Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Какво означава, че всички държавни служители ползват компании, които не са НТА? Някъде в ЕС има ли регулация или забрана за ползване на НТА от държавни служители? Какво означава, че НТА не отговарят на изискванията? Кои са тези исиквания на ниво ЕС, които изключват НТА?

 

Случая е от преди няколко години, не знам дали е все още активен, но може да попрехвърлиш една новина по въпроса тук: http://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-seeks-end-to-travel-ban-1.706711

 

Ясно е, че шума вдигнат от О'Лиъри е преекспониран, но имаше съвсем обективни критики. До колкото си спомням никъде няма изрична забрана да се лети с НТА, но се оказа, че като служител на комисията имаш две опции:

1. Резервираш през интерфейса предоставен от агенцията, с която ЕК имат договор. В този интерфейс не излизат НТА-тата, може би не по изрично изискване, но поради факта, че ги няма (или тогава ги нямаше) в големите резервационни системи. В този случай всички разходи се поемат от бюджета на ЕК през вътрешния интерфейс за резервиране на полети и т.н. 

2. Резервираш си сам през Ryanair, плащаш всичко и после носиш разписки, касови бележки и отчети за да ти върнат парите. 

 

Е ясно е, че дори да няма изрична забрана, средностатистическия служител какво ще избере...

Връзка към мнение

Случая е от преди няколко години, не знам дали е все още активен, но може да попрехвърлиш една новина по въпроса тук: http://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-seeks-end-to-travel-ban-1.706711

 

Ясно е, че шума вдигнат от О'Лиъри е преекспониран, но имаше съвсем обективни критики. До колкото си спомням никъде няма изрична забрана да се лети с НТА, но се оказа, че като служител на комисията имаш две опции:

1. Резервираш през интерфейса предоставен от агенцията, с която ЕК имат договор. В този интерфейс не излизат НТА-тата, може би не по изрично изискване, но поради факта, че ги няма (или тогава ги нямаше) в големите резервационни системи. В този случай всички разходи се поемат от бюджета на ЕК през вътрешния интерфейс за резервиране на полети и т.н. 

2. Резервираш си сам през Ryanair, плащаш всичко и после носиш разписки, касови бележки и отчети за да ти върнат парите. 

 

Е ясно е, че дори да няма изрична забрана, средностатистическия служител какво ще избере...

 

Това ми звучи, като известната реплика на Хенри Форд: "Всеки клиент може да има кола в цвят по свой избор, стига той да е черен модел Т" :)

 

Държавните служители могат да искат да пътуват и с летяща чиния, но не може да е това водещото! Пълен абсурд е поради технически причини да се дискриминират конкуренти, които предлагат същата услуга, но на по ниска цена.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Много хора наричат и правовата държава пълен абсурд, но за щастие тя съществува...

 

Правовата държава е голяма ценност и е много добре законите да се спазват, но това не означава, че не може да се критикува целесъобразността на законите и не може да се очаква от тези, които имат право на законодателна инициатива или на законотворчество да предлагат и гласуват закони, които са целесъобразни, справедливи и логични.

 

Преследването на евреите в нацистка Германия в голяма степен е ставало въз основа на писaни закони. Означава ли това, че трябва да приемем за нормално съществуването на подобни закони и в името на “правовата държава“ да не ги критикуваме?

 

В случая който обсъждаме обаче никой до сега не извади писан закон, който да дискриминира НТА!

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не съм специалист в материята, но съм почти сигурен в наличието на регулация, която дава предимство на традиционните компании. Може би разковничето е невъзможността нискотарифна да премаршрутира в случай на необходимост. Представям си как заседание на Съвета на ЕС е провалено поради невъзможност на част от делегатите да присъстват. Просто пример...

 

Останалото звучи идеалистично, но аз не случайно направих препратка с правовата държава. Ако беше прочел малко теория на правото щеше да забележиш, че една от характеристиките на правовата държава е именно създаване на добре работещи механизми срещу монополизиране на пазарите. Това е вода в твоята мелница и именно затова споменах, че "много хора наричат и правовата държава пълен абсурд, но за щастие тя съществува..."

Редактирано от Duke
Връзка към мнение

Не съм специалист в материята, но съм почти сигурен в наличието на регулация, която дава предимство на традиционните компании. Може би разковничето е невъзможността нискотарифна да премаршрутира в случай на необходимост. Представям си как заседание на Съвета на ЕС е провалено поради невъзможност на част от делегатите да присъстват. Просто пример...

 

 

Услугата премаршрутиране не означава непременно ползване на традиционни авиокомпании! При поръчка от 40 милиона лева всеки би могъл да поема подобна гаранция, като си хеджира риска при един застраховател. Да не говорим, че при реалните условия в София е много по лесно някой да се премаршрутира с НТА от колкото само с избрани партньори традиционни авиокомпании! Просто капацитетът и разписанието на традиционните авиокомпании от София не предполага възможност за много масови премаршрутирания в рамките на няколко часа.

 

Останалото звучи идеалистично, но аз не случайно направих препратка с правовата държава. Ако беше прочел малко теория на правото щеше да забележиш, че една от характеристиките на правовата държава е именно създаване на добре работещи механизми срещу монополизиране на пазарите. Това е вода в твоята мелница и именно затова споменах, че "много хора наричат и правовата държава пълен абсурд, но за щастие тя съществува..."

 

Такава дефиниция за правова държава не съм чел, но съм склонен да я приема, защото в правото аз съм много по бос ;) Учил съм два семестъра, но малко за цвят покрай икономиката ;)

Връзка към мнение

Леко наизуст започнахме да говорим, иначе щеше да обърнеш внимание на очевидния факт, че нискотарифните не членуват в алианси и премаршрутирането при тях е изключено по дефиниция... ;)


 

Такава дефиниция за правова държава не съм чел, но съм склонен да я приема, защото в правото аз съм много по бос ;) Учил съм два семестъра, но малко за цвят покрай икономиката ;)

 

Не става дума за дефиниция, а за една от няколко отличителни характеристики... ;)

Връзка към мнение

Леко наизуст започнахме да говорим, иначе щеше да обърнеш внимание на очевидния факт, че нискотарифните не членуват в алианси и премаршрутирането при тях е изключено по дефиниция... ;)

 

Не четеш какво пиша! За теб като пътник какво значение има кой поема гаранцията за премаршрутирането? Това че дадена авиокомпания не членува в даден алианс пречи ли на гарантиращия премаршрутирането да купи билет при нея? Ти да не мислиш, че премаршрутирането за авиокомпаниите членуващи в алианси е безплатно за авиокомпаниите?

Не е ли много по добре при премаршрутирането да имаш избор от всички авиокомпании, а не само от избрани? Няма ли така да има по малък шанс данено заседание на Съвета на ЕС да се провали?

Връзка към мнение

Не е към темата,но има лека препратка :-))

Щипка закачка с конкуренцията -FB

голяма доза фантазия,точко както при конкуренцията ,и

надежда ,че нещо ще се получи някога,точно както чакаме от FB

https://money.bg/business/bh-air-puska-direktni-poleti-ot-balgariya-do-kanada.html

Връзка към мнение

Не четеш какво пиша! За теб като пътник какво значение има кой поема гаранцията за премаршрутирането? Това че дадена авиокомпания не членува в даден алианс пречи ли на гарантиращия премаршрутирането да купи билет при нея? Ти да не мислиш, че премаршрутирането за авиокомпаниите членуващи в алианси е безплатно за авиокомпаниите?

Не е ли много по добре при премаршрутирането да имаш избор от всички авиокомпании, а не само от избрани? Няма ли така да има по малък шанс данено заседание на Съвета на ЕС да се провали?

 

Отклонихме се прекалено много от темата. Това, което пишеш няма нищо общо с казаното от мен. При стачка на Луфтханза, без проблеми бях премаршрутиран с посочена от мен авиокомпания, което дори съкрати пътуването ми и го направи директно. Дестинацията беше Амстердам. При овърбукинг бях премаршрутиран от традиционна на традиционна, което включваше ъпгрейд в бизнес класа и т.н. и т.н. Европейските чиновници не се интересуват от гаранции, а от сигурен превоз, като някои от тях пътуват в бизнес класа. Нискотарифна може и да успее да премаршрутира, но само на база добрата воля на традиционна. И т.н., и т.н...

Връзка към мнение

Нискотарифна може и да успее да премаршрутира, но само на база добрата воля на традиционна. И т.н., и т.н...

 

Ей, трудно е да се разбере с теб човек :) Какво означава добра воля? Купуваш билет на актуална цена и премаршрутираш! Никой няма право да ти откаже да купиш билет само защото ти си му конкурент :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Сигурно е трудно, признавам. Все пак опитвам с аргументи, а не с необосновани твърдения. Пример за последното е написаното от теб:

 

Какво означава добра воля? Купуваш билет на актуална цена и премаршрутираш! Никой няма право да ти откаже да купиш билет само защото ти си му конкурент :)

 

Очевидно когато говорим за случаи на премаршрутиране, иде реч за извънредна ситуация. По-горе си послужих с примери, но всуе...

 

Иначе, бих могъл да разгледам написаното от теб и от забавната му страна. Един час преди излитане на самото летище, чиновник от ЕС разбира, че няма да лети - тук си избери една от възможните причини за отмяна на полет, закъснение от над шест часа или недопускане на борда. Чиновникът е изправен пред дилема:

 

1. Звъни на секретарката, а тя на администрацията в ЕС. Дано работното време да е започнало. От администрацията издирват кой е изпълнител на договора за превоз на пътници, сключен след проведена ОП. Обаждат се и евентуално ако агенцията е започнала работа, същато започва да търси алтернативен полет на драгия чиновник на ЕС, за да изпълни поет ангажимент в договора с администрацията. Колко време според теб е минало от обаждането на чиновника на секретарката до този момент? Все пак, два-три часа по-късно, агентът намира свободен билет за нискотарифна, която лети след един час. Купува билет, но забравя да чекира онлайн нашето момче или пък забравя, че той пътува с "голям" ръчен багаж. На чекин е забавно. Вътре в самолета, чиновникът от ЕС осъзнава, че няма бизнес класа, а е решил точно по време на полета да прегледа за последни корекции речта, която се надява да произнесе в НДК. Става още по-забавно...

 

2. По твоята странна логика със застраховката, която така и не разбрах, чиновникът е предварително инструктиран да обърне внимание на гишето на нискотарифната, че "шефовете ме знаят и аз съм с по-особени права, включително веднага трябва да ми осигурите премаршрутиране с друга компания". На гишето става забавно...

 

Нямам идея защо въобще продължавам да дискутирам безсмислени казуси, но не бих искал да те обиждам и затова все още отговарям, но предлагам да спрем с играта да си намерим тема за разговор... ;)


Моля те, само сега не ме питай каква е разликата в горния казус, ако става дума за билет издаден от традиционна компания...

Връзка към мнение

Сигурно е трудно, признавам. Все пак опитвам с аргументи, а не с необосновани твърдения. Пример за последното е написаното от теб:

 

 

Очевидно когато говорим за случаи на премаршрутиране, иде реч за извънредна ситуация. По-горе си послужих с примери, но всуе...

 

 

Аз също се опитвам с аргументи, но е трудно :) Признавам, че ако става дума за анулирането само на един полет, може би е по лесно да се свържеш директно с авиокомпанията. Ти обаче явно не си попадал на ситуация, когато има стачка. Един познат 3 дни не успя да се свърже с кол центъра на Луфханза при последната им стачка!

 

Не знам какъв е бил българският търг за билети, но ако зависеше от мен аз бих искал от печелившият да осигури 24 часова гореща линия за обслужване само на пъвущите за българското председателство и възможност за пътуване с абсолютно всички налични авиокомпании на пазара, като приоритет е директната връзка, разписанието и цената. За да няма проблеми при НТА може да им е купен пълен пакет от услуги сравним с този на традиционните авиокомпании. В този случай няма да има проблем с рапечатване на бордни карти, малък ръчен багаж и т.н. При все повече традиционни превозвачи обаче най-ниските тарифи също не съдържат чекиран багаж, храна и т.н.

Връзка към мнение

Аз да си кажа,че в бизнес класа еврочиновниците към момента пътуват само ако полетът е над 4 часа. Това е за всеки отделен полет, независимо от цялото разстояние на пътуването. Може да се пътува в бизнес класа и ако цената е по-ниска от тази за икономична, но след специално разрешение от йерархията. Това в българската администрация поне до скоро не беше възможно - пътуваш в икономична, независимо от цената. Щото - "какво ще кажат хората". 

За НТА, Основателя е напълно прав за еврократите - може да пътуват с тях, но бумащината е доста повече. 

 

За премаршрутизирането да кажа, че ми се е случвало да ме прехвърлят между компании от различни алянси (Луфтханза-КЛМ, и БГ Ер(голям) към Ал Италия). Освен това си мисля, че О'Лиъри например, ако реши да вземе тия 30 млн, все може да предвиди и да калкулира в офертата, сума която да покрива малък процент дебели ласт минет билети от врага.

 

А мамалилгите незнам как са го направили но техните чиновници пътуват на фиксирана цена до Брюксел с ТАРОМ - 210 евро (инфо от 2015). 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

А мамалилгите незнам как са го направили но техните чиновници пътуват на фиксирана цена до Брюксел с ТАРОМ - 210 евро (инфо от 2015). 

 

Таром е държавна авиокомпания! Там всичко е възможно ;)

 

Аз се чудя защо още не са фалирали, а то имало причина ;)

 

Спечелването на търга от България ер показва, че явно собствениците на авиокомпанията нямат намерение да се отказват от присъствието на пазара, дори и след появата на Ryanair. Това като цяло е добра новина за тези които са си купили билет за самолет с България ер, а и за всички пътуващи, защотото ценовата битка явно ще продължава ;)

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

 Ти обаче явно не си попадал на ситуация, когато има стачка. Един познат 3 дни не успя да се свърже с кол центъра на Луфханза при последната им стачка!

 

 

 

E, бива ли така? :O

 

 

Отклонихме се прекалено много от темата. Това, което пишеш няма нищо общо с казаното от мен. При стачка на Луфтханза, без проблеми бях премаршрутиран с посочена от мен авиокомпания, което дори съкрати пътуването ми и го направи директно. Дестинацията беше Амстердам. При овърбукинг бях премаршрутиран от традиционна на традиционна, което включваше ъпгрейд в бизнес класа и т.н. и т.н. Европейските чиновници не се интересуват от гаранции, а от сигурен превоз, като някои от тях пътуват в бизнес класа. Нискотарифна може и да успее да премаршрутира, но само на база добрата воля на традиционна. И т.н., и т.н...

 

Очевидно дори не четеш какво пиша, а отговаряш машинално и с познатото и от други твои мнения в подобни спорове "един познат еди какво си..." Не е хубаво така, никак не е хубаво... :(

 

П.П.: Пак не разбрах какво правим с бизнес класата в случая с въображаемия чиновник на ЕС, който напъхахме на средна седалка на нормални редове с намалено отстояние?  :P

 

П.П.П.: Не ми отговаряй, наистина говорим на различни езици... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За Луфтханза потвърждавам. При последната им стачка половин ден не можех да се свържа по телефона, накрая се грабнах и отидох на летището в Хановер, където след дълго чакане ме премаршрутираха за следващия ден с Търкиш през Истанбул.

Колкото до ЕС-чиновника и бизнес-класата му, това е дълга тема. Защо изобщо му е нужна бизнес-класа, щом е на издръжка на данъкоплатците?? Пътувал съм със "социалния" министър Калфин, естествено той беше в бизнес-класа и не си подготвяше речи, а четеше вестник, ядеше и спеше :lol:

Друг абсурд е в един търг да участват фирми, при които едната зависи от другата дотолкова, че не може да отговори на изискванията на търга. Но и това май е друга тема B)

В крайна сметка, каквото и да си говорим, ще спечели правилната фирма :rolleyes:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Министрите и министър председателите ще ги прежаля да им платим по една бизнес класа, но от там надолу не мисля, че е редно да се плаща повече от най-евтиният билет с нормална или НТА компания, като с НТА за по дълги от 2-3 дни пътувания бих платил и чекиран багаж ;) Има обаче столици, като Будапеща, Стокхолм или Копенхаген до където директно летят само НТА. Ако раписанието е удобно не мисля, че някой трябва да лети с прекачване и бизнес класа.

 

Думата министър произлиза от служител и не мисля, че добре един служител да се държи като цар или крал ;)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Имало е интересна дискусия, която съм изпуснал за жалост.

 

Все пак искам да си кажа мнението за България Еър и как всъщност обичам да пътувам с тях. За мен самолетния полет винаги е бил най-бързия начин да се придвижа от точка А до точка Б и т.н., като съответно от туристическа гледна точка предпочитам пътуването с наземен транспорт и зяпане на околните гледки, но да се върна на БГ Еър - аз винаги съм бил доволен от обслужването и съм летял приятно с нашия превозвач. Обожавам, че винаги на полетите имаш една бутилчица с вода и даже леко се притеснявам дали тази практика ще продължи след като кетъринга и останалите неща се поемат от ЛСГ.

 

Относно премаршрутирането - не знам дали някой има практики за НТА и стандартни, но преди 3 години моят меден месец бе удължен принудително, заради стачка на Air France, a от там ми предложиха билети за влак до Брюксел и полет до София или да изчакам още два дни в Париж (и да ми възстановят парите в последствие), а аз да се прекача в Мюнхен с Луфтханза.

Връзка към мнение

Жалко защото Мадрид е доста търсена и натоварена дестинация. Тези 4 полета седмично в лятното разписание са резултат само и единствено от широкото навлизане на НТА, което явно ще наложи орязването на честоти в Бг еър.

Връзка към мнение

Жалко защото Мадрид е доста търсена и натоварена дестинация. Тези 4 полета седмично в лятното разписание са резултат само и единствено от широкото навлизане на НТА, което явно ще наложи орязването на честоти в Бг еър.

По принцип от няколко месеца темата за Bulgaria Air върви в руслото на "Бъдещето на авиокомпанията в условията на широкото навлизане на НТС" :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.