Прескочи до съдържание

Програми за лоялни клиенти


Препоръчани мнения

Да споделя нещо, което ме изненада, но се оказва, че ако сте си въвели статус мембършип към резервация на oneworld member airline докато е бил активен, а полета е след като той вече ви е изтекъл( и вече сте по-ниско ниво) си ползвате привилегиите към нивото на което сте били когато сте си въвели номера на картата към резервацията за избор на място например. В моя случай купени билети през посредник за Катар и за Катай пасифик и вкаран номер на АА с ниво sapphire. Ползвах си всички привилегии и за двата полета, което ме изненада повече от приятно. Тук искам да благодаря специално на @stanislavpp , който преди година ми отвори очите за програмата на Американ и как да взема статус за OA от там. За съжаление с промяната на условията им не успях да се класираме за тази година, но поне последните ми полети бяха страхотни и определено страшно се запалих. Междудругото Катарците много приятно ме изненадаха, че и на двата полета миналата седмица ме обслужваха в икономи по-добре от Туркиш в бизнес. Това е нещо ново, защото на предните ми полети (докато имах статус отново) нямаше такова обслужване. Сега ме посрещнаха и обръщаха през цялото време по фамилия, предложиха ми напитка ала welcome drink,( но от икономи менюто и не в стъклена чаша), попитаха ме още преди полета какво от менюто искам за всяко хранене за да се уверят, че изборът ми ще бъде наличен и между храненията идваха многократно да ме питат как съм и имам ли нужда от нещо, носеха ми ядки, чипсове, киткати и бисквити, въобще премиум икономи сървиз. На първия полет реших, че стюардесата просто е много проактивна, но на следващия полет сървиса беше отново такъв. Изобщо съм страшно впечатлен. На летището в Рим освен лаундж имахме и фаст трак. При полета на Катай от Шанхай към Хонг Конг статуса ме спаси от чакане на километрична опашка за чек ин с над 400 китаеца и ми осигури фаст трак после през секюрити и достъп до лаунджа им на терминала.  Накратко исках да споделя да не подценявате събирането на мили и статус привилегиите на различните алианси. Много ме е яд, че нямаме кредитни карти и други привилегии като в Щатите или Англия, че да можем по-лесно да се добираме до тези благинки. 

  • Харесвам 8
  • Браво 2
Връзка към коментар

Да, и моят статус при тях замина заради тази промяна в условията.

В този ред на мисли, има ли чалъм да се прехвърлят точките от AA към катарците? Търсих, но май е кауза пердута.

 

P.s. Почти съм сигурен какъв ще е отговора и даже от кой ще е, но да видим 😉

Връзка към коментар
преди 7 минути , Ardent каза:

Да, и моят статус при тях замина заради тази промяна в условията.

В този ред на мисли, има ли чалъм да се прехвърлят точките от AA към катарците? Търсих, но май е кауза пердута.

 

P.s. Почти съм сигурен какъв ще е отговора и даже от кой ще е, но да видим 😉

Няма. Катарците са с авиос и трансфери могат да се правят само с компаниите, които работят с такива мили като трансферите са през акаунт в бритиш. До месец финеър също ще позволяват трансфери. Колко мили имаш на Американ?

Връзка към коментар
преди 17 минути , Ardent каза:

Останаха 13 К. 

Май най-добре да идат за някоя нощувка.

По-добре си кредитирай още някой полет от OW или си докупи мили на някоя промоция. 20к са ти еднопосочен билет в икономи до Малдиви,Шри Ланка, Занзибар и т.н с Катар от София. 12.5к са ти с Бритиш до Европа, но там няма много смисъл освен може би ако намериш места за Рейкявик или друга скъпа от София дестинация. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Почти абсурд е да ги прехвърлиш някъде, но 13к стигат за еднопосочен до доста места. Виж могат ли да се прехвърлят към Accor хотелите, това е почти единственият начин, но ще има загуби дори да може.

 

ПП

Проверих, не може.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Единици са програмите, които позволяват да се прехвърлят мили (на авиокомпании) към нещо друго, погледни кои позволяват да прехвърляш към Accor ALL, това са. Отделно очаквай 12000 след прехвърлянето да станат 3000.

Авиос към Авиос не ги броя за прехвърляне, то е едно и също.

 

ПП

обикновено хотелски точки могат да се прехвърлят към мили, мили не може към нищо, с редки изключения (Accor)

Редактирано от neuromancer
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Jorro каза:

Да споделя нещо, което ме изненада, но се оказва, че ако сте си въвели статус мембършип към резервация на oneworld member airline докато е бил активен, а полета е след като той вече ви е изтекъл( и вече сте по-ниско ниво) си ползвате привилегиите към нивото на което сте били когато сте си въвели номера на картата към резервацията за избор на място например. В моя случай купени билети през посредник за Катар и за Катай пасифик и вкаран номер на АА с ниво sapphire. Ползвах си всички привилегии и за двата полета, което ме изненада повече от приятно. Тук искам да благодаря специално на @stanislavpp , който преди година ми отвори очите за програмата на Американ и как да взема статус за OA от там. За съжаление с промяната на условията им не успях да се класираме за тази година, но поне последните ми полети бяха страхотни и определено страшно се запалих. Междудругото Катарците много приятно ме изненадаха, че и на двата полета миналата седмица ме обслужваха в икономи по-добре от Туркиш в бизнес. Това е нещо ново, защото на предните ми полети (докато имах статус отново) нямаше такова обслужване. Сега ме посрещнаха и обръщаха през цялото време по фамилия, предложиха ми напитка ала welcome drink,( но от икономи менюто и не в стъклена чаша), попитаха ме още преди полета какво от менюто искам за всяко хранене за да се уверят, че изборът ми ще бъде наличен и между храненията идваха многократно да ме питат как съм и имам ли нужда от нещо, носеха ми ядки, чипсове, киткати и бисквити, въобще премиум икономи сървиз. На първия полет реших, че стюардесата просто е много проактивна, но на следващия полет сървиса беше отново такъв. Изобщо съм страшно впечатлен. На летището в Рим освен лаундж имахме и фаст трак. При полета на Катай от Шанхай към Хонг Конг статуса ме спаси от чакане на километрична опашка за чек ин с над 400 китаеца и ми осигури фаст трак после през секюрити и достъп до лаунджа им на терминала.  Накратко исках да споделя да не подценявате събирането на мили и статус привилегиите на различните алианси. Много ме е яд, че нямаме кредитни карти и други привилегии като в Щатите или Англия, че да можем по-лесно да се добираме до тези благинки. 

И на мен това ми е най-голямата мъка и все търся начини да си взема американска карта, но не става с туристическа виза… А каква е била схемата, за която говориш? 

 

А дайте идея дали е по-добре да кредитираме полетите на АА и Бритиш към Катарците или по-добре към Бритиш? 
 

Имам и няколко бизнес полета с турците, от които ще ми дадат към 30 000 мили, но след промените от тази година май за нищо няма да стигнат? Въобще при Стар Алайънс към коя програма е най-добре да се кредитират - за българи, които ще летят основно от Европа по света? 
 

 

Връзка към коментар
преди 30 минути , Loverboy каза:

И на мен това ми е най-голямата мъка и все търся начини да си взема американска карта, но не става с туристическа виза… А каква е била схемата, за която говориш? 

 

А дайте идея дали е по-добре да кредитираме полетите на АА и Бритиш към Катарците или по-добре към Бритиш? 
 

Имам и няколко бизнес полета с турците, от които ще ми дадат към 30 000 мили, но след промените от тази година май за нищо няма да стигнат? Въобще при Стар Алайънс към коя програма е най-добре да се кредитират - за българи, които ще летят основно от Европа по света? 
 

 

При АА можеш да вземеш статус не само с летене а и с хотелски резервации през рокетмайлс, но миналата година драстично намалиха милите, които дават от там и направиха супер трудно да се стигнат необходимия брой мили за статус иначе пърковете им са супер. За авиос трябва да гледаш през wheretocredit сайта коя програма ти дава най-много авиоси и да кредитираш към нея, защото има разлика, а може да си ги прехвърляш между акаунтите без проблем. За пример полетите на приятелката ми с Катар й ги кредитирах към финеър, защото даваха най-много мили,  а от юни ще могат да се прехвърлят към Бритиш, а от там ако искаш към Катарците, Иберия, Еър Лингус.... Всяка програма си има някакви тънкости и далавери, но в по-голямата си степен са уеднаквили нещата. За полетите на Туркиш виж в коя тарифна група са и провери Ейджън колко мили биха дали те и Турците, защото тяхната програма е по-лесна за стигане на статус от други на СА и може да ти е по-добре да ги кредитираш към тях. За букване на полети най-оферта да ЕърКанада с тяхната Аероплан така, че ги виж и тях. 

В момента кредитирам основно при тях и при Бритиш/Катар за да имам опции за пътуване и с двата алианса. За ОW  обаче Аляска се оказват по-оферта заради ниските такси за букване особено на Катарците където ако букнеш бизнес през тях си има едни 500-700лв такси и ми убиват удоволствието....:D

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

С Wheretocredit може да видиш къде дават най-много за твоя клас и да пишеш там, пък после прехвърляш.

Това ако не гониш статус обаче, статус точки/мили не се прехвърлят.

За стар алайънс виж и егейците, май най-лесно се стигаше статус там. Трябва да летиш и с тях обаче, поне от България е лесно. Аз засега съм на Юнайтед, отскоро може да се събират мили от членовете на семейството на едно място.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 часа, Jorro каза:

Да споделя нещо, което ме изненада, но се оказва, че ако сте си въвели статус мембършип към резервация на oneworld member airline докато е бил активен, а полета е след като той вече ви е изтекъл( и вече сте по-ниско ниво) си ползвате привилегиите към нивото на което сте били когато сте си въвели номера на картата към резервацията за избор на място например. В моя случай купени билети през посредник за Катар и за Катай пасифик и вкаран номер на АА с ниво sapphire. Ползвах си всички привилегии и за двата полета, което ме изненада повече от приятно. Тук искам да благодаря специално на @stanislavpp , който преди година ми отвори очите за програмата на Американ и как да взема статус за OA от там. За съжаление с промяната на условията им не успях да се класираме за тази година, но поне последните ми полети бяха страхотни и определено страшно се запалих. Междудругото Катарците много приятно ме изненадаха, че и на двата полета миналата седмица ме обслужваха в икономи по-добре от Туркиш в бизнес. Това е нещо ново, защото на предните ми полети (докато имах статус отново) нямаше такова обслужване. Сега ме посрещнаха и обръщаха през цялото време по фамилия, предложиха ми напитка ала welcome drink,( но от икономи менюто и не в стъклена чаша), попитаха ме още преди полета какво от менюто искам за всяко хранене за да се уверят, че изборът ми ще бъде наличен и между храненията идваха многократно да ме питат как съм и имам ли нужда от нещо, носеха ми ядки, чипсове, киткати и бисквити, въобще премиум икономи сървиз. На първия полет реших, че стюардесата просто е много проактивна, но на следващия полет сървиса беше отново такъв. Изобщо съм страшно впечатлен. На летището в Рим освен лаундж имахме и фаст трак. При полета на Катай от Шанхай към Хонг Конг статуса ме спаси от чакане на километрична опашка за чек ин с над 400 китаеца и ми осигури фаст трак после през секюрити и достъп до лаунджа им на терминала.  Накратко исках да споделя да не подценявате събирането на мили и статус привилегиите на различните алианси. Много ме е яд, че нямаме кредитни карти и други привилегии като в Щатите или Англия, че да можем по-лесно да се добираме до тези благинки. 

Аз имах подобен случай преди няколко дни без да знам за тази практика. Билет на Катар до Шанхай и статус Sapphire от Финеър, който изтече януари, но бях го вързал към резервацията по-рано. Съответно в София ме изненадаха на чек ин с учудващ интерес какво място искам и ми дадоха ваучер за бизнес салона, който не ми трябваше реално заради достъпа от банкова карта. Но после при бординга втора изненада - ъпгрейд в бизнес за първата отсечка София-Доха. После салон в Доха, хубаво място на дългия полет и така… ама свърши, с инфлацията при почти всички вече не виждам смисъл в събирането на мили и купуваното на допълнителни с цел статус.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, Loverboy каза:

А дайте идея дали е по-добре да кредитираме полетите на АА и Бритиш към Катарците или по-добре към Бритиш? 
 

Имам и няколко бизнес полета с турците, от които ще ми дадат към 30 000 мили, но след промените от тази година май за нищо няма да стигнат? Въобще при Стар Алайънс към коя програма е най-добре да се кредитират - за българи, които ще летят основно от Европа по света? 

Най-добре е към АА , иначе няма значение измежду БА или QR , кредитираш там където ще вземеш повече мили , освен ако не гониш статус . Аляска девалвираха много и няма смисъл при тях.

 

Аероплан са най-добрият вариант в *А  , а 5000 мили за стоповър до 30 дни са най-доброто нещо в индустрията ( след безплатният такъв на Аляска).
Препоръчвам също Луфти заради майленшнапхен - 55/60 000 мили +400лв такси за двупосочен от София в бизнес класа до целият свят . Освен това , често пускат промо за закупуване на пакет от мили на свръх изгодната цена от 1,17евроцент за най-големият пакет.

 

преди 45 минути , neuromancer каза:

Аз засега съм на Юнайтед, отскоро може да се събират мили от членовете на семейството на едно място.

Лоша идея - от няколко дни Юнайтед вече успешно конкурират Делта за най-лоша програма , и май я задминават. Не виждат къде и за какво ще можеш да ги ползваш , ще си останат при теб завинаги…
 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , stanislavpp каза:

Най-добре е към АА , иначе няма значение измежду БА или QR , кредитираш там където ще вземеш повече мили , освен ако не гониш статус . Аляска девалвираха много и няма смисъл при тях.

 

Аероплан са най-добрият  вариант в *А , препоръчвам също Луфти , заради майленшнапхен - 55/60 000 мили за двупосочен от София в бизнес класа до целият свят . Освен това , често пускат промо за закупуване на пакет от мили на свръх изгодната цена от 1,17цент за на-големият пакет.

 

Лоша идея - от няколко дни Юнайтед вече успешно конкурират Делта за най-лоша програма , и май я задминават.
 

 

Тоест хубаво е OneWorld полетите да ги слагам в АА и после лесно мога да ги преместя към БА или Катарците, ако реша да буквам? Че имам едни бизнес полети от ЛА до Соф, но съм сложил акаунта на БА и не мога да го променям вече…. После ще мога да прехвърля, нали? 
 

Тоест генералното правило е да гледам през wheretocredit и след това като минат полетите да ги прехвърля към съответната програма, която ми трябва? 
 

А тъй като летя основно с турците Ок ли е да ги кредитирам тях заради по-лесния статус? Сега ще имам около 30 000 мили от полети с турците + ще прехвърля от Мариот едни 7-8к мили и почти ще достигна Голд статус. А после мачването от Туркиш към Луфтханза как се случва? И ако искам да купя award полет на Луфтханза с мили от Търкиш няма да стане, защото милите не могат да се прехвърлят? 
 

Сори за многото въпроси, но още се ориентирам 😀

 

И благодаря, момчета, за изчерпателните отговори горе 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всички лоялни програми са прах в очите, и целта им е да харчиш повече, отколкото би бил склонен.

Ако не летиш често с  авиокмпанията основно, и донякъде с алианса - инвестицията в купуването на допълнителни или разни врътки "през Бургас за Пловдив", само за да направиш повече мили/точки/отсечки рядко се рентира. Отделно - все повече авиокомпания минават на revenuе based earning - т.е. милите са правопорционални на платената цена на билета, което съвсем ще убие възможността да се докопаш до статус без да излееш цяло състояние (или ако някой  друг ти плаща билетите :) 

 

Всъщност, най-добре го е казал MOL тези дни - арогантно-цинично-прав, както винаги - “If You Want Loyalty, Get A Dog”: Ryanair CEO On Why The Airline Doesn’t Reward Frequent Fliers (simpleflying.com)

 

Аз си държа още *А Gold-а активен, защото изискванията за преквалификацията на A3 са доста ниски (12к), а ако ги следиш изкъсо и купуваш по време на промоция изпадат неща като 92Евро билет за 3200 мили, което е по 3 цента/миля, при средно 7-8 цента за полетите им. Предвид, че вече девалвираха милите за наградните билети, девалвираха и трупането на мили, вдигнаха доста нивото за тези, които кредитират мили от други авиокомпании, но нямат полети с А3/ОА - очаквам скоро да го направят и за изискванията за преквалификация и за техните собствени мили.

 

Иначе - за който не му е е изтекъл АА Platinum - може да се пробва  да направи ststus match към FlyingBlue Gold - Flying Blue Status Match

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , adreno каза:

Всички лоялни програми са прах в очите, и целта им е да харчиш повече, отколкото би бил склонен.

Ако не летиш често с  авиокмпанията основно, и донякъде с алианса - инвестицията в купуването на допълнителни или разни врътки "през Бургас за Пловдив", само за да направиш повече мили/точки/отсечки рядко се рентира. Отделно - все повече авиокомпания минават на revenuе based earning - т.е. милите са правопорционални на платената цена на билета, което съвсем ще убие възможността да се докопаш до статус без да излееш цяло състояние (или ако някой  друг ти плаща билетите 🙂

 

Всъщност, най-добре го е казал MOL тези дни - арогантно-цинично-прав, както винаги - “If You Want Loyalty, Get A Dog”: Ryanair CEO On Why The Airline Doesn’t Reward Frequent Fliers (simpleflying.com)

 

Аз си държа още *А Gold-а активен, защото изискванията за преквалификацията на A3 са доста ниски (12к), а ако ги следиш изкъсо и купуваш по време на промоция изпадат неща като 92Евро билет за 3200 мили, което е по 3 цента/миля, при средно 7-8 цента за полетите им. Предвид, че вече девалвираха милите за наградните билети, девалвираха и трупането на мили, вдигнаха доста нивото за тези, които кредитират мили от други авиокомпании, но нямат полети с А3/ОА - очаквам скоро да го направят и за изискванията за преквалификация и за техните собствени мили.

 

Иначе - за който не му е е изтекъл АА Platinum - може да се пробва  да направи ststus match към FlyingBlue Gold - Flying Blue Status Match

 


Аз доста летя с Търкиш, тепърва ще почвам с БА - основно не са удобни заради нуждата от нощувка, иначе имат доста добри бизнес класа от София до Щатите. 
 

С Луфти не летя чак толкова, но ако имам Голд в СА със сигурност ще почна повече, за да се възползвам. То от София нямаме никакви опции, освен Луфти, Търкиш, БА и Катар…

Връзка към коментар
преди 12 минути , Loverboy каза:

Тоест хубаво е OneWorld полетите да ги слагам в АА и после лесно мога да ги преместя към БА или Катарците, ако реша да буквам? Че имам едни бизнес полети от ЛА до Соф, но съм сложил акаунта на БА и не мога да го променям вече…. После ще мога да прехвърля, нали? 
 

Тоест генералното правило е да гледам през wheretocredit и след това като минат полетите да ги прехвърля към съответната програма, която ми трябва? 
 

Не. Милите на авиокомпаниите са неконвертируеми като цяло. Прехвърляне на мили между една и друга са изключения, дори и да използват една и съща "валута" не винаги е възможно. Специално за Oneworld тъй като Qatar, BA, Iberia ползват avios - при тях може, с някой условности, скоро и Finnair ще се присъединят.

 

Първо си харесваш лоялна програма, на някоя от компаниите в алианса, като трябва да имаш предвид, каква ти е целта - статус или наградни билети. Ако не се скъсваш да летиш - няма смисъл да ползваш повече от една лоялна програма за алианса. Освен, ако например някой не дава доста мили за конкретното пътуване, и/или някакъв бонус за регистрация, та да успееш с това пътуване да си докараш достатъчно точки за награден билет.

Ако е за статус - гледаш къде най-лесно се постига и кредитираш всичко натам. Имай предвид, че дори и да могат да се прехвърлят наградни мили между програмите (както е с avios), няма как да прехвърляш статус мили/точки/сегменти - те винаги си остават там, където са първоначлно кредитирани

Ако е за наградни билети - прекарваш билета през Wheretocredit и виждаш кой колко дава. Има значение обаче и какво можеш да купиш със събраните мили. Например - при Търкиш мили се трупат лесно, но пък те имат високи "летищни" такси, които трябва да платиш заедно с милите и на края сметката може да излезе крива.

Принципно - можеш да смениш лоялната програма, към която да кредитираш до момента на полета. Ако не ти дава възможност през сайта им - пробвай през съпорта, или в краен случай - при чекин си покажи карата на другата компания и на гишето ще я обновят. След излитане - забравяш за промяна.

Повечето от лоялните програми позволяват да добавиш мили, за минали полети (6 или 12 месеца например), но не трябва да си ги кредитирал при друг (т.е. не трябва да имаш frequent traveller в резервацията).

 

По отношение на мачването - забрави генерално.

Първо -  статус матч офертите са временни, и не може да разчиташ, че ще ги пуснат точно когато искаш

Второ - дори и когато има опция още по-рядко тези оферти са насочени към лоялни програми на авиокомпании от същия алианс. Виждал съм Търкиш да матчват Луфтханза или Еджиън, но не и Луфтханза да матчват Търкиш.

Трето - тези статус матчове много често са еднократни (т.е. няма как да го направиш следващата година пак), или ги позволяват веднъж на 5-10 години.

Четвърто - почти винаги има някакво условие - например Търкиш ако те приемат ще те направят Elite за 4 месеца и трябва да направиш 1 полет международен с тях, за да го удължат до 1 година. Върджин пък ще те матчнат от Луфтханза само, ако имаш букнат полет с тях в бъдеще.

 

По отношение на наградните билети - няма проблем с милите на Търкиш да се наградиш с полети на Луфтханза. Когато си резервираш награден билет ти харчиш от събраните до момента мили в съответната програма, а не ги прехвърляш - просто влизаш на сайта за наградни билети на Търкиш, търсиш полет София-ЛА и ще ти излязат и полети с TK, и полети с LH.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, stanislavpp каза:

Лоша идея - от няколко дни Юнайтед вече успешно конкурират Делта за най-лоша програма , и май я задминават. Не виждат къде и за какво ще можеш да ги ползваш , ще си останат при теб завинаги…

Не знам какво е станало, сега ще ме караш да ходя да проверявам... Иначе там имам малко, колкото за един много къс полет, няма да е голяма загуба.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Loverboy каза:

Тоест хубаво е OneWorld полетите да ги слагам в АА и после лесно мога да ги преместя към БА или Катарците, ако реша да буквам? Че имам едни бизнес полети от ЛА до Соф, но съм сложил акаунта на БА и не мога да го променям вече…. После ще мога да прехвърля, нали? 
 

Тоест генералното правило е да гледам през wheretocredit и след това като минат полетите да ги прехвърля към съответната програма, която ми трябва? 
 

А тъй като летя основно с турците Ок ли е да ги кредитирам тях заради по-лесния статус? Сега ще имам около 30 000 мили от полети с турците + ще прехвърля от Мариот едни 7-8к мили и почти ще достигна Голд статус. А после мачването от Туркиш към Луфтханза как се случва? И ако искам да купя award полет на Луфтханза с мили от Търкиш няма да стане, защото милите не могат да се прехвърлят? 
 

Сори за многото въпроси, но още се ориентирам 😀

 

И благодаря, момчета, за изчерпателните отговори горе 🙂 


Прехвърляне от Мариот не се брои за статус мили , по-добре не ги пипай .

 

Авиосите са единствените авиомили, които могат да се трансферират между няколко а/к , и то защото Катар е техен собственик ( без Финеър) . Авиосите се трупат сравнително лесно , хотелският им портал е 10 мили /£,€,$ , използват платформата на Експидия . До преди няколко месеца беше 15 мили , но и там има девалвация . 
 

Търкиш “убиха” програмата си преди няколко месеца , вече няма особен смисъл за активност, ако търсиш акумулация на мили.

 

 

*А Голд най-лесно се поддържа през Егейците , в OW - Бритиш Голд ( десетки , ако не и стотици англичани ) всяка есен правят майлидж уикенд ранове до София , Скай Тийм - Флайинг  Блу Голд.

 

Нямам статус  (не плащам за билети)  , а и нямам особено време за летене.  За пръв път обаче леко се прицелвам към най-добрият статус в авиоиндустрията изобщо - Флайинг Блу Платинум , и то само защото ще съм с висок летящ старт от Голд …, а Платинум статуса е единствената възможност човек да лети безплатно в Първа класа на Еър Франс - La Premiere, епитомията на цялостен авиопродукт ( Мишлен качество храна в самолета и на летището  , Порше СУВ трансфери от/до самолета и прочие )

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 58 минути , stanislavpp каза:

Платинум статуса е единствената възможност човек да лети безплатно в Първа класа на Еър Франс - La Premiere, епитомията на цялостен авиопродукт ( Мишлен качество храна в самолета и на летището  , Порше СУВ трансфери от/до самолета и прочие )

Че ъпгрейд към Ла Прьомиер е възможен само за Плантиниум го знам, ама чак пък безплатно?

Връзка към коментар
преди 2 часа, adreno каза:

Не. Милите на авиокомпаниите са неконвертируеми като цяло. Прехвърляне на мили между една и друга са изключения, дори и да използват една и съща "валута" не винаги е възможно. Специално за Oneworld тъй като Qatar, BA, Iberia ползват avios - при тях може, с някой условности, скоро и Finnair ще се присъединят.

 

Първо си харесваш лоялна програма, на някоя от компаниите в алианса, като трябва да имаш предвид, каква ти е целта - статус или наградни билети. Ако не се скъсваш да летиш - няма смисъл да ползваш повече от една лоялна програма за алианса. Освен, ако например някой не дава доста мили за конкретното пътуване, и/или някакъв бонус за регистрация, та да успееш с това пътуване да си докараш достатъчно точки за награден билет.

Ако е за статус - гледаш къде най-лесно се постига и кредитираш всичко натам. Имай предвид, че дори и да могат да се прехвърлят наградни мили между програмите (както е с avios), няма как да прехвърляш статус мили/точки/сегменти - те винаги си остават там, където са първоначлно кредитирани

Ако е за наградни билети - прекарваш билета през Wheretocredit и виждаш кой колко дава. Има значение обаче и какво можеш да купиш със събраните мили. Например - при Търкиш мили се трупат лесно, но пък те имат високи "летищни" такси, които трябва да платиш заедно с милите и на края сметката може да излезе крива.

Принципно - можеш да смениш лоялната програма, към която да кредитираш до момента на полета. Ако не ти дава възможност през сайта им - пробвай през съпорта, или в краен случай - при чекин си покажи карата на другата компания и на гишето ще я обновят. След излитане - забравяш за промяна.

Повечето от лоялните програми позволяват да добавиш мили, за минали полети (6 или 12 месеца например), но не трябва да си ги кредитирал при друг (т.е. не трябва да имаш frequent traveller в резервацията).

 

По отношение на мачването - забрави генерално.

Първо -  статус матч офертите са временни, и не може да разчиташ, че ще ги пуснат точно когато искаш

Второ - дори и когато има опция още по-рядко тези оферти са насочени към лоялни програми на авиокомпании от същия алианс. Виждал съм Търкиш да матчват Луфтханза или Еджиън, но не и Луфтханза да матчват Търкиш.

Трето - тези статус матчове много често са еднократни (т.е. няма как да го направиш следващата година пак), или ги позволяват веднъж на 5-10 години.

Четвърто - почти винаги има някакво условие - например Търкиш ако те приемат ще те направят Elite за 4 месеца и трябва да направиш 1 полет международен с тях, за да го удължат до 1 година. Върджин пък ще те матчнат от Луфтханза само, ако имаш букнат полет с тях в бъдеще.

 

По отношение на наградните билети - няма проблем с милите на Търкиш да се наградиш с полети на Луфтханза. Когато си резервираш награден билет ти харчиш от събраните до момента мили в съответната програма, а не ги прехвърляш - просто влизаш на сайта за наградни билети на Търкиш, търсиш полет София-ЛА и ще ти излязат и полети с TK, и полети с LH.

 

 

Да, може би бърках “статус мач” с Голд, който се признава навсякъде в СА. 
 

Ако правилно разбирам, когато стана “Елит” на ТК, получавам Голд при СА и мога при полети на ЛХ и другите да си ползвам екстрите - багаж, лаундж и т.н. 

Връзка към коментар

@Loverboy Не искам да ти развалям удоволствието , но ми се струва , че грешиш - милите , които си акумулирал с Търкиш не са статус мили . Стар Голд при Търкиш е Елит , който е един от най-трудните статуси за постигане с летене , особено ако не живееш в Турция . Говорим за над 40 полета годишно и над 200 000 стандартни мили  , които ще се равнят на 40 000 статус мили, необходими за Елит. Принципно можеш да конвертираш 5 мили към 1 статус миля , но ако наистина имаш толкова много натрупани мили, погледни и  за изисквания за  минимален брой отсечки с Търкиш.

Връзка към коментар
преди 21 минути , stanislavpp каза:

@Loverboy Не искам да ти развалям удоволствието , но ми се струва , че грешиш - милите , които си акумулирал с Търкиш не са статус мили . Стар Голд при Търкиш е Елит , който е един от най-трудните статуси за постигане с летене , особено ако не живееш в Турция . Говорим за над 40 полета годишно и над 200 000 стандартни мили  , които ще се равнят на 40 000 статус мили, необходими за Елит. Принципно можеш да конвертираш 5 мили към 1 статус миля , но ако наистина имаш толкова много натрупани мили, погледни и  за изисквания за  минимален брой отсечки с Търкиш.

В моя акаунт пише “Статус мили” - генерирани са от бизнес полет в клас K-K (платен кеш). Иначе разбрах, че са различни - статус и нормални 🙂
 

Досега икономи са ми генерирали по 500 мили на посока. Планирам да напазарувам от майската промоция на ТК още бизнес билети и така да стигна заветния статус :)))) 😀 ще видим. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.