Прескочи до съдържание

За спотери


Jindo

Препоръчани мнения

преди 2 часа, FlyTraveler каза:

Аз никъде не съм виждал да се пуска отделен ръкав към горното ниво на 747 специално (а съм летял доста с него, включително и горе). Има си вътрешна стълба по която се качват и слизат пътниците, те не са много. На А380 май ни качваха на горното ниво, там е по цялото протежение на самолета и са доста пътници.

Мисля, че съм виждал на FRA или MUC отделен ръкав за горното ниво на 747. Иначе за А380 е ясно, че има...

 

Въобще се замислих дали ръкавите на SOF позволяват затоварване на широкофюзелажни дори от рода на A330, A340, B787, които предполагат поне два ръкава, като първият от тях е обикновено след бизнес салона и практически изисква повече място за позициониране на самолета...

Връзка към коментар

Най-вероятно в София няма по два ръкава, но не е никакъв проблем да се товари В787 или А330 през един ръкав... 

Със сигурност и А380 става, макар и много бавно.

Не всички летища са Лондон или Франкфурт, пък като гледам как са се изтрепали да летят с големи самолети до София...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 20.06.2023 г. в 9:42, Duke каза:

Аз имам предвид пътнически вариант...

На стълби става обслужването за военните полети. 

 

На 20.06.2023 г. в 9:48, Климент каза:

Не знам да са кацали  пътнически 747 в София.

Има такива които превозват американски военни, но те определено не минават през пътническия терминал

Ел Ал са идвали със 747 - 400 и то с една единствена празна седалка в бизнес класата, но нямам спомен, как обслужиха машината. Между другото някой път войниците слизат от самолета по тия военните полети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...


Unity Air Zanzibar Embraer EMB 120ER Brasilia и Cessna 208 Grand Caravan на Safari Air Link (на втората снимка) на пистата Мтемере в национален парк Ниерере (бивш резерват Селу), Танзания.
 

750_5496_DxO.jpg

 

750_5497_DxO.jpg

 

  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към коментар

Не е точно спотърстване и качеството на снимката е лошо, но обстоятелствата бяха такива. Тази е от лятото-есента на 1993 г. - Чешнегирово. Моя милост вече беше старо куче в казармата. Водехме полети на смени с радиолокационните станции, а в свободната смяна снимахме. Един ден един лейтенант ни видя и попита - "Какво правите, снимате ли се? Му хубаво." и си продължи. На снимката е МиГ-23, спарка, т.е. екипаж от двама.

Там някъде ми се запали интересът към самолетите, а най-хубаво беше вечер, когато приключваха полетите и влизаха в 20-километровия радиус около летището и ги поемаха други. Тогава излизах от станцията и ги гледах как се нареждат на опашка и кацат един по един. Усещането да гледаш самолети от 10-20-30 метра (даже веднъж бяхме заспали до рульожката по време на почивка - толкова бях свикнал с този шум) е наистина уникално.

 

20230701_164625.jpg.9c8db4756119152bf2c4a5cda50877a4.jpg

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар

Продължавам с по-необичайния спотинг на самолети и хеликоптери по писти в национални паркове и резервати в Африка. Пистата Серонера в централната част на Серенгети, Танзания.

Тя е с малко повече човекопоток от повечето и леко даже прилича на летище. Има си чакалня:
 

DSC00741_DxO.jpg


Пожарен комион даже:
 

DSC00743_DxO.jpg


Нещо като бар:
 

DSC00745_DxO.jpg


И спотинга, все пак - Cessna 208 на Coastal Aviation и Beechcraft BE 350 King Air не знам на коя а/к:
 

DSC00749_DxO.jpg

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

🏳️‍🌈  Lovehansa

 

Признавам - зачудих се, като видях машината с полет на Lufthansa от Рейкявик за Франкфурт. Първата ми асоциация, разбира се, предубедена: Рекламен, респ. маркетингов, трик на LH предвид влошения й имидж..

 

На борда на Аirbus A320neo не ми остана време да поразпитам. Чудех се с какво да се заплесвам, докато съседката ми, красива млада угандийка, от 6 г. стюардеса в PLAY, Исландия, си почиваше. В останалото време не й беше трудно да ме убеди да включа в пътешественическите си планове и Уганда, та може би да я вместя догодина, ако се намери пролука.

 

Като се прибрах, намерих това: https://www.lufthansagroup.com/en/newsroom/releases/finance/lufthansa-takes-off-as-lovehansa.html

 

 

Преди да се възкача на борда

 

IMG_0850.JPG

 

 

Идейно сърчице имаше и върху крилото на Airbus A320neo, изпълняващ рейса.

 

IMG_0852.JPG

 

 

Тук още преди качване на борда поисках да разгледам екипажа.

 

IMG_0848.JPG

 

 

 🌈  💜 ме съпътстваше до FRA. 

 

IMG_0855.JPG

 

 

IMG_0937.JPG

 

 

IMG_0974.JPG

 

 

Нямаше как на слизане да не надникна в пилотската кабина, любезно ме покниха и двамата капитани. Май заради снимките ми превключиха и осветлението.. Бяха щастливи, че се прибират у дома.

 

IMG_0977.JPG

 

 

IMG_0978.JPG

 

 

🏳️‍🌈  🌈   Толерантността и непредубедеността, особено търпимостта към Различното, е хубаво нещо. Като да ни е дадена от Вселената. - От седмица имам възможност да се убедя какъв пример за взаимна търпимост и зачитане на нас, хората, дават ... животните, в случая моите питомци 🐕‍🦺 и 🐈, които изведнъж от 1 станаха 2.. Не, не са с различна сексуална ориентация, само принадлежат към различни животински видове и пол. 

 

 

 

 

Моят Джулай продължи ослепителен няколко часа, почти до FRA.

 

IMG_0947.JPG

 

 

 

-----------------------------------------------

"Едно от най-важните човешки права е правото да бъдеш крив", Волтер

 

Редактирано от Anna Kalinovska
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Истанбул (IST). С телефон през доста мръсните стъкла на терминала.

Mahan Air A340-313:
 

IMG_20230914_092814_DxO.jpg


IndiGo 777-300ER:
 

IMG_20230914_092824_DxO.jpg


AnadoluJet 737 8 MAX. На заден план пред него се вижда А320 на Turkish, а зад него някакъв А310, най-вероятно карго (много лошо се вижда, познавам го по контура):
 

IMG_20230914_093317_DxO.jpg

 

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Малко спотинг от летището в Маун, Ботсвана. 30.08.2023 г.

Kalahari Air Services Beechcraft King Air 200:
 

750_8112_DxO-1.jpg


Delta Sky Cessna 206 и Safari Air Cessna Caravan-208B:
 

750_8116_DxO-1.jpg


Delta Air Gippsland GA-8 Airvan:
 

750_8121_DxO.jpg

 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар

И двете летища в Найроби (Кенията и Уилсън) са златни мини за спотери, които търсят малко обичайни и класически самолети, които вече не летят по така наречените "цивилизовани" части на света.

Един зад друг цели 3 поколения авиолайнери: China Eastern 787, De Havilland Canada DHC-8 и Safe Air Boeing 727-251(Adv), летял съм и на трите модела:
 

IMG_20230806_104626_DxO.jpg

 

IMG_20230806_104739_DxO.jpg

 

И още по-отзад, вече в авио-моргата - Lockheed 1011 TriStar и доколкото мога да определя - Fokker 100 (и на тези два модела съм летял). Не мога да повярвам, че изобщо се разпознават при толкова голямо приближаване с телефон:

 

IMG_20230806_111637_DxO.jpg

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Пак на летище Кенията в Найроби.

А330-300 на Turkish след полет от Истанбул:
 

IMG_20230806_031737.jpg


De Havilland Canada DHC-8-402 на Jambojet и  Embraer E190AR на Kenya Airways (снимката съм я правил от салона на Turkish):
 

IMG_20230806_094519_DxO.jpg


CRJ-900 на Uganda Airlines и някакъв Embraer ERJ-140:
 

IMG_20230806_094610_DxO.jpg

 

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Маун, Ботсвана. 30.08.2023 г.

Някакъв южноафрикански Piper PA-32R-300 Cherokee Lance:
 

750_8123_DxO.jpg


Delta Air Gibbsland GA8 Airvan в който се качихме няколко минути по-късно:
 

750_8124_DxO.jpg

 

750_8127_DxO.jpg


Mack Air Cessna 208B Grand Caravan EX (последна генерация - с 4 лопати на витлото):
 

750_8130_DxO.jpg
 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.