epetkov Публикувано: 13 декември, 2019 Сподели Публикувано: 13 декември, 2019 преди 12 часа, Goal & Boss каза: ще е необходимо преди връщането да се заверява на касата. Мисля, че няма да е необходима заверка, защото онлайн билетите са за конкретен ден и за конкретен влак, а не както е от касите " до 24 часа" "до 48 часа". 2 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 14 декември, 2019 Сподели Публикувано: 14 декември, 2019 На 12.12.2019 г. в 23:37, Goal & Boss каза: Хайде сега пък ти! Уби очакванията, да не кажа надеждите, на маса народ за издънка на БДЖ! Разходката на кондуктора да доведе началник-влака не е валидиращо събитие! Ами ако се паднеш в съседното купе до началнишкото? Валидиращо събитие е началник влак да ти е дядо Коледа, а кондуктор - Снежанка 😉 Ти билетите онлайн от лапландски сайт ли си ги купи? 1 3 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 14 декември, 2019 Сподели Публикувано: 14 декември, 2019 преди 9 часа, домосед каза: Валидиращо събитие е началник влак да ти е дядо Коледа, а кондуктор - Снежанка 😉 Ти билетите онлайн от лапландски сайт ли си ги купи? Хо-хо-хо! 😂 И кондукторът, и началничката на влака (видях я да пуши на перона при едно изчакване) визуално се доближаваха повече до Дядо Коледа, нежели до Снежанка! На връщане бях компенсиран с чичко кондуктор, който ми изглеждаше като Глупавият Ханс; боса на влака го пропуснах. Все пак приемам думите ти като пожелание и дано един хубав ден се видя и на лапландски влак, стига да има 👍 Обаче аз идвам, за да кажа нещо друго, да докладвам: БДЖ се издъниха тотално, тоест всичко мина добре - билетите ми бяха проверени без никакви усложнения. На око. Машинки за кодовете няма. В едната посока закъсняхме петнайсетина минути и мястото ми беше дублирано. Въобще, спете спокойно, деца! Това, дето тука някои ви разправят, че е умрял динозавър, не е вярно! Динозавърът може да е умрял, но си е жив! 11 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 декември, 2019 Сподели Публикувано: 15 декември, 2019 преди 11 часа, Goal & Boss каза: ... дано един хубав ден се видя и на лапландски влак, стига да има 👍 Има, има. Да видим дали БДЖ ще пусне и промо билети, като дядо Коледа - от шест месеца преди пътуване. https://www.vr.fi/cs/vr/en/night-train-car-carrier-train-timetables-routes 2 1 Връзка към коментар
dimitrov6 Публикувано: 15 декември, 2019 Сподели Публикувано: 15 декември, 2019 По-добре е като можеш да купиш онлайн,вместо от контрольора.Няколко пъти съм имал разминаване в официалната цена от сайта на БДЖ и тази ,която ми поиска контрольора.Качвам се от спирка Искърско шосе до летище София и само във влака продават билети.Показвам на кондуктора смартфона със цената,но той вади някакви тефтери с таблици и ми взе ,не помня точно,към 60-80 стотинки повече.И каза,че не се занимава с компютри.Оплаках се писмено и казаха,че лично той щял да ми прати парите.Дадох Пейпал и нищо не получих. 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 23 януари, 2020 Сподели Публикувано: 23 януари, 2020 Докато търсих правилната тема, в която да постна, забелязах, че за БДЖ има отделна тема "БДЖ- общи въпроси", а сме писали в тази по-обща тема за железопътния транспорт. След "лирическото" отклонение, ето интересната новина от мен: Украинските железници вероятно ще бъдат дадени на концесия за 10 години на Deutsche Bahn :цък 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 3 февруари, 2020 Сподели Публикувано: 3 февруари, 2020 Един материал от travel-секцията на Guardian от последните дни: 10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips познайте с какво започва 3 1 2 Връзка към коментар
ДиянаВ Публикувано: 3 февруари, 2020 Сподели Публикувано: 3 февруари, 2020 28 minutes ago, Фичо said: Един материал от travel-секцията на Guardian от последните дни: 10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips познайте с какво започва Не разбрах, обаче защо пише, че билетите се купуват на гише от гарата и не може онлайн. Как да не може? Нашите железници са в крак с айти модата😛 Връзка към коментар
pr284 Публикувано: 5 февруари, 2020 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2020 On 12/15/2019 at 10:15 AM, dimitrov6 said: По-добре е като можеш да купиш онлайн,вместо от контрольора.Няколко пъти съм имал разминаване в официалната цена от сайта на БДЖ и тази ,която ми поиска контрольора.Качвам се от спирка Искърско шосе до летище София и само във влака продават билети.Показвам на кондуктора смартфона със цената,но той вади някакви тефтери с таблици и ми взе ,не помня точно,към 60-80 стотинки повече.И каза,че не се занимава с компютри.Оплаках се писмено и казаха,че лично той щял да ми прати парите.Дадох Пейпал и нищо не получих. да, по-лесно е с онлайн-билети вече. така се спестява и от чакането на опашка пред касата на ЦГ София и Пловдив... 3 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 5 февруари, 2020 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2020 На 3.02.2020 г. в 15:35, Фичо каза: Един материал от travel-секцията на Guardian от последните дни: 10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers’ tips познайте с какво започва С въпрос защо на палката на този чичко от снимката има дупки? Иначе другото е ясно - ако започват с БДЖ, явно са решили да развиват повествованието във възходяща градация 😛 На 3.02.2020 г. в 16:06, ДиянаВ каза: Не разбрах, обаче защо пише, че билетите се купуват на гише от гарата и не може онлайн. Как да не може? Нашите железници са в крак с айти модата😛 Може би не говорят български и затова не са прозрели фундаменталната истина, която ти изложи тук накратко? 🙄 преди 38 минути , pr284 каза: да, по-лесно е с онлайн-билети вече. така се спестява и от чакането на опашка пред касата на ЦГ София и Пловдив... Спестява се и от лелки-билетопродавачки, но за БДЖ това всъщност е огромен минус. Те са страшно загрижени за некомпетентните лелки, които иначе стават само за неквалифициран труд на полето. 2 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 5 февруари, 2020 Сподели Публикувано: 5 февруари, 2020 преди 44 минути , Goal & Boss каза: С въпрос защо на палката на този чичко от снимката има дупки? Въпрос за 50 стотинки. Всички палки са с две дупки. През тъмната част на денонощието чичкото (на жп. жаргон наричан 'червена шапка') слага зад палката фенер. Така машинистът вижда две светещи точки, което означава "разрешение за тръгване". 6 1 2 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 8 февруари, 2021 Сподели Публикувано: 8 февруари, 2021 Френската жп компания Ouigo и испанската Avlo (дъщерна на RENFE) пускат от 10ти май високоскоростни бюджетни влакове между Мадрид и Барселона: цък 5 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 8 февруари, 2021 Сподели Публикувано: 8 февруари, 2021 На 5.02.2020 г. в 10:31, epetkov каза: Въпрос за 50 стотинки. Всички палки са с две дупки. През тъмната част на денонощието чичкото (на жп. жаргон наричан 'червена шапка') слага зад палката фенер. Така машинистът вижда две светещи точки, което означава "разрешение за тръгване". Това не е точно така. През денят се използват тези палки (те се казва дискове), а през вечерта се използват т.н. "Железничарско фенерче". Това се преценява от ръководител движение (както се казва на железничарски - "чиновника") дали да е с фенерчето или да е с диска, спрямо обстановка (слънчево, мъгла, и т.н.), за да може и машинистът да вижда сигналите. Червено, жълто и зелено се използват САМО от "ръководител движение", за пускане, спиране и т.н. на влаковете. А бялото (те нямат на фенерите зелена светлина) най-много се използват от "Стрелочника", а те са с жълти ленти на рамото и нямат шапки. 4 Връзка към коментар
Dian Публикувано: 28 февруари, 2021 Сподели Публикувано: 28 февруари, 2021 Пакистанските железници планират пускане на влак по линията Исламабад - Техеран -Истанбул: https://startuppakistan.com.pk/train-from-islamabad-to-istanbul-ready-to-run-from-next-month-by-pakistan-railway/ 7 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 28 февруари, 2021 Сподели Публикувано: 28 февруари, 2021 преди 1 час, Dian каза: Пакистанските железници планират пускане на влак по линията Исламабад - Техеран На подобни срещи от такъв ранг винаги се предлагат подобни неща, ама рядко се случват. Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 7 април, 2021 Сподели Публикувано: 7 април, 2021 https://www.mediapool.bg/noshten-vlak-shte-svarzva-praga-s-bryuksel-ot-dogodina-news320353.html 10 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 7 април, 2021 Сподели Публикувано: 7 април, 2021 преди 1 час, Таньо каза: https://www.mediapool.bg/noshten-vlak-shte-svarzva-praga-s-bryuksel-ot-dogodina-news320353.html Хубава новина, но до догодина има още цели 9 месеца. В сегашната динамична ситуация това е страшно много време. 2 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 25 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2021 Турция строи високоскоростна ЖП линия до България 9 Връзка към коментар
traveler Публикувано: 25 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2021 А нашата линия май е само "скоростна" за съжаление.Така и не разбрах за какви скорости се прави нашата отсечка. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 25 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2021 преди 3 минути , traveler каза: .Така и не разбрах за какви скорости се прави нашата отсечка. Уж до 200 км./ч. 1 1 1 Връзка към коментар
pr284 Публикувано: 26 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 26 октомври, 2021 160 км/ч, еднопътна линия - скоростна линия по български. 2 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 26 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 26 октомври, 2021 преди 2 часа, pr284 каза: 160 км/ч, еднопътна линия - скоростна линия по български. В такива случаи се сещам за последната серия на филма "Чернобил" и думите на Легасов, защо така се правят нещата - защото е по-евтино. Това са хора с недоразвити мозъци. Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 27 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 27 октомври, 2021 Електрификацията на железните пътища в Европа: Връзка към коментар
traveler Публикувано: 27 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 27 октомври, 2021 преди 7 минути , epetkov каза: Електрификацията на железните пътища в Европа: И каква е файдата, че сме толкова електрифицирани, като средната скорост ни е толкова ниска и заложената в най-новото трасе е 160 км/ч? Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега