Прескочи до съдържание

Booking.com и хотел Янтра - Велико Търново


гост

Препоръчани мнения

Георги Матеев

От 5 години работя по рецепции, това ми е студентската работа. Винаги в букинг.ком пускаме само част от стаите, никога всички - стараем се да ги продадем директно (чрез обаждане, или на място), за да не плащаме комисионни.

 

Винаги съм се чудел каква е комисонната на booking.com, имаш ли идея?

Връзка към мнение

Винаги съм се чудел каква е комисонната на booking.com, имаш ли идея?

 

25%, не е кой знае каква тайна. Поне на базовите хотели е такава. Имаш възможност да си платиш по-голяма комисионна и при този случай ще излизаш по-напред в резултатите, винаги първия път като търсиш в букинг ти показва хотели сортирани по "Препоръчани". Те тия препоръчани са, които плащат по-висока комисионна. 

Връзка към мнение

Ама и те хич не си поплюват, доста височка комисонна  :biggrin:

 

Ами и доста сериозна услуга предлагат в замяна. На практика поемат почти цялата дейност по маркетинг на хотела, доверие за резервациите... Не съм съвсем убеден, че ако всеки хотел инвестира индивидуално подобна сума за тия цели може да постигне същите резултати. Съдейки по бройката участващи хотели, повечето смятат, че сделката си заслужава, което не им пречи да мрънкат де :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Георги Матеев

... И което е полезно инфо понеже знаеш, че когато се свържеш с хотел повечето биха били склонни да ти свалят до 25% от цената си спрямо тази на сайта. По мое лично впечатление голяма част от българските хотели - особено курортните - нямат никакъв проблем да прескачат booking.com когато клиент им се обади директно.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

25%, не е кой знае каква тайна. Поне на базовите хотели е такава. Имаш възможност да си платиш по-голяма комисионна и при този случай ще излизаш по-напред в резултатите, винаги първия път като търсиш в букинг ти показва хотели сортирани по "Препоръчани". Те тия препоръчани са, които плащат по-висока комисионна. 

Комисионата на booking е 15% (говоря за Бг, за чужбина не съм сигурен ако имат различна политика). За "пръстчето" се плаща още 3% отгоре - излизат най-отгоре и има едно thumbs up пред звездичките - така наречената префърд програма, която доста се разми). 

Имат програма за лоялни клиенти, които са с по различни условия, но при нея намалението отива в клиента, както и програмата им "изгодни оферти".   

Нивата на Expedia и Venere са подобни

Ниво от 25% съм виждал само в Splendia (поне със сайтовете които съм контактвал или работил)

 

 

... И което е полезно инфо понеже знаеш, че когато се свържеш с хотел повечето биха били склонни да ти свалят до 25% от цената си спрямо тази на сайта. По мое лично впечатление голяма част от българските хотели - особено курортните - нямат никакъв проблем да прескачат booking.com когато клиент им се обади директно.

За прескачането на boоking i прехвърлянето на процента върху клиента се прави, но е въпрос да се разбереш с хотелиера. Както знаем бг хотелиера не е от най-умните животни  :)

 

Като цяло всеки хотел в Европа с над 5 стаи е добре да пристъства в booking, но реално не винаги този сайт е плюс за хотела. Имал съм редица случаи, които доказват защо работата със сайтът куца, а и новата им политика от година -две е доста деструктивна. Но това си е за хотелиерите, не за клиентите (поне на този етап)  ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

... И което е полезно инфо понеже знаеш, че когато се свържеш с хотел повечето биха били склонни да ти свалят до 25% от цената си спрямо тази на сайта. По мое лично впечатление голяма част от българските хотели - особено курортните - нямат никакъв проблем да прескачат booking.com когато клиент им се обади директно.

 

Аз като цяло не съм подръжник на такава стратегия, но какво да се прави. Живеем в държава, в която все още интернет разплащанията и пазаруването са нещо страшно, и където голяма част от бизнеса живее на дребни номерца. Ако им е скъпо на хотелите, нека да не участват там. Ако пък участват, нека си спазват договорите и правилата. 

 

Трябва да се внимава и с директното резервиране, пращане на банкови преводи като гаранция или на устна уговорка. Не предоставят никаква гаранция, а хотел заобиколил правилата на booking утре може да премигне невинно с очи като се появим с резервация и цена на база устна уговорка. Особено, ако е натоварен период и хотела е успял да запълни стаите с ония будали чужденците, дето да плащат скъпите цени на букинга.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Комисионата на booking е 15% (говоря за Бг, за чужбина не съм сигурен ако имат различна политика). За "пръстчето" се плаща още 3% отгоре - излизат най-отгоре и има едно thumbs up пред звездичките - така наречената префърд програма, която доста се разми). 

Имат програма за лоялни клиенти, които са с по различни условия, но при нея намалението отива в клиента, както и програмата им "изгодни оферти".   

Нивата на Expedia и Venere са подобни

Ниво от 25% съм виждал само в Splendia (поне със сайтовете които съм контактвал или работил)

 

 

За прескачането на boоking i прехвърлянето на процента върху клиента се прави, но е въпрос да се разбереш с хотелиера. Както знаем бг хотелиера не е от най-умните животни  :)

 

Като цяло всеки хотел в Европа с над 5 стаи е добре да пристъства в booking, но реално не винаги този сайт е плюс за хотела. Имал съм редица случаи, които доказват защо работата със сайтът куца, а и новата им политика от година -две е доста деструктивна. Но това си е за хотелиерите, не за клиентите (поне на този етап)  ;)

 

В репортите от партньорските линкове тук пише ясно 25% за тяхната комисионна, от която пък дават процент на нас, не виждам логика да си завишават процента и да ни дават повече :)... не знам къде е разминаването.

Връзка към мнение

Може ли по-подробно за тях? Не съм ги чувала.

 

Е, от стотиците сайтове за резервиране на хотели. Тия май са фокусирани към по-луксозните изпълнения.

Връзка към мнение
Георги Матеев

Трябва да се внимава и с директното резервиране, пращане на банкови преводи като гаранция или на устна уговорка. Не предоставят никаква гаранция, а хотел заобиколил правилата на booking утре може да премигне невинно с очи като се появим с резервация и цена на база устна уговорка. Особено, ако е натоварен период и хотела е успял да запълни стаите с ония будали чужденците, дето да плащат скъпите цени на букинга.

 

Е, на мен миналото лято в хотел на Слънчев Бряг пък ми се случи точно обратното. Появих се на рецепцията с напълно потвърдена (от над 2 месеца) резервация от booking.com, но грубата управителка ме информира, че места в хотела нямало и да се оправям както мога. Никакви скандали и заплахи не помогнаха, просто не й пукаше за мен и се наложи в последната минута да си търся друг хотел. Който естествено беше на тройна цена.

 

После с много детайлен имейл описах ситуацията на booking.com и 2 седмици по-късно хотела изчезна от сайта им. Нямам идея дали това беше конкретно заради моето включване, но си признавам, че изпитах много злорадо задоволство  :biggrin:

 

Та очевидно правилата в България са създадени да се заобикалят. От всекиго и по всяко време. Един booking.com ли ще им се опре на нашите хотелиери...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А ако на рецепция цената е по-ниска не може ли да се възползваш от "lowest price guaranteed"  и booking.com да те компенсират с разликата?  Георги Матеев беше писал наскоро, че го е използвал при друг случай.

Редактирано от Бръмбар
Връзка към мнение
Георги Матеев

А ако на рецепция цената е по-ниска не може ли да се възползваш от "lowest price guaranteed"  и booking.com да те компенсират с разликата?  Георги Матеев беше писал наскоро, че го е използвал при друг случай.

 

Не може. Lowest price guarantee важи само, ако предварително намериш по-ниска цена онлайн и я покажеш на booking.com. Цените на рецепция не се покриват от тази гаранция.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

В репортите от партньорските линкове тук пише ясно 25% за тяхната комисионна, от която пък дават процент на нас, не виждам логика да си завишават процента и да ни дават повече :)... не знам къде е разминаването.

Хм това е доста интересно  :)

Преди малко проверих договорите за 14 хотела и навсякъде ситуацията е следната (за БГ):

- включване в сайта - 15%

- префърд програма (пръстчето) - от 18% нагоре. Минималното изискване е 18%

Тук вече спецификата е следната. Нямат таван (или поне не съм чувал за такъв). Идеята е, че хотелът може да даде и 20 и 30% и колкото повече, толкова по-напред излиза и в adwords-a и в партньорски сайтове, в мейлингите и т.н. Т.е. колкото повече далавера има за букинг, толкова повече го бутат (което си е напълно нормално).

 

Георги, имаш ли идея, кога се отразява резервацията в твоя акаунт. След като е платена и минала или още когато се създаде, независимо, че може и да бъде анулирана. Ако е втория вариант, ще ми бъде интересно да направя резервация за хотел, за който съм сигурен какъв процент е комисионната на букинг и да сравним нещата.

 

 

Splendia Може ли по-подробно за тях? Не съм ги чувала.

Георги си го каза, поредния сайт за резервации, само че този е OTA (т.е. има директни договори с хотелите, като букинг) и e насочен към по-луксозни хотели. Нищо особено. Не го препоръчвам, освен за разглеждане.

 

Е, на мен миналото лято в хотел на Слънчев Бряг пък ми се случи точно обратното. Появих се на рецепцията с напълно потвърдена (от над 2 месеца) резервация от booking.com, но грубата управителка ме информира, че места в хотела нямало и да се оправям както мога. Никакви скандали и заплахи не помогнаха, просто не й пукаше за мен и се наложи в последната минута да си търся друг хотел. Който естествено беше на тройна цена.

Идиоти има навсякъде. В центъра на Виена в 4 звезден хотел се е случвало същото, както и къде ли не. Случват се грешки някъде по трасето, неразбрали служители, непрочели договора си мениджъри и т.н.

 

А ако на рецепция цената е по-ниска не може ли да се възползваш от "lowest price guaranteed"  и booking.com да те компенсират с разликата?  Георги Матеев беше писал наскоро, че го е използвал при друг случай.

Booking не компенсира никой за нищо. Те не са хотела. Всеки профил на обект се управлява от съответния собственик.

За съжаление букинг се разрастнаха толкова много и се напълниха с толкова "плява", че вече имат доста неадекватен сървис. Офисът им в София, май повече затрудява работата отколкото обратното.

Така или иначе EС осъди практиката за Rate parity, доста държави осъдиха и "lowest price guaranteed" или по-скоро слоганът се обезцени, понеже вече го има почти навсякъде.НО ЕС остави вратичка разбира се (ей, лобитата в Брюксел не спят) и от декември препоръките не се отнасят за затворени групи, т.е. всичко  което кръстим лоялни клиенти и т.н. и имат парола, т.е. се вижда като си влезеш в профила. Букинг веднага го вкараха, но го разбработват от миналия юли :)

 

В общи линии ситуацията е следната - ако отидете в не много голям хотел, който не е топ селър на букинг (там не смеят много да пипат), в същото време видите по-ниска цена (важно е да е доказуемо, т.е. най-добре тази цена да е в интернет). Пишете на customer service и добавяте линка за по-ниската цена. Те се свързват с хотела и му извиват ръцете. Ако хотелът е голям (от верига и т.н.) може и да не се случи нищо, ако е малък на 99% ще ви се върне разликата.

В общи линии понякога минава, понякога не. Зависи от хотел, сезон, локация, клиент, в кой сайт е цената. Доста е индивидуално. Примерно за големи хотели по морските курорти, за вариант с най-ниска цена забравете booking. Той не носи приходи на тези хотели и сътоветно не им е особено важен. Профилите там са за престиж и инфо (доста хора, четът мения от там, гледат картата, снимки, amenities и т.н.)

Редактирано от Karik
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хм това е доста интересно  :)

Преди малко проверих договорите за 14 хотела и навсякъде ситуацията е следната (за БГ):

- включване в сайта - 15%

- префърд програма (пръстчето) - от 18% нагоре. Минималното изискване е 18%

Тук вече спецификата е следната. Нямат таван (или поне не съм чувал за такъв). Идеята е, че хотелът може да даде и 20 и 30% и колкото повече, толкова по-напред излиза и в adwords-a и в партньорски сайтове, в мейлингите и т.н. Т.е. колкото повече далавера има за букинг, толкова повече го бутат (което си е напълно нормално).

 

Георги, имаш ли идея, кога се отразява резервацията в твоя акаунт. След като е платена и минала или още когато се създаде, независимо, че може и да бъде анулирана. Ако е втория вариант, ще ми бъде интересно да направя резервация за хотел, за който съм сигурен какъв процент е комисионната на букинг и да сравним нещата.

 

Веднага се отразява като статистика, ако я отмениш после се зачертава с червенко и така. И абсолютно всички резервации до сега са с 25%, нито повече, нито по-малко.

 

Оп, грешката май е в мен. 25% от тяхната комисионна идва тук, така че ти си прав :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз съм забелязал, че в Booking обикновено са изгодни само las minute резервациите. И понеже рядко разчитам да запазвам в последния момент, почти никога не ги и ползвам. В годините всички сайтове се изучиха да ти взимат парите предварително и от това да си трупат кинти в сметките и да ядат и лихвички, щото малко печелят, мамицата им. Аз затова бях писал в друга тема за предимствата на Accor хотелите, чрез А-Club картите им. Супер организиран сайт и неангажиращи резервации. Мога много да говоря по тая тема, но не е за тук.

И без това тази (тема) бая се изчекна и има нужда от сцепване.

Връзка към мнение

Аз съм забелязал, че в Booking обикновено са изгодни само las minute резервациите. И понеже рядко разчитам да запазвам в последния момент, почти никога не ги и ползвам. В годините всички сайтове се изучиха да ти взимат парите предварително и от това да си трупат кинти в сметките и да ядат и лихвички, щото малко печелят, мамицата им. Аз затова бях писал в друга тема за предимствата на Accor хотелите, чрез А-Club картите им. Супер организиран сайт и неангажиращи резервации. Мога много да говоря по тая тема, но не е за тук.

И без това тази (тема) бая се изчекна и има нужда от сцепване.

 

И друг път е ставало дума - booking не взимат никакви пари от картата ти, това го правят хотелите. А ако вземеш такъв, който не иска предплата пак не взимат до момента на престоя. Възможно е само да бъде блокирана сума по картата, но това изтича до месец и със сигурност не е цялата сума на резервацията, а примерно за една нощувка. 

 

Твърдението, че са изгодни за last minute също е доста крайно. Ако не навлизаме в индивидуални примери, които не са определящи за цялостното състояние на нещата, цените в букинг са същите каквито са във болшинството други сайтове. За разлика от тях резервацията при букинг е доста по-лесна, често безплатна и лесно отменяема... общо взето това е, което ги прави лидери.

 

Екстра си е темата, само е в грешния форум, ще я прехвърля ей сега. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев

Аз съм забелязал, че в Booking обикновено са изгодни само las minute резервациите.

 

Странно, но моето наблюдение е точно обратното. Обикновено си резервирам хотел 3-4 месеца предварително и изключително рядко намирам по-ниски цени от тези на booking.com. А мога да те уверя, че преди резервация ровя на ужасно много места и сравнявам, доста често звъня и до рецепциите на хотелите и тн.

 

Това впечатление ми е на базата на близо 100 резервации за хотели в чужбина през последните 2-3 години, тоест далеч не става въпрос за единични случаи.

 

UPDATE: Току-що се сетих, че за доста хотели ползвам 10% отстъпка, тъй като участвам в Genius програмата на booking.com. Може би това е причината за по-ниските цени.

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Странно, но моето наблюдение е точно обратното. Обикновено си резервирам хотел 3-4 месеца предварително и изключително рядко намирам по-ниски цени от тези на booking.com. А мога да те уверя, че преди резервация ровя на ужасно много места и сравнявам цени, доста често звъня и до рецепциите на хотелите и тн.

 

Това впечатление ми е на базата на близо 100 резервации за хотели в чужбина през последните 2-3 години, тоест далеч не става въпрос за единични случаи.

 

Това все едно аз съм го написал, само дето аз почвам дори от по-рано да резервирам, като периодично проверявам за по-добри предложения с цел евентуален ъпргрейд на резервацията... :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Георги Матеев

Това все едно аз съм го написал, само дето аз почвам дори от по-рано да резервирам, като периодично проверявам за по-добри предложения с цел евентуален ъпргрейд на резервацията... :)

 

А това все едно аз съм го написал... :)

Връзка към мнение

А аз пък доооста отдавна не съм правил резервации през Booкing-a, поради гореспоменати от мен причини, може и да се попроменило туй-онуй. По онова време Expedia ми даваха по-добри цени. Както и да е, още един плюс на форума, че една грешна за мен представа бе разбулена... :)

Връзка към мнение

Booking си имат нов сайт (по-скоро Priceline, че те са големия собственик)

След Agoda (специализиран за Азия, макар и с mirror обекти от Европа), Kayak и Rentalcars си добавиха и Villas.com.

Както се разбира и от името сайта е насочен към вили, къщи за гости и шалети. Според тях, обектите които отговарят на това описание и са качени на букинг автоматично ще се прехвърлят и във villas.

Въпросът е ще успеят ли да качат тези над 500 вили у нас, които не присъстват там.

 

Доста е интересно дали ще успеят да се справят с това начинание, понеже е доста по-различно от хотелския маркетинг (поне у нас)?!

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Booking си имат нов сайт (по-скоро Priceline, че те са големия собственик)

След Agoda (специализиран за Азия, макар и с mirror обекти от Европа), Kayak и Rentalcars си добавиха и Villas.com.

Както се разбира и от името сайта е насочен към вили, къщи за гости и шалети. Според тях, обектите които отговарят на това описание и са качени на букинг автоматично ще се прехвърлят и във villas.

Въпросът е ще успеят ли да качат тези над 500 вили у нас, които не присъстват там.

 

Доста е интересно дали ще успеят да се справят с това начинание, понеже е доста по-различно от хотелския маркетинг (поне у нас)?!

 

 

 

 

Според мен е просто опит да изнесат тоя тип обекти от букинг. Мисля си, че драмата им идва от това, че болшинството хора ги асоциира само с хотели и не предполага, че предлагат и апартаменти, и вили и т.н. Сайта изглежда просто като скин на букинга на тоя етап и е на практика booking.com с включен филтър да маха традиционните хотели.

 

Ще видим дали ще го развият за в бъдеще, това дали даден обект го има във villas без да го има в booking ще е показателно.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

ИМАТЕ ГРЕШКА ПО ТЕМАТА

 

Относно началото по темата и поста на "но нейм" и последващите коментари

Публикувано 18 април 2014 - 15:33
Чудех се в коя тема да се оплача от Booking.com
В сайта на хотела Студиото (1 спалня+дневна) се предлага за 160 лв, а в Booking.com - за 204 лв.
Цената на ВИП апартамент (2 спални+дневна) в сайта на хотела е 200 лв - по-ниска от тази на Студиото в Booking.

 

 

Имате грешка като цяло - Гранд хотел Янтра не предлага така нар. студио в сайта на booking.com, a само ВИП апартамент, двойна и единична стая. От там вероятно идва цялата Ви заблуда и произтеклите по темата мнения.


 

Връзка към мнение

Цената на двойна стая за 9 май е по-ниска в Booking, но отново:

 

Делукс Студио е:

*230 лв през Боокинг и

*180 лв в сайта на хотела.

 

Така наречените "ВИП Апартамент" и "Президентски апартамент" изобщо не излизат като варианти за настаняване в Боокинг.

 

 

Цените от първия ми пост се различават, защото ти си избрал като пример петъчен ден - 9 май, а аз съм резервирала за делнични дни.

 

Някой би ли погледнал  в booking за Янтра -   има само ВИП ап(1 дневна+2 стаи) , няма малък апартамент или т.н. студио (с 1 дневна +1 спалня), къде го видяхте?

Редактирано от KKK
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.