Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Здравейте. Поради стачка в Италия ми отмениха ключов за пътуването полет (Люксембург - Милано). Предизвестие получих по-малко от 36 часа преди предвидения час и нямам абсолютно никакво време за реакция. Вече са направени последващи non-refundable разходи - билети за влакове, споделено пътуване, хотели и т.н. От 2 часа се опитвам да се свържа с customer service на авиокомпанията (easyjet) но без успех. Имате ли някаква идея какво мога да направя, така че да продължа пътуването без твърде много допълнителни разходи? Благодаря ви! 

Връзка към мнение

Потърсете алтернативен полет. 

Може би вашият е канселиран покрай стачките в Италия. Дори и да не е до Люксембург. Шарлероа или някое друго летище в района...

Връзка към мнение

Нямате право на никакво обезщетение , освен пълен рифанд на закупеният билет .


Ако сте закупили самолетният билет с кредитна карта с интегрирана травел застраховка или сте закупили допълнителна такава , ще си възстановите сумите по направените нон рифандабъл резервации .

Връзка към мнение

Ще трябва да се свържеш с компанията, ако е възможно да избереш друг полет (друга дата или близка дестинация). Може да пробваш и онлайн през Manage my booking да видиш какво ще ти даде. Не трябва да плащаш нищо за смяната.

Иначе трябва да видиш какви полети има като наличност, които ще се изпълняват, според това каква е стачката, дали е на работниците на летището, на авиокомпанията, полетния контрол…

Ако няма ще трябва да се откажеш. Пари за предплатените разходи няма да дадат, трябва да имате застраховка, ако не сте правили изрично евентуално към кредитната карта.

Връзка към мнение

Стачката е в Италия , твърде вероятно ще са канселирани и много други полети.Има опции с автобус и влак до Милано , вярно са по 10-12 часа , но вие си преценявате какъв е залога.

Връзка към мнение
преди 21 минути , Hana Hana каза:

А има ли някакво обезщетение за възникнали допълнителни разходи заради отмяната на полета? Например нощувка в хотел

Ако изберете полет на следващ ден от Люксенбург до Милано имате право на безплатен хотел от авиокомпанията.И ако имате някакви разходи от хотела до летището ще ви ги платят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

При стачни действия на летищен персонал,  а/к не носи отговорност за хотелски настанявания , вероятно има а/к , които биха предложили настанявания в техни хъбове  за тяхна сметка на добра воля , но Изиджет няма да е от тях.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Станислав го е  описал  вече :

 

1. Искате пълен рифънд и компанията няма повече никакви задължения към вас , нито отговорност за покриване на допълнителни разходи 

 

2.Искате смяна за друга дата,  но авиокомпанията  отново няма да покрие нищо от разходите по последващи пътувания , изпуснати връзки , предплатени хотели и т.н.

 

3. Ако сте платили полета с кредитна карта по която имате застрахователно покритие или пък си имате отделна застраховка пътуване , по нея може да претендиратв за възстановяване на последващи разходи.

 

При всички положения авиокомпанията не носи отговорност и няма да плати нищо извън нейния собствен полет.

Ако пътуването ви е важно или пък загубите прекалено големи ( в случай че нямате застраховка)  търсите друг вариант за придвижване до Милано ( полет ,автобус , влак ?),  ако все още е възможно да стигнете навреме за да продължите пътуването си.

 

Супер неприятна ситуация ,но стачкуващите знаят отлично в кой точно момент да ударят за да нанесат най-големи щети и евентуално да постигнат своето.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Влак е най-практичната опция , възможност за полети също има , аз не бих си анулирал пътуването…

 

В Италия закона гласи:

 

Flight services are guaranteed by law between 7 AM – 10 AM and 6 PM – 9 PM , явно въпросният полет попада във времето между 10.00-18.00ч

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Преди 1 час, Hana Hana каза:

А има ли някакво обезщетение за възникнали допълнителни разходи заради отмяната на полета? Например нощувка в хотел

Да, трябва да ви платят нощувка и да ви превозят когато е възможно, ако не откажете билета. Ако откажете ще ви върнат парите за билета само и всичко останало си е за ваша сметка.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

ние сме имали отменен поради стачка полет с Easyjet, осигуриха ни хотел и транспорт до него до следващия ден, когато все пак полетът се осъществи

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Според директивата EU261 се полага хотел, дори при независещи от компанията обстоятелства. Дали винаги осигуряват каквото се полага е отделен въпрос, ако твърдят че няма или не може да се свържете си намерете вие, и после клеймвате сумата с фактурата.

Платени предварително неща по оригиналното пътуване не се покриват от директивата, за там евентуално застраховка.

Връзка към мнение
преди 12 минути , antea каза:

ние сме имали отменен поради стачка полет с Easyjet, осигуриха ни хотел и транспорт до него до следващия ден, когато все пак полетът се осъществи

 Бяхте ли вече чекирани и колко време преди полета беше анулацията?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Hana Hana каза:

Предизвестие получих по-малко от 36 часа преди предвидения час и нямам абсолютно никакво време за реакция. Вече са направени последващи non-refundable разходи - билети за влакове, споделено пътуване, хотели и т.н. 

Трябвало е преди да се правят допълнителни разходи да се види сайта с италианските стачки. Те ги обявяват с месец и повече  преди датата  им.

Връзка към мнение

Регулацията 261 има спектър от нюанси , при които нейното прилагане няма тежест .
 

Например , ако пасажера е резидент  в района или областта  на града , където е летището,  няма основания за хотел. Ако има обявена стачка предварително  или друго форсмажорно обстоятелство  ( регулацията не дефинира параметрите на предварително ) , също може да няма основание за хотел . Ако а/к не ребукне пасажера поради предизвестено форсмажорно обстоятелство , също може да няма основание за хотел. 
 

Изобщо прилагането на duty of care от страна на а/к за форсмажорни събития с анулации с предизвестие повече от 24 часа  при липса на ребукинг е невъзможна битка.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

При аналогична ситуация със стачка в Италия,от уиз не платиха нито лев на наши познати.Отказаха да им платят транспорт, хотел и храна ( около 100 Е на  човек излезе възможно  най- икономичния вариант),точно защото стачката не е зависещо от тях обстоятелство. Няколко пъти повдигаха клейм. После спряха изобщо да им отговарят.

Връзка към мнение
преди 9 часа, stanislavpp каза:

При стачни действия на летищен персонал,  а/к не носи отговорност за хотелски настанявания , вероятно има а/к , които биха предложили настанявания в техни хъбове  за тяхна сметка на добра воля , но Изиджет няма да е от тях.

По принцип в имейла изиджет бяха писали, че ако следващият полет не е в същия ден, предлагат хотел. 

След като успях да сменя полета и да го насроча за 17-ти юли също изписа, че ще ми платят нощувките. Когато търсих хотели през приложението им обаче изписа, че няма намерени хотели в района и че трябва аз сама да си намеря хотел и че ще ми платят допълнителните разходи по нощувките. До колко е достоверно това обаче? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 8 часа, stanislavpp каза:

 Бяхте ли вече чекирани и колко време преди полета беше анулацията?

да, бяхме, полета го отмениха, когато бяхме вече на летището, вероятно заради това са ни настанили до следващия ден, стачката беше на ATC персонала

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Стачките в Италия  ги правят в петък предимно.

Идете на летище  Люксембург и оттам питайте за хотел. Ако вие търсите гледайте нещо евтино. 

Връзка към мнение

Аз поне реших че е нещо спешно , а щом 2-3 дни забавяне не са проблем всичко ще е ок,  дори и с цената на някоя нощувка отгоре.

Приятна почивка , ако става въпрос за почивка 🙂 !

Връзка към мнение
преди 29 минути , stanimir каза:

Аз поне реших че е нещо спешно , а щом 2-3 дни забавяне не са проблем всичко ще е ок,  дори и с цената на някоя нощувка отгоре.

Приятна почивка , ако става въпрос за почивка 🙂 !

По принцип беше спешно, ама реших да променя нещата last minute. Не си падам по такива резки смени, но каквото такова. Благодаря иначе! 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте! Току-що получихме съобщения че полета на довечера от Катаня за София е отменен.Не ни дават никаква алтернатива за прибиране към БГ.4 човека сме. Какво да направим?До летището ли да ходим  или да чакаме още имформация? 

Връзка към мнение
преди 3 минути , Diana Koteva каза:

Здравейте! Току-що получихме съобщения че полета на довечера от Катаня за София е отменен.Не ни дават никаква алтернатива за прибиране към БГ.4 човека сме. Какво да направим?До летището ли да ходим  или да чакаме още имформация? 

Вероятно сте разбрали, че заради пожара на летището, полетите са отменени, вече до 25 юли. Освен да следите за информация по всякакви канали, друго няма какво да правите. Вариант за прибиране е от Комизо за Рим, Неапол или Милано, откъдето има полети за България.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.