Zaro Публикувано: 27 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 27 октомври, 2021 преди 3 часа, traveler каза: И каква е файдата, че сме толкова електрифицирани, като средната скорост ни е толкова ниска и заложената в най-новото трасе е 160 км/ч? Щото сме Швейцария на Балканите. И там са ниски скоростите. 🥸 3 2 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 19 юни, 2022 Сподели Публикувано: 19 юни, 2022 Возих се за първи път на бързите влакове в Испания, много съм доволен, вървят си с 300км/ч, а при купуване по-отрано цените са направо ниски. 9 Връзка към коментар
darinamarinova Публикувано: 1 март, 2023 Сподели Публикувано: 1 март, 2023 Топ германски и италиански градове, които ще бъдат свързани с нов влак от 2026 г https://travelfree.info/top-german-italian-cities-to-be-linked-by-new-train-route-from-2026/ 1 Връзка към коментар
Bozhidar1978 Публикувано: 14 април, 2023 Сподели Публикувано: 14 април, 2023 Нов жп маршрут в Европа свързва 3 недооценени европейски дестинации, които може да обиколите за ден - Money.bg 7 Връзка към коментар
домосед Публикувано: 14 април, 2023 Сподели Публикувано: 14 април, 2023 преди 3 часа, Bozhidar1978 каза: Нов жп маршрут в Европа свързва 3 недооценени европейски дестинации, които може да обиколите за ден - Money.bg Лиеж и Маастрихт са свързани с директен влак, откакто се помнят. Но липсата на директна връзка към Аахен винаги ме е озадачавала. Ставаше с 4 прекачвания 🙄 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 15 април, 2023 Сподели Публикувано: 15 април, 2023 преди 15 часа, домосед каза: Лиеж и Маастрихт са свързани с директен влак, Важното е да се движат влаковете в кръг (в случая в триъгълник) двупосочно, а не в линия назад-напред. 2 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 19 май, 2023 Сподели Публикувано: 19 май, 2023 Вече са в продажба билети за новата линия Маями - Орландо (Brightline). Цените почват от $79, влаковете до Орландо тръгват от 1 септември (преди бях чел за 4 юли, но...) 2 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 27 май, 2023 Сподели Публикувано: 27 май, 2023 Тръгва първият нощен влак между Брюксел и Берлин Директен нощен влак между Брюксел и Берлин ще бъде пуснат тази вечер, като той ще бъде опериран от нидерландско-белгийската жп компания "Юропиън слийпър" (European Sleeper), предаде ДПА, цитирана от БТА. Това е поредното свидетелство за усилията на Европа да насърчава по-малко замърсяващи околната среда алтернативи на въздушния транспорт. ЕК изрази подкрепата си за предлагането на нови железопътни услуги, които да подобрят трансграничните връзки в блока. "Юропиън слийпър" планира и нощен влак от Амстердам до Барселона, който ще бъде пуснат в движение през пролетта на 2025 година, както и други нощни услуги, съобщи компанията. По разписание първият влак от Брюксел ще потегли днес в 19:22 часа (20:22 часа българско време) и ще пристигне в Берлин в 08:01 часа (09:01 часа) българско време. "Юропиън слийпър" е създадена през 2021 година и Брюксел - Берлин ще е първият нощен маршрут на компанията. Линията ще бъде удължена до Дрезден и Прага през 2024 година, като се работи и по други маршрути. Разстоянието между двата града е около 770 км. 2 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 22 октомври, 2023 Сподели Публикувано: 22 октомври, 2023 Индонезия пусна първия в Югоизточна Азия високоскоростен влак Индонезия откри днес първата си високоскоростна линия, която е безпрецедентна за Югоизточна Азия и е кулминацията на проект за няколко милиарда долара, подкрепен от Китай, предаде Франс прес. Той ще свързва столицата Джакарта с Бандунг за 45 минути. Влакът, който трябваше да бъде пуснат през 2019 година, бе забавен от закъснения на производството и пандемията от COVID-19, което повиши общата сума от първоначалните под 5 милиарда долара (4,7 милиарда евро) до над 7 милиарда долара (6,6 милиарда евро). Високоскоростният влак Джакарта - Бандунг е "символ на модернизацията на обществения транспорт и е в перфектна връзка с други транспортни видове", заяви индонезийският президент Джоко Видодо на церемония на централната гара на индонезийската столица. Високоскоростният влак е проектиран, за да превозва над 600 души между Джакарта и големия град Бандунг, на югоизток от столицата, за около два час по-малко отпреди. Високоскоростният влак е конструиран съвместно с четири национални индонезийски компании и "Чайна рейлуей интернешънъл" (China Railway International) и може да се движи с до 350 километра в час. За повече инфо тук. 2 Връзка към коментар
muchachote Публикувано: 16 май Сподели Публикувано: 16 май Искам да попитам. Някой да се е придвижвал с влак Загреб- Любляна и обратно? Ако ДА, дали помни някакво разписание и с коя железница се пътува, с хърватската или словенската? Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 16 май Сподели Публикувано: 16 май преди 25 минути , muchachote каза: дали помни някакво разписание и с коя железница се пътува, с хърватската или словенската? А сайтовете на хърватските железни пътища и на словенската железница не дават ли търсената информация? Странен въпрос за опитен магиланец. Връзка към коментар
muchachote Публикувано: 16 май Сподели Публикувано: 16 май В момента, epetkov каза: А сайтовете на хърватските железни пътища и на словенската железница не дават ли търсената информация? Странен въпрос за опитен магиланец. Не! В сайта на хърватската липсва Любляна. Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 16 май Сподели Публикувано: 16 май преди 17 минути , muchachote каза: В сайта на хърватската липсва Любляна. Защото гледаш "вътрешно разписание" . Ето Загреб-Любляна: https://www.hzpp.hr/vlakom-u-sloveniju?m=6881&mp=455 на английски: https://www.hzpp.hr/en/explore-slovenia-by-train?m=2958&mp=421 Letak ZG-LjUB.pdf 3 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 29 май Сподели Публикувано: 29 май Словенските Железници са пуснали интересен трансграничен ежедневен влак за летния сезон. Вила Опчина (да се чете Триест)-Илирска Бистрица(Словения)-Риека(Хърватия) : https://potniski.sz.si/novice/2024/02/direct-connection-vila-opicina-i-divaca-rijeka-hr-sustance/ 5 Връзка към коментар
Bozhidar1978 Публикувано: 30 май Сподели Публикувано: 30 май БТА :: Пускането на високоскоростни влакове между София и Истанбул обсъдиха министър Георги Гвоздейков и посланикът на Турция Мехмет Саит Уянък (bta.bg) 1 Връзка към коментар
iaia_mama Публикувано: 25 юни Сподели Публикувано: 25 юни След приключване на Европейското първенство по футбол Дойче Бан започва повсеместно почистване на трасета, ремонтиране и подновяване на остарялата инфраструктура. От 15 юли започва първия ремонт на коридора Франкфурт/Майн - Манхайм. Ще се подновяват коловози, стрелки, сигнали, сигнални кутии и ще се модернизират гари. Влаковете за дълги разстояния ще бъдат пренасочени заради строителната площадка, а промените вече са включени в разписанията. С DB Navigator и функцията „запомняне на пътуването“ винаги ще имате информация за вашето пътуване навреме. Цък за актуалната информация за големи строителни обекти и корекции на разписанията в транспорта на дълги разстояния. 1 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 7 юли Сподели Публикувано: 7 юли Пътуването с БДЖ не е за всеки: От Пловдив до Русе за 9 часа Въпреки сравнително кратките разстояния между градовете в България пътуването с Българските държавни железници /БДЖ/ често се превръща в дълго и изпитателно преживяване. Един от най-добрите примери за това е пътуването от Пловдив до Русе, което може да отнеме минимум 9 часа, въпреки че разстоянието е само 316 км. „Директен влак? Не, не, те отдавна го смениха и сега за по-бързо минаваме през Димитровград“, коментират пътници, разкривайки реалността, че директният влак не е толкова директен, колкото звучи. „Пътуването с българските железници не е за всеки. Трябва да имаш наистина сериозна причина, за да си го причиниш и със сигурност не е за хора, които искат да стигнат по лесен начин от точка А до точка Б. Не е и за хора, които искат да достигнат най-бързо до крайната си дестинация. Аз съм си от Русе. Идвам веднъж годишно до Пловдив за една имунизация и то си е 24-часово пътуване с влака през София и после обратно“, споделя възрастна жена във влака от Стара Загора към Русе, подчертавайки абсурда на текущото състояние на железопътния транспорт. В действителност маршрутът от Пловдив до Русе може да бъде преодолян по два начина. Първият е „директният“ влак, който минава през Стара Загора и отнема 9 часа. Въпреки името си този влак не е особено бърз или удобен. Вторият вариант включва смени на влакове през София и може да отнеме около 11 часа. Това също не е привлекателна опция за пътниците. Пътуването с влак през България предлага уникални изживявания. Преминаването през Стара планина и възможността да се насладите на красиви природни гледки са моменти, които не могат да се изпитат с друг вид транспорт. Все пак, за да стане пътуването с БДЖ предпочитан избор за пътниците са необходими значителни подобрения в скоростта, комфорта и качеството на обслужване. Само така може да се преодолее текущото състояние, което кара много хора да избягват този вид транспорт. 1 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 26 септември Сподели Публикувано: 26 септември БДЖ губи хора с голяма скорост – все по-малко искат да работят там 1 Връзка към коментар
searus Публикувано: 26 септември Сподели Публикувано: 26 септември На 7.07.2024 г. в 15:15, Иван Попов каза: Пътуването с БДЖ не е за всеки: От Пловдив до Русе за 9 часа Въпреки сравнително кратките разстояния между градовете в България пътуването с Българските държавни железници /БДЖ/ често се превръща в дълго и изпитателно преживяване. Един от най-добрите примери за това е пътуването от Пловдив до Русе, което може да отнеме минимум 9 часа, въпреки че разстоянието е само 316 км. „Директен влак? Не, не, те отдавна го смениха и сега за по-бързо минаваме през Димитровград“, коментират пътници, разкривайки реалността, че директният влак не е толкова директен, колкото звучи. „Пътуването с българските железници не е за всеки. Трябва да имаш наистина сериозна причина, за да си го причиниш и със сигурност не е за хора, които искат да стигнат по лесен начин от точка А до точка Б. Не е и за хора, които искат да достигнат най-бързо до крайната си дестинация. Аз съм си от Русе. Идвам веднъж годишно до Пловдив за една имунизация и то си е 24-часово пътуване с влака през София и после обратно“, споделя възрастна жена във влака от Стара Загора към Русе, подчертавайки абсурда на текущото състояние на железопътния транспорт. В действителност маршрутът от Пловдив до Русе може да бъде преодолян по два начина. Първият е „директният“ влак, който минава през Стара Загора и отнема 9 часа. Въпреки името си този влак не е особено бърз или удобен. Вторият вариант включва смени на влакове през София и може да отнеме около 11 часа. Това също не е привлекателна опция за пътниците. Пътуването с влак през България предлага уникални изживявания. Преминаването през Стара планина и възможността да се насладите на красиви природни гледки са моменти, които не могат да се изпитат с друг вид транспорт. Все пак, за да стане пътуването с БДЖ предпочитан избор за пътниците са необходими значителни подобрения в скоростта, комфорта и качеството на обслужване. Само така може да се преодолее текущото състояние, което кара много хора да избягват този вид транспорт. Това съм го пропуснала, но който е писал тази статийка, не гледа много много явно... Има директен влак през Карлово/Казанлък, който стига за по-малко от 7 часа (6:46 по разписание) 🤣 Беше временно спрян поради лудницата около Пловдивската гара, но си върви отново, вече от Филипово. Ползвах го август месец. 1 Връзка към коментар
Patrick K Публикувано: 28 септември Сподели Публикувано: 28 септември На 26.09.2024 г. в 19:33, searus каза: Това съм го пропуснала, но който е писал тази статийка, не гледа много много явно... Има директен влак през Карлово/Казанлък, който стига за по-малко от 7 часа (6:46 по разписание) 🤣 Беше временно спрян поради лудницата около Пловдивската гара, но си върви отново, вече от Филипово. Ползвах го август месец. Авторът на статията не е в грешка. Явно долното си го пропуснала. Връзка към коментар
searus Публикувано: 28 септември Сподели Публикувано: 28 септември преди 12 минути , Patrick K каза: Авторът на статията не е в грешка. Явно долното си го пропуснала. Единствено твоето допълнение съм пропуснала, тази информация я няма в цитираната статия. А този влак го имаше и преди (пътувала съм с него), дори съм писала за него някъде в темата (не ми се търси в момента). Беше спрян временно, след което го пуснаха до/от Филипово. 1 Връзка към коментар
Patrick K Публикувано: 28 септември Сподели Публикувано: 28 септември преди 8 часа, searus каза: Единствено твоето допълнение съм пропуснала, тази информация я няма в цитираната статия. А този влак го имаше и преди (пътувала съм с него), дори съм писала за него някъде в темата (не ми се търси в момента). Беше спрян временно, след което го пуснаха до/от Филипово. Може би ти е убегнало, че влакът преди е пътувал до Горна Оряховица, а от тогава вече до Русе, така се премахва прекачването, иначе нямаше да го пишат като новина. 1 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 29 септември Сподели Публикувано: 29 септември На 26.09.2024 г. в 19:33, searus каза: Това съм го пропуснала, но който е писал тази статийка, не гледа много много явно... Има директен влак през Карлово/Казанлък, който стига за по-малко от 7 часа (6:46 по разписание) 🤣 Беше временно спрян поради лудницата около Пловдивската гара, но си върви отново, вече от Филипово. Ползвах го август месец. Това е като вица, че Б-я е по-голяма от Китай.... Влакът от София до Варна пътува за 7 часа, ей колко е голяма тази Б-я, та то тя да не е по-голяма от Китай 😃 И сега е същото за 7 часа от Пловдив до Русе 😃 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега