Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

На 5.02.2022 г. в 23:39, FlyTraveler каза:


Аз по принцип си харесвам Dash-овете, 6-ците и 7-ците (на последния не съм летял), освен 8-ците. Повече ми харесва формата им, отвътре как изглеждат... Канада не ми е чужда държава също...

Не мога да си спомня дали на YUL или на YYZ имаше огромна база на Dash, която се вижда при рулиране, но наистина беше впечатляващо...

Връзка към коментар
преди 4 часа, Duke каза:

Не мога да си спомня дали на YUL или на YYZ имаше огромна база на Dash, която се вижда при рулиране, но наистина беше впечатляващо...


И двете споменати летища се ползват за бази на някои производствени мощности на Bombardier (на сегашното YUL, което се намира в Дорвал е HQ на компанията и се ползва за някои модели, бившето YUL в Мирабел, понастоящем YMX, пък се ползва за други модели), YYZ за трети модели. Всички тези са, обаче, за произведени от Bombardier джетове, предимно частни. 

Витловите Dash 8-ци, за които става дума, ги има по всички канадски летища, ползват ги регионалните подразделения на Air Canada - доста имаха Air Nova (която преди около 20 години влезе в регионалните на Air Canada). Air Ontario, Air BC и още няколко ги ползваха много също. Тях пък ги обединиха в Jazz, които също са на Air Canada. Логично е да си ги виждал в най-големи количества на YUL и YYZ, защото са най-големите летища в страната, а и е най-вероятно да си кацал/ излитал от там, но се виждат редовно и на YOW, YVR, както и на по-малките.

Летището където кацат ако не единствено, то предимно Dash-8-ци, е това в центъра на Торонто - YTZ, което се намира на остров в езерото Онтарио. Вижда се чудесно от CN кулата. Обслужва се от Porter Airlines, които оперират само Dash-8.

Съвем отделна бира са реактивните пътнически (не частни джетове) самолети на Bombardier - CRJ и CS сериите. Последните ги преименуваха на Airbus 220. 
 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имах предвид ремонтна база, а не самолетен флот. Иначе, поне един час прекарах в кулата CN, наблюдавайки кацащите на градското летище самолети. Много красиво снижават над езерото...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Малко от последните дни. Голяма мъка е последния месец - два. Нищо интересно, да не говорим, че масово се анулираха полети за периода януари - края на март.

 

Icelandair с невероятната специална ливерия. Мисля и първо посещение в София на авиокомпанията. Рейкявик - Дубай със спирка за гориво в София.

21.jpg.d079515c685068446aed7af6d98c1adb.jpg

 

22.jpg.4e9c574ca794dec8a22a809be76ca86e.jpg

 

C17 на UAE.

23.jpg.5f3c17a13631320ce9b49ecbb7aa1852.jpg

 

Може би нова придобивка за бг компания или просто за да излезе по - евтино облужването машината е с бг регистрация.

20.jpg.eda26967f56879505e0b92ccf14f206e.jpg

 

 Embraer 505 Phenom

24.jpg.c592b1f073eeb17d7565b4d0d1aae017.jpg

 

И една малка перка с go around.

25.jpg.a5fef75ee4443bcf736c70489b9f3cf0.jpg

  • Харесвам 20
  • Браво 2
Връзка към коментар

Не знам дали на някого би му било интересно, но в момента леко повява из Обединеното кралство, а един ентусиаст седи на Хийтроу и снима самолетчетата:

 

 

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Преди малко прелетя над мен самолет на United Nations и кацна на летище София. Времето е гадно, пръска снежец и не става за снимки.

Трафикът наоколо е интензивен и интересен напоследък 😕

IMG_20220227_121100.jpg

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

 

Anadolu Jet  на летище Сабиха Гьокчен (SAW):

 

IMG_2017.jpg

 

Egypt air на летище Шарм ел шеих (SSH):

IMG_2272.jpg

 

Отново на домашното летище на Пегасус:

IMG_2285.jpg

 

----

За мен беше ново да разбера коя е Сабиха Гьокчен:

saw.jpg

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Малко спотинг от летището в Кейп Таун, Ю. Африка. Снимал съм от Bidvest Premier Lounge, Domestic Terminal докато чаках полета на Airlink до Йоханесбург. 13 май, 2022 г.

Виждат се някакъв 737 NG на местната British Airways, 350 и 777 на Qatar Airways, 320 на Global Aviation (чисто бях), 737-400 на Fly Safair, 777 на Emirates. Останалите са далеч.
 

DSC05759_DxO.jpg

 

DSC05761_DxO.jpg

 

DSC05764_DxO.jpg

 

DSC05765_DxO.jpg

 

DSC05766_DxO.jpg

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

 

Летището в Маун, Ботсвана. Снимал съм от Mack Air Cessna 208 при рулиране за излитане. Септември, 2021 г. 

Learjet 45 и Gulfstream G550, отзад каца някакъв Cessna 208:
 

750_0818_DxO.jpg


Друг Mack Air Cessna 208 Grand Caravan и вдясно от него произведения в Австралия GippsAero GA-8 Airvan:
 

750_0820_DxO.jpg

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар

Няма ли някой спотаджия, който да е хванал излитането на двата руски самолета от летище София снощи, че ми се иска отново да се насладя на прекрасната гледка?

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 4.07.2022 г. в 15:23, Duke каза:

Няма ли някой спотаджия, който да е хванал излитането на двата руски самолета от летище София снощи, че ми се иска отново да се насладя на прекрасната гледка?

Пускам една снимка на Ил 96, но от кацането, Ту 214 все още не съм го обработил. Идните дни се надявам да го сторя и ще го кача.

 

49.jpg.82acb9f83b4e8ec63a0a0c9d42d5f528.jpg

  • Харесвам 16
  • Браво 3
Връзка към коментар

 

Air Tanzania Bombardier DHC-8 Q-400 след полет от Дар ес Салаам и Freedom Airline Express A320 на международното летище Джомо Кенията в Найроби, Кения. Януари, 2022 г.
 

DSC03851_DxO.jpg

 

DSC03852_DxO.jpg

 

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 17 часа, randi каза:

Пускам една снимка на Ил 96, но от кацането, Ту 214 все още не съм го обработил. Идните дни се надявам да го сторя и ще го кача.

Благодаря! Ясно, че забраната за прелитане през въздушното пространство на ЕС беше вдигната конкретно заради евакуационния характер на двата полета, но ми е интересно как се е процедирало с принципната забрана за обслужване на този тип самолети на европейски летища, защото имам чувството, че подобна забрана съществува още преди войната в Украйна... 

Връзка към коментар

За Ту214 и Ил 96 няма забрана до колкото знам. За по-старите модели ( Ту154. Т134, Ил 86 Ил76 Ил 62 ) има забрана за комерсиално ползване  или много високи такси за шумово замърсяване. Забраната е от 2002 година.

За правителствени самолети не се отнася.

Връзка към коментар
преди 16 часа, Duke каза:

принципната забрана за обслужване на този тип самолети

Това са полети със специално разрешение и статут, който включва земното и навигационно обслужване , разрешения, и т.н. 

Връзка към коментар
На 6.07.2022 г. в 12:16, Duke каза:

Ясно, че забраната за прелитане през въздушното пространство на ЕС беше вдигната конкретно заради евакуационния характер на двата полета

Не бе вдигната. Машините прелетяха по трасето от Москва до Сочи, след това южната част на Черно море и навлезнаха над България откъм Варна. Чакай, че кой да мисли, че България е в ЕС. 😄 😄 😄 Като цяло само в страната на кацане пада забраната. След идването в София имаше подобен полет до Базел, доста си полетяха от Москва.

 

292379419_5393627694009943_7451099949997361891_n.jpg.b6b17709d32c431c9e27764aad9f4556.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.