Прескочи до съдържание

Japan Rail (JR-PASS)


cck

Препоръчани мнения

Публикувано:

Стана въпрос в друга тема за влаковете в Япония.

Реших, че отделна тема с коментари, ще е подходяща за да развием практическите страни на пътуването с влак/метро там.

 

Влаковата мрежа е много сериозно нещо за цялата държава.

Japan Railways е обединение от множество компании (JR East, JR West, JR Hokaido и т.н.) опериращи в различни региони на Япония.

В рамките на тези оператори имате възможност да ползвате както междуградски железници - регионални, бързи, скоростни (Shinkansen "bullet trains" с малки изключения), така и градски железници (метро), монорейл, а също и фоникуляри, автобусни линии (на JR) и JR Miyajima Ferry.

Това обединение е най-голямото, но не единствено. В Токио, както и на други места има частни метролинии, частни железопътни отсечки и разбира се автобусни линии.

 

Какво представлява JR Pass?

Връзка в Wiki.

Японски сайт на английски посветен на темата.

Примерен сайт от където можете да си поръчате JR Pass.

Най-общо универсален билет за системата на JR. Особеността е, че се предлага само за чужденци и не може да се купи от Япония. Покупката става с кредитна/дебитна карта, доставката до България е с FedEx. Всъшност това, което се доставя е ваучер, който е с посочени имената и продължителността, за която ще важи Pass-а.

 

Продължителностите са:

7 дневен - ок. 200 Евро

14 дневен - ок. 320 Евро

21 дневен - ок. 415 Евро

Цените са за Ordinary (т.е. без запазени места) Pass.

 

На ваучера няма отбелязана дата, а само продължителност.

Самият той следва да бъде обменен срещу хартиен JR Pass, на някоя от по-големите ЖП гари или летищата, на които JR съответно имат офиси (Narita, Haned, Osaka и много други).

Съответно на този JR Pass ще бъде залепен стикер с билета, начална и крайна дата на валидност, имената и номер на паспорт на лицето, което го ползва.

Обикновено има опашки за обмяна, така че работата не е за 5 мин.

Изглежда така:

JR-pass-1.jpg

JR-pass-2.jpg

 

След това процедурата е елементарна.

Получавате карта на линиите. На всяка гара са означени и пероните (може даже да са всички), където можете да ползвате Pass-а. Преминаването не става през машинките за заверка на билети, а през крайното гише, на което има униформени лица. Те поглеждат най-вече датата. Това е бързо.

 

Обикновено последните вагони (от 5 до 8 ми) са без запазени места. Пише го на английски и японски на стенни табелки, по пода и на самите вагони.

Редите се в опашчица спазвайки малките стъпчици отбелязани на пода :)

 

Самите спирки навякъде се изписват със съответния йероглиф (канджи), след това на хирагана/катакана (понеже не всички японци разпознават конкретното канджи) и накрая на английски. Изговарят се и на глас. Малко е вероятно да се объркате.

 

Излизането от гарата отново е през гише, на което се показва JR Pass-а.

 

 

  • Харесвам 15
Публикувано:

Сега и едно малко сравнение

Според Seat61

Tokyo - Kyoto, 513km, би ви излязло като стандартна цена на билет около 140 USD в посока / човек.

а за една от често ползваните линии

Narita Airport - Tokyo Station (ок. 100 км. е отстоянието на летището) - според

Japan Guide (много удобен сайт) ок. 30 USD.

Не, че няма и автобусни връзки.

Но като цяло, ако пристигате/тръгвате от Токио (Narita) и ще разглеждате Киото едноседмичен или двуседмичен JR Pass напълно си заслужава. Ако добавите и още няколко града + метрото, то определено има разлика.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Поздравления за темата. Миналия месец бях в Япония за 1 седмица и ползвахме едноседмичния JR Pass. Бих добавил/уточнил някои неща:

 

1. При замяната на ваучера със самия JR Pass се чака на опашка, където дават да се попълне един формуляр с допълнителна информация по паспорт + подпис. Трябва да се има впредив това, ако само 1 човек ще се реди на опашка за всички JR Pass-ове.

 

2. Почти на всеки вход и изход на гара/станция има и гише с човек, така че не е проблем това, че трябва да се показва всеки път на него. В повечето случай даже не гледат и каква е валидноста на JR Pass-a.

 

3. Резервираното място е безплатно (поне на влаковете, на които резервирахме места - влака между Narita и Tokyo Station и Shinkansen-a между Токио и Осака). Резервацията на място става на същите места, където се показва и JR Pass-ът при вход и не може да се направи през машина. Освен това трябва да се каже и точно за кой влак в колко часа да е резервираното място. Това е известен недостатък, понеже влаковете са доста начесто, а повечето гари са доста големи и има реален шанс да се изпусне влакът, докато се намери от къде точно тръгва. В такъв случай билетът за резервирано място трябва да се върне веднага. На 2 пъти ни се наложи да тичаме за влак с резервирано място.

 

4. Поне при нас нито влакът между Narita и Tokyo Station, нито Shinkansen-ът между Токио и Осака бяха пълни, така че резервираното място не беше кой знае какво предимство.

 

Цената на JR Pass-а се избива доста бързо, ако ще се пътува на по далечно разстояние. При нас редовната цена на двупосочен билет от Токио до Осака излизаше горе долу колкото и JR Pass-ът, но ходихме и няколко пъти между Осака и Киото. Освен това се придвижвахме в Токио и Осака почти изцяло с JR Pass-a.

 

Още едно предимство е, че понеже някои от гарите са огромни, то понякога е доста по-удобно и бързо да се премине през самата гара, отколкото да се заобиколи. Поне няколко пъти ползвахме JR Pass-a само за да минем през гарата, без да ползваме влак.

  • Харесвам 8
Публикувано:

Ето и малко по-подробно за самото Токио.

 

Сайт с обяснениията на метро линиите, JR линиите и други ЖП линии на територията на метрополиса. Има и хубави карти в PDF формат на няколко езика. Станциите освен изписани с името си, са номерирани с латински букви и номер

(G16 - Ginza Line, 16 та спирка.)

Заплащането е на брой спирки. Ако пътувате с билетчета - купуват се от автомати на самата спирка, като на табло са посочени цените до съответната спирка, която ви интересува. Билетчето се се поставя на чекираща машинка, преминава се и съответно си го взимате от другата страна. Процедурата по излизане е същата, като билетчето ви трябва и съответно машинката си го прибира.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Много ви благодаря за разясненията. На етап съм проучване на тази карта. разгледах подробно сайта за карти, ама или не рабрах, или съм го пропуснала. Тази карта важи ли за метрото в Киото, например? Разбрах, че важИ за влаковете / на държавната железница/, за някои рейсове.

Според вече ползвалите тази карта дали ще ми бъде по- изгодно да я купя или да си карам с билети, а в Киото има някакви местни карти за из района? 5 дни ще сме в Токио и 10 в Киото - оттам ще щъкаме наоколо. Питам, щото за 14 дни за 3-ма тези карти излизат 972 евро. или около 1400 долара. И тази цифра ме смущава.

Публикувано:

След като сте само в Токио и Киото, паса(картата) е безсмислена. Тя е полезна при сериозна обиколка на Япония с влакове. Най-евтин и съвсем не лош вариант за придвижване между Токио и Киото е нощен автобус, който е ползвал Стенк.

  • Харесвам 1
Публикувано:

В самото Киото транспортът е най-вече автобусен и пеша по храмовете. Ако решите да обикаляте и други градове тогава има смисъл.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

В самото Киото транспортът е най-вече автобусен и пеша по храмовете. Ако решите да обикаляте и други градове тогава има смисъл.

Да, базовата станция ще е Киото и оттам ще ходим наоколо - оказа се, че всичко по- интересно  е там. Ще имаме пътувания с влак - Токио-Киото, Киото - Хирошима/ ама не съм видяла с автобуса как е/ и Киото - Осака - веднъж, за да го разгледаме и последния ден за летището, че полетът е оттам на връщане.

И пак питам нещо: как е по- добре да се придвижим от Нарита до хотела - гледам, че има автобуси/мисля, че с тях е по- лесно, но може да не е така/ или с влак/метро и кое излиза на по- приемлива цена? Ако може някой  да ме посъветва. А в Киото има някакви местни автобусни карти, сега ровичкам за тях, ще дам инфо после.

Редактирано от AlexandraKo
Публикувано:

За Киото има дневни автобусни и автобусни+ЖП.

Мисля автобусните ще са ти достатъчни - 500 JPY / ден

http://www.insidekyoto.com/special-kyoto-bus-train-subway-passes

 

От Нарита има автобуси много. Ако ще си без JRPass - да това е по-добрата опция от към цена (¥ 3,100 Narita - Tokyo Station, например).

Ето линкче за разположението на спирките и кой, от къде/за къде пътува.

Публикувано: (редактирано)

Според това къде сте отседнали в Токио опциите за транспорт са различни.

Аз бях в старо Токио ( квартала Аsakusa) и директен влак от Нарита дотам беше 1300 йени.

 

Когато избереш хотел кажи да видим с какво ще ти е най-удобно за придвижване.

 

В  Киото всеки ден си купувах дневна карта за автобус на цена 500 йени ( може да се купи на място в автобуса)

За някой по-отдалечени райони обаче не важи - например за Арашияма си трябва друг билет..

Киото -Осака с влак според вида на влака струва грубо между 400-600 йени и е кратко приятно пътуване. Същото между Киото и Кобе , Нара и прочие.  В този регион в диаметър под 100 км. са разположени много забележителности и транспорта е лесен , удобен , редовен и относително евтин за Япония.

 

В Токио пътувах с Pasmo - това е магнитна карта подобна на лондонския Ойстер .  Хубавото е , че важи за двата вида метра в Токио  , както и за градската железница - Yamanote Line .

Yamanote опасва околовръст централно Токио и е най-възловата железопътна линия в града със спирки във всеки по-важен район на Токио.

 

http://www.japan-guide.com/e/e2370.html

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/YAMANOTE_LINE.png

 

Без Пасмо всеки път трябва да си купуваш отделно билетче , карта само за едното метро , само за другото или комбинирана. При трансфер между двете метра пък трябва допълнителен трансферен билет и прочие неудосбтва

Освен това Pasmo важи и за вендинг автоматите. Има депозит от 500 йени който ти връщат ако на заминаване върнеш картата ( моята я загубих предпоследния ден ;))

http://www.pasmo.co.jp/en/pdf/pasmo_traveler_E.pdf

 

Yurikamome пък е линията която свързва централно Токио с остров Odaiba ,но за нея пасмото не важи :

 

http://www.yurikamome.co.jp/file/pc/en/pdf/route_guidance/railroad_map.pdf

 

Това е влакче без водач което се извива между небостъргачите на Shiodome и по Rainbow Bridge ви отвежда до острова в токийския залив.

 

Това е сайта на автобусна компания  (от типа  low cost превозвач) между Токио-Киото -Осака и други:

 

http://willerexpress.com/en/?mid=263

Редактирано от stenk
  • Харесвам 5
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Много ви благодаря за информацията.

В Токио ще бъдем ето, тук:

 

http://shinjuku.washington-hotels.jp/about-us

 

Пред хотела има спирка на Лимузин-автобуса от летището. Така че, от летището ще пътуваме с въпросния автобус. хотелът е в Шинжуку, близо до гарата.

Купихме пасове за една седмица - 205 евро на човек. Имам няколко въпроса:

Тези пасове ще ги ползваме когато отидем в Киото - там за седмица първо ще пътуваме до където може с влак, самото Киото ще разглеждаме после, когато изтече седмицата.

1.Къде другаде могат да се валидизират тези ваучери, освен на летището?

2. Дайте идея с какви карти да пътуваме из Токио - по линията Яманоте и с метрото. Има ли някакви комбинирани или ще трябва с билетчета?

3. Вече май стана въпрос, но от филмчетата, които изгледах за влаковете, никъде не видях хора с много багаж. И не ми стана ясно, има ли място за големите куфари или няма :blink: Някъде четох, че в Япония много се ползва услугата " от врата до врата" и може би, ще е по-удобно куфарите да се пратят от хотела в Токио до хотела в Киото. Някой ползвал ли е тази услуга?

Редактирано от AlexandraKo
Публикувано:

1. Можеш и на гарата в Шинджуко и на гарата в Киото. Ето връзка към офисите за валидиране и работното време.

http://www.japanrailpass.net/eng/en009.html

Може би е по-добре да го направиш в Киото (предполагам ще е по-бързо), като заделиш време преди първото ви пътуване с влака от там.

2. Аз бих ползвал метрото. Може и без карта. Автоматите са по много на всяка станция и става лесно. Гледаш на схемата (обикновено огромно табло на стената) до коя спирка искаш да стигнеш и под нея има изписана сума (толкова ще ти струва до там от спирката на която си в момента). След това на автомата слагаш стотинки/книжни пари/карта за тази сума.

3. От врата до врата не съм ползвал, но приятел го е правил и го е уреждал от хотела. Иначе във влаковете си има отделение за големи багажи в началото на всеки вагон. Не е проблем.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Пасовете ще трябва да активирам в Токио, защото ще започнат да текат от деня, в който пътуваме към Киото. Такава ми е идеята - да пътуваме около Киото с влак колкото може в първите седем дни, а последните три /от десетте там/ да се шматкаме из самото Киото. Може би, ако на Шинджуку може/че хотелът ни е там/, ще го направим.

А за пътуването из Токио може би ще взема пасмо, щото прочетох в един от линковете, които Стенк беше дал, че било по- удобно от билетчетата, щото ставало за всичките видове влаЦи, метро и пр.

  • 1 година по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

За колко време идват JR пасовете до България с Fedex, не можах да намеря тази информация във форума, а ми е изключително важна;) Благодаря.

Публикувано: (редактирано)

 

 

За колко време идват JR пасовете до България с Fedex, не можах да намеря тази информация във форума, а ми е изключително важна ;) Благодаря. 

 

Поръчани на 2.3.2015, пристигнаха на 5.3.2015 от Франция.

Редактирано от chandni
Публикувано:

Здравейте,

За колко време идват JR пасовете до България с Fedex, не можах да намеря тази информация във форума, а ми е изключително важна ;) Благодаря.

При нас дойдоха да около 8 дни, не мога да кажа от къде.

Когато ги поръчваш, можеш да опиташ, без да плащаш, то ти дава точната дата, на която ще пристигнат.

И наистина пристигнаха точно в този ден.

  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Има ли значение от кой сайт ще се поръчат пасовете и дали има разлика в самите пасове?

 

Вариант 1: 223 Eur за 7 дни, който включва JR pass + JR railway map and timetable + Travel guide "Japan by train".

 

Вариант 2: 225 Eur за 7 дни, който включва само JR pass.

Публикувано:

Точно от първия поръчахме и ние, пасовете пристигнаха за 3 дни от Франция. От там поръчахме и бисквитката (ако ще поръчвате и вие). Скоростта беше убийствена! :)

  • Харесвам 1
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

Да попитам,този пас важи за цяла Япония или не? В смисъл моят план е да летя до Токио там да съм два дена и след това да Отида до Осака от там да обикалям-Киото Хирошима и тн.. Тоест въпроса ми е като купя този пас трябва ли отделно да се плаща определен влак?

 

Мерси

Публикувано:

Да попитам,този пас важи за цяла Япония или не? В смисъл моят план е да летя до Токио там да съм два дена и след това да Отида до Осака от там да обикалям-Киото Хирошима и тн.. Тоест въпроса ми е като купя този пас трябва ли отделно да се плаща определен влак?

 

Мерси

 

Не, Тошко, не трябва. След като си активираш паса ти важи примерно 7 дни. Мисля, че само 2 линии не се покриват от него

Публикувано:

Не, Тошко, не трябва. След като си активираш паса ти важи примерно 7 дни. Мисля, че само 2 линии не се покриват от него

Много Благодаря 

Публикувано:

Пасът е за цяла Япония за държавните железници. Важи и в Токио на линиите им. В Киото не можеш да стигнеш до всички забележителности с него. Един ден си взехме еднодневна карта за автобусите - 500 йени. С паса за 7 дни се пътува между градовете. Пести се доста време и удобство. Трябвя добре да си планирате датите за да го използвате максимално.

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.