Meidj Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Eeeй, на транссибирската и аз съм й много навит!! Пфуууууу, как ме разчовъркахте... :/ Връзка към коментар
гост Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Eeeй, на транссибирската и аз съм й много навит!! Пфуууууу, как ме разчовъркахте... :/ Аз като разправям, че форумът е бюджетно нерентабилен... 4 Връзка към коментар
Adinko Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Пътувала съм с влакове предимно за лагери на морето. Е ужасно е! Сега честно казано някой много зор ще види да ме накара да се кача на влак в БГ. С теснолинейката съм пътувала като малка от Банско, помня, че ми беше много интересно. Връзка към коментар
cck Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Относно БДЖ, има си отделна агенция към тях - Рила. Тя продава карти за намаления с жп транспорт за почти цяла европа. Например"InterRail Passes е билет за многократно пътуване с влак (и накои фериботи) в 30 страни на Европа.Всички билети InterRail Passes, с изключение на "непрекъснатите" InterRail Global Passes, са "гъвкави" билети, които дават правото на притежателя си на определен брой дни пътуване за един определен общ период от време. Непрекъснатият пас дава право на ежедневно пътуване за определен период на валидност на пропуска." Аз съм пътувал с подобен билет преди 2000г. и като се изключи отсечката София - Австрия, всичко беше чудесно. Цените сега не зная как са, но например за до 25г. имаха 50-60% от картите, а те не бяха никак скъпи. Мисълта ми е че феновете на ЖП транспорта имат и от БГ възможности, пък ако имате и рода ЖП-еец, транспорта може почти на 0 да излезе 1 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Пътуването с влак също си е много яко изживяване. От кога ми се организира едно возене до Владивосток, ама тия руснаци луди цени са пуснали за транссибирската. Последно , като гледах преди няколко месеца беше около 170 евро Moсква- Владивосток в плацкарта разбира се. Ако слизаш на междинни цената расте , но то пък другото е безмислено. Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Имам лоши спомени от тоалетните им! Издирвах кондуктора 15 мин из влака да отключи тоалетната, той упорито обясняваше, че не работи и накрая се съгласи.... иначе направо си слизах от влака на първата спирка. Това в AVE -то ? Аз съм пътувал 5-6 пъти и само прекрасни впечатления имам. Връзка към коментар
Прасунсен Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 (редактирано) Пътували сме с влак от България до всички съседни държави (без Македония). Също и до Унгария, в Грузия, между Грузия и Армения, между Ейре и Северна Ирландия :D Винаги избирам влак, когато е подходящо като време. За съжаление нашите, румънските и сръбските са най-мизерните. В Армения пътувахме в някакъв невероятен като за влак в такава страна лукс, особено предвид цената, която беше към 40 лева. Редактирано 11 април, 2013 от Прасунсен Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 (редактирано) Последно , като гледах преди няколко месеца беше около 170 евро Moсква- Владивосток в плацкарта разбира се. Ако слизаш на междинни цената расте , но то пък другото е безмислено. Объркал съм се , всъщност най-ниската цена в една посока е от 3811 рубли с което е около 95 евро. http://pass.rzd.ru/pass/public/pass?STRUCTURE_ID=735& Бях го планирал навремето в комбинация с Circum-Baikal railway , ама плановете се промениха ;-) Редактирано 11 април, 2013 от stenk Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Честно да ви кажа, ако не беше тази отсечка на ужасите София-Белград, ако не се висеше по граници и ако качеството на услугата (разбирай комфорт и скорост) по цялата дължина на трасето беше близка до немските железници примерно, бих си пътувал до страните от Централна Европа предимно с влакчето. Дето подхвърли някой по-нагоре в темата - кеф ти интернет, кеф ти биричка. п.п. Леле, много прасета станаха в този форум. И все култови! 3 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 (редактирано) Вече няколко пъти пътувам до Букурещ и обикновено сме само ние във вагона ;-))) Редактирано 11 април, 2013 от stenk 1 Връзка към коментар
ilkosem Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 На мен скоро ми се наложи да пътувам Велинград-София-Кюстендил и обратно. И честно да ви кажа много ми хареса(явно защото за първи път пътувах с влак ). За Велинград-Септември няма да коментирам. Но Септември - София бях с тези с острите носове и наистина беше доста пълен даже на една от гарите закачиха още една мотриса. София-Кюстендил също беше такава и пак беше удобно и бързо(само на информационното табло пишеше 2033 година, но е разбираемо - пътуваш с бърз влак в България) :D Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Koи с острите муцуни ? Дизеловите Сименс ли ? Те са комфортни и във всеки влак има охрана за да не ги чупят. Така и трябва в БГ !!! 1 Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Вече няколко пъти пътувам до Букурещ и обикновено сме само ние във вагона ;-))) На мен в Чехия ми се случи да пътувам сам във влак. Хахахаха, още ме напушва смях, като се сетя. Значи, предварителният ми план беше еднодневна екскурзия с влак по "триъгълник" - от гара А до гара Б, после от гара Б до гара Ц и накрая от гара Ц обратно до гара А. На всяка точка по няколко часа за разглеждане и така. Първата отсечка от гара А до гара Б мина безпроблемно. На гара Б се качвам като пич, даже специално проверих табелите, случайно да не съм объркал влака. Малко съмнително тихо ми се стори във вагона, ама не се замислих особено, убеден, че пътувам към гара Ц. По едно време започнаха да ми се струват познати пейзажите и съвсем ненадейно се озовах в изходната точка - гара А. Оказа се, че съм хванал някакъв влак извън курс, който се е връщал празен в депото. Пропуснах да посетя точка Ц, но поне ме върна, където трябва, а не ме запиля незнайно къде. п.п. Гара А беше Ческе Будейовице, ама на останалите две им забравих имената. Иначе там имах още една култова случка с местното ЖП, ама тя вече е прекалено срамна за разправяне, хахаха : )))) 4 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Айде айде ще е интересно да я разкажеш. Тук нали сме 50-ина човека все "свои" хора ... :-) Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Състоянието на железопътния транспорт в България е до най-голяма степен резултат от водената срещу него държавна политика. Докато през 90-те години акцентът беше в поощряване на автобусния транспорт чрез нелоялна конкуренция и занемаряване на железопътната инфраструктура, след 2000 играта съвсем загрубя. Първият голям удар по железниците беше по времето на Пламен Петров (НДСВ). Беше спряно движението по много линии, част от тях бяха окончателно закрити, а някои и демонтирани. Вторият транспортен министър в НДСВ - Мики Маус обяви БДЖ за печеливша компания и сключи сделката със Сименс - една от малкото далавери в полза на обикновения човек. Вторият голям удар беше по времето на ГЕРБ. Докато се правят бутафорни ремонти на инфраструктурата с цел усвояване на еврофондове, в БДЖ нещата съвсем зазляха. Заради просрочени ремонти фирмата остана на практика без вагони. За да може да оперира със стотината останали пътнически вагона, през 2012 бяха спрени от движение около 1/3 от всички влакове. Някои от тях бяха възстановени под обществен натиск. Беше извадена от 9 кладенца вода, за да набедят спрените влакове за нерентабилни. Определящият показател беше "брой превозени пътници от начална до крайна гара". Например тази стойност за влака София-Кулата беше 7 пътника. В действителност влакът тръгваше пълен от София с поне 5 вагона, на Захарна фабрика се донатъпкваше (ама това не се брои) и постепенно се опразваше между Перник и Сандански, което също не се брои. Един от големите абсурди е, че въпреки намаления с над 25% брой влакове и над 50% брой места, субсидията остана в същия размер. Понастоящем БДЖ-Пътнически Превози(ПП) има пътници, но не може да ги обслужи заради недостиг на подвижен състав. Лъч светлина беше изритването на най-големия тумор Владимир Владимиров от служебния министър Кристиян Кръстев. Очаква се приватизация на БДЖ-Товарни Превози(ТП), с приходите от която да бъде погасена частичка от дълговете на ПП. Предвид подготвения по времето на ГЕРБ търг, можем да очакваме приватизация в стил БТК - подарък на близък човек с цел доразграбване. Като цяло политиката на ГЕРБ беше насочена към стимулиране консумацията на течни горива, а нормално работеща железопътна система противоречи на тази политика. Затова бяха нанесени тежки удари както към инфраструктурата, така и към държавния превозвач. Затова не можем да очакваме някакво подобрение в близките години. 5 Връзка към коментар
ilkosem Публикувано: 11 април, 2013 Сподели Публикувано: 11 април, 2013 Koи с острите муцуни ? Дизеловите Сименс ли ? Те са комфортни и във всеки влак има охрана за да не ги чупят. Така и трябва в БГ ! Те са два вида Сименс - електричен и дизелов, аз и на двата се возих. Връзка към коментар
Elena Публикувано: 12 април, 2013 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2013 Относно БДЖ, има си отделна агенция към тях - Рила. Тя продава карти за намаления с жп транспорт за почти цяла европа. Рила не я ли затвориха? Връзка към коментар
wilks Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 Рила не я ли затвориха? Затвориха няколко бюра за продажба на билети на "Рила" . Иначе ето го сайта с "пребогатия" избор на международни влакове от България :D http://bdz.bg/p.php?id=ext_razp 1 Връзка към коментар
Тони Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 Брех! До Москва колко дни е, че се объркАх? :D Връзка към коментар
гост Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 (редактирано) 2 нощувки са и пристига чак в полунощ Редактирано 12 април, 2013 от но нейм Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 Два дни и половина ;-) 1 Връзка към коментар
Тони Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 То това е половин живот... Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 (редактирано) При някой видове насекоми мисля дори са няколко живота :D Вагона до Букурещ го закачат за влака София-Москва и винаги се бави много на границата. Първо на Русе докато проверят паспортите на всички руснаци , после и на Гюргево . Лятото са 10 спални руски вагона и отнема по 2-3 часа на всяка митница. Зимата няма проблем. Редактирано 12 април, 2013 от stenk Връзка към коментар
гост Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 А още ли сменят колелата на украинската граница? Връзка към коментар
wilks Публикувано: 12 април, 2013 Сподели Публикувано: 12 април, 2013 А още ли сменят колелата на украинската граница? Най-вероятно - да. Другият вариант е да сменят междурелсовото разстояние, което определено ще ги затрудни много повече А причината за различния релсов стандарт, предполагам е известна. 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега