Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 12 часа, Goal & Boss каза:

ще е необходимо преди връщането да се заверява на касата.

Мисля, че няма да  е необходима заверка, защото онлайн билетите са за конкретен ден и за  конкретен влак, а не както е от касите  " до 24 часа"  "до 48 часа".

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 12.12.2019 г. в 23:37, Goal & Boss каза:

Хайде сега пък ти! Уби очакванията, да не кажа надеждите, на маса народ за издънка на БДЖ! Разходката на кондуктора да доведе началник-влака не е валидиращо събитие! Ами ако се паднеш в съседното купе до началнишкото?

Валидиращо събитие е началник влак да ти е дядо Коледа, а кондуктор - Снежанка 😉

Ти билетите онлайн от лапландски сайт ли си ги купи?

  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
преди 9 часа, домосед каза:

Валидиращо събитие е началник влак да ти е дядо Коледа, а кондуктор - Снежанка 😉

Ти билетите онлайн от лапландски сайт ли си ги купи?

Хо-хо-хо! 😂 И кондукторът, и началничката на влака (видях я да пуши на перона при едно изчакване) визуално се доближаваха повече до Дядо Коледа, нежели до Снежанка! На връщане бях компенсиран с чичко кондуктор, който ми изглеждаше като Глупавият Ханс; боса на влака го пропуснах. Все пак приемам думите ти като пожелание и дано един хубав ден се видя и на лапландски влак, стига да има :smile: 👍

 

Обаче аз идвам, за да кажа нещо друго, да докладвам: БДЖ се издъниха тотално, тоест всичко мина добре - билетите ми бяха проверени без никакви усложнения. На око. Машинки за кодовете няма. В едната посока закъсняхме петнайсетина минути и мястото ми беше дублирано. Въобще, спете спокойно, деца! Това, дето тука някои ви разправят, че е умрял динозавър, не е вярно! Динозавърът може да е умрял, но си е жив! :cool:

  • Смея се 11
Връзка към мнение
преди 11 часа, Goal & Boss каза:

...  дано един хубав ден се видя и на лапландски влак, стига да има :smile: 👍

 


:cool:

Има, има. Да видим дали БДЖ ще пусне и промо билети, като дядо Коледа - от шест месеца преди пътуване. 

https://www.vr.fi/cs/vr/en/night-train-car-carrier-train-timetables-routes

1576395543143.jpg

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение

По-добре е като можеш да купиш онлайн,вместо от контрольора.Няколко пъти съм имал разминаване в официалната цена от сайта на БДЖ и тази ,която ми поиска контрольора.Качвам се от спирка Искърско шосе до летище София и само във влака продават билети.Показвам на кондуктора смартфона със цената,но той вади някакви тефтери с таблици и ми взе ,не помня точно,към 60-80 стотинки повече.И каза,че не се занимава с компютри.Оплаках се писмено и казаха,че лично той щял да ми прати парите.Дадох Пейпал и нищо не получих.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Докато търсих  правилната тема, в която да постна, забелязах, че  за БДЖ има отделна  тема "БДЖ- общи въпроси",   а сме писали в тази по-обща тема за железопътния транспорт.   След  "лирическото"  отклонение,  ето интересната новина  от мен:  Украинските железници вероятно ще  бъдат дадени на концесия за 10 години на Deutsche Bahn  :цък

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Един материал  от travel-секцията на Guardian от последните дни:

10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips
 

познайте с какво започва :smile3:  

4256.jpg?width=1920&quality=85&auto=form

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към мнение
28 minutes ago, Фил said:

Един материал  от travel-секцията на Guardian от последните дни:

10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips
 

познайте с какво започва :smile3:  

4256.jpg?width=1920&quality=85&auto=form

Не разбрах, обаче защо пише, че билетите се купуват на гише от гарата и не може онлайн. Как да не може? Нашите железници са в крак с айти модата😛

Връзка към мнение
On 12/15/2019 at 10:15 AM, dimitrov6 said:

По-добре е като можеш да купиш онлайн,вместо от контрольора.Няколко пъти съм имал разминаване в официалната цена от сайта на БДЖ и тази ,която ми поиска контрольора.Качвам се от спирка Искърско шосе до летище София и само във влака продават билети.Показвам на кондуктора смартфона със цената,но той вади някакви тефтери с таблици и ми взе ,не помня точно,към 60-80 стотинки повече.И каза,че не се занимава с компютри.Оплаках се писмено и казаха,че лично той щял да ми прати парите.Дадох Пейпал и нищо не получих.

да, по-лесно е с онлайн-билети вече. така се спестява и от чакането на опашка пред касата на ЦГ София и Пловдив...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 3.02.2020 г. в 15:35, Фил каза:

Един материал  от travel-секцията на Guardian от последните дни:

10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips
 

познайте с какво започва :smile3:  

4256.jpg?width=1920&quality=85&auto=form

С въпрос защо на палката на този чичко от снимката има дупки? 

Иначе другото е ясно - ако започват с БДЖ, явно са решили да развиват повествованието във възходяща градация 😛

 

На 3.02.2020 г. в 16:06, ДиянаВ каза:

Не разбрах, обаче защо пише, че билетите се купуват на гише от гарата и не може онлайн. Как да не може? Нашите железници са в крак с айти модата😛

Може би не говорят български и затова не са прозрели фундаменталната истина, която ти изложи тук накратко? 🙄

 

преди 38 минути , pr284 каза:

да, по-лесно е с онлайн-билети вече. така се спестява и от чакането на опашка пред касата на ЦГ София и Пловдив...

Спестява се и от лелки-билетопродавачки, но за БДЖ това всъщност е огромен минус. Те са страшно загрижени за некомпетентните лелки, които иначе стават само за неквалифициран труд на полето.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 44 минути , Goal & Boss каза:

С въпрос защо на палката на този чичко от снимката има дупки? 

Въпрос за 50 стотинки.  Всички палки са   с две дупки. През тъмната част на денонощието  чичкото (на жп. жаргон наричан 'червена шапка')  слага зад палката фенер. Така машинистът вижда  две  светещи точки, което означава "разрешение за тръгване".

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Френската жп компания Ouigo и испанската Avlo (дъщерна на RENFE) пускат от 10ти май   високоскоростни бюджетни влакове  между  Мадрид и Барселона: цък

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
На 5.02.2020 г. в 10:31, epetkov каза:

Въпрос за 50 стотинки.  Всички палки са   с две дупки. През тъмната част на денонощието  чичкото (на жп. жаргон наричан 'червена шапка')  слага зад палката фенер. Така машинистът вижда  две  светещи точки, което означава "разрешение за тръгване".

Това не е точно така. През денят се използват тези палки (те се казва дискове), а през вечерта се използват т.н. "Железничарско фенерче". Това се преценява от ръководител движение (както се казва на железничарски - "чиновника") дали да е с фенерчето или да е с диска, спрямо обстановка (слънчево, мъгла, и т.н.), за да може и машинистът да вижда сигналите.

Резултат с изображение за „ЖЕЛЕЗНИЧАРСКО ФЕНЕРЧЕ“

Червено, жълто и зелено се използват САМО от "ръководител движение", за пускане, спиране и т.н. на влаковете.

А бялото (те нямат на фенерите зелена светлина) най-много се използват от "Стрелочника", а те са с жълти ленти на рамото и нямат шапки. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Пакистанските железници планират пускане на влак по линията Исламабад - Техеран -Истанбул:

https://startuppakistan.com.pk/train-from-islamabad-to-istanbul-ready-to-run-from-next-month-by-pakistan-railway/

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
преди 1 час, Dian каза:

Пакистанските железници планират пускане на влак по линията Исламабад - Техеран

На подобни срещи  от такъв ранг винаги се предлагат подобни неща, ама рядко се случват. 

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
преди 1 час, Doctor Who каза:

Хубава новина, но до догодина има още цели 9 месеца. В сегашната динамична ситуация това е страшно много време.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...
преди 2 часа, pr284 каза:

160 км/ч, еднопътна линия - скоростна линия по български.

В такива случаи се сещам за последната серия на филма "Чернобил" и думите на Легасов, защо така се правят нещата - защото е по-евтино. Това са хора с недоразвити мозъци.

Връзка към мнение
преди 7 минути , epetkov каза:

Електрификацията на железните пътища в Европа:

Rail.png.3f9cf61e54626181687323ddbb0ab921.png

И каква е файдата, че сме толкова електрифицирани, като средната скорост ни е толкова ниска и заложената в най-новото трасе е 160 км/ч?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.