Meidj Публикувано: 4 март, 2017 Сподели Публикувано: 4 март, 2017 Промяна на движението на влаковете между България и Сърбия в сила от 1 март: http://www.bdz.bg/bg/international/test-2487-2487-2487-2487.html Накратко: след нощния влак кръцнаха и дневния, който ще пътува само в периода 1 юни - 17 септември. През останалата част от годината до/от Белград ще се стига с две прекачвания в Димитровград и Ниш, което ще увеличи общата продължителност на пътуването между двете балкански столици на повече от 12 часа (без да калкулираме редовните закъснения). Като някакъв вид компенсация се въвежда някакъв нов влак, който ще свързва Драгоман и Димитровград буквално по никое време. Честно казано, отдавна очаквах да се случи това. Де факто в този влак пътуваха по десетина души, от които с редовен билет да са до двама-трима балъци. Да пускат София-Димитровград два пъти дневно - сутрин и вечер, с подходящи връзки от/до Ниш и Белград, на цената на вътрешна релация. Тогава би имало някакъв смисъл... Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 (редактирано) Компания БЖД /да не се бърка с българската БДЖ/ пуска през лятото влак Минск-Букурещ-Варна от 14ти юни 2017г. http://www.rw.by/corporate/press_center/news_of_passengers/2017/04/na_otdih_poezdom_belorusskaja/ Редактирано 6 април, 2017 от epetkov Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 27 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 27 октомври, 2017 (редактирано) На 30ти октомври 2017 официално ще бъде открита ЖП магистралата Баку-Тбилиси-Карс(Турция), по която ще се движат и пътнически влакове. Евентуално тази нова жп връзка ще може да се ползва за бюджетно пътуване до Грузия/Армения. Често "Пегасус" лети до Карс от "Сабиха" за 20-30 евро, а жп билет Карс-Тбилиси в зависимост от класата и с оглед стандарта на региона, очаквам да се продава за около 20 евро. https://m.rosbalt.ru/amp/world/2017/10/26/1656062.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com Редактирано 27 октомври, 2017 от epetkov 5 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 февруари, 2018 Сподели Публикувано: 28 февруари, 2018 Видяхте ли новите влакове на БДЖ? Знам, че не сте , шегувам се. Края на 30-те години на миналия век:София - Пловдив - 2ч.20м.София Бургас - 5ч.50м. А за колко време се пътува по тези маршрути в 2018-та година - всеки може да направи справка с разписанието на БДЖ ... 1 4 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 28 февруари, 2018 Сподели Публикувано: 28 февруари, 2018 преди 25 минути , Фичо каза: новите влакове на БДЖ? Ами това не са новите влакове на БДЖ! Точно този модел съм го виждал през 2004 година върху корицата на "Съкратено разсписание на БДЖ 2004г". Не вярвам БДЖ тогава да са рекламирали влак на чужд железопътен оператор. Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 10 април, 2018 Сподели Публикувано: 10 април, 2018 На 27.10.2017 г. в 20:33, epetkov каза: Евентуално тази нова жп връзка ще може да се ползва за бюджетно пътуване до Грузия/Армения. Първият влак по транскавказската жп магистрала ще отпътува през май цък Връзка към коментар
akair Публикувано: 10 април, 2018 Сподели Публикувано: 10 април, 2018 Вие се смеете, но: https://www.24chasa.bg/novini/article/6807647 Връзка към коментар
Jorro Публикувано: 18 април, 2018 Сподели Публикувано: 18 април, 2018 Някой има ли код за отстъпка за билет на Deusche Bahn? Връзка към коментар
Diankov Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 Здравейте! Имам намерение да пътувам с влак от Париж Норд до Бове, и от там пеш до аерогарата. Някой може ли да ми отговори на следните въпроси: - В сайта на френските железници цената на билета е 14.50Е. Ако купя билета на гише или от автомат, цената същата ли ще бъде? - За деня има 10-тина влака по тази линия. Имам ли право да купя билет за ранен влак , да слизам на някои от спирките за разходка и да хващам следващият влак до Бове? - Възможно ли е да се стигне пеш до аерогарата на Бове? Т. е.има ли заграждения или забрана за пешеходци по маршрута (който е около 5км.) Връзка към коментар
dimitrov6 Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 преди 29 минути , Diankov каза: - Възможно ли е да се стигне пеш до аерогарата на Бове? Т. е.има ли заграждения или забрана за пешеходци по маршрута (който е около 5км.) Няма заграждения.Може да разгледаш в Google street. 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 (редактирано) Преди 1 час, Diankov каза: Здравейте! Имам намерение да пътувам с влак от Париж Норд до Бове, и от там пеш до аерогарата. Някой може ли да ми отговори на следните въпроси: - В сайта на френските железници цената на билета е 14.50Е. На конкретните ти въпроси не мога да отговоря, но в темата за трансфер от/до летище Бове бях споменал, че открих и по-евтини билети по линията Париж-Бове - става дума за регионалните влакове TER (Transport express régional) - отваряш този сайт с "PETITS PRIX" и за повечето дати (но не винаги) се намират билети по 5€ - ето например за 16.06: Да ходиш пеша до летището в Бове не ми се струва много добра идея, първо защото изглeжда няма много подходящи тротоари за нормално пешеходно движение и вероятно в една част ще вървиш просто покрай пътя и второ, че едва ли има нещо много интересно около трасето. ( С уговорката, че лично не съм минавал, просто като гледам в Гугъл така ми изглежда ) По-добре да си вземеш автобус до гарата - това е №6 - ето му тук разписанието и спирките, билетчето би трябвало да струва 1€, според сайта. Има и някаква совалка от града до летището, обаче не виждам никакъв смисъл да се ползва - не стига, че е по-скъпа ( 4€ ), а освен това е по-бавна и по-нарядко. Ето тук разписанието ѝ. Изглежда, че е, както казваме с едни приятели, "за туристи" - демек за пишман-туристи, а не печени пътешественици, каквито са магеланците. Горното с уговорката, че не съм го пробвал лично (последните пъти като минавах през Париж не можах да намеря от евтините билети за TER за моите дати), но не виждам причина да не работи схемата. И последно - имай предвид, че вече от около месец и незнайно докога, френските железници са в стачка и на всеки 5 дни, 2 дни стачкуват, което значи, че в тези дни се движат много по малко влакове (например 2 от 5) . Справка и инфо за стачката - тук и тук. Bon voyage! Редактирано 18 май, 2018 от Фичо 4 Връзка към коментар
Diankov Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 Благодаря за отговорите, особено за втория. Няма билети под 14.50Е за моята дата (20.05.), но здраве да е. Целта ми е да разгледам парижкия прованс, за това питам дали с билета за сутрешен влак мога да слизам и да се качвам няколко пъти. За стачките ми е известно, за това се интересувам дали ще бъде същата цената, ако купя билета в последния момент? А ходенето пеша ми е хоби и считам, че само така може да се почъвства човек турист, но за "гугъл-стрйит" не сте прави. Обстановката се мени за дни понякога. Например летището в Шарлероа преди година беше отцепено и се минава през КПП, до което спират автобусите. Направо военна обстановка. 1 Връзка към коментар
dimitrov6 Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 преди 38 минути , Diankov каза: Например летището в Шарлероа преди година беше отцепено и се минава през КПП, до което спират автобусите. Направо военна обстановка. От летището в Шарлероа си излязох пеш последно преди месец през паркинга ,и оттам има изход и тротоар покрай шосето до едно кръгово близо до хотел Ibis.В летище Бове бях преди година и половина ,и излязох пеш към главното шосе ,където се движат шатълите.Има си тротоар и хората спокойно си вървят. 1 Връзка към коментар
Diankov Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 Разводняваме темата, но информацията която се опитах да дам е следната: Преди година в летище Шарлероа можеше да се влезе само през временна дървена постройка КПП около която хора с автомати обикаляха и изискваха самолетен билет и лична карта и проверка на багажа. Сега вече може да го няма , което ако е така е факт, че нещата се изменят бързо Връзка към коментар
dimitrov6 Публикувано: 18 май, 2018 Сподели Публикувано: 18 май, 2018 преди 5 минути , Diankov каза: Разводняваме темата, но информацията която се опитах да дам е следната: Преди година в летище Шарлероа можеше да се влезе само през временна дървена постройка КПП около която хора с автомати обикаляха и изискваха самолетен билет и лична карта и проверка на багажа. Сега вече може да го няма , което ако е така е факт, че нещата се изменят бързо Пак се влиза през тази шатра в самата сграда на летището.Аз говорех за излизане от заградения с мрежа район на цялото летище.След 20 дни пак съм там. 1 Връзка към коментар
Diankov Публикувано: 21 май, 2018 Сподели Публикувано: 21 май, 2018 Вече минах по пътя Париж-летище Бове с влак (с автобус съм го преминавал няколко пъти) и мога да дам актуална информация: - билет е желателно да се купи предварително по интернет защото "тикет офиса" както го наричат на гише информация, работи от 9ч до 17ч., освен това билета е по-скъп кеш. - пътуването с влак е по-бързо и приятно. Влакът тръгва от гара Норд. - от ж. п. гарата в Бове има автобус до аерогарата за 1Е., но е доста нарядко. Аз предпочетох предвижване пеш и видях една по-красива Франция. Има тротоари за пешеходци по цялото тарсе (5км.) и дори алея за велосипедисти 2 3 Връзка към коментар
stani.m Публикувано: 27 юли, 2018 Сподели Публикувано: 27 юли, 2018 В сайта atrapalo маестро картата испанска ли трябваше да бъде? Българска маестро дали минава? Защото с маестро е по-ниската цена за билети за влак. Искам да взема двупосочен и дава по-добра цена от сайта renfe. А в renfe сайта уж пише че за двупосочен има 20 % отстъпка , но не ми намалява цената Връзка към коментар
koliob Публикувано: 27 юли, 2018 Сподели Публикувано: 27 юли, 2018 преди 10 минути , stani.m каза: А в renfe сайта уж пише че за двупосочен има 20 % отстъпка , но не ми намалява цената Ако си търсил двупосочен билет - цените, които ти показва са вече с 20% намаление, без това да е указано някъде около резултата. Връзка към коментар
stani.m Публикувано: 27 юли, 2018 Сподели Публикувано: 27 юли, 2018 Ето напр. влака в 12.40 е 15.95 евро еднопосочен като избера отиване и връщане ми смята 2 по 15.95 и няма отстъпка Връзка към коментар
stani.m Публикувано: 27 юли, 2018 Сподели Публикувано: 27 юли, 2018 Изясних си, защото избирам тарифа промо, затова няма намаление, другите по-високи цени имат намаление. А за маестрото питах в сайта atrapalo- испанска ли трябва да е? Да не би като си напиша номера на картата и тогава да ми вземе по-високата цена. Или ако трябва да е испанiка, изобщо няма да мине плащането? Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 5 април, 2019 Сподели Публикувано: 5 април, 2019 (редактирано) На 10.04.2018 г. в 23:26, epetkov каза: Първият влак по транскавказката жп магистрала ще отпътува през май цък Първият влак по транскавказката жп магистрала не тръгна през май 2018 година, но времето на пускането му е все по-близо. Цък. Малко снимки от фейсбук страницата на Алиев Редактирано 5 април, 2019 от epetkov Връзка към коментар
Adventurer Публикувано: 26 май, 2019 Сподели Публикувано: 26 май, 2019 Понеже гледам, че темата е започната точно с новина за спалните вагони TÜVASAŞ на БДЖ ще пиша тук, въпреки, че това е по-скоро за блог, но аз такъв не смятам да отварям, а и едва ли скоро пак ще пиша по темата, то и май няма много желаещи да пишат. Шест години по-късно, май 2019. Предисторията След една много странна седмица, в която ми се случиха всякакви странни неща, аз по-някаква странна причина реших да я завърша по още по-странен начин. Имах работа във Варна за два дни, резервирани билети с "the national symbol of flying" и приличен хотел…, което обаче в петък вечерта ми изглеждане прекалено скучен завършек на странната седмица. И така, минавайки покрай централна гара, ми хрумна ей така изведнъж, че може вместо да се разхождам до чудото наречено "Терминал 2" и да ям марципанчета "Кума Лиса" да опозная БДЖ, с които опита ми е предимно от тийнейджърските ми години т.е. преди почти 20 години… Звучеше ми като приключение, пък и набързо погледнах през телефона, че имат "бизнес класа"… тука вече нещо средно между любопитство и насмешка си изигра ролята, защото трябва да имам мнение и по този въпрос и то от личен опит… И понеже съм от тези, които ако има самолет от Лъвов до Орлов мост първи ще се качат на него, след този случай със сигурност ще си направя позитронно-емисионна томография на главата… Да си купиш билет от БДЖ За по-пълноценно изживяване реших, че ще си купя билет от гише, нали казах, че бях в странно настроение… е на гарата веднага си лъхна и на обществена тоалетна от подлезите и на едни други времена от хората на гишетата. Оказа се, че сега не било работно време и нещо си било в мазето и не знам си какво си.. пък видите ли такива билети - "луксозни" не знам си кога и не знам си от къде се купували … така де, аз нали заради това преживяване влезнах в гарата… попитах дали може тогава "мизерен" билет за покрива да си взема… ама чакайте, господине, ние да не сме страна от третия свят… ами от кой сме? - попитах аз, че аз си мисля, че сме точно от този. Тази "сложна" ситуация само засили приключенският ми дух, разбира се, и вече нищо не можеше да ме откаже и така след след редица муцки и странни звуци, разнасяне на папки, лепене на листчета, ограждане на нещо си и писане с големи букви "бизнес", преписване на номера от компютъра, който явно имаше само поддържаща роля и не знам още какво... докато аз само наблюдавах с небивал интерес и удивление… най-накрая, след като платих 27.50 лв. за "1 клас" и 18 лв. за "бизнес-класа (сингъл кабина)" се сдобих със заветната хартийка и се замислих, кой самолет ме е карал да се вълнувам толкова много преди пътуване… никой! Социална мрежа "На перона" Първи коловоз изток, малко преди 22:00 ч. или около 45 мин. преди часът, "на" който влакът трябваше да замине, два спални вагона един отпред за Варна, един отзад за Добрич и между тях два втора и един първа класа, познатото съобщение от детството ми идващо от женски клас с класическа дикция "пътническият влак за Мездра…" допринесе за общия уют. Вагоните втора и първа класа са същата трагедия каквато я помня, както и миризмата им, спалните изглеждат прилично на пръв поглед. И на двата вагона втора класа пишеше с флумастер, че са втори вагон на този влак, което създаде малко работа на персонала… Времето си минаваше и бабите на перона започнаха да си шушукат, че още нямало "машина", което се прехвърли и на шафнерите… "машината" все пак дойде. Самия процес на "скачване" беше интересен и разбира се завърши с чукове, шутове и псувни пред очите на тежко въздишащата публика… иначе имаше и разговори за политика, чушки и домати, времето, света и космоса…, които аз леко игнорирах след един момент. Настаняването Настаняването също не мина без интересни моменти, най-шумна беше олелията забъркана от една баба, която си беше сбъркала мястото и нареждаше как може "мъжки" и "женски" да са смесени в едно спално и т.н. Всичко това предизвикано от факта, че шафнерът събира "билетите" на вратата, освен ако не го искаш за отчет, и много от хората си забравят номера на мястото докато си стигнат до "кабината"… както имаше и хора за Добрич, които някак бяха успели да се вмъкнат в грешния вагон. В един момент вече ми поомръзна да слушам всякакви неща и аз като виден аристократ си влязох в личната "каюта" и "хлопнах" вратата, която беше първата "кабина" на вагона точно след тоалетната и банята. След няколко опита объркани хора да се настаняват при мен или да ме питат разни неща вече си заключих и вратата. Бизнес класата Горе долу 2 на почти 2 метра някак стерилно изглеждаща "кабина", но пък чисто и всъщност доста прилично, защото план B беше да се разхождам из влака цяла нощ и да си търся поне приятна компания ако се окаже пълна мизерия, чак до план C, да ходя да си ям Кума Лиса-та на ТИМ, че полета, за който имах билет беше по-късен, не мисля че бих стигнал, защото си исках приключението. Иначе планът беше да си допиша един доклад и да прочета някои неща за няколко часа докато си лежа в леглото и гледам нощните светлини през прозореца, след което да поспя 4-5 часа, въпреки, че това не ми беше много важно. Ами горе долу се получи, като изключим, че през прозореца си беше почти пълен мрак през повечето време т.е. нищо интересно за гледане и това, че вагонът издаваш всякакви възможни и доста шумни звуци (стържене, тропане, чегъртане, скрибуцане и там каквито други синоними има), които даже записах, защото заглушаваха приятното тудуф-тудуф и си се тресеше стабилно горе-долу като каруца, това предполагам е от хубавия релсов път подобно на зелените швейцарски трамваи, които направо подскачат из София. При всички положения аз съм от тези, които и бомби да падам около тях пак могат да си спят и твърдото легло, което всъщност е гърба на седалките също не е нещо, което би могло да ми пречи. Имах си и мивка с течаща вода, достатъчно лампи на тавана, огледалото и над леглото, отопление/охлаждане, щамповани чаршафи, одеяла и възглавници и разбира се комплект за оцеляване в стил БДЖ. Общо взето си прекарах доста приятно и даже се замислих колко хубаво би било човек да си обикаля някои интересни точки на света по този начин със собствена "каюта", което може да се окаже позитивното влияние на БДЖ в моя случай… Ще видим, но ако се кача на влак някога този ми опит със сигурност ще е оказал някакво влияние, тук обаче въобще не говоря за модерен жп транспорт в развити държави и също трябва да се отбележи, че така както аз гледах на всичко от наивната и забавна страна, ако на някой БДЖ му е ежедневие по някаква причина вероятно съвсем друг би бил случаят. Така или иначе си запазих романтичната представа за пътуването с влак, да не говорим, че автобусите по принцип не ги харесвам като средство за пътуване за повече от няколко часа. Пристигнахме навреме, бях се наспал добре, даже станах по-рано да гледам изгрева, сутринта поне нещо приятно можеше да се види, но заради много мръсното стъкло на големия прозорец почти не съм снимал, само няколко бързи снимки през малко прозорче отгоре. По някое време шафнера почука на вратата и каза, че остават около 30 мин., нещо за душ спомена, но аз така или иначе си отивах в хотела, а любопитството ми в случая явно вече се беше по-изчерпало… На връщане си се върнах с Ембрайера и даже си изядох Кума Лисата пред странните изражения на едни приятели докато слушаха как не съм се качил на самолет, за да пътувам с влак и това се е случило у нас... 13 2 Връзка към коментар
iMari Публикувано: 26 май, 2019 Сподели Публикувано: 26 май, 2019 И аз имам незабравими тийнейджърски пътувания с нощен влак до морето.Сега като се замисля единствената причина да пазя добри спомени е точно защото бях тийнеджъркаСега трудно ще ме накараш да си го причиня.Но когато видя БДЖ и "бизнес класа" в едно изречение и аз започвам да се цъкля любопитноЦената,която споменаваш е за цялата кабина,нали така?Всъщност има ли двойни кабини или само единични? 1 1 Връзка към коментар
Adventurer Публикувано: 26 май, 2019 Сподели Публикувано: 26 май, 2019 Всички кабините са еднакви, в "сингъл кабините" има две легла вместо три т.е. без средното и става и за двама, тогава се плаща допълнително 12 лв. на човек вместо 18-те лв. за цялата кабина т.е. "бизнес-класа". Останалите кабини се водят втора класа и са за трима с допълнителна цена от 10 лв. на човек. 1 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 27 май, 2019 Сподели Публикувано: 27 май, 2019 @Adventurer Страхотен разказ, беше ми много забавно да го чета! Ако не те мързи, прати съкратен, подобен на тоя „репортаж“ до владетеля на http://www.seat61.com, за да си опресни информацията и да си попълни албумите. Пак там можеш да се информираш за влаковете на всички БДЖ-та по всички земни кълбета, в случай, че решиш да продължиш с железопътните приключения някога. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега