Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

преди 3 часа, cck каза:

 

IMG_6215.jpg

 

Рядка птичка (Mitsubishi CRJ-1000) на Иберия:

IMG_6217.jpg


Тези CRJ-1000 са произведени всичките в заводите Бомардиер в Мирабел (бившето YUL - основното международно летище на Монреал), Канада. Просто Мицубиши поема CRJ програмата през 2020 година, но не произвеждат и не продават никакви нови самолети. Единствено произвеждат части за различните оператори, които използват вече доставените CRJ-700/ CRJ-900/ CRJ-1000. Авиокомпанията на снимката е Air Nostrum - дъщерна на Иберия за регионални полети. На сайта на Иберия модела го дават като част от флотилията на Air Nostrum, като никъде не го листват като Мицубиши, ами си е просто CRJ (Canadair Regional Jet) -1000.  

Просто малко разяснения относно самолета и оператора. 🙂 

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , FlyTraveler каза:


Тези CRJ-1000 са произведени всичките в заводите Бомардиер в Мирабел (бившето YUL - основното международно летище на Монреал), Канада. Просто Мицубиши поема CRJ програмата през 2020 година, но не произвеждат и не продават никакви нови самолети. Единствено произвеждат части за различните оператори, които използват вече доставените CRJ-700/ CRJ-900/ CRJ-1000. Авиокомпанията на снимката е Air Nostrum - дъщерна на Иберия за регионални полети. На сайта на Иберия модела го дават като част от флотилията на Air Nostrum, като никъде не го листват като Мицубиши, ами си е просто CRJ (Canadair Regional Jet) -1000.  

Просто малко разяснения относно самолета и оператора. 🙂 

 Мицубиши май прекратиха изцяло програмата.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Попаднаха ми три древни снимки от края на 90-те, които съм правил из Аляска.

Eurocopter AS350BA Ecureuil в Скагуей:
 

19264726_10211320630185467_6234094724892979090_o.jpg


Twin Otter-че (DHC-6), не си спомням дали беше около Скагуей или Джуно:
 

19577100_10211345882176751_1813734679193643682_o.jpg


de Havilland Canada DHC-2 Beaver (и аз като притурка пред него, не намерих само на самолета):
 

19095271_10211290562393791_8001519993773825214_o.jpg

 

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ех, все забравям да пусна снимки от парада 🙂

 

 

Ми-17 с българския флаг:

 

P5060173-Enhanced-NR.jpg.bee3a8f84ba2e05a272473786ede155d.jpg

 

 

Страховитият Ми-24

 

P5060181-Enhanced-NR.jpg.010f136fb2c4a222970493118e7bdd9f.jpg

 

 

Двойка Спартани

 

P5060188-Enhanced-NR.jpg.79c885b5d7d935e99e2e953796ee8868.jpg

 

 

Наскоро реновираните Су-25

 

P5060195-Enhanced-NR.jpg.220facfccd7ec82f47b84f6b62f639f3.jpg

 

 

Тройка Миг-29, чието преминаване над Ларгото беше ... запомнящо се

 

P5060197-Enhanced-NR.jpg.5be2394df0b111281883a840581eacbe.jpg

  • Харесвам 11
  • Шок 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, Брани каза:

снимки от парада

Целото ВВС на републиката се изниза на т.н. парад. Едно време толкова техника се изкарваше на старта само за резерв за редовни полети. Ама от армия, съставена предимно от паркетни, парадни и охранителни войски какво друго да очакваш.   

  • Харесвам 6
Връзка към коментар


Януари 2022 г. пистата на национален парк Микуми, Танзания. Тук традиционно кацаха само едномоторни самолети за да свалят и приберат пътници, нощуващи в лоджи в парка, като обикновено беше междина спирка между Дар ес Салаам/ Занзибар и парковете Руаха/ Ниерере (бивш резерват Селу). Аз така видях Микуми за пръв път при едно междинно кацане през 201 година. Сега обаче Unity Air Zanzibar са започнали да превозват много по-масово плажуващи от Занзибар с по-големи двумоторни самолети за еднодневно сафари без преспиване, което осигурява "приятни" тълпи" от day-trippers.

Unity Air Zanzibar Embraer EMB-120ER на пистата в Микуми:
 

750_4401_DxO.jpg

 

750_4402_DxO.jpg

 

750_4412_DxO.jpg


Един при кацане:
 

750_4300_DxO.jpg
 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

В момента съм в Гранада и сутринта имаше прелитания на военни самолети. По телевизията казаха, (да, ние сме полиглоти и разбираме много езици освен английския!) че тренирали за техния Гергьовден:

 

IMG_1974.jpeg.4517db49f0ca67d1bc6791604aa18c5a.jpegIMG_1797.jpeg.3bf78479fc7c27493f0dc161535b2164.jpegIMG_1799.jpeg.7658b8b53598f484b333cd6650d8c005.jpeg

 

Домързя ме да слагам зуум обектива, иначе снимките щяха да са още по-велики.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...


Precision Air ATR-72 на летището в Занзибар. Октомври, 2014. Снимал съм от Safari Air Link Cessna 208 след полет от парковете Руаха, Микуми и от плажната лоджа Рас Кутани. От времената, когато до там летеше само една голяма авиокомпания - Emirates.

 

11406186_10205467162652437_52024837689211953_o.jpg

 

11270360_10205467163492458_2773982768683098763_o.jpg

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 4.06.2023 г. в 21:39, Zaro каза:

Кои са добрите места за зяпане на самолети, или както е по старобългарски, спотърстване? В източна посока е Кривински път. Други места?

От пътя пеш покрай оградата, докъдето прецениш, че ти е удобно. Пишат, че от спирката на метрото също покрай оградата се стига до удобна позиция (не съм пробвал, не намерих откъде да хвана пътеката). Два пъти съм спотвал в София с не лоши резултати. Във Варна е малко по-лесно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Оказва се, че при разходката ми до Хималаите в Непал през последните октомври/ноември пред обектива ми се е мернала само една машина, или само за толкова съм имала настроение..

При това беше в София, при излитането за Дубай - на BA Better World. 

BetterWorld.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 8.03.2021 г. в 20:29, randi каза:

 

А300, който идва всеки вторник да разтоварва хартия за печатане на пари и съответно да товари готовата продукция.

Новина за мен е, че у нас се печатат пари, явно късно живея 😉

Преди парите идваха от немско нощем или преди изгрев слънце, а зам. предс. на БНБ ходеше да посреща товара; жена му ми казваше кога Дъртото е дежурен на летището..

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Малко от FRA

Не ме питайте за видове машини и модели, общата ми или специална култура още не стига до там, но скоро, обещавам :sun_bespectacled:

 

 

signal-2022-07-31-185226_003.jpeg

 

signal-2022-07-31-185302_002.jpeg

 

signal-2022-07-31-185302_004.jpeg

 

signal-2022-07-31-185302_003.jpeg

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Насъбрал съм малко снимки от последните месеци и пускам всичко. Всички са от София без последната, която е от Лисабон.

 

А340 - 642ACJ, правителствена делегация от Баку.

64.jpg.8e0fdf6d1ffec69bd1e0febf7cd4a7e2.jpg

 

65.jpg.abb4df2d1e84ef838afd651b2af64e6b.jpg

 

Няколко броя 747 - 400.

61.jpg.18592563173495adcdaded7ce6111416.jpg

 

62.jpg.d1359481f310edff1f62a8406a6e9239.jpg

 

1117977236_.jpg.cb641e09b1e164b097a133d1219d93a1.jpg

 

2138328270_1.jpg.4a78b60b0efaa52417ccc236e577c934.jpg

 

1199945680_.jpg.e5056832f43a389148744b5c82ae7169.jpg

 

Една много рядка птица пристигаща от Австралия на път за САЩ. Боинг 717 на Qantas.

63.jpg.3bd3d9290d5a6606621d865f6a2081fd.jpg

 

Ан 26

67.jpg.eb50ead351da746805079c5941a6a828.jpg

 

Апачи

apache1.jpg.9b96749a7dfc298b7d3673d0bb760b63.jpg

 

Блек Хоук

black1.jpg.713b2e50e6c5500a7aeff23eb7a4315c.jpg

 

И един 777 - 300ER по залез на Лисабон

70.jpg.0beb9416fcd1a929b6f8541d2d3f453c.jpg

 

 

  • Харесвам 13
  • Браво 5
Връзка към коментар
преди 8 часа, randi каза:

Насъбрал съм малко снимки от последните месеци и пускам всичко.

Стана ми любопитно, как става затоварването на 747 в София? Или просто не пускат втори ръкав към горното ниво? Не съм виждал затоварване на широкофюзелажни в София и ми стана интересно как е организирано...

Връзка към коментар
преди 37 минути , Duke каза:

стана интересно как е организирано...

По принцип 747 карго вариант е с механизъм за вдигане на носа ( както Руслан, Мрия). ако има горна палуба е много лесно да се спусне ( вдигне) една рампа и по нея да се извършват всякакви товаро-разтоварни работи. Лично не съм виждал такава конфигурация. Та лекинко взех да се питам 747F с две палуби ли е?   

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , дядо Пепи каза:

По принцип 747 карго вариант е с механизъм за вдигане на носа ( както Руслан, Мрия). ако има горна палуба е много лесно да се спусне ( вдигне) една рампа и по нея да се извършват всякакви товаро-разтоварни работи. Лично не съм виждал такава конфигурация. Та лекинко взех да се питам 747F с две палуби ли е?   

Аз имам предвид пътнически вариант...

Връзка към коментар
преди 2 часа, Duke каза:

Аз имам предвид пътнически вариант...


Аз никъде не съм виждал да се пуска отделен ръкав към горното ниво на 747 специално (а съм летял доста с него, включително и горе). Има си вътрешна стълба по която се качват и слизат пътниците, те не са много. На А380 май ни качваха на горното ниво, там е по цялото протежение на самолета и са доста пътници.
 

преди 2 часа, Климент каза:

Не знам да са кацали  пътнически 747 в София.

Има такива които превозват американски военни, но те определено не минават през пътническия терминал


До Варна преди редовно летеше един руски 747 чартър и тъй като няма ръкави на летището, директно с външни стълби ги сваляха/ качваха пътниците (до долното ниво, разбира се). 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.