Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Тази тема става все по-забавна...

Ако един независим източник мери няколко а/к и ФБ не е отклонение от нормата, заключението е, че статистиката не е пълна.... Изглежда като предубедено мнение...  :)

Аз се замислих дали е възможно тази статистика да "изпуска" полети на по-горе цитираните ЛХ, АФ, КЛМ и БА, прилагайки еднаква методика за всички?   :)

И по-важното - колко непълна трябва да е статистиката, за да има съществено изкривяване на резултатите?  ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тази тема става все по-забавна...

Ако един независим източник мери няколко а/к и ФБ не е отклонение от нормата, заключението е, че статистиката не е пълна.... Изглежда като предубедено мнение...  :)

Аз се замислих дали е възможно тази статистика да "изпуска" полети на по-горе цитираните ЛХ, АФ, КЛМ и БА, прилагайки еднаква методика за всички?   :)

И по-важното - колко непълна трябва да е статистиката, за да има съществено изкривяване на резултатите?  ;)

 

Това което означава, е че статистиката не е пълна, да. И да, вероятно изпуска и на другите превозвачи, но това че изпуска на всички не я прави по-обективна. Всяка статистика, която твърди, че 93% точност на полетите на България Ер до Прага от януари насам няма как да се приеме на сериозно. Не мога да приема и сериозно статистика, която има 100% отменени полети София - Варна. Не приемам, че единия дефект неутрализира другия и значи всичко е ОК.  Отклонението го споменах без да съм гледал дали статистиката на другите е по-добра или по-лоша, т.е. не съм търсил оправдание след като статистиката не е оправдала гледната ми точка. 

 

И тук и в другия форум виждам, че продължаваш да защитаваш "нормалността" и че тия неща, които се случват не са нещо изключително. И като цяло съм напълно съгласен с аргументите ти - закъснения и отменени полети, проблеми с колесниците се случват на всички. Същевременно не на всички се случва да им изтекат часовете на пилотите предсрочно и на малко се случват полети необявени и непланирани  от типа София - Амстердам - Ларнака - София. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Съвсем не е задължително единият дефект да неутрализира другия. Но дали е вероятно статистиката да е еднакво вярна (или грешна) за всички а/к - т.е. колкото е вярна/грешна за един, толкова е вярна/грешна и за другите, защото приложената методика е еднаква за всички.  :)

Иначе ти по-горе го беше написал и аз напълно съм съгласен, че ФБ са се опитват да "изпилят" графика - да изстискат максималното от наличните ресурси, да бъдат ефективни. И само мога да добавя, че подобно упражнение изисква сериозна подготовка на всичко и всички - от стриктната проактивна техническа профилактика, през тези, които планират операциите, до къстъмър кеър. И съм склонен да вярвам, че когато едно или повече от тези звена не си свършат достатъчно добре работата, сме свидетели на полети София - АМС - Ларнака - София, изтичане на часовете на екипажите предсрочно, закъснения, отменени полети, ...

Но това не е задължително да означава, че компанията е тръгнала към прекъсване на операциите... Нормално е всеки да се опитва да бъде по-ефективен, но може би не всички знаят цената и пътя за постигане на тази ефективност...  :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

това за ефективността май е някаква шега; а иначе елементарната калкулация от типа брой летателни часове / налични самолети показва колко се изтискват ресурсите; по мои наблюдения годишните летателни часове на самолетите на ФБ са не повече от 60 - 70% от годишните летателни часове на самолетите на лилавите да речем

Връзка към коментар

Хайде, аз се наемам да следя от днес полетите от летище София и ще се отчитам дневно. Code-share не ги броим, нали,  ако не се изпълняват от БГ ер? За да съм сигурна питам: когато е code-share, компанията, изпълняваща полета, е написана първа в разписанието за излитащи, а другите са под нея (напр. днешният полет до Прага се изпълнява от БГ ер, code-share с CSA )

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Съвсем не е задължително единият дефект да неутрализира другия. Но дали е вероятно статистиката да е еднакво вярна (или грешна) за всички а/к - т.е. колкото е вярна/грешна за един, толкова е вярна/грешна и за другите, защото приложената методика е еднаква за всички.  :)

 

Но това не е задължително да означава, че компанията е тръгнала към прекъсване на операциите... Нормално е всеки да се опитва да бъде по-ефективен, но може би не всички знаят цената и пътя за постигане на тази ефективност...  :)

 

Ами не мисля, че може да е еднакво вярна и еднакво грешна за всички. Това, което знаем е че има сериозно разминаване между статистиката и действителността. Ако намерим някъде информация как точно я мерят, дали взимат от летищата или от кой източник може би да сме по-прецизни, ама честно казано не ми се занимава, не съм се вкопчил толкова в идеята :) Мислех си вчера вечерта да направя засечка по сайта на летище София, ама се сетих в 00:10 и вече беше заминала информацията от деня, ако не забравя може тая вечер да се пробвам :)

 

А за фалит аз нищо не съм писал. Даже споменах по-горе, че при тях няма никакви индикации за нещо такова. А и прехвърлиха зимата, което е добър знак, лятото малко авиокомпании фалират. Въпреки това ще ми е много интересен следващия финансов отчет, миналия забиха всички загуби във фалита на Алма Тур и Хемус, тази година Хемус съвсем го погребаха, предполагам пак са наляли стабилна загуба там. Като цяло и не виждам да има някаква идея авиокомпанията за развитие, освен кълцаната наденица, с която не знам какво стана ма това е друга тема. 

 

Не мисля че са се запътили към фалит, същевременно зачестяващите случаи на отменени полети, щото самолета е заминал за някакви чартъри нанякъде си са си притеснителни, жалко че хората не са много в час да си търсят правата. Ако 100 човека пътуващи за Цюрих вземат по 250 евро всеки ще им писнат малко ушите и ще се стегнат според мен. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

20.03.2014

 

Всички полети на FB за днес от и до летище София са изпълнени (за момента само полетът от Брюксел не е кацнал все още, но е 'очакван' навреме). Закъснения както при излитане, така и при кацане са минимални: мисля, че най-голямото беше 16 минути.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

елементарната калкулация от типа брой летателни часове / налични самолети показва колко се изтискват ресурсите

 

Броят летателни часове е функция на броя екипажи, които пък са функция на отделните типове членове на екипажа - капитани, офицери, старши стюардеси, ... А както стана ясно и тук, в компанията има текучество, което влияе на стойностите... Аз не казвам, че калкулацията е сложна, а че някой трябва да я направи и да помисли дали и какви "сривове" би издържал разчета при наличните човешки ресурси...

 

Ами не мисля, че може да е еднакво вярна и еднакво грешна за всички. 

Защо?

 

Само НАП и банките си знаят колко фирми са фалирали с налети в тях (несъбираеми) вземания... Подозирам, че дори и Хемус Ер да са в тази графа, надали ще изненада някого...  :)  Всъщност по-голямата изненада ще бъде, ако не е такъв случая...  :)

 

Аз отдавна твърдя, че само промяна на комуникацията на пасажерите (като си търсят правата) с авиокомпаниите по принцип (ФБ, ЛХ, В6, ФР, АФ, КЛ...) ще промени отношението на компаниите към пасажерите, но това е "друга бира"   :)

Редактирано от akair
Връзка към коментар

София-Цюрих / Цюрих-София редовно пътуват почти празни. С пет полета на ден за Виена и още толкова за Франкфурт/Мюнхен не е проблем да се стигне до Цюрих, стига да е обявен навреме.

Май и тази дестинация отива към отпадане.

Иначе си е много удобен полета. Ама какво да се прави - свързва две малки държави, явно е малък пътникопотока. ;)

Редактирано от georgiev
Връзка към коментар

21.03.2014

 

Няма отменени полети на FB днес. Имаше три закъснения от 25-30 мин. при излитане, но не съм гледала как това се е отразило на времето за кацане до дестинацията. Имайки предвид тенденцията да се предвижда по-дълго време за полет от реално необходимото, не вярвам да е довело до сериозни закъснения. При кацащите на летище София полетите бяха навреме, само един имаше закъснение над 20 мин.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хайде, многочасовите  закъснения започнаха на този фантомски превозваЧ ! :lol:

 

 

 

 

22.03.2014

 

Нищо за отбелязване днес: минимални закъснения при излитане, до 10-ина минути.

 

Днес ще ги смятаме в часове. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хайде, многочасовите  закъснения започнаха на този фантомски превозваЧ ! :lol:

 

 

 

 

 

Днес ще ги смятаме в часове. :lol:

Не издавай служебни тайни...да днес ще има урожай :P

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

23.03.2014

 

Няколко сериозни закъснения днес: 1:40 мин закъснение при излитане за Берлин; 2:50 закъснение при излитане за Виена. 1:30 закъснение на полета до Атина. Един полет от и до Варна е анулиран, както и късният Варна/Бургас. Прави впечатление, че полетът до Берлин е успял да навакса закъснението: на връщане е кацнал с 36 минути закъснение в София. Полетът от Виена е очакван със закъснение от повече от 2 часа. Полетът от Атина кацна с около 45 мин закъснение. Също интересно е, че никой от закъснелите полети не е code-share: те всички са навреме.

 

Ще допълвам: the night is young :) Дето се казва, I need to get a life....

Редактирано от Мрън
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В един друг форум се появи информация, че във Варна има гъста мъгла с видимост под 200м, което може би обяснява отменения полет ;)

 

Сутрешният за Варна отново закъсня с 2 часа +. Много мъглива тази морска столица. LZ-FBE лети към Варна. За Милано са взели един 320 на BHA. :lol: 

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Сутрешният за Варна отново закъсня с 2 часа +. Много мъглива тази морска столица. LZ-FBE лети към Варна. За Милано са взели един 320 на BHA. :lol: 

Хаха, тъкмо влизах, за да напиша,че Милано си излетя 'навреме' (20 мин закъснение :)) Дали има значение, че е code-share с AZ?

 

Гледам, че са анулирали полета до Виена....

Редактирано от Мрън
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

24.03.2014

 

Ранният полет от Варна/Бургас до София бе анулиран, а полетът за Варна излетя със закъснение от над два часа (това важи и за сутрешния, и за вечерния полет). Един отменен полет от/до Виена.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

24.03.2014

 

Ранният полет от Варна/Бургас до София бе анулиран, а полетът за Варна излетя със закъснение от над два часа (това важи и за сутрешния, и за вечерния полет). Един отменен полет от/до Виена.

 

Горките им пътници... тъй е то, национален превозвач, който оптимално ползва ресурсите (или поне така се беше изказал някой по-горе)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По разкази на очевидци полетът до Милано е изпълнен от самолет и екипаж на BH Air....

Изглежда изпълнението на полети между баден-баден и белград е по-доходоносно от наемането на А320 с екипаж за полета до Милано  ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

По разкази на очевидци полетът до Милано е изпълнен от самолет и екипаж на BH Air....

Изглежда изпълнението на полети между баден-баден и белград е по-доходоносно от наемането на А320 с екипаж за полета до Милано  ;)

 

Нищо не разбираш ти от тимаджийската логика. ;)

Разходите по наемането ги плаща друга компания от групата, билетите ги продава БГ Еър.

Резултат - чиста печалба за "националния".

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.