Прескочи до съдържание

Тема за пазаруване (Черен петък)


Иван Попов

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 22 минути , iMari каза:

всеки продукт закупен в ЕС има минимална такава от 2 години. Как се процедира там, ако уреда се повреди след година, да речем?

Искам да се присъединя към горното питане с едно допълнение: Ако купя китайска мултимедия за колата си, но от техен склад и доставка в Полша, Франция, или Германия, ще имам ли гаранция като на европейска стока. Или ще трябва да хвърлям боб и паля свещ да не сдаде багажа?  :unsure:

Публикувано:

Батерията мисля, че се води опасен товар и е добре да се провери какви ще са изискванията да се превози, когато се праща обратно със компанията превозвач. Обикновено се иска декларация за опасни товари и MDS (Material Data Sheet),  където е описана класификацията.  Може да се прати за сметка на получателя, без да се плаща транспорт предварително, но също обикновено се изисква съгласието му. Може да питате придавача има ли предпочитания за превозвача, с който да върнете батерият и има ли сметка при някой от тях, която може да се използва за изпращането и евентуално да ви оторизира да използвате неговата сметка.

  • Благодаря 2
Публикувано:
преди 44 минути , iMari каза:

Имам два казуса, за които ми е необходима помощ или поне малко повече информация как се процедира. От дъжд на вятър пазарувам в ebay и Amazon, и да е имало ситуация с повреден продукт и връщане не помня какви точно са стъпките.

Първи казус- брат ми си поръча батерия за телефон, която дойде вдлъбната в единия край. Пусна рикуест за рифънд, продавача му отговори, че ще поеме разходите за връщане, а като пристигне продукта ще му върне парите. Адреса е в Китай. Как става връщането, може ли да пусне продукта за сметка на продавача, т.е. да не плаща предварително доставката? Батерията е платена със Paypal, знам че те гарантират връщането на средства при проблем.

Втори казус- искам да купя блендер на майка ми от Amazon.de. Никъде обаче не виждам каква е гаранцията. Доколкото си спомням всеки продукт закупен в ЕС има минимална такава от 2 години. Как се процедира там, ако уреда се повреди след година, да речем?

Относно връщане до Китай, ще ти споделя личен опит.

Поръчах от Али, от европейски склад, една мултимедия. Не работеше добре, поисках връщане. Продавачът даде адрес в Китай.

Според правилата на Али връщането трябва да е с най-икономична услуга (евентуално и за да клеймиш стойността й). Опция е само Български пощи. Всичко се проверява обстойно-има ли батерии и други забранени за въздушен транспорт и т.н. Попълва се опростена митническа декларация на място.

Разходите по връщане си ги поех аз-няма опция да е за сметка на получател.

Медията стигна в Китай за около месец. Продавачът отказа да плати вносно мито.

Али ми възстановиха стойността на продукта, а доставката остана за моя сметка.

След девет месеца ми върнаха и медията, тъй като търговецът не си я потърси. Явно митниците им не ги конфискуват.

 

 

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 2
Публикувано:
преди 5 часа, iMari каза:

Първи казус- брат ми си поръча батерия за телефон, която дойде вдлъбната в единия край. Пусна рикуест за рифънд, продавача му отговори, че ще поеме разходите за връщане, а като пристигне продукта ще му върне парите. Адреса е в Китай. Как става връщането, може ли да пусне продукта за сметка на продавача, т.е. да не плаща предварително доставката? Батерията е платена със Paypal, знам че те гарантират връщането на средства при проблем.

Не съм връщала в Китай, нито съм правила рифанд чриз ибей, но на китайските търговци вяра нямам. Лъжат и се опитват да се отърват от диспута за рифанд. Поне такъв опит имам от Али-то. Аз бих настоявала за рифанд чрез платформата, другото е голи обещания.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Публикувано:

Аз от много отдавна стриктно избягвах китайски търговци и Али баба. При проблем най-сигурно си е през платформата, Ибей, Пейпал най-голямо доверие им имам. Те ще си напишат кое как става.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Аз наскоро купувах очила за плуване с диоптър и голяма одисея беше.

Хем задължително търсих бразилски търговец, хем ми ги пратиха от Китай. Нито дума нямаше, че пращат от чужбина, а аз много внимавах. Но пък стигнаха за една седмица, вместо 3 месеца и направо ме отвя. Та няма да се оплаквам.

А преди това част от одисеята - търся в гугъл и ми излизат такива очила, даже със сменяеми стъкла. Гледам сайта - Декатлон, викам си какво ще ги чакам, я да отида на крака, а там не са и чували за подобно нещо. Нещо ми проблесна, че на сайта числата бяха малки, та се оказаха в евро и сайта португалската версия... Та една разходка до декатлон напразно.

Публикувано:
преди 6 часа, stanimir каза:

На теория е така , на практика как се процедира с китайците ? 

През ЕМАГ по никакъв начин. Не отговарят на електронна поща или обявен телефон /може да е фалшив при регистрация  🙂/.  EМАГ съдейства и отговаря по-малко от тях - жалбите към обявената поща остават без отговор.

Негативен опит с три поръчки -два пъти изпратени други стоки вместо поръчаните, искане за гаранционна карта липсваща при доставката - нито до 14 ден пратиха, нито изобщо, отказ от гаранционно обслужване - рекламация не се приема. Става въпрос за така наречените МАРКЕТПЛЕЙС търговци.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Благодаря ви за отговорите. Не подозирах, че е такава разправия с китайчетата. При казуса с батерията не съм сигурна, че има опция да се избегне връщането.

преди 2 часа, ДиянаВ каза:

Аз бих настоявала за рифанд чрез платформата, другото е голи обещания.

 

преди 1 час, neuromancer каза:

При проблем най-сигурно си е през платформата, Ибей, Пейпал най-голямо доверие им имам.

т.е. има вариант парите да се получат в акаунта в ebay ли? Извинявам се, че трябва да ми обяснявате като на малоумна, но наистина не съм се занимавала. По-късно ще поразгледам подробно и ще питам пак, ако нещо продължава да ми е неясно. 😁

 

@neuromancer, от не-знам-колко години ползвам очила за плуване с диоптри на speedo - чудесна работа ми вършат. Не са със сменяеми стъкла. Купувани са от бг спортен магазин, sportdepo, може би.

 

Като казахте Емаг - тези ги бях отписала категорично, но сега се наложи да контактувам с тях, точно защото блендера на майка ми се счупи. Бях подготвена за дълга одисея, но ме изненадаха. Продукта е в гаранция, една от частите се пукна на няколко места след година и половина активно използване. Честно казано се надявах да заменят частта, защото машинката е мощна и работи добре. Заявих връщане. Малко се замотаха с пращането на куриер, 3-4 дни отне. Но след като куриера взе кашона, на следващия ден получих мейл със становище, че ще върнат парите по сметка или ще бъдат приспаднати от нов продукт, ако изберем такъв от техния сайт. Днес се свързах в чата със служител, за да му дам данните на банковата сметка, уточни, че парите ще бъдат по сметката 2 до 4 дни.

 

А от сутринта до сега няколко пъти ми звънят за да дам обратна връзка доволна ли съм от обслужването. Което е егати наглостта, защото когато наистина имаш нужда от жива връзка с тях, свързването е мъка. В този случай реагираха удовлетворяващо, вероятно защото продукта е от техния магазин, а не от друг търговец.

Публикувано:
преди 33 минути , iMari каза:

 

 

т.е. има вариант парите да се получат в акаунта в eBay ли? Извинявам се, че трябва да ми обяснявате като на малоумна, но наистина не съм се занимавала. По-късно ще поразгледам подробно и ще питам пак, ако нещо продължава да ми е неясно. 😁

 

@neuromancer,

 

 

Добре е да се плаща с пей пал, а eBay връщат парите в акаунта при проблем. Правят разследване, до седмица или по-малко има отговор и превод на сумата също до седмица.

 

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 37 минути , iMari каза:

т.е. има вариант парите да се получат в акаунта в ebay ли? Извинявам се, че трябва да ми обяснявате като на малоумна, но наистина не съм се занимавала. По-късно ще поразгледам подробно и ще питам пак, ако нещо продължава да ми е неясно

Ако е купено пред ибей и/или платено с Пейпал, пускаш клейм там и оттам се разправяш. Те блокират сумата в акаунта на търговеца докато не се разреши диспута. Доста са стриктни, ял съм дървото като продавач (съвсем дребен де).

 

Очилата ги взех вече, китайски са, ама други няма тук. Speedo и аз видях, ама в Португалия 😀

Търся на португалски и си излизат всякакви резултати 😀

  • Харесвам 1
Публикувано:

Пак съм аз. 🙂

Харесах блендер, търговеца е Amazon.de, тръгнах да поръчвам и на последната стъпка ми изписа, че не могат да го доставят до адрес в Бг. Мога да ползвам бг фирма превозвач от Германия, но ако продукта пристигне повреден или ако се наложи да ползваме гаранцията как става връщането? Обратно предполагам с фирмата превозвач до адрес на сервиз или склад в Германия. Но тогава Амазон не може ли да има петенции, че повредата е станала при транспортиране от бг фирмата? Има ли смисъл да се вкарвам в такива ситуации или да избера нещо с доставка директно до Бг?

Голямо мислене стана, но така или иначе трябва да поръчам от Амазон и други неща за майка ми, а и предпочитам да купя блендер, който да не даде дефект след година и половина ползване. Може би си въобразявам, че стоката предлагана в Германия ще е по-качествена от тази предлагана в България.

Публикувано:

Стига бе, хората коли на старо без гаранция купуват, ти голямо чудене за евентуален дефект и последващо гаранционно обслужване на нов блендер имаш... 😉 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 2 минути , Duke каза:

Стига бе, хората коли на старо без гаранция купуват, ти голямо чудене за евентуален дефект и последващо гаранционно обслужване на нов блендер имаш... 😉 

Те, хората всякакви тъпотии правят, не е задължително да им копираме действията.

Не ми се изпада в подробности какво е здравословното състояние на майка ми и защо искам да и купя нещо качествено. За мен форума винаги е бил място, където да получа полезна информация или да помогна с такава. Не ми е цел да се заяждам или споделям закостенели виждания.

В този ред на мисли имаш ли нещо полезно да добавиш по темата?

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 24 минути , iMari каза:

Мога да ползвам бг фирма превозвач от Германия, но ако продукта пристигне повреден или ако се наложи да ползваме гаранцията как става връщането.

Навремето, когато пазарувах доволно от Амазон, поръчвах с превозвач само по-евтини неща, които нямаше да връщам или да им оспорвам гаранцията.
Но по-сериозните неща (компютри и т.н., вкл. за офиса) – само с директна доставка.
Огледай тук-там, все ще намериш някъде някой блендер с директна доставка (може и в другите версии на Амазон). При доставка до обект на превозвач ще имаш проблеми с връщането.
Темите за Амазон в най-големия женски форум в България са доста подробни и там обикновено хората дават читави съвети. Пък ако щете се смейте.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

Не съм наясно , може би има някакви ултраскъпи блендери.

В масовия случай обаче тези продукти не са ли вече просто консуматив ? 

Изобщо не си представям при цената на труда в Германия някой изобщо да се занимава с поправка на подобна техника.Вероятно директно пращат нов.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 19 минути , iMari каза:

В този ред на мисли имаш ли нещо полезно да добавиш по темата?

Нямам представа с какво чак толкова те подразних. Единствено опитах да насоча вниманието ти към практичност на мисленето, но очевидно е било безсмислено... 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 2 минути , stanimir каза:

Не съм наясно , може бимима някакви ултраскъпи блендери , но в масовия случай тези продукти вече не са ли консуматив ? 

Изобщо не си представям при цената на труда в Германия някой изобщо да се занимава с поправка на подобна техника..Вероятно направо пращат нов.

Това не пречи да поискат да им пратиш дефектния, защото примерно такива са им процедурите.
Връщала съм неработещ електроуред в гаранция в Лидл и казаха, че ще го ремонтират. Нищо не ремонтираха, а след месец звъннаха да отида да взема нов, доставен от Германия с лепенки на DHL по кутията.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 4 минути , stanimir каза:

Изобщо не си представям при цената на труда в Германия някой изобщо да се занимава с поправка на подобна техника.Вероятно директно пращат нов.

Съдейки по ревюта на потребители реалността е друга, за съжаление. При нас още битува мита, че там на Запад за кратко ползват и хвърлят. В 30 дневния срок за връщане може и да ти заменят артикул , но след това явно са склонни повече да отремонтират и заменят части.

Благодаря, @Argentique, ще се ориентирам към директна доставка.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 18 минути , Duke каза:

Нямам представа с какво чак толкова те подразних. Единствено опитах да насоча вниманието ти към практичност на мисленето, но очевидно е било безсмислено... 

Аз също не видях полезност в „съвета“ ти на зададените конкретни въпроси от iMari.
Но гледам, мъжете те подкрепят, случаят явно е „изгубени в междуполовата комуникация“. 😄

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 25 минути , iMari каза:

Съдейки по ревюта на потребители реалността е друга, за съжаление. При нас още битува мита, че там на Запад за кратко ползват и хвърлят. В 30 дневния срок за връщане може и да ти заменят артикул , но след това явно са склонни повече да отремонтират и заменят части.

Благодаря, @Argentique, ще се ориентирам към директна доставка.

Директна доставка е решението. Като харесаш нещо го потърси в друга версия. Случвало се е цената на доставка да е по-ниска и в тази връзка  -  ако правиш нова регистрация виж условията на Прайм членство. Може да е безплатно за месец, а то носи предимства за доставка, включително извън страната. 

  • Благодаря 1
Публикувано:
1 hour ago, Argentique said:

Но гледам, мъжете те подкрепят, случаят явно е „изгубени в междуполовата комуникация“. 😄

Малко ли вицове има по темата ...нищо не започва от днес.

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.