Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 14 часа, yordanov каза:

Днес на помощ е дошъл 737-300 LZ-LVK на ALK Airlines. В момента изпълнява полета за Амстердам.

...плюс още две МД-та на ALK мернах днес по редовните полети на БГ ер + LZ-BOO (737-300), който се прибра от Солун/Ellinair и веднага замина по редовен полет към Варна.

Вчера сутринта се е случила случка на LZ-FBA и от тогава чака поправка @SOF.

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Един малко глупав въпрос, който най-вероятно все някой е задавал във форума, но аз не съм виждал или не си спомням да съм виждал коментар.

Как се определя официално времето за пристигане на определен полет на някакво летище? Времето, в което колесника опре в пистата ли?  Времето, в което отворят вратите на самолета ли? Времето, в което се влезе в терминала ли (ако примерно няма ръкав и извозването от самолета до терминала е с автобус)?  Замислих се за това като четох, че някакъв полет на FB се е спасил от компенсация с 3 минути. Може да минат и повече от 20 минути от първия до третия споменати от мен моменти.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 минути , FlyTraveler каза:

Един малко глупав въпрос, който най-вероятно все някой е задавал във форума, но аз не съм виждал или не си спомням да съм виждал коментар.

Как се определя официално времето за пристигане на определен полет на някакво летище? Времето, в което колесника опре в пистата ли?  Времето, в което отворят вратите на самолета ли? Времето, в което се влезе в терминала ли (ако примерно извозването от самолета до терминала е с автобус)?  Замислих се за това като четох, че някакъв полет на FB се е спасил от компенсация с 3 минути. Може да минат и повече от 20 минути от първия до третия споменати от мен моменти.

По-скоро първото, тъй като само това е в компетенциите на авиокомпанията. Тя няма вина за туткаво наземно обслужване и т.н.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , tch каза:

По-скоро първото, тъй като само това е в компетенциите на авиокомпанията. Тя няма вина за туткаво наземно обслужване и т.н.

И аз така бих предположил, но сигурно си има някакъв официално приет критерий за това, по който се смятат разни искове за обезщетения и пр. Чудя се и дали  наземните служби/ летището носят някаква отговорност при супер туткаво обслужване, нещо от сорта на 40-60 мин. от спирането на самолета на стоянката и влизането на пътниците в терминала?

Връзка към коментар
преди 1 минута , FlyTraveler каза:

И аз така бих предположил, но сигурно си има някакъв официално приет критерий за това, по който се смятат разни искове за обезщетения и пр. Чудя се и дали  наземните служби/ летището носят някаква отговорност при супер туткаво обслужване, нещо от сорта на 40-60 мин. от спирането на самолета на стоянката и влизането на пътниците в терминала?

По-скорo спекулация от моя страна, но все пак. В договора между авиокомпанията и наземното обслужане е записано колко минути трябва да е turn around и какви са последствията ако той не се изпълни. Но наземното обслужване пряко не може да е отговорно за компенсацията.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , FlyTraveler каза:

Един малко глупав въпрос, който най-вероятно все някой е задавал във форума, но аз не съм виждал или не си спомням да съм виждал коментар.

Как се определя официално времето за пристигане на определен полет на някакво летище? Времето, в което колесника опре в пистата ли?  Времето, в което отворят вратите на самолета ли? Времето, в което се влезе в терминала ли (ако примерно няма ръкав и извозването от самолета до терминала е с автобус)?  Замислих се за това като четох, че някакъв полет на FB се е спасил от компенсация с 3 минути. Може да минат и повече от 20 минути от първия до третия споменати от мен моменти.

Отговора е много лесен и логичен 🙂

Времето за продължителността на полета, което е определила а/к е сбора от:

1) отлепяне от гейта +

2) taxi time  до take off and after landing 

3) до спиране на гейта за слизане на пътниците.

 

Общо сбора на всичко това е заложено като време от а/к, което е от особена важност при прикачвания ! Затова и винаги при излизатане навреме, продължителността на полета е винаги по-кратък с едни 15-30 минути от заложеното време.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , stanislavpp каза:

Отговора е много лесен и логичен 🙂

Времето за продължителността на полета, което е определила а/к е сбора от:

1) отлепяне от гейта +

2) taxi time  до take off and after landing 

3) до спиране на гейта за слизане на пътниците.

 

Общо сбора на всичко това е заложено като време от а/к, което е от особена важност при прикачвания ! Затова и винаги при излизатане навреме, продължителността на полета е винаги по-кратък с едни 15-30 минути от заложеното време.

 

Т. е. за официално време на пристигане на полета се брои спирането на самолета на гейта или на стоянката (ако не е на ръкав)?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, tch каза:

По-скоро първото, тъй като само това е в компетенциите на авиокомпанията. Тя няма вина за туткаво наземно обслужване и т.н.

На мен са ми отказвали компенсация, защото примерно липса на свободен гейт не е по вина на авиокомпанията. Аз имах някакви надежди че е възможно да получа компенсация, пък после компанията да си иска парите от наземния оператор, но не

Връзка към коментар
1 hour ago, neuromancer said:

На мен са ми отказвали компенсация, защото примерно липса на свободен гейт не е по вина на авиокомпанията. Аз имах някакви надежди че е възможно да получа компенсация, пък после компанията да си иска парите от наземния оператор, но не

Гейтовете са в контрола на летищния оператор, не на наземния 🙂

 

Връзка към коментар
преди 3 часа, FlyTraveler каза:

Т. е. за официално време на пристигане на полета се брои спирането на самолета на гейта или на стоянката (ако не е на ръкав)?

Точно така , регулацията е от “ wheels brakes off “ до “ wheels brake on” , което е и най-логичното , иначе щеше да има безброй изпуснати връзки . 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 16.07.2019 г. в 6:55, Alexander каза:

Ето вчерашните полети на националното падение от и до летище София. 

.....

Това настина не е нормално! В смисъл - на всяка АК се случват закъснения и/или отменени полети, но при БГеър тва очевидно не са изключения, а преобладаваща тенденция.

 

На 16.07.2019 г. в 6:55, Alexander каза:

 

 

 

Връзка към коментар
преди 34 минути , randi каза:

Touch down е времето на кацане.... В системата на летищата се изписва часа на допиране, а не на отваряне на вратата или други подобни.

И моите наблюдения са такива.Това е и информация,която излиза на екраните.Колибра вече отбелязват много точно,кога е кацнал самолета, независимо дали има закъснение, вероятно взимат информацията от летището.

Връзка към коментар

Здравйте,

 

Утре пътуваме за Прага с BG Air. Бих искал да попитам дали в най-евтиният им билет Economy се включва малък куфар, който е с размерите дадени в сайта.

На размери е ок според сайта им, но все пак искам да съм сигурен, че няма да има проблеми.

С този куфар съм пътувал с Уиз Еър Приорити. Единствено се чудя, защото не е сак.

Връзка към коментар
2 minutes ago, Nikola Shivachev said:

Здравйте,

 

Утре пътуваме за Прага с BG Air. Бих искал да попитам дали в най-евтиният им билет Economy се включва малък куфар, който е с размерите дадени в сайта.

На размери е ок според сайта им, но все пак искам да съм сигурен, че няма да има проблеми.

С този куфар съм пътувал с Уиз Еър Приорити. Единствено се чудя, защото не е сак.

Винаги имаш право на ръчен багаж при тях като освен куфар с колелца с показаните размери имаш право и на допълнителен малък багаж като малка мъжка/дамска чанта или лаптоп чанта, чанта за фотоапарат и т.н.

 

Класа на обслужване

Норма на безплатен багаж

Икономична класа

1 брой ръчен багаж до 10 кг и размери 55х40х23 см (сумарна дължина до 118 см)* и

1 дамска чанта/лаптоп

Връзка към коментар

Днес полет FB981 София до Бургас планиран за 13:30 закъсня с над два часа. Някъде четох че трябва да се вземе документ с причина за закъснението,но от представителите на БГ еър от суиспорт ми отказаха такъв документ и ме посъветваха да подам жалба на техния сайт www.air.bg . Дали подаването на жалба за обезщетение на техния сайт е добра идея или е по-добре да се ползва някоя от фирмите посредници се чудя. И другото е дали този докумен все още е задължителен реквизит при подаване на претенция за изплащане на обезщетение.

Връзка към коментар

С над 2 часа нищо никой няма да компенсира. 3 и нагоре е за компенсация. Освен ако не се ползва приложението (Colibra- писано е за него тук), но регистрацията на полета трябва да е преди него. Те изплащат 30€ за час закъснение. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
18 minutes ago, kiril768 said:

Един вид трябва докато бях на летището да съм подал жалба за полета,който чакам.

За приложението още преди самия полет, без закъснението му. Вижте из темите за приложението или на страницата му. Иначе обезщетение се дължи за над 3 часа закъснение, като се взима предвид кацането (може да излети с 3 часа и 5 минути по- късно, но да кацне с 2 часа и 50 минути по-късно и тогава нищо не се дължи). 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , aleksandrina каза:

За приложението още преди самия полет, без закъснението му. Вижте из темите за приложението или на страницата му. Иначе обезщетение се дължи за над 3 часа закъснение, като се взима предвид кацането (може да излети с 3 часа и 5 минути по- късно, но да кацне с 2 часа и 50 минути по-късно и тогава нищо не се дължи). 

Преди следващия полет ще го проуча това приложение. Благодаря

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Как мога да разбера с коя машина ще летя довечера от Москва за София? Полет FB364.

Във flightradar24 видях, че през последната седмица не е правил повече от половин час закъснение, обаче полетът е изпълняван от различни машини.

В същото време виждам, че  LZ-FBB, с който летяхме преди две седмици, тая сутрин е излетял от Тел Авив за София с над 5 часа закъснение.

За сефте ползвам flightradar, още не съм наясно хич с това какво мога да проверя още там.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.