Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

48 minutes ago, Alexander said:

За сега 7 часа закъснява полета от Мадрид към София, а има полет и на обратно.

Очаквам канселирани полети, този път е А319. 

Честито на спечелилите компенсация по 261/2004.

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 14 часа, tch каза:

Дали им излиза по-евтино да плащат компенасации от колкото да наемат още един самолет?

А дали там има кой изобщо да направи този бизнес анализ...😃

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 17 часа, akair каза:

Честито на спечелилите компенсация по 261/2004.

Днес полетът от Мадрид също закъснява много, ама аз го чакам тоя полет от Мадрид, за да летя после към Москва със същия самолет. На летището никой никаква информация не ти дава, това ми е от един познат, който работи там...

Дали някой може да провери дали наистина е така... 

Засега са ни дали час на излитане за Шереметьево в 20 ч, а уж според последната промяна от оня ден трябваше да литнем в 17.35 ч. До онзи ден си знаехме за 15.25 ч. 

Кога биха ни дали храна и напитки или ваучер ли?... И имаме ли някакво правно основание по Директива 261 за компенсации, при условие, че дестинацията е извън ЕС, че ни правят промяна в рамките на по-малко от 14 дни преди полета... И реално закъснението става много повече от три часа спрямо предното разписание...

А, появи се служител на суиспорт.

Според тях преди малко е ъзлетял от Мадрид. Което значи, че е абсурд да излетим в 20 ч, по-скоро го виждаю в 21.30 ч.

Връзка към коментар

При повече от 2 часа закъснение имате право на храна. А за компенсациите няма значение дестинацията, защото компанията е регистрирана в ЕС.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

При над 3 часа забавяне на пристигането са длъжни да се погрижат за пасажерите - да раздадат храна и вода и/или ваучери

Имат правно основание по Регламент 261/2004, защото пътуването стартира от летище в ЕС и е по редовен търговски полет (директивата няма тежестта на регламент; документът, на който се базират компенсациите, е регламент - най-обързващия документ, който ЕП и Съвета издават)

image.png.17be68ca0a438cf5430fb17f322211cd.png

 

Надали ще кацне пред 8:30. На сайта на летището в София го очакват в 8:55. Надали ще излетят в 8. Каквито и магьосници да са от наземния оператор, под 30 минути няма как да го заъвртят (turn around time) - това е достатъчно голям самолет с достатъчно пасажери. Реално TAT ще е по-скоро между 40-45 и 60 минути.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@master_of_germs, няма как да излетите в 20, като се очаква да кацне в 20:25, а по план е трябвало да кацне в 16:40. Оптимистично ми се вижда един час да подготвят самолетът за полета до Москва. По-реалистично е към 21:30 - 22:00.

 

Аз два пъти съм вземала компенсации от тях, и двата пъти за полет София - Бургас. Първият път имаха над 4 часа закъснение, на следващата година го докараха точно до 7 часа, а миналата година ни държаха един час натоварени в самолета, после ни свалиха, защото имало проблем с единия двигател, после час никой не се появи да каже какво и как и тогава им теглих една.... Отказах се от полета и се прибрах с автобус за 5 часа. Тази година пак бях с автобуса и като чета тук, май не съм сгрешила.

 

153390975_ScreenShot2019-07-14at5_59_56PM.png.0a024a2ed6ccc71ec451d756adb49ddc.png

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря ви! Те моментално го промениха на 21.10 ч след като пред всички натъртих, че няма как да пристигне от Мадрид.

Сандвичи и вода раздадоха след няколко минути. Към swissport забележки нямам. 

Връзка към коментар
преди 10 минути , master_of_germs каза:

Към swissport забележки нямам. 

Какво вземане-даване имаш с тях, те правят наземното обслужване? Иначе Swissport България пак (отчасти) е тяхна фирма 😉 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , Мари Николова каза:

@master_of_germs,поискайте документ за причината за закъснението от гишето на БГ ер на летището.Това ще помогне за компенсацията.

Те пък като издадат

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Самолет на българска авиокомпания закъсня с повече от три часа на летище в Тел Авив

http://www.moreto.net/novini.php?n=400891

Руски туристите са прекарали цялата нощ на еръпорта в Бургас

http://www.moreto.net/novini.php?n=400910

Връзка към коментар
преди 3 минути , tch каза:

Те пък като издадат

А издават.На мен този документ ми помогна,чрез Аероиск да получа об-е 4 години след полета.Аз отдавна го бях отписала.В документа пишеше забавяне на летище в Турция някъде беше,а в кореспонденцията по-късно се опитаха да се измъкнат с техн.проблем открит на летището в София.Стигна се и до дело и Аероиск се справиха блестящо.С една дума,всеки документ е важен:)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 8 минути , Мари Николова каза:

а в кореспонденцията по-късно се опитаха да се измъкнат с техн.проблем открит на летището в София.Стигна се и до дело и Аероиск се справиха блестящо.С една дума,всеки документ е важен:)

Най-важна е бордната карта и без такъв документ Аероиск са ми изплащали 280евро (400*0,7) за иск заведен 3-4 години след полета. Но ако го имаш тогава почти отпада нуждата от посредник.

 

Освен това техн. проблем (с много малки изключения като удар от птица или светкавица) не е достатъчен, за да ти откажат обезщетение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , tch каза:

Е, на гейта най-късно може да се появи някой 

 

преди 8 минути , master_of_germs каза:

То щото пък в неделя вечер изобщо има някой представител на България ер на летището 😕

 

Документ са ми издавали от гишето/офис на БГ ер на Т2, намиращ се между двата входа на зона ,,Заминаващи".

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , akair каза:

длъжни са

И ако не го направят да не би да има последствия 😉 Те са длъжни и в макс. 6 седмичен срок да ти отговорят на иска, но често не го правят

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, tch said:

И ако не го направят да не би да има последствия 😉 Те са длъжни и в макс. 6 седмичен срок да ти отговорят на иска, но често не го правят

ти оплака ли се някъде, ако си недоволен от времето до  отговорите?

Връзка към коментар
преди 8 часа, akair каза:

ти оплака ли се някъде, ако си недоволен от времето до  отговорите?

Решението не е да се оплакваме, когато някой не си върши работата, а всеки да си върши работата. Проблемът ни е, че имаме правила, които не се спазват и държава, която е абдикирала от всичко и всички. 

 

На въпроса ти: няма на кого да се оплачеш. Ако се обърнеш към ГВА, които са (нещо като) регулаторен орган за АК, те просто ще напомнят на авиокомпанията за задълженията й и дотам. 

Връзка към коментар
преди 11 часа, master_of_germs каза:

Най-сетне... Снимка от ръкав номер седем, някой вече е казал всичко по случая с три букви. Влизаме в самолета...

IMG_20190714_215634.jpg.afd4835d728344db0372318ae6ee8e21.jpg

 

Дори и на гейта мямаше човек на бг ер...

 

 

 

Честито!  ДНешните сутрешни  трупат закъснения.733 мода. FB8751 Olbia през Prague  😮

       

 

Преди 1 час, Jenbel каза:

Решението не е да се оплакваме, когато някой не си върши работата, а всеки да си върши работата. Проблемът ни е, че имаме правила, които не се спазват и държава, която е абдикирала от всичко и всички.  

 

На въпроса ти: няма на кого да се оплачеш. Ако се обърнеш към ГВА, които са (нещо като) регулаторен орган за АК, те просто ще напомнят на авиокомпанията за задълженията й и дотам. 

 

Някое министро ще нареди проверка. :sarcastic:https://www.mtitc.government.bg/bg/category/1/proverkata-na-bulgariya-er-shte-priklyuchi-do-kraya-na-sledvashtata-sedmica

  • Смея се 1
Връзка към коментар
34 minutes ago, Jenbel said:

Решението не е да се оплакваме, когато някой не си върши работата, а всеки да си върши работата. Проблемът ни е, че имаме правила, които не се спазват и държава, която е абдикирала от всичко и всички. 

 

На въпроса ти: няма на кого да се оплачеш. Ако се обърнеш към ГВА, които са (нещо като) регулаторен орган за АК, те просто ще напомнят на авиокомпанията за задълженията й и дотам. 

С риск дискусията да се отплесне... Не е случайно, че има заложени контролни механизми - точно защото разбирането, че всичко винаги ще върви според правилата и очакванията, не е реалистично. И за протокола - ако мислиш, че LBA (Luftfahrt-Bundesam - немският еквивалент на ГВА) работи по-добре за подобни казуси, може да си в заблуждение. Реално служителите на ГВА няма как да знаят какво става с пътниците, ако нямат формални оплаквания. Не им е работа нито да гледат статистика, нито да обикалят летището и да издирват недовлни пътници.  😉 Мога да те уверя, че в малкото случаи, в които съм стигал до ГВА в качеството им на NEB, винаги съм постигал целите си.

Ако сметнеш, че не си доволен от работата на ГВА, винаги има следващо ниво на оплакване - в някое НПО или в приемната на депутат от твоя избирателен район -все пак НС контролира работата на правителството, което пък е принципал на ГВА, или в приемната на някоя извънпарламентарна партия. Ако и това не постигне твоите очаквания, можеш да се оплачеш в ЕПЦ или в офиса на комисаря по транспорт. За пропусналите го - на влизане в ЕС, ЕК имаше съмнения относно работата на ГВА и частично изключи българската авиация от единния авиационен пазар - убеден съм, че в ГВА още го помнят и не биха дали поводи за нещо подобно да се повтори. Ето информация от 2006:

image.png.fbf7c4ebdc1307053a0969d9d0ecdbc6.png

Не беше толкова отдавна и времето, когато по телевизиите разнасяха летището в София точно заради родния превозвач и натрупаните задължения.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.