Прескочи до съдържание

Жалба срещу летище София - съвети


Препоръчани мнения

Здравейте, 

 

създавам тази тема, с цел да получа малко съвети относно много проблемния напоследък Терминал 1.

Вярвам, че ще бъде в помощ и на други съфорумници. 

 

Освен цялата неразбория на Терминала вчера се случи още нещо, за което искам да разбера дали имам основания за претенции. 

 

В 16 часа отвори секюрити проверката, бяхме от първите и влезнахме без проблем на изходите. 

На един от мониторите видяхме, че полета ни за Абу Даби е на изход 3 и за това се настанихме на маса в Омда точно до този изход. 

Седнахме, наближи часа на затваряне на изхода, но на монитора над нас продължаваше да стои изход 3, а опашката на изход 3 непомръдваше. Нямаше и никакви гласови съобщения. 

В 18.00  часа (това е часа на излитане) реших да потърся повече информация. Оказа се, че на други екрани изхода за нашия полет е номер 6.

Когато отидохме разбрахме, че сме изпуснали полета за няколко минути. 

Абсолютно съм на ясно, че за всичко това имам вина и аз. 

Зная, че можеше да погледна монитора на изхода и да видя, че там пише друг полет, зная че можеше по-рано да погледна другите екрани и т. н. 

За това сърдечно моля целия хейт да бъде запазен за друго мясро (аз си го заслужавам) и в темата да се споделят само конструктивни отговори. 

Аз съм сигурен, че ако аудио и видео техниката работеха нямаше да се стигне до тук. 

Оказа се, че на поне два монитора информацията за гейта е грешна, направихме проба и за аудио системата, на изходи от 1 до 3 те не работеха. Потвърдиха го и хората от Чекина на Уизеър. 

След дълги разговори със единствения служител на Софт Канект на летището се оказа, че на място не можем да направим абсолютно нищо. 

Пак казвам, че осъзнавам и моята вина за случилото се и голямото предоверяване от моя страна, но все пак моля за съвет до колко основателно и адекватно би била една жалба  и къде най-добре да бъде насочена тя. 

 

Благодаря предварително на всички озовали се с някаква информация. 

 

 

 

received_367320059218708.jpeg

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

не мога да помогна със съвет, но и на мен ми направи впечатление през септември, че на мониторите в кафенето излизаше грешна информация за гейт и час на излитане, така че явно си е някакъв перманентен проблем

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Жалба може да подадеш към доста институции и летището, но въпросът е, каква е целта на тази жалба?  Едно е ако искаш просто да сигнализираш за проблеми, а съвсем друго е ако искаш обезщетение. Според мен за второто шансът е малък, но все пак би могъл да опиташ, като искаш частично обезщетение от летищния оператор. Ако откаже би могло по съдебен път да искаш обезщетение, но въпросът е, какви писмени доказателства имаш за тяхната виновност?

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Може би към ГВА - те отговарят за нормативната база към летищата и наземните оператори. Но ситуацията е толкова абсурдна, че ще ти трябва някой да те ориентира за какво точно да претендираш. Направи консултация с Аероиск, дали те биха искали да се заемат със случая. 

Снимката от кога е? Защото часът е 11:21ч, а ти казваш, че сте минали секюрити към 16:00ч.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Дани Магелани

Случвало ми се е в Азия да сменят гейта няколко пъти и ние като луди калинки да тичаме от гейт на гейт. Но да има грешен екран, това е престъпно нехайство. Заслужава да ги осъдиш за пропуснати ползи, напр. нещо от рода на провалена бизнес среща.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , iMari каза:

Може би към ГВА - те отговарят за нормативната база към летищата и наземните оператори. Но ситуацията е толкова абсурдна, че ще ти трябва някой да те ориентира за какво точно да претендираш. Направи консултация с Аероиск, дали те биха искали да се заемат със случая. 

Снимката от кога е? Защото часът е 11:21ч, а ти казваш, че сте минали секюрити към 16:00ч.

Снимката е от около 18 часа. Предполагам, че по някаква причина техниката е спряла да работи в 11. 21 часа, тогава полета все още е бил на изход 3. Това е друга наша грешка, че тогава не сме погледнали часа на екрана. Просто се предоверих на екрана , факт е и моята глупост. Но ние минахме през секюрити и бях сигурен, че каквото и да става, ще има ласт кол , дори да не казват имена. За жалост то1но тогава и аудиото на изходи от 1 до 3 не работи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Tesh каза:

Снимката е от около 18 часа. Предполагам, че по някаква причина техниката е спряла да работи в 11. 21 часа, тогава полета все още е бил на изход 3. Това е друга наша грешка, че тогава не сме погледнали часа на екрана. Просто се предоверих на екрана , факт е и моята глупост. Но ние минахме през секюрити и бях сигурен, че каквото и да става, ще има ласт кол , дори да не казват имена. За жалост то1но тогава и аудиото на изходи от 1 до 3 не работи.

Нямаше ласт кол и на терминал 2 през лятото, когато ние си изпуснахме райънския полет. Знам, че вече ще проверяваш по 100 пъти така или иначе, както правим ние сега, но за всеки случай да си знаеш да не разчиташ на звуковата сигнализация.

Сега пък на Малпенса ни бяха викали заради въпроси за визата за Индия, но това се чувало само на гейта, определено не и в салона. 

 

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Аудио известяването в тази част на Т1 не работи от години и е необходимо да си напрягаш слуха за да чуеш какво кънти като ехо от другата част.

@thomas, човека ясно осъзнава своята вина, наистина няма нужда от този коментар! Да приемаме ненормалното за нормално не е начина да го поправим. Не може всяко пътуване на Т1 да е изпитание на концентрация, съобразителност и интуиция. 

  • Харесвам 6
  • Браво 6
Връзка към коментар
преди 27 минути , Tesh каза:

Снимката е от около 18 часа. Предполагам, че по някаква причина техниката е спряла да работи в 11. 21 часа, тогава полета все още е бил на изход 3. Това е друга наша грешка, че тогава не сме погледнали часа на екрана. Просто се предоверих на екрана , факт е и моята глупост. Но ние минахме през секюрити и бях сигурен, че каквото и да става, ще има ласт кол , дори да не казват имена. За жалост то1но тогава и аудиото на изходи от 1 до 3 не работи.

Изобщо не е сигурно, че проблемът идва от това, че аудио уредбата не работи. На много летища аудио информацията я редуцират до нула или максимум локално около гейта пускат такава. Едно е когато на едно летище има по един полет на 15-20 минути и съвсем друго е когато на час има по 15-20 полета. При последното аудио уредбата постянно трябва да бучи, особено ако на всеки полет има по 2-3 съобщения. Едно време те викаха и по име ако си заспал някъде, но вече тази практика изчезна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нека да поясня, че темата има главно за цел да събера информация, с която да подам конструктивна жалба до летище София с цел да се корегират нередностите на Терминал 1. За това, какви действия, ще предприема от лично естество , ще преценя сам и си е отделен казус.

За всички , които по някакъв начин искат да ме обидят или да ме нагрубят нека го направят на лично, обещавам да изчета всички.

Сърдечно моля темата да не се спами с философски размишления, подобни на @thomas.

Koйто може да помогне с нещо конструктивно да го направи, които не може да подмине, който все пак иска да ме нахрани, нека да е на лично.

Както каза @iMari Да приемаме ненормалното за нормално не е начина да го поправим

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

Изобщо не е сигурно, че проблемът идва от това, че аудио уредбата не работи. На много летища аудио информацията я редуцират до нула или максимум локално около гейта пускат такава. Едно е когато на едно летище има по един полет на 15-20 минути и съвсем друго е когато на час има по 15-20 полета. При последното аудио уредбата постянно трябва да бучи, особено ако на всеки полет има по 2-3 съобщения. Едно време те викаха и по име ако си заспал някъде, но вече тази практика изчезна.

В конкретния слуай отидохме до Уиз и искахме да попитаме просто защо не е имало никакви звукови съобщения. Момчето от гишето опита отново и потвърди, че системата не работи. Даде ни името си и каза, че ако трябва ще съдейства. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Подобна случка имах неотдавна на португалско летище - сменен гейт, работещ монитор със старата информация, без звуково оповестяване. По оперативни причини гейтове се сменят, особено вероятно е ако си по-рано влязъл на летището. Те затова и на някои летища гейтовете ги обявяват късно, примерно 1 час преди полета. Но нормално е човек да прояви интерес и провери какво се случва когато наближи времето за бординг, а на гейта няма раздвижване. Звуковото оповестяване и издирването на закъсняващи пътници не е задължение, а опция. И обикновено се прави когато пътниците имат чекиран багаж който при липсата на пътник трябва да се сваля от самолета, което би довело до още по-голямо забавяне на полета. Когато си само с ръчен багаж хич няма и защо да те издирват, проблема, че не си навреме за бординг си е твой. 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Аз бих писал до който се сетя. но не с изброяване на адресатите, а поотделно.

Идеята, е че в много от администрациите има практика като получат писмо, което не е от тяхната компетенция да го насочат към отговорната институция с копие до жалбоподателя.

Така има по-голяма вероятност да разбереш кой точно е отговорен/виновен за създалата се ситуация.

 

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Много неприятна ситуация. И аз бих те посъветвал като @ven62 да пишеш до колкото е възможно повече инстанции, вкл. и до министерството на транспорта. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 44 минути , Crazy Horse каза:

Много неприятна ситуация. И аз бих те посъветвал като @ven62 да пишеш до колкото е възможно повече инстанции, вкл. и до министерството на транспорта. 

Задължително и до арменския поп! Той най-много помага в такива случаи, обективно погледнато! 🙂 Нали разбирате какво имаме? Едно недоказуемо по никакъв начин твърдение за това какво е пишело на някакъв монитор в някакъв момент. Някой нещо не видял, някой нещо не чул... ами ако не беше и дошъл, кой щеше да е виновен? 🙂 Аз разбирам да са им казали на гейта "Полетът ще закъснее час и половина, ето ви ваучери, отивайте да чакате в заведенията". Ако тогава са излетели без тях след половин час - да се оплакваш. Ама да се оплакваш, че изобщо не си си потърсил гейта 40 минути преди часа на полета, нито 30, а вероятно и 20 дори (защото дори и да казват, че затварят гейтовете 30 минути преди полетите, Уиз обикновено ги затварят едва 20 минути преди това), и да търсиш кой ти е виновен - при това на летище, на което 6-те гейта са на 60 секунди разстояние между двата най-далечни... ами няма как някой да поеме отговорност за това.

Връзка към коментар

Щом не пише закъснение на таблото трябва 40 -50 минути преди полета вече да се наредим на опашката пред гейта.Тогава няма начин да не видим на монитора над изхода ,че гейта е сменен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, Tesh каза:

...

Абсолютно съм на ясно, че за всичко това имам вина и аз. 

...

За това сърдечно моля целия хейт да бъде запазен за друго мясро (аз си го заслужавам) и в темата да се споделят само конструктивни отговори. 

...

Благодаря предварително на всички озовали се с някаква информация. received_367320059218708.jpeg

 

Колкото и да си говорим за чукчите ... файда йок.

 

И нещо по-конструктивно:

 

Предлагаме на летищните власти да махнат всички монитори, да не се мъчат с никакви аудио системи на никакви езици. Спестяваме разходи и обществен ресурс.

Всички пътници на всеки 5 минути  да си обикалят за 60 секунди всички гейтове. Така и "любимия" ми маратон на Wizzair  ще се обезсмисли - току виж спрат да го организират. 

  • Харесвам 2
  • Браво 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар

Терминал 1 е толкова лесен за намиране на нужния изход, че съм имал случай сутринта да проспа алармата за ранен полет и да се събудя сам 40 минути преди полета, живеейки на 15 км от летището. Да мина през тоалетната, да се облека като при пожар, да метна лаптоп раницата на гърба, да взема такси от улицата, то да ме хвърли пред терминала 23 минути преди полета, да мина паспортната проверка 19 минути преди полета и да съм на гейта, преди той да е затворил.

Връзка към коментар
преди 4 минути , ven62 каза:

 

Колкото и да си говорим за чукчите ... файда йок.

 

И нещо по-конструктивно:

 

Предлагаме на летищните власти да махнат всички монитори, да не се мъчат с никакви аудио системи на никакви езици. Спестяваме разходи и обществен ресурс.

Всички пътници на всеки 5 минути  да си обикалят за 60 секунди всички гейтове. Така и "любимия" ми маратон на Wizzair  ще се обезсмисли - току виж спрат да го организират. 

Аз конструктивният съвет го дадох. Преглъщаш факта, че сам си си виновен, и продължаваш напред, евентуално с поуките от случката. Всичко останало е загуба на ценен ресурс, в случая - време, и също така губене на времето на други хора, които с нищо няма да ти помогнат. Ако историята беше споделена като такъв опит - щях да го похваля дори. Но не, той не иска да се поучи от това, което е направил (няма да го наричам глупавото нещо, което е направил, че се обиждат и докладват), той иска някой да му плати обезщетение за безотговорността (това нали не е обидно, да го кажа).

Връзка към коментар
преди 3 минути , ven62 каза:

Предлагаме на летищните власти да махнат всички монитори, да не се мъчат с никакви аудио системи на никакви езици. Спестяваме разходи и обществен ресурс.

Всички пътници на всеки 5 минути  да си обикалят за 60 секунди всички гейтове. Така и "любимия" ми маратон на Wizzair  ще се обезсмисли - току виж спрат да го организират. 

Също така да се въведе общо правило, равносилно на закон, пътниците да се самоорганизират, като за всеки полет се излъчват викачи измежду чакащите, които имат грижата да бродят между двете части на терминала и да анонсират на висок глас за кой полет и къде е започнал бординг.

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , iMari каза:

Също така да се въведе общо правило, равносилно на закон, пътниците да се самоорганизират, като за всеки полет се излъчват викачи измежду чакащите, които имат грижата да бродят между двете части на терминала и да анонсират на висок глас за кой полет и къде е започнал бординг.

Ако просто всеки прави това, което е в негов интерес, а именно - да си потърси гейта, когато му е дошло времето за бординг, никой няма да има проблем. А Вие си говорете все така, и после ще се оплаквате на моля-другарката, че някой е употребил думата "глупост" спрямо думите Ви.

Връзка към коментар

Има чувството, че модератор трие някое и друго мнение.

Значи пак с връзки. :wink:

А моето мнение дето обърках (чисто технически) Магурата с Леденика или това с правописната грешка в думата Люксембург си стоят ... да се срамувам, ... ама защо само аз. :wink:

:biggrin:

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , ven62 каза:

Има чувството, че модератор трие някое и друго мнение.

Значи пак с връзки. :wink:

А моето мнение дето обърках (чисто технически) Магурата с Леденика или това с правописната грешка в думата Люксембург си стоят ... да се срамувам, ... ама защо само аз. :wink:

Аз моля Мари за помощ с редакцията, ако много ме е срам от глупостите, които съм написала.

Иначе като гледам ситуацията изисква не метла, а лопата. 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Хубава дискусийка 😉

 

Препоръчително е да се пуснат жалби до институции , евентуално да се попадне на човек , който да спомогне да се оправи информационният “батак” на терминала .  
 

Никога не съм пропускал полет , но и винаги имам едно наум за неточно инфо по монитори и прочие .. Иначе редовно ни търсят по гейтове откакто пътуваме с малкият , обикновено защото или защото сме на различни билети с Половинката , или нещо друго документално . Ние естествено сме по лаунджове  и разбираме накрая като сканират бординг паса и светне в червено,  та трябва да отговарям на въпроса къде сме били и не сме чули известяването …. 

преди 6 минути , ven62 каза:

Има чувството, че модератор трие някое и друго мнение.

Значи пак с връзки. :wink:

И аз открай време се надявам част от мародерският екип  да надскочат нивото на Т1 и България Еър , но уви …. Толкова години не разбраха , че при триене/редактиране на мнение се оставя подпис и причина за редакцията .

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.