Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Как пък никой не изкритикува Луфти, Ер франс, ЛОТ, Бритиш, Ники, Alitalia, JetBlue, Azul,United,.... че парите са им стигнали само за ембраери...

Wilks, пак ще напиша, че градивната критика е полезна. Спестяването на критика, когато е заслужена, буди недоумение...

Е, чак пък "само" за Ембраери, те имат по 20 вида... 

Основателя на Azul и JetBlue, David Neeleman е фен на всичко бразилско, че и е роден тук, та затова... Но имат и други самолети, АТР-72 (още по-малки от ембраерите)

Връзка към коментар

Как пък никой не изкритикува Луфти, Ер франс, ЛОТ, Бритиш, Ники, Alitalia, JetBlue, Azul,United,.... че парите са им стигнали само за ембраери....

"само за Ембраери" ?!? Ти сериозно ли си го писал това? Луфт и Бритиш - само Ембраери ?  :lol: Забрави KLM. Добър виц беше това, признавам ти го :)

Иначе отговорът се съдържа във въпроса ти. Колко човека от България летят с JetВlue, Azul, United, и отново пак - колко с ФБ? Че чак и отзиви и критики/похвали да има за другите в този форум. Иначе в други, техни, местни - отвори ги, и видяното едва ли ще те изненада. От друга страна си мисля, в колко ли други чужди форума се коментират действията и оперирането на ФБ? (най-вероятно колкото ние тук коментираме другите а/к).

Но ако и тук не го правим, то тогава къде и кой? В Мадагаскар и Бирма ли да очакваме някой да коментира "нашите" ФБ?

Ти продължаваш да настояваш да почнем да коментираме И други вече не знам в кое мнение по ред, а аз продължавам да недоумявам откъде и защо този направо мерак да го нарека, да го правим. Георги мисля, че го спомена някъде - когато участниците във форума почнат да летят достатъчно много и с други а/к, или поне колкото с ФБ, най-вероятно ще се появят и повече коментари за другите. Сега как да ги коментираме, без да сме летели, или ако сме ги ползвали - не са показали слабостите, вече станали характерни за ФБ. Нали не очакваш някой да почне да си измисля коментари за всякакви а/к, само защото трябвало да ги има, че видиш ли ФБ да не са самичък обект на обсъждане и внимание в магеланци? 

 

Wilks, пак ще напиша, че градивната критика е полезна. Спестяването на критика, когато е заслужена, буди недоумение...

Не ми е ясно защо обръщението е към мен. Всъщност предполагам защо...

Нали не допускаш, че пишем, или хайде да говоря от свое име - че пиша тук неща, за които нямам повод и причина, само колкото да се разписвам. Мисля, че във всяко мнение съм посочвал точно какво не ми е харесало, и при какви обстоятелства съм го установил лично, т.е. критиката е била заслужена. Излишни коментари и незаслужена критика нямам. Друг е въпросът, че за почитателите, и защитници на ФБ мненията ми може да изглеждат и такива, вече не се учудвам Даже и когато изразя задоволство от полет с тях. :)

От дискусията с теб, и мненията ти във форума, съм си направил заключението, че имаш доста голям опит с полети на различни самолети, и авиокомпании. Защо не съм видял нито един негативен коментар, или ревю от теб за някоя от тях, а агитираш и призоваваш всички ние да го правим? (аз между другото го направих и за ВТ, и за SAS, но нямах повод за критики - бяха перфектни и с разписанието, и с обслужването).

Направи първата стъпка, а като се появи друг с неприятно преживяване, и той ще продължи. Ама не да вадим статистики в проценти от нета, а от лични преки впечатления. Или може би и ти няма за какво толкова да критикуваш останалите, но не искаш и нашите. Не знам, ти ще кажеш  :rolleyes:

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

FB е кода на България Ер (идва от Fly Bulgaria), всички авиокомпании си имат двубуквен код. Уилкс прекалява с използването му де, и веднъж го водихме тоя разговор, че хората се бъркат, но си стана нещо като постоянна шега :)

Явно не може името да е BA, защото е заето от British Airways :)

 

Благодаря за обяснението, ама все пак Бг Еър ми звучи малко по-добре, сигурно ще свикна с времето ;)

Връзка към коментар

Много взехме да се обясняваме в тази тема... "Само" беше сарказъм - нали самолетите били въпрос на пари... А аз, като  neuromancer, си мислех, че са въпрос на планиране на очаквания пътникопоток, с оглед на осигуряването на добра затовареност и (поне) избиване на разходите по оперирането им... 

Wilks, ти писа, че ще пишеш каквото и колкото си искаш, та отбелязах, че така трябва да бъде, защото градивната критика е полезна, а спестяването й буди недоумение... Всъщност се опитвам да споменавам по нещо за а/к, с които летя...  :) 

Ако се намери някой да критикува United, сигурно ще се намерят членове на форума, които да възразят, ако критиката е неоснователна - всеки може да провери картата на света и дестинациите на магеланците  :) - те са навсякъде...

Връзка към коментар

Както виждаш, пиша и за други, когато се случи да ползвам някоя авиокомпания. Ако има за какво, не мисля да спестя критика и към тях. Не съм ги броил точно, но сигурно съм летял с около десетина различни авиокомпании. Късмет ли е, съвпадение ли е, успешен начин на управление ли е, не знам, но само с ФБ съм имал проблеми със забавени полети, многократно променени часове, нелепа конфигурация на седалките в салона на ползваните машини. Не модела, височината и широчината, а конфигурацията.

Не спестявам критика и към други познати у нас превозвачи. Не я знам колко е градивна, или деградивна, но е факт. И за червеното сърце на АВ със сокче, или ябълката/вафлата на OS също съм писал. Или за досадните 15 подусловия за багажа при Уиз - в зависимост от разстояние, сезон, че малък, че голям кабинен - жалка работа. Но пак не разбирам и виждам това какво помага на ФБ. Ако напиша 15 негативни ревюта (основателни!) за 15 други а/к, това автоматично ще направи ли ФБ перфектния превозвач, въпреки всичките им изброени кусури? Или логиката е, че ако има и други с пропуски, ФБ някак си ще остане незабележима с нейните? Ами няма как да стане това, защото ТЕ се водят български "национален" превозвач, не другите, които и колкото да са те. В български форум, естествено че ще пишем най-много за българска авиокомпания. Не за LAN Chile, или AirKenya. 

Така е, писах че ще отразявам каквото и колкото искам. Това значи, че ако искам ще пиша само и единствено за ФБ. И критики и похвали (дай Боже да ги има). Не знам някъде да има задължително условие, да не се пише само за ФБ. Но да има все пак някакво сравнение, и аз като теб пиша и за други. Както правят също и Fly, и oshko, и романсера, и всички други, които са имали, или имат желание.

Не помня да съм писал, че самолетите били въпрос на пари и възможности. Наясно съм, че не само, но и те също са определящ фактор (вземи например Emirates, и кажи че авиофлота им не е въпрос САМО на пари. Самолетите им не винаги летят на 100% затоварени и оптимизирани откъм разходи и ползи. Но при тях много установени модели са изкривени пак заради парите.).

 

 

Благодаря за обяснението, ама все пак Бг Еър ми звучи малко по-добре, сигурно ще свикна с времето  ;)

stas, преди време пак беше станало въпрос за това съкращение ФБ. Тогава обясних, че начина, по който "мениджърите" са решили да изписват името на български, е несъвместим с разбиранията ми, и от уважение към двата езика - българския и английския, никога няма да го изпиша по техния неграмотен начин. Затова ползвам ФБ. Съжалявам за неудобството и объркването на четящите, но моето ще е по-голямо, ако навсякъде се придържам към официализираната версия на търговското име на компанията. Другият вариант, който бих ползвал, е ТИМ еър, но тогава може да има още повече въпроси кои са те, за незапознатите със собствеността на авиокомпанията.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не съм склонен да вярвам, че има перфектен превозвач... Или поне аз досега не съм попаднал на него... По-интересното е как се справят останалите превозвачи и какви (и колко) са разликите с ФБ....  :)

Ето 2 снимки от една а/к (по-наблюдателните ще се досетят коя е а/к). Самолетът е CRJ. Какво ли виждат хората, когато се облегнат назад - дали е прозореца или стената? Защо ли мъжът с карираната риза се е привел напред? Дали само ФБ имат проблем с подредбата на седалките в самолетите?

D-ACKF-Lufthansa-CityLine-Canadair-CRJ-9

 

1584959.jpg

 

Ето и две снимки от Ембраер на Азул (PR-AXD ERJ190-200LR) - модел почти като на ФБ:

IMG_0343.JPG

 

IMG_0344.JPG

 

Дали има седалки "на прозорците" в този 747 на BA:

IMG_0288.JPG

 

Разсъждението дали самолетите са въпрос на пари също е извадено от тази тема.Негов автор не е Wilks! Но наистина не е важно кой точно му е автора... Дано не се почувства обиден...

Но се замислих - колко ли човека ще си направят труда да прочетат обяснението на neuromancer относно планирането на самолети и колко ще заключат "Ами ето - толкоз им стигат парите и затова са с такива "смотани" самолети - ниски и тесни"  ;) А истината е, че редица големи и малки а/к са заложили на същите тези Ембраери - да не ги изброявам пак...

Що се отнася до Emirates - те твърдят, че са печеливша компания. Може би са намерили модел, при който компанията си избива разходите, въпреки по-ниското затоварване (ако наистина е ниско) - било то с по-ниски разходи за труд, по-евтино гориво, по-високо търсене на премиум продукт, печалба от карго, ...  :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ето и пресни впечатления от FB.

Вчерашен полет FB852 LHR - SOF. Затоварване, някъде около 90 %, не мога да кажа със сигурност колко.

 

Самолета закъсня с 30-тина минути, но след това, кацането беше почти наваксано и кацнахме с 10 минути по-късно от предвиденото, което аз считам за полет на време.

При бордването, не се знаеше точно каква е причината за закъснението, но по-късно, екипажа каза, че закъснението се дължи на проблем в горивната система на LHR.

След излитането, полетът мина абсолютно безпроблемно и еднообразно. Капитан Йорданов се включи за да се извини за закъснението и за да даде информация за маршрута и продължителността на полета. Екипажа се държаха професионално и като цяло бяха на ниво. За хапване получихме стандартният сандвич и шоколадче, а за пиене стандартните Кола или вода.

Един минус, който наистина прави лошо впечатление при обслужването на пасажерите е липсата на натурални сокове. Около мен, поне 5-6 човека попитаха за натурален сок и стюардите трябваше да се оправдават всеки път, че натурални сокове има само за децата, но не и за възрастните. WTF?

След кацането, багажа беше разтоварен по-бързо от обичайното и на лентите не беше обичайната блъсканица, каквато по принцип става при кацане на полет на Wizz, примерно.

 

Като цяло, бях доволен от полета, като единственият минус, който ми направи впечатление, както вече казах, бе липсата на натурални сокове за пътниците. Което не значи, че FB нямат проблеми и всичко е цветя и рози, но поне в този случай наистина, всичко беше както трябва да бъде. :)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

 

По-нагоре беше пуснато също. Нищо интересно за сега - супер скъпи билети до щатите, още по-неудобни полети до Дубай. Ще се развълнувам, когато някоя от двете компании пусне директен полет Дубай - София, който може да се комбинира с Emirates. На тоя етап е мижи да те лажем. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абсолютно никаква полза за потребителя. До сега връзките с Ню Йорк бяха или през директните полети на Virgin Atlantic, или през полетите на US Airways. Явно сега тези двете ще отпаднат, за да отстъпят местата си на Emirates.

Връзка към коментар

Абсолютно никаква полза за потребителя. До сега връзките с Ню Йорк бяха или през директните полети на Virgin Atlantic, или през полетите на US Airways. Явно сега тези двете ще отпаднат, за да отстъпят местата си на Emirates.

 

А, аз си мисля, че старите кодшеъри си стоят? То ако отпаднат новината е по-скоро супер лоша имайки предвид анонсираните цени. Но не мисля, че ще отпаднат, никой няма да им лети на 800 евро долна граница. 

Връзка към коментар

Поначало ми е много странно как се случва такова нещо. Да кажем от БГ Ер решават, че е добър ход да се сближат с Emirates и иницират среща/и, в които някак се спазаряват как ще се дели 'баницата'. Виждат, че редовно изпадат цени от София за 500-600 евро на KLM и British, на Lufthansa за 700 евро и си викат, айде, за да е всичко напълно безсмислено, да пуснем нашите по 800+евро, нещо не ми се връзва. И ако не ни е много високо мнението за едните, то определено за другите не е така.

Редактирано от Oshko
Връзка към коментар

Поначало ми е много странно как се случва такова нещо. Да кажем от БГ Ер решават, че е добър ход да се сближат с Emirates и иницират среща/и, в които някак се спазаряват как ще се дели 'баницата'. Виждат, че редовно изпадат цени от София за 500-600 евро на KLM и British, на Lufthansa за 700 евро и си викат, айде, за да е всичко напълно безсмислено, да пуснем нашите по 800+евро, нещо не ми се връзва. И ако не ни е много високо мнението за едните, то определено за другите не е така.

 

Общо взето е както си го описал. Мога само да гадая, но България Ер едва ли са особено интересни за Emirates, съответно няма да им дадат кой знае какви отстъпки. Мисля си, че сравнително добра аналогия е със самолетните билети по ненатоварени дестинации от България, нека използвам за пример Исландия. От скандинавските страни има доста трафик към Исландия и нулев от България. Съответно, цената на билета от Осло е 180 евро, а от България е 600. Просто не сме интересен пазар по тази дестинация, за това и се слагат високи цени, пък ако някой се върже, върже се. 

 

Мисля си, че това партньорство е основно с цел много малък процент от бизнес клиентите, които да речем имат корпоративен договор с Emirates и до сега им се е налагало за полети до щатите да имат и втори със западна авиокомпания. Или златните им лоялни членове, които трупат точки и мили. За нормалния потребител е ясно, че билет от 800 евро минимум София - Милано - Ню Йорк и полет София - Амстердам - Дубай не е от особена полза. 

Връзка към коментар

А, аз си мисля, че старите кодшеъри си стоят? То ако отпаднат новината е по-скоро супер лоша имайки предвид анонсираните цени. Но не мисля, че ще отпаднат, никой няма да им лети на 800 евро долна граница. 

Дано си прав, че иначе вярно доста куцо идва ако другите им Code share-и отпаднат. Особено за щатите, Virgin-ските полети бяха доста удобни, а и като цяло са читава компания с не лоши цени, дори и в самите щати, а и може да се споделят мили, между Virgin Atlantic и America.

Връзка към коментар

Днешният ми опит с БългарияЕр. След справка с www.airfasttickets.de разликата в цената беше минимална и реших да използвам родната версия. Докато си пазарувах билета, не успя да ми зареди страницата за плащането, но бях въвела вече лични данни, та ни напред, ни назад, а броят на местата се беше намалил с 1. Неуспешен първи опит да се свържа по телефона. Бяха много любезни когато най-накрая успях и ми пратиха код за плащане с EasyPay - затова още 5лв към цената. Плащане в брой в офис на EasyPay и вече имам електронен билет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само за протокола - вътрешен полет София - Варна преди няколко дни. Пълен до дупка А319 (някъква известна ТВ  журналистка пътуваше също, Цветанка не-знам-коя-си, тя жена ми ги знае и ми я показа). Излитане и кацане на минутата, единственно във Варна при кацането аха-аха да овършут-не пистата, та пълна обратна тяга и много рязко спирачки после. :)

Връзка към коментар

Пуснаха още "оферти" от т.нар. партньорство с Emirates. Потресаващи са:

 

https://www.air.bg/bg/promotions/bylgariia-er-i-emirates-pod-edno-krilo

 

Авиокомпания „България Ер” предлага на клиентите си лукс и комфорт в новия  договор за партньорство с Emirates.

 

До Ню Йорк през Милано на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 797 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 2378 евро

 

До Дубай през Виена, Атина, Ларнака, Милано, Рим, Амстердам или Франкфурт на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 720 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 2154 евро

 

До Мелбърн /Австралия/ през Милано, Виена, Франкфурт на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 1403 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 4842 евро

 

До Кейптаун /Южна Африка/ през Ларнака и Атина на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 883 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 2605 евро

 

До Хараре /Зимбабве/ през Ларнака и Атина на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 880 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 2902 евро

 

До Пърт /Австралия/ през Милано, Виена и Франкфурт на цени от:

-          За двупосочен билет икономическа класа – от 1250 евро

-          За двупосочен билет в бизнес класа – от 4832 евро

 

 

*В цената е включен чекиран багаж и 1 брой ръчен багаж.

Връзка към коментар

Представям си след време Магеланци да им писне от Уиз-миз и подобни, и да започнат да се състезават кой е пътувал с най-скъп билет до дадена дестинация!

 

Тогава БГ Еър определено ще е в Топ 10!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Някой играл ли си е да ги търси по резервационни класове? Това ако не е за Y/Y+ ... много са се объркали..

 

Виж, че пише цени ОТ, а не ДО, така че работата е ясна :) 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.