Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Малко актуално инфо, за това какво се случва при закъснял полет. 

Случаят ми е такъв: Вчера летях от Богота към София с прекачване в Истанбул. Самолета закъсня с 3 часа при излитането от Богота и затова съответно беше ясно още при чекирането на багажа, че ще си изпусна връзката в Истанбул, затова ми дадоха нов полет Истанбул София, но за следващия ден, тъй като това беше най-ранния възможен, който мога да хвана. В Богота дадоха ваучер за храна на всички пътници:

 

Включва меню от бъргър Кинг, като от всички възможни там, ваучера покриваше само половината от видовете бургери.

 

В Истанбул ми се полага хотел, понеже трябваше да чакам цяла вечер заради сменения полет Истанбул София. Има си гише, на което отиваш с билета си и ти организират хотел и извозване дотам и обратно. Това е хубаво, освен ако....опашката на гишето не е дълга 250 метра. Измерих я приблизително с крачки....не се шегувам. Има и снимки.

 

Не се гордея с това, но прередих две трети от опашката и се мушнах директно преди змиорката и въпреки това отне два часа и половина докато мина през гишето и след това да ме извикат за транспорт. Да...така става, първо ти намират хотел после чакаш да те нагласят с други хора за да те закарат до хотела. 

В моя случай хотела е на 90 километра от летището, чак в Чорлу....час и 15 Мин път в посока. Настаних се в хотела в 0:30 и казаха, че ще ме вземат в 3:00 обратно към летището. Реално от 12 часа престой в Истанбул, в хотела ми се полагат два часа и половина....при все че прередих опашката 🙂

Не се оплаквам, просто в моя случай го приемам като извинение, че са ме забавили с прибирането ми в София. Наистина хората полагат усилия, за да не се чувства никой ощетен от закъснелия полет. Макар, че не е приятно да висиш по опашки, особено ако си бременна жена или жена сама с 3 деца малки....каквито имаше на опашката.

Хотела поне е супер.

 

Та ако на някой му закъснее полет нека се въоръжи с търпение. Това са обстоятелствата към момента на летището в Истанбул (meeting point of the world 😄 ).

IMG_20220824_153627.jpg

IMG_20220825_220143.jpg

IMG_20220825_220136.jpg

IMG_20220826_003743.jpg

IMG_20220826_004107.jpg

IMG_20220826_004126.jpg

IMG_20220826_004130.jpg

  • Харесвам 13
  • Шок 5
  • Замислям се 3
Връзка към коментар
преди 10 часа, stanimir каза:

При Търкиш, майки с деца не са ли с предимство ? 

Ами не знам честно казано, но тези които видях си чакаха наедно с всички останали, чак жал ми стана.

 

преди 9 часа, stanislavpp каза:

Жива подигравка е това , интересно ми е дали има известна гъвкавост за избор на полет при подобна ситуация ?

Не съм се интересувал, тъй като за мен беше ОК да взема първия възможен. Предполагам, ако бях говорил с хората на чек-ин в Богота щяха да ми го сменят и за по-късен. Изглеждаха искрени и разбрани и се опитваха да помогнат на хората и да се извинят.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Дежавю.

10 нови летища да отворят Търкиш, все ще е същата кочина. Изпаднаха ми отдавна от списъка с любима компания. Не могат и не могат да се справят с увеличения трафик. 
Манталитет…искаме да сме световна класа, ама….манталитет.

А мен ме чакат полети до ЮАР и Намибия скоро с тях.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 23 минути , stanimir каза:

Турците поне летят , за разлика от Бритиш или Луфтханза примерно, дето са "тука-има , тука-нема"

Няма голяма разлика дали ще останеш да висиш като сопол заради отменен полет или заради overbooked.

 

Но хайде, поне услугата им в икономична класа е по-добра.

 

Връзка към коментар

Ами разликата с бритиш е огромна за мен. Турците рядко имат отменени полети, при закъснения дават следващия.

 

при последния случай с бритиш, отмениха полет няколко часа преди часа на излитане и дадоха нов полет за след 5 дни! 

 

та има много хляб да изядат докато се приближат до турците 

 

Изобщо в Европа е леш.

по летищата в Колумбия, Коста Рика и Панама почти не видях закъснели полети или с малко, за канселирани да не говорим.

 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Супер доволен съм от турските от толкова много полети с тях. Много по-високо ниво на обслужване, комфорт и качество от луфтханза според мен например. Има много да ги догонят. Не ми се е случвало да закъснеят, но явно в момента е някакъв голям проблем в Европа. Последните няколко полета реших да летя с Иберия през Испания за латинска Америка с ден почивка в Мадрид, тъй като тези полети през Истанбул с престоя на летището ми идваха малко тежки. Но като цяло и удобството в икономическата класа въобще не мога да го сравнявам дори с Луфтханза. А колкото до Иберия с интернета който е доста бърз тези 10 часа минават супер бързо 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Лесно е да се говори, когато всичко е наред с полетите. В това отношение турците са си номер едно.

Другите компании имат други проблеми - липса на персонал, стачки, докато при турците проблемът е, че хем искат да лапнат полетите на целия свят, хем обаче организационно да виждат и знаят, че не могат. Нито организация по гишетата имат, чакане яко, нито транспорт имат изграден още от и до летището, нито хотели в близост, нищо. Последните поне ги имаше на Ататюрк.

Реално, срокът за отваряне на новото летище беше 2025 г., ама нали искаме да лапнем света, а и на Ердоган столчето се клатеше преди 2-3 г., що да не го отворим незавършено.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Защо да няма транспорт?Имам предвид обществен. Има си шатъли до всички възлови точки на Истанбул ,при това на символична цена спрямо повечето големи летища по света за подобно разстояние. Наистина има доста за подобрение, но все още не е напълно  довършено..Освен това едва ли са много летищата ,където всичко работи 24/7.

Не ги защитавам сляпо , има много по-комфортни летища. 

Желая ти всичко с пътуването да е навреме и после да се похвалиш   !

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Това имах предвид - ако всичко е наред, супер са. Но ако изпуснеш полет, стават едни големи приключения - чакане тук, чакане там и дето е писал колегата - от 12 часа - почиваш 3 и хайде обратно.

Организационно изостават. На Ататюрк хем виждаха, че не могат да поемат толкова много полети, хем не ги и намаляваха. Трябва да приемат, че не може всички полети по света да минават през Истанбул. Последните ми две излитания от Ататюрк висяхме по час и половина в самолета на опашка за излитане. Скоро и на новото ще е така. Засега само опашки за настаняване и смяна на полети. Скоро и другото ще дойде - пак закъсняли полети, понеже няма да могат да поемат толкова полети, колкото им се иска. 
Това ми е личното ми наблюдение и прогноза. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Боря се за обезщетение с турците като попълних формата на сайта им, за почти 6 часа закъснение.

Днес дойде някакво идиотско обяснение, че имали технически проблеми, което е и целта, ама нищо не казват за плащане, все едно аз нещо друго ги питам. Искат да ми дадат 25000 мили, което е нищо и да дам съгласие на previous feedback с номера.

Когато  отида на previous feedback ми излиза, че няма нищо записано, аз искам да продължа борбата, не да дам съгласие за 25к мили.

 

Гадното е, че няма как да им отговоря, мейла от където идва е noreplay.tkcustomer@thy.com

 

Сега нов случай ли да пускам и да пиша вътре номера на стария? Някакъв читав мейл имат ли, няма и как да добавя ГВА като се пише само през формата им.

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Sun4o каза:

нито транспорт имат изграден още от и до летището

Е  това абсолютно не е вярно. Има автобуси от 40 точки на Истанбул до въпросното летище и обратно. https://hava.ist/ В момента се прави и метрото дотам.  М11 ще ходи летището, извън града ще е наземно метро. Това безцелно хейтене, ей така.. да се плюе всичко турско, малко взе да минава границите. С цел да се оплюят Турските авиолинии, преминахме и към летището (което обслужва и други авиокомпании), прехвърлихме се към транспорта и накрая към политиката... президентът бил такъв и такъв.

 

Аз имам само добри впечатления от Турските авиолинии и съм пътувал с тях много пъти, докъде ли не. И да ми е закъснял полет, нищо не е това. Като обслужване за мен са ако не номер 1, то едни сред първите

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, Hakkâri Spor каза:

Е  това абсолютно не е вярно

Има хора,  за  които транспорт до летището означава единственно и само железопътен транспорт. Без значение дали става въпрос за градска железница или метро. Още повече  че ако някой  е летял често през Ататюрк и е свикнал с метрото, сега смята, че няма транспорт до Новото летище. Разбира се, да се смята, че само железопътният транспорт е транспорт до летище е неточно.

Връзка към коментар

Ататюрк е в рамките на града. А това летище е доста извън града и метрото не може да се построи от днес за утре. Засега има автобусен транспорт, скоро ще има и железопътен, с наземно метро. То по тази логика значи в Малта, Кипър, Крит изобщо няма транспорт, понеже няма жп. И в Албания и Косово, където трамваи и метро няма, а влаковете са последна дупка на кавала. Примери безброй. 

Това оплюване на Turkish Airlines беше малко туу мъч... думи като "кочина", като "манталитет", много смели определения. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 10 часа, Sun4o каза:

Последните ми две излитания от Ататюрк висяхме по час и половина в самолета на опашка за излитане. Скоро и на новото ще е така. Засега само опашки за настаняване и смяна на полети. 

Силно се надявам да не си прав, но може би имаш повече наблюдения. При кацане (след закъснението за което съм споделил по-горе), чакахме известно време и пилота се наложи да обясни, като каза, че чакаме на пистата, тъй като гейта на който трябва да слезем е зает от друг самолет. След няма и 5 минути ни паркираха някъде по пистата и ни извозиха с автобуси.

На мен това ми се стори нормално, тъй като самолета ни закъсня и нормално гейта да не седи празен и да ни чака....но пък нямам идея как се организарат нещата по летищата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Hakkâri Spor каза:

Ататюрк е в рамките на града. А това летище е доста извън града и метрото не може да се построи от днес за утре. 

Не приемай нещата твърде лично. Все пак всеки има право на мнение. Относно метрото -летището не се е появило от днес за утре. Няма нужда да го пуснат, че да почнат да строят метрото 😉

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Hakkâri Spor каза:

Ататюрк е в рамките на града. А това летище е доста извън града и метрото не може да се построи от днес за утре. Засега има автобусен транспорт, скоро ще има и железопътен, с наземно метро. То по тази логика значи в Малта, Кипър, Крит изобщо няма транспорт, понеже няма жп. И в Албания и Косово, където трамваи и метро няма, а влаковете са последна дупка на кавала. Примери безброй. 

Това оплюване на Turkish Airlines беше малко туу мъч... думи като "кочина", като "манталитет", много смели определения. 

Ама никой от изброените няма амбиция да става най-голямото летище на света и да обслужва 200 милиона пътници.

 

Връзка към коментар

Все пак хора с амбиции движат света и много наглед невъзможни неща са ставали реалност. Истанбул от близо две хиляди години е важен кръстопът между континентите и не е странно ,че и днес опитва да се възползва от географското си местоположение.Освен това страната от век стриктно се придържа към политически неутралитет ,което е сериозен бонус в много отношения.

Ня мен ми се струва тъпо при построеното да не започне да се експлоатира , а да се чака 100% изградена  инфраструктура.

Със сигурност са трън в очите на доста  чужди "анализатори" и конкуренти.

Сещам се примерно за нещастното летище Бранденбург, което вярно няма такива амбиции ама все пак е столицата на икономическия колос Германия !!!

Колко време отне и новото летище в Доха ? 

А "Ла Гуардия" ,което въпреки мащабните поетапни строежи и ремонти не е спирало да функционира ? 

Да погледнем и летище Франкфурт,което при все изградената инфраструктура е едно от най-неприятните големи трансферни летища за които човек може да с е сети.

 

Трансферите от IST отнемат под час до най-възловите места в града ,което дори без метро е доста впечатляващо предвид отдалечеността на летището.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
Преди 1 час, jorocontrola каза:

Не приемай нещата твърде лично. Все пак всеки има право на мнение. Относно метрото -летището не се е появило от днес за утре. Няма нужда да го пуснат, че да почнат да строят метрото 😉

Момент, момент.... Метро в Истанбул си има още от 90-те. Беше само една линия, и то от автогарата до Аксарай, не стигаше и до Ататюрк. През 2006 метрото си стигаше до Ататюрк, но беше само една линия. За последните 15 години са построени още 10 метролинии. Преди пътувах по 3 часа от Авджълар до Ортакьой, сменях 3 различни автобуса, сега за нула време стига. От автогарата Есенлер до летище Сабиха  гьокчен преди трябваха 4 часа и сменяне на 4 транспорта, сега става за час и половина, а това са доста километри. Просто има Мармарай, има метро почти навсякъде. Не правете внушения, че сега като са отворили новото летище далеч извън Истанбул и хората са се сетили да строят метро. Това е линия М11.  Като не е имало летище там, на кого му е да има метро далече извън града, в полето? Метро се строи ударно в последните 15  години, плюс Мармарай, плюс тунела Аврася, плюс мостове... Не е като да стоят с кръстосани ръце. Точно в този  град се копае и строи непрекъснато, денонощно. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 12 часа, Sun4o каза:

Последните ми две излитания от Ататюрк висяхме по час и половина в самолета на опашка за излитане. 

Така е, ама това не е България еър, а Turkish Airlines, които летят до над 300 града по света. И Истанбул е толкова ключов град, че буквално от всички азиатски страни има полети до Истанбул, и от всички европейски също. Отделно колко линии имат до Африка, Северна и Южна Америка. Турските авиолинии буквално летят до целия свят. Колко други компании могат да се похвалят с това? А и държат високо ниво на обслужване по време на полетите.  Ама българинът нали все трябва да намери кусури, да охули и да оплюе. Все нещо не е окей...

 

image.png.0303b8c11c118439430af33cc6f6f182.png

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Летището е много по-добро от редица други в Азия и Европа. Въпросът е, че като строиш ново летище, за да преодолееш проблемите на старото и имаш амбиция да ставаш най-голямото на света е нормално неуредици при много по-малък трафик да предизвикват полемики и хапливи коментари. 

Това, че има  провалени летища, неудобни такива строени преди половин век или неоспоримият факт за доброто им обслужване за съвсем други теми.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хакари , вкарал си много емоции последната страница , защо ? 

 

TK ( Търкиш) са истинско богатство за България , предвид непосредствената си близост  и удобната възможност за българина да пътува по целият свят на (сравнително) ниски цени. Търкиш са част от най-големият световен алианс, летят и до най-много държави в света , което само по-себе си е огромен плюс. За по-любопитните , Раян Еър имат най-много международни  маршрути в света. За всеобщо съжаление обаче , не летят именно до най-интересната част на света - Южният Пасифик, Нова Зеландия и Австралия…
 

Това съвсем не променя факта,че ТК са средна ръка компания, далеч от нивото на компаниите от Залива, ANA, JAL, Asiana , Cathay Pacific , Singapore, и имат доста поле за подобрение. Нормално е да има недоволни, както и критика . Личните ми впечатления са минимални и се свеждат до бизнес класата им, която е ОК. Високо ниво на обслужване за моя радост видях точно на полета SOF-IST, средно към слабо ниво на IST-JFK, който маршрут би трябвало да се очаква да им е най-представителен и доходоносен…

 

п.п. Не виждам нищо некоректно, че някой е споменал президента, все пак ТК са държавна компания и политиката им зависи изцяло от мераците на държавният глава.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@Hakkâri Spor, давай го малко по-спокойно, всеки има право на мнение. 

Последните ми 3 полета с Търкиш бяха кошмар, извинявай, че си споделих мнението и те разгневих. Всъщност и аз бях разгневен леко, когато висях по 2 часа на излитане, бях разгневен и когато новогодишното ми заминаване за Тайланд  започна със закъснение, изпускане на връзки и т.н.

Но явно не съм бил толкова, колкото теб.

Както писах по-горе, говоря с факти. Откриване по план - 2025, кога го отвориха? И защо?

Самите турци казваха, че е било рано да се пуска, аз пътувам често до Истанбул и си говоря с местните често на разни теми 

В град като Истанбул да разчиташ на шатъли е несериозно, с такъв трафик придвижването може да отнеме немалко часове.

Кои от най-натоварените летища в света нямат метро до летищата си? Берлин е твърде малко експлоатирано летище, за да слагате тук.

Както и да е, повече няма да пиша по темата. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.