано: 15 юли, 2023 Публикувано: 15 юли, 2023 Аз поне реших че е нещо спешно , а щом 2-3 дни забавяне не са проблем всичко ще е ок, дори и с цената на някоя нощувка отгоре. Приятна почивка , ако става въпрос за почивка 🙂 !
Hana Hana Публикувано: 15 юли, 2023 Автор Публикувано: 15 юли, 2023 преди 29 минути , stanimir каза: Аз поне реших че е нещо спешно , а щом 2-3 дни забавяне не са проблем всичко ще е ок, дори и с цената на някоя нощувка отгоре. Приятна почивка , ако става въпрос за почивка 🙂 ! По принцип беше спешно, ама реших да променя нещата last minute. Не си падам по такива резки смени, но каквото такова. Благодаря иначе! 1
Diana Koteva Публикувано: 20 юли, 2023 Публикувано: 20 юли, 2023 Здравейте! Току-що получихме съобщения че полета на довечера от Катаня за София е отменен.Не ни дават никаква алтернатива за прибиране към БГ.4 човека сме. Какво да направим?До летището ли да ходим или да чакаме още имформация?
Zaro Публикувано: 20 юли, 2023 Публикувано: 20 юли, 2023 преди 3 минути , Diana Koteva каза: Здравейте! Току-що получихме съобщения че полета на довечера от Катаня за София е отменен.Не ни дават никаква алтернатива за прибиране към БГ.4 човека сме. Какво да направим?До летището ли да ходим или да чакаме още имформация? Вероятно сте разбрали, че заради пожара на летището, полетите са отменени, вече до 25 юли. Освен да следите за информация по всякакви канали, друго няма какво да правите. Вариант за прибиране е от Комизо за Рим, Неапол или Милано, откъдето има полети за България. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега